מכל מה שלמדתי על הפורום

kryp

New member
האשכנזים לא השתלטו על דבר שלא קיים.

הם הקימו את המדינה, לא השתלטו עלייה.
 
חחחח כן תמיד שיגכ אותי למה מסעדות של אוכל

מזרח אירופי נקראות מסעדות יהודיות? למסעדה של יהודים עיראקים או כורדים או לובים אף פעם לא יקראו מסעדה יהודית, למה מה? הם גויים?
 
מה זה "מסעדה יהודית"?

אני לתומי חשבתי שאוכל מזרח אירופי אפשר להשיג במסעדה רומנית..או רוסית. פעם קראו למסעדה ערבית "מסעדה מזרחית". היום אפשר למצוא מסעדות לבנוניות, חומוסיות, פלאפליות וכו'..
 
אני גם לא יודע מה הסיבה ההגיונית לשם הזה

יש פה ושם מסעדות רומניות ורוסיות. אבל יש מסעדות יהודיות, ובהן אתה מוצא אוכל מזרח אירופאי, אבל לא רומני. והשאלה היא למה האוכל של יהודי השטעטל או הערים במזרח אירופה נתפס בציבור כאוכל "יהודי" והאוכל של של היהודים בערים ובעיירות של המרחב הערבי נתפס כאוכל "טריפוליטאי"/"כורדי"/"מרוקאי" וכו'
 
כי מי שהחליט ראשון על מיזם עסקי ביזארי כזה...

היה כנראה ממוצא מזרח אירופי.... אבל לשמחתנו - המיזם הזה נכשל. מי בכלל חושב שאוכל מזרח אירופי הוא ה-אוכל היהודי?? ורגע.... באיזה אוכל מדובר? כי אני כבר מבולבל לגמרי.... ב"עבודה ערבית" דיברו על עלי גפן כעל אוריינטליזם בהתגלמותו - אבל אצלי זה התקבע בתור "האוכל שסבתא עושה"..
 

LAYLA S

New member
נו מה הסיבה האמיתית עמית?

הרצון לקבע מחשבתית שכל מה שאשכנזי הוא היהודי האמיתי וכל היתר צריכים להדמות לו זה מה שעומד מאחורי העניין כמו "האמא היהודיה", או "האמא הפולניה", או "אוכל יהודי", או "מוזיקה ישראלית", או "מוזיקה יהודית".... כשהכל מכוון לאירופה הגלותית ולאשכנזים... כי היתר לא מספיק יהודי או ישראלי.
 
Jewish Mother - ביטוי אמריקני למהדרין

ובעברית זה פשוט תרגום. כמו שלקחנו הרבה דברים מהמערב ומארה"ב בפרט. "מסביב לשעון" למשל. זו לא עברית מקורית אלא אנגלית. מה לעשות - יהדות ארה"ב זה בעיקר, או רק מהסוג האשכנזי, אלה שאוכלים קישקעס, גפילטע וקרפלעך. אה, וקניידלעך עם קוגל. בתאבון
 
למעלה