ממחר אין יותר שוברי נסיעה? לא בטוח

segevk

Member
אחרי שפורסם בתקשורת ששרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו שכבר מיום חמישי הקרוב תחזור התפוסה בתחבורה הציבורית ל100 אחוז בדיוק כמו לפני פרוץ המגפה (כולל ההבטחה שגם ברכבת) אז היום בדקתי אם זה באמת נכון והתאכזבתי לגלות שלא
באתר רכבת ישראל לא רשום דבר על זה שההנחיה של השובר בוטלה, בשיחה עם שירות הלקוחות של רכבת ישראל בכלל לא ידעו על מה אני מדבר ומשמע לא נראה שההבטחה תמומש
מאכזב
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אחרי שפורסם בתקשורת ששרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו שכבר מיום חמישי הקרוב תחזור התפוסה בתחבורה הציבורית ל100 אחוז בדיוק כמו לפני פרוץ המגפה (כולל ההבטחה שגם ברכבת) אז היום בדקתי אם זה באמת נכון והתאכזבתי לגלות שלא
באתר רכבת ישראל לא רשום דבר על זה שההנחיה של השובר בוטלה, בשיחה עם שירות הלקוחות של רכבת ישראל בכלל לא ידעו על מה אני מדבר ומשמע לא נראה שההבטחה תמומש
מאכזב
קרא בבקשה כאן, מעשית אין כבר צורך בשובר מראש אם יש מקום
 

Bus Nerd

Active member
לפי רכבת ישראל - באופן רשמי יש צורך בשובר, ופשוט כמות השוברים הוגדלה ל100% ממקומות הישיבה בכל רכבת.
 

מיקלוש77

Well-known member
נכון, זה הוגדל ל 100%. הנה דוגמא מהזמנת שובר למחר. עד עכשיו היו לכל היותר 520 שוברים בכל נסיעה, ופה יש 660 (סביר להניח שכבר כמה מאות כבר הוזמנו).
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20210428-190138_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210428-190138_Samsung Internet.jpg
    KB 438.7 · צפיות: 8

הממשלה הסירה את הגבלת התפוסה ברכבת, אך לא את הזמנת השוברים​

השרים אמנם אישרו כי החל ממחר תוסר הגבלת התפוסה בתחבורה הציבורית, שהוגבלה ל-75% בגלל הקורונה, אך בתקנות החדשות לא הושמט הסעיף שמחייב הזמנת שוברי נסיעה כדי לנסוע ברכבת. המשמעות: עד 6 במאי ניתן יהיה לנסוע ברכבת רק לאחר הזמנת שובר​

אסף זגריזק
פורסם: 28.04.21 , 17:55

https://www.ynet.co.il/news/article/H1E3lewwd#autoplay
 

arseny92

Well-known member
מנהל

הממשלה הסירה את הגבלת התפוסה ברכבת, אך לא את הזמנת השוברים​

השרים אמנם אישרו כי החל ממחר תוסר הגבלת התפוסה בתחבורה הציבורית, שהוגבלה ל-75% בגלל הקורונה, אך בתקנות החדשות לא הושמט הסעיף שמחייב הזמנת שוברי נסיעה כדי לנסוע ברכבת. המשמעות: עד 6 במאי ניתן יהיה לנסוע ברכבת רק לאחר הזמנת שובר​

אסף זגריזק
פורסם: 28.04.21 , 17:55

https://www.ynet.co.il/news/article/H1E3lewwd#autoplay
אין צורך בשובר אם יש מקום
"מקבלים" בכניסה לתחנה
הסעיף נשאר כדי לנסות לא לאפשר נסיעה בעמידה, אלא רק שאחרי שכבר נכנסת לתחנה אף אחד לא אוכף יעד..
 

raya

Well-known member
נכון, כשאני עוברת ליד תחנת הרכבת באר שבע אוניברסיטה, יש בכניסה דוכן , בו מקבלים את השובר.
רעיה
 

Ccyclist

Well-known member
נכון, כשאני עוברת ליד תחנת הרכבת באר שבע אוניברסיטה, יש בכניסה דוכן , בו מקבלים את השובר.
רעיה

תודה על הדיווח. חלוקת השוברים בכניסה לתחנות נותנת הרגשה של "עם ובלי", כלומר שלא צריך ממש להערך לכך אבל האמצעי עדיין קיים והרכבת יכולה להפעיל אותו. מעניין מה יקרה בשלב שמחליטים שחולקו כל השוברים. אני חושד שינצלו את השיטה כדי לנהל דרישה בעתיד. לפני הקורונה המצב ברכבת הגיע לרמות צפיפות של עמידה בשירותים וניסויים כמו "קרון היוממים" עם המושבים שגבם לחלונות ועמודים לאחיזה.
 

מיקלוש77

Well-known member
לכשתסתיים הקורונה או כשתרד התחלואה אפילו עוד, הם לא יוכלו להגביל את כמות הנוסעים ל 100% לנצח. בכל מקום בעולם עומדים ברכבת בשעות השיא ואי אפשר למנוע מאנשים נסיעה רק כי אין מקומות בישיבה.
כמובן שהפיתרון ארוך הטווח הוא הוספת רכבות והגדלת תדירויות. אבל זה יקרה בהדרגה כחלק מתהליך החישמול, הטמעה סופית של ה ETMS וכן המסילה הרביעית באיילון. עד אז צריך לאפשר עמידה (שוב, כשהתחלואה תרד עוד)
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מה יקרה בשלב שמחליטים שחולקו כל השוברים
כפי שצויין בנושא ההכוונה, אתה מציין יעד לדוכן בכניסה לתחנה
אם אין רכבת ליעד שציינת ב-10 הדקות הקרובות, ממתינים בחוץ
העובד רושם במכשירו שובר לרכבת הקרובה, כך שאם באותו הזמן תבדוק זמינות שוברים לרכבת הזאת מהתחנה הזו עד ליעד שציינת, תראה זמינות מינוס שובר אחד מהכמות שהייתה לפני שנייה
הוא לא מדפיס לך שובר, אם רשם שובר במערכת (וזה לא מצריך הזדהות), רק מאפשר כניסה, ואז באפשרותך לנסוע לכל יעד, כי אחרי כניסה אף אחד לא יבדוק לך דבר, כך שניתן גם לנסוע על רכבת אחרת ולכן כל עניין השוברים לא ממש פועל כי לא ניתן לדעת כמה נוסעים יש באמת ברכבת, כך אפשר רק לנהל צפיפות בתחנת הכניסה למערכת בלבד
כמות שוברים מוגבלת לכמות מקומות ישיבה, כך שאם כל הנוסעים היו אומרים אמת על יעדם, וגם לא היו מצטופפים במעברים במקום למצוא מקום ישיבה עוד שלוש קרונות, אז אולי השוברים היו עושים משהו לניהול הצפיפות
אם לרכבת הקרובה אזלו שוברים, אתה ממתין בחוץ לרכבת הבאה ליעדך, או מנסה לעבור בטענה שיעדך תחנה אחרת שעד אליה יש שוברים אך זה יעבוד רק בניסיון הראשון
כך יוצא שאם אתה צריך מהמרכז לחיפה, אך בשעה זו הרכבות צפופות וודאי לא יהיו שוברים, באפשרותך להגיד בכניסה כבר מלכתחילה שאתה צריך לקרית מלאכי (או להזמין שובר מראש "לשם"), לנסוע תחנה אחת לדרום כדי להטעות את המצלמות ואז להחליף רכבת לצפון. כמובן שלא ממליץ כלל לעשות את זה אך זה מעיד על כל החורים במערכת השוברים. מצד אחד רכבות צפופות, ומצד שני רכבות אחרות חצי ריקות כי מי שאמר שיסע בהן, לא באמת נוסע בהן.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הם אוכפים את זה עם מצלמות? באמת?
לא יודע אם בכלל אוכפים, נראה שלא (רק בכניסה כאמור, אך ניתן להגיד יעד אחר), אך זו אחת מהדרכים האפשריות לעקוף זאת למקרה שכן. כי ודאי אין מצלמה ברכבת כך שלא ניתן לדעת מהיכן באמת הגעת לתחנה ברכבת שירדת ממנה ברציף ולאיפה תיסע לאחר מכן בהחלפת רכבת..
בתחנה סגנון חיפה בת גלים פחות יצליח אם צריך לכיוונים מנוגדים (כי צריך לצאת), אבל להחליף רכבת בתחנות עם רציפי אי בהיותך באזור המבוקר..
 
למעלה