מלאת חששות

מלאת חששות

שלום לכם אני גרושה ואם לשני בנים בן 4 ו-9 האקס לא שותף בכלום ואני לבד במערכה איך אמרה לי העורכת דין שלי אני חותמת על תיק הגירושין שלך כאלמנה ועכשיו אני אמורה לעבור איזה ניתוח ואני חרדה מאוד בגלל גודל האחריות שמוטלת על כתפי מרגישה שיש שני ילדים שצריכים אותך ואם לא אתה אז אף אחד אחר והפחד והחששות הם גדולים רוצה תמיד להיות בשליטה למענם ובשבילהם
 
שליטה או השפעה...?!

שלום רב לך בר היפה 1 אני בהחלט יכול להבין את חרדתך לקראת הניתוח. הן מעצם אי הודאות לגבי הניתוח והן מפאת תחושת האחריות, שאת חשה כלפי ילדייך. האם תוכלי לפרט עוד ולשתף אותנו לגבי המשפחה המורחבת ויחסייך עמם ? האם יש קשר בין האקס ובין בנייך ? הרצון שלך להיות בשליטה למענם ובשבילם הינו מובן. אני חושב שאת מנסה לאמר כי את רוצה להיות בשבילם כאשר יצטרכו איתך... יחד עם זאת, אם תוותרי על הניתוח, ותזניחי את בריאותך - האם זה השרות הנכון ביותר לעצמך ולבנייך ? כפי שציינת ילדייך צריכים אותך, אך צריכים אותך אמא בריאה. יש נטייה טבעית אצל הורים גרושים, ובמיוחד אצל ההורה שילדיו בחזקתו, לפתח רגשי אשמה ורצון לפצות את הילדים על 'ההפסד'. אז מהרצון להיות בשליטה למענם ובשבילהם, יכול להתפתח אצל בנייך תחושת הקיפוח והמגיע לי. האם יכול להיות שבנייך גם יהיו שם בשבילך ולמענך ? האם רק הם מרכז הבמה, או שמותר גם לך להיות שם מדי פעם ?! חשוב לשתף אותם בצורך שלך בניתוח, וחשוב לבקש מהם את ההתחשבות שלהם במצב. כך תוכלו לבנות יחסים של שיתוף, התייעצות ובקשת עזרה, מתוך שיוויון הערך ובאופן שיאפשר לבנייך להתפתח לעולם שבו הם יבינו את החשיבות של הנתינה לאחר. מה דעתך ?
 
למעלה