מי מרים את הכפפה?

מי מרים את הכפפה?

שמתי לב לדבר מצער מאוד: אין פאנפיקים בעברית. למי שלא יודע פאנפיק זה סיפור שמבוסס על ספר, סרט סדרה, או כל דבר אחר. במקרה שלנו מדובר כמובן על נרניה, הספרים בעיקר, אבל גם הסרט. עיקרונית יש כל מני חוקים למינהם, כמו דירוג וכאלה, אבל אני אף פעם לא תעמקתי בזה ככה שאת החלק הזה אני אשאיר לחכממים ממני. בכל מקרה חשבתי להתחיל מסורת, פאנפיקים של נרניה בעברית! אני מצרפת פה ת מה שכתבתי, זה לא משהו כי זה נכתב לשם שעשוע. הכל שייך לק.ס לואיס, חוץ ממה שעיוותתי :) מכיוון שמעולם לא אהבתי את איך שספר הראשון נגמר, ואת איך שהסדרה האחרונה נגמרה, כתבתי סוף שונה לספר הראשון, ואם תיפול עלי המוזה אמשיך את זה מכאן. אשמח אם מישהו ירים את הכפפה ויכתוב פאנפיק משלו, או לחילופין, ימשיך את שלי, אם מתחשק לו. אגב למי שכותב באופן כללי, גיליתי שפאנפיקים זה תרגול נפלא לשיפור מיומנויות הכתיבה. תהנו... מוזמנים מאוד להאיר הערות, או להעיר הארות. אם יש שגיאות כתיב, עמכם הסליחה... יש לי נטייה לדיסלקציה.
 

freshlama

New member
זה נורא בעייתי בעיניי.

קשה נורא לכתוב פאנפיקים בפאנדום נרניה. תאמינו לי, ניסיתי. כי בסה"כ אין נרניה. היא הושמדה. אין לך לאן להמשיך כמו בהארי פוטר שעדיין לא סוים. האפשרויות הן או AU או פיתוח דמות. אני לא אוהב AU ולכן האפשרות היחידה מבחינתי לכתיבת פיק נרניה היחא של פיתוח דמויות. ופאנדום רק של פיתוחי דמויות נראה לי קצת... בעייתי.
 
למרות זאת

יש משהובדבריך, אני פשוט לא אוהבת את הספר האחרון ומעדיפה להתעלם מקיומו, הוא עיצבן אותי עוד כשקראתי אותו פעם ראשונה, כשהייתי קטנה... אבל גם אם לא אוהבים להתעלם מהעלילה של הספרים יש הרבה מקום לפאנפיקים. למשל מה קורה לסוזן אחרי שכולם מתים, או איך הילדים מתמודדים עם החיים בעולם אמיתי לפני שהם מתים, או כל מני דברים שקרו בזמן תור הזהב, סך הכל הם היו שם כמה שנים ואנחנו כמעט לא יודעים שון דבר על זה, חוץ מזה שהם היו נורא מוצלחים. ככה שאפשר לכתוב פאנפיקים, וגם כותבים הרבה...
 

Fairywitch

New member
לי זה קשה מסיבה אחרת:

הדמויות של לואיס לא עמוקות מספיק- אני לא מרגישה שאנחנו מכירים אותן כמו את הדמויות בהארי פוטר
ולכן קשה לי להתחבר אליהן ולכתוב עליהן. לגבי זה שנרניה הושמדה (שונאת אותו!)- פאנפיק תמיד אפשר לכתוב, לדעתי, גם אם זה חורג מהכללים ומשנה את הסיפור. המוטו שלי הוא "אם הדמיון שלך פור המספיק- תכתוב, וצפצף על הכללים!". ולסיום- מה זה AU?
 
מעניין

דווקא זה שהדמויות לא מפותחות מספק, וגם זה שיש המון חורים בעלילה משאיר הרבה מקום לפאנפיקים לדעתי. AU זה אלטרנטיב יוניברס, שזה בעצם על שינוי מהותי כמו נניח להשאיר את נרניה לא מושמדת ולא להרוג אף אחד, או עולמות אחרים חוץ מנרניה, או משהו בסגנון, בקיצור שינוי דרסטי.
 

סקיפי

New member
לא, ברצינות.

יותר ויותר יש לי תחושה שזה חלק מסגירת הקצוות שלו - את העלילה המרכזית הוא הרי סיים לכתוב ב-1953; הקרב האחרון נכתב ב-1956, ובאמצע נכתבו הסוס ונערו ואחיינו של הקוסם. כך שחלק מהעלילה המרכזית הוא לא, קודם כל. או שסתם אני רוצה להאמין שהוא מתעלל בנו ככה פשוט כי הוא רצה לסיים באיזה אקורד של עוגב כנסייה. נורא דרמטי.
 

Susen

New member
אולי...

היי- אולי הוא כתב את הקרב האחרון כדי שלא יוכלו להמשיך את הספר.... למרות שזה לא הגיוני כל כך... אני נורא בעד לכתוב סיפורים קצרים, ואני נורא אוהבת את הנושא של נרניה... זה יאמן אותי, כי אני רוצה להיות סופרת.... שרון
 

סקיפי

New member
ההסטוריה של נרניה

נמשכת אלפי שנים,מתחילת אחיינו של הקוסם. בטוח שיש כמה דברים שאנחנו עוד לא יודעים..
 

ToryMaster

New member
לא לגמרי

יש את הזמן שהם בנרניה בספר הראשון, ואז יש את נרניה עצמה, יש המון מרווחי זמן.
 

ToryMaster

New member
נכון

וזה אפילו נותן לנו עוד בסיס לכתוב עליו, כי אנחנו יודעים יותר על איך הם היו בהמשך.
 
למעלה