מי שלא הספיק לו mark twain

begone

New member
ניטשה אמר שאלוהים מת

אז אתה מסכים עם ניטשה? מצוין! תוסיפו עוד כופר לערימה המתגבהת. I REST MY CASE
 

nissimhania

New member
אין לך מושג מה הוא אמר

הוא אמר לדוגמא, שהמדע הוא צילו של אלוהים המת, שבני האדם לא יכולים להתגבר עליהם. או המילים אחרות, העובדה שאלוהים מת משאירה אותנו עובדים ומאמינים בצל גופתו- והוא המדע. אבל מכיוון שאין סיכוי שתבין את הכוונה, אפרש לך אותה: אנשים חייבים להתלות על אמונה, גם אחרי שאלוהים מת לא הצליחו אנשים להתגבר על חולשתם, והמשיכו להתלות על אמונה. רק שזו, האמונה העכשוית, היא במדע. אתה מבין? המדע הוא גם אמונה שקרית, וכל מי שחושב שהמדע נכון הוא בהכרח מאמין עיוור, שלא שונה מהותית מהמאמין הישן. אבל גם עכשיו, אני משוכנע שלא תבין. אז אפנה אותך לספרו של ניטשה "המדע העליז", שתקרא בעצמך ותתווכח עם השורות, לא איתי.
 

begone

New member
אני לא ´אנשים´

יש הרבה אנשים שנתלים באמונה, ויש הרבה אנשים שסוגדים למדע. אני לא זה ולא זה. אני לא ´מאמין´ במדע, אלא פשוט סבור שהמדע מבוסס על השכל הישר, וזה כל מה שיש לנו. אגב, ניטשה עצמו היה איש קיצוני ותמהוני, התאשפז ומת מדיכאון ומטירוף.
 

גוססי

New member
ניטשה אינו רלוונטי

העובדה היא שהדת אינה מסוגלת לומר דברים ברורים על שום נושא בלי להסתבך בסתירות בלתי ניתנות ליישוב, בעוד המדע מביא תוצאות מוחשיות. אם המדע מבוסס על אמונה, זו כנראה אמונה נכונה.
 

nissimhania

New member
אמונה נכונה?

פתאום יש נכון באמונה... לפחות אתה מודע לאמונה, יש כאלה שלא.
 

גוססי

New member
בודאי שאמונה יכולה להיות נכונה

אבל המינימום הנדרש כדי שתהיה כזו הוא שלא יהיו בה אמירות סותרות. המדע לא סותר את עצמו, היהדות כן.
 

voguemaster

New member
כמה דברים

ראשית תן לי לציין את הנקודה החשובה: זה שניטשה אמר לא הופכת את העניין לנכון. הוא אומנם ידוע, אבל אין שום סיבה הגיונית למה לנו לקבל את האמונות שלו לגבי אלוהים/מדע. הן רק אמונות, אין שום דבר מעבר לכך. תיאוריות אם תרצה. "המדע הוא גם אמונה שקרית, וכל מי שחושב שהמדע נכון הוא בהכרח מאמין עיוור, שלא שונה מהותית מהמאמין הישן." המדע זה לא עניין של אמונה, אתה פשוט לא קולט. המדע הוא מוחשי. התוצאות מדברות בעד עצמן. המדע נתון לביקורת ושינוי, התפתחות וגדילה. לא צריך להאמין במדע כי הוא פשוט הוכיח את עצמו בתור דרך נכונה. "שתקרא בעצמך ותתווכח עם השורות, לא איתי" אם אפשר הייתי מתווכח עם ניטשה. בכל מקרה, למה להתווכח עם השורות ? למה לקחת את התיאוריה/אמונה של ניטשה בתור תיאוריה נכונה ?? רק בגלל שהיא נשמעת יפה ?? למה שהוא אמר אין שום ביסוס whatsoever. תתעורר!!!
 
למעלה