מלחמת ארה"ב יפן.
סיפור תחילת המלחמה ידוע, היפנים השמידו את פרל הארבור וארה"ב הכריזה עליה מלחמה. אני מניח שמוסכם על כולנו שצד שהותקף רשאי להגיב ושיפן אשמה במלחמה כי היא התחילה וכו' וכו'. אבל, מה שהיה אח"כ היא מלחמה טוטאלית בין ארה"ב ויפן והשאלה שלי היא, המ היו מטרותיה ועל מה נלחמו? עד כמה שאני יודע, היפנים לא תכננו לתקוף ולכבוש את ארה"ב כך שלא היה מדובר במלחמת מגן. מטרת ההתקפה על פרל הארבור, אם אני לא טועה, היתה ניטרול צי ארה"ב באוקיאנוס השקט כדי שלא יפריע ליפן לכבוש את דרום מזרח אסיה. מה שאני מבין מזה הוא שהמלחמה בין ארה"ב ויפן היתה על איזורי השפעה בדרום מזרח אסיה. כידוע, מעורבות ארה"ב באיזור החלה עוד בסוף המאה ה-19 עם כיבוש הפיליפינים במטרה מוצהרת (טוב, פחות או יותר מוצהרת, ישר אחרי המטרה המוצהרת של להביא לפיליפינים את ה"חירות") להגיע לשוק הסיני שנשלט ע"י המעצמות האירופאיות ויפן. האם יתכן שזאת הסיבה לכך שלאחר המלחמה, כשיפן יצאה מהמשחק, ארה"ב העניקה עצמאות לפיליפינים?
סיפור תחילת המלחמה ידוע, היפנים השמידו את פרל הארבור וארה"ב הכריזה עליה מלחמה. אני מניח שמוסכם על כולנו שצד שהותקף רשאי להגיב ושיפן אשמה במלחמה כי היא התחילה וכו' וכו'. אבל, מה שהיה אח"כ היא מלחמה טוטאלית בין ארה"ב ויפן והשאלה שלי היא, המ היו מטרותיה ועל מה נלחמו? עד כמה שאני יודע, היפנים לא תכננו לתקוף ולכבוש את ארה"ב כך שלא היה מדובר במלחמת מגן. מטרת ההתקפה על פרל הארבור, אם אני לא טועה, היתה ניטרול צי ארה"ב באוקיאנוס השקט כדי שלא יפריע ליפן לכבוש את דרום מזרח אסיה. מה שאני מבין מזה הוא שהמלחמה בין ארה"ב ויפן היתה על איזורי השפעה בדרום מזרח אסיה. כידוע, מעורבות ארה"ב באיזור החלה עוד בסוף המאה ה-19 עם כיבוש הפיליפינים במטרה מוצהרת (טוב, פחות או יותר מוצהרת, ישר אחרי המטרה המוצהרת של להביא לפיליפינים את ה"חירות") להגיע לשוק הסיני שנשלט ע"י המעצמות האירופאיות ויפן. האם יתכן שזאת הסיבה לכך שלאחר המלחמה, כשיפן יצאה מהמשחק, ארה"ב העניקה עצמאות לפיליפינים?