"מלחמת ההשתלמויות החדשה"

הייתי מציע להוציא מהדיון

את ה"הפחדה" באשר לריקודים כפולים. לא זו הנקודה ובעיה זו לא סביר שתחזור בגלל גורמים נוספים שיערכו השתלמויות. אם יש משהו באמת טוב שהתחדש בארגון, זה נוהל רישום הריקודים למניעת כפילויות. לא שאין שם "פוילשטיקים" אך אלה לא גורמים לכפילויות. בואו נסיר נימוק זה מהדיון.
 
כורה שוחה בה יפול...

זוכר שהארגון בעד עוד פורום כדי שיהיה יותר מעניין... וגם בעד עוד לוח הרקדות... (שחלקו מועתק מ"רוקדים" - בדוק!)... וקופת ה.... לא תמה בזה.
 
למי שאולי לא הבין !

אז אני אסביר : ירון התכוון לביטוי "כרה שחת בה יפול" - (לא שוחה). וזו פרשנותי המהירה לדברי ירון : א. כמו שהארגון בעד עוד פורום חדש למרות שקיים פורום אחד כאן שעובד. ב. כמו שהארגון מפרסם לוח הרקדות למרות שכבר קיים באתר "רוקדים". ג. יש עוד קופת שרצים. אז שלא יבכו שקם עוד גוף מתחרה לארגון, העורך השתלמויות עצמאיות, כי מה שהם עושים לי אחרים עושים להם - מגיע להם. ירון - תקן אותי בבקשה אם יש לי בעיות בהבנת התאוריה שלך. בברכה. מירי.
 
לדעתי עדיף שיהיה

"חפר (חופר) גומץ בו יפול ופרץ (ופורץ) גדר ישכנו נחש" (קהלת י, 8) תמיד העדפתי את קהלת על משלי. לדעתי הבנת היטב את ירון. האם את מסכימה או רק מפרשת?
 
רק מפרשת

כמובן שאיני מסכימה. את התנגדותי להשתלמויות נוספות שאינם תחת גג הארגון, הרי הבעתי באופן ברור, בלי רמזים. מירי. נ.ב : דני מדוע אתה מעדיף את קהלת על משלי ? - לא ברור לי. הרי מדובר בשלמה המלך בשני המקרים. משלי - ספר המשלים והמליצות בספרי "כתובים" המיוחס לשלמה המלך. קהלת - כינויו של שלמה המלך בן דוד שחיבר את ספר החכמה.
 
קהלת נגד משלי

נשמע יותר טוב מ"הארגון נגד כרמיאל"
מילדותי אהבתי לקרוא את קהלת (למרות שהרב שלי אמר שאסור, אך ממתי אני מקשיב) בגלל הניתוח הפשוט של החיים והעצות הנבונות הכלולות בו. ספר משלי היה יותר דברי תוכחה. דרך אגב, יש חולקים על זה שספר קהלת נכתב בידי שלמה, ויש האומרים כי אנשים שונים כתבו חלקים שונים מהספר (כגון המשפט לפני האחרון שחוזרים עליו בסוף). דרך אגב, ראית ש"השתלמות כרמיאל" (לא ברור לי מה השם המתאים) כוללת לימוד ריקודים ותיקים? הרי זה נושא שהעלו פה בפורום. אולי ההשתלמויות האלו יהיו יותר איכות ופחות הצפה... הלוואי.
 
אמירת תהילים לשינוי המצב!!

במסגרת פרקי היום בתנ"ך אני מציע את פסוק נוסף אשר לפי דעתי מתאים יותר: " בור כרה ויחפרהו, ויפול בשחת יפעל" ( תהילים ז 18 ). דוקא בור מתאים לנו כאן. מדוע??? נאמר על הבור שלתוכו הושלך יוסף : " והבור ריק אין בו מים" ( בראשית ל"ז 24 ). שואל רש"י: אם כתוב שהבור ריק, מדוע כתוב אין בו מים? עונה רש"י: מים אין בו אךנחשים ועקרבים יש בו. והמבין יבין! דרך אגב: יש פן חשוב מאוד אשר צריך להיות במערכת השיקולים של המתנגדים להשתלמויות בכרמיאל. אם אכן עירית כרמיאל בתמונה ואם הדבר נעשה בעידודו של עדי אלדר ( אני מניח שהוא עדיין ראש העיריה ) יקשה מאד לשנות את הדבר. כאשר עדי אלדר מסמן לעצמו מטרה הוא משיג אותה ושום דבר לא ירתיע אותו( חבר מועצת יבנה ודאי בקי ממני בכך ). למתנגדים אומר שאם כך הדבר הם מטיחים ראשם בקיר ללא תועלת. כדאי שתגבשו עמדה אחידה ( בהנחה שיהיו מדריכים רבים בדעתכם) ונסו לעבוד על שיתוף. תמיד אפשר למצוא רציונל לשיתוף!! ששי
 
ההשתלמויות לא בכרמיאל

הן בביכורי העיתים בת"א. רק שהשם של המארגנת היא "עמותת פסטיבל מחולות כרמיאל ע"ר" שבעיריית כרמיאל.
 
נכון דני ההשתלמות ב- 31/1/03 -

בביכורי העיתים בתל-אביב עם מיטב המדריכים והיוצרים.(אבי פרץ, דודו ברזילי ועוד...)
 
חכי. את צריכה לקבל עוד מכתב

מרוני סימן טוב שמדבר נגד ההשתלמות הנ"ל. אני מצטט: "בל נחזור שוב לאחור לתקופה הקשה שהיינו בה בעבר ונאלץ לבזבז אחת לשבועיים יום מלא להשתלמות, ..., ולשלם בכל שבועיים סכום גבוה לכניסה להשתלמות. אינטרס הארגון צריך להיות מעל הכל." אני מתנגד למסר של רוני, אך הבאתי פה את דבריו. מה שאני כן מסכים שהסכומים שגובים בהשתלמויות קצת גבוה
אך מצד שני, עכשיו שהחומר הניתן הוא באיכות גבוהה, אין לי על מה להלין (חוץ מירח תימני
). בכל מקרה, תמיד שנאתי מונופולים, וצריך שכל אדם יבחר את ההשתלמות המתאימה לו ושנותנת לו את השירות הטוב ביותר. מדהים שבמקרה זה (למרות התנגדותי להצפת הריקודים) אני מסכים עם יענקלה
 
דני מכתב זה כבר קיבלתי עוד קודם

ואני הראשונה שהבאתי את זה לכאן לפני שבועז יצא בפתיחת השרשור הנ"ל, בועז פשוט העתיק את המכתב לכאן אני רק הזכרתי זאת בשרשור אחר.
 
מירי בואי ואסביר לך היטב

(למרות שאין לי ספק שאת הבנת היטב גם מעבר למה שכתבת במסר זה. רק מה גם את סלקטיבית לפעמים ומעדיפה להבליט את מה שמתאים לך...) ראשית אומר בבירור (למרות שכבר אמרתי זאת פעמים רבות בעבר) - רוני עשה ועושה רבות בתפקידו כמזכיר הארגון ואני מכבד את עשייתו ותרומתו - שלו ושל אלי רונן בעיקר, אך יש עוד כמה מסוגם (לאה משעל, למשל) העושים רבות ללא קבלת תמורה חומרית. אבל... ראשית אינני נגד תחרות, נהפוך הוא!!! אני בעד תחרות ובעד שיקומו עוד חנויות כדגם החנות שלי ועוד עיתונים כמו "רוקדים" ועוד פורמים ועוד, ועוד - אבל הכל ביוזמה פרטית ובמימון פרטי! אני נגד המציאות בה ארגון יציג שלי, בכספים ובמשאבים שלי ושל חבריי (מיסי חבר) ותחת המטריה של ארגון יציג (נבחרי ציבור) יוצר תחרות עם הפעילות והיוזמה של חבריו. נכון שאני יחיד בפעילויות שלי (כרגע) ולכן אין מי שילחם עמי את מלחמתי הצודקת, אך "השתלמויות", למשל, היו בהפקת כמה חברים והארגון לקח זאת מהם, עשה זאת בכספי ציבור בצורה מסובסדת ופגע באותם חברים, ביוזמתם וב"בייבי" שהקימו במאמץ רב. אני הייתי מציע שהארגון ימשיך לתת גב ו"כובע" להשתלמויות מבחינה ארגונית, אך ישאיר את התכנים לכל יזם כזה כדי שיבחר את הריקודים ויעבוד עם המחברים כדי להוציא לציבור ריקודים טובים יותר. המצב שיצר הארגון בהשתלטו על ההשתלמויות - עודד בינוניות, לחצים אינטרסנטים והכנסת ריקודים להשתלמות משיקולים שאינם איכות הריקודים. והנה עוד משהו שכואב לי: לפני שנה, מיזמתי, החלטתי להעביר לארגון תמלוגים עבור מכירת הוידיאו ב"רוקדים". הארגון כגוף יציג יחידי הינו המוסמך היחידי היכול לחלק תמלוגים אלה בין מחברי הריקודים או לעשות בהם שימוש ציבורי כלשהו. נכון אלה אינם "סכומים אסטרונומיים", אך עבורי אלה סכומים משמעותיים (עד כה כמעט 4,000 ₪) . הדבר היחידי שביקשתי הינו דיווח על כך לחברי הארגון כדי שידעו! לאחר אין סוף הבטחות של רוני שהדבר יוסבר במסר של הארגון לכל החברים, אך דבר לא נעשה, ביקש ממני רוני שאנסח את ההסבר. עשיתי זאת לפני כ-3 חודשים. עד היום רוני לא מצא הזדמנות לפרסם זאת לכל החברים, אך מצא זמן וצורך לכתוב את המכתב האחרון המסיט נגד ההשתלמות של שלמה ומספר על הפורום החדש. האם מותר לי להרגיש נפגע מכך?
 
וברשותך תוספת:

ההסדר עליו סוכם ביני לבין חברות התקליטים שהגישו את התביעה נגדי, זקוק לאישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים. הממונה פנה אלי ואל ארגון המדריכים בדרישה לקבלת נתונים ומענה להרבה שאלות שבאמצעות התשובות להן הוא יוכל להחליט אם לתת היתר או לא. בקשתו הוגשה באמצע חודש נובמבר עם הגבלת תאריך ל-1.1.03. מיותר לציין שאני הגשתיאת תשובותיי בזמן ואילו יו"ר הארגון היה עסוק ב"מלחמות חשובות", הרי הוא לא זקוק להסדר כפי שאני זקוק לו, הוא רק נהנה מהעובדה שאת הארגון אף חברה לא תובעת על ההקלטות הפירטיות שהוא מוכר למדריכים. היום הגיע בפקס תזכורת מהממונה שנתן ערכה לארגון עד סוף חודש זה! אני מקווה שהפעם הארגון יעשה את הנדרש! להזכירך (ובאמצעתך לידע את כל הקוראים): בחסות ההליכים המשפטיים שהתקיימו ביני לבין חברות התקליטים, ערך הארגון את כל ההקלטות להשתלמויות, מבלי חשש לתביעה משפטית כל זמן שעניין בבוררות. כל ההוצאות המשפטיות לבוררות זו כולל עורך הדין שולמו על ידי. הגשתי בקשה לפני שנה למזכירות הארגון להשתתפות בהוצאת הכבדות שהיו לי (ועדיין לא גמרו), כשהנימוק הוא שבסופו של דבר הארגון הינו אחד הנהנים הגדולים מההסדר המתגבש ואם לא יהיה הסדר כזה הרי רבים מחברי הארגון חשופים לתביעות דומות. נימוקיי התקבלו והוחלט שהארגון ישתתף. לגבי פרטי ההשתתפות הוחלט לדון בכך בישיבה אחרת. עברו כבר 10 חודשים מאז, לרוני זה לא כואב בכיס, אז מדוע לדחוף את הטיפול בעניין זה כשאפשר "לטפל" באלה המערערים על המונופול של הארגון בהפקת ההשתלמויות...
 
תודה לירון על ההסבר !

היות וההסבר שלך כל כך ארוך ומנומק ומלא בפרטים טכניים, וכדי להשיב עליו צריך להיות בקיא ויודע בנתיבי הארגון. אני מעדיפה לא להמשיך את הדיון אלא להשאיר לקברניטי הארגון את הבמה להשיב לך. ממליצה לך להציץ לרגע לפורום המתחרה ולקרוא בתשומת לב מירבית את המאמר שכתב שפ "חבר ארגון אכפתניק". נראה לי שהוא יודע על מה הוא מדבר. מירי.
 
למעלה