מה יקרה בשלב שמחליטים שחולקו כל השוברים
כפי שצויין בנושא ההכוונה, אתה מציין יעד לדוכן בכניסה לתחנה
אם אין רכבת ליעד שציינת ב-10 הדקות הקרובות, ממתינים בחוץ
העובד רושם במכשירו שובר לרכבת הקרובה, כך שאם באותו הזמן תבדוק זמינות שוברים לרכבת הזאת מהתחנה הזו עד ליעד שציינת, תראה זמינות מינוס שובר אחד מהכמות שהייתה לפני שנייה
הוא לא מדפיס לך שובר, אם רשם שובר במערכת (וזה לא מצריך הזדהות), רק מאפשר כניסה, ואז באפשרותך לנסוע לכל יעד, כי אחרי כניסה אף אחד לא יבדוק לך דבר, כך שניתן גם לנסוע על רכבת אחרת ולכן כל עניין השוברים לא ממש פועל כי לא ניתן לדעת כמה נוסעים יש באמת ברכבת, כך אפשר רק לנהל צפיפות בתחנת הכניסה למערכת בלבד
כמות שוברים מוגבלת לכמות מקומות ישיבה, כך שאם כל הנוסעים היו אומרים אמת על יעדם, וגם לא היו מצטופפים במעברים במקום למצוא מקום ישיבה עוד שלוש קרונות, אז אולי השוברים היו עושים משהו לניהול הצפיפות
אם לרכבת הקרובה אזלו שוברים, אתה ממתין בחוץ לרכבת הבאה ליעדך, או מנסה לעבור בטענה שיעדך תחנה אחרת שעד אליה יש שוברים אך זה יעבוד רק בניסיון הראשון
כך יוצא שאם אתה צריך מהמרכז לחיפה, אך בשעה זו הרכבות צפופות וודאי לא יהיו שוברים, באפשרותך להגיד בכניסה כבר מלכתחילה שאתה צריך לקרית מלאכי (או להזמין שובר מראש "לשם"), לנסוע תחנה אחת לדרום כדי להטעות את המצלמות ואז להחליף רכבת לצפון. כמובן שלא ממליץ כלל לעשות את זה אך זה מעיד על כל החורים במערכת השוברים. מצד אחד רכבות צפופות, ומצד שני רכבות אחרות חצי ריקות כי מי שאמר שיסע בהן, לא באמת נוסע בהן.