מי אמר שמבוגרים לא אוהבים לשחק?

  • פותח הנושא A-T
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

A-T

New member
מי אמר שמבוגרים לא אוהבים לשחק?

מי אמר שמבוגרים לא אוהבים לשחק?
הנה הצעצוע החדש של הקופאית מתחנת ראש העין צפון צחקן, יש לך מתחרים???
 

צחקן

New member
כן... .

מי אמר שמבוגרים לא אוהבים לשחק?
הנה הצעצוע החדש של הקופאית מתחנת ראש העין צפון צחקן, יש לך מתחרים???
כן... .
ב"ה אבל הם גרפפקאים ואני הרבה מאחור... . מכיוון שאין לי כסף כמובן.. אשמח אם תשלח אאלי אחד כזה.. אשלח לך בת מורה את עליות השליחה? בסדר?.
 

omer landau

New member
יש מקומות שאפשר לקנות דגמים כאלה

מי אמר שמבוגרים לא אוהבים לשחק?
הנה הצעצוע החדש של הקופאית מתחנת ראש העין צפון צחקן, יש לך מתחרים???
יש מקומות שאפשר לקנות דגמים כאלה
של רכבת ישראל??? או לנסוע לחול ליצרן הקטר או הרכבת ולצבוע לבד חחחחח כן בטח בא לי דגם של קטר איי סי או דאבל ראיתי כמה אבל אין לי מושג איפה אפשר לקנות או אולי אפילו כזה גדול של מטוס כלשהו רציתי פעם לקנות רכבת חשמלית כזאת מורכבת אבל גיליתי שכל חלק קטן וכל פס שם עולה איזה 50-300 שח ובו לא נדבר על הרכבות
 

צחקן

New member
אתה יכול לעשות את זה!.

יש מקומות שאפשר לקנות דגמים כאלה
של רכבת ישראל??? או לנסוע לחול ליצרן הקטר או הרכבת ולצבוע לבד חחחחח כן בטח בא לי דגם של קטר איי סי או דאבל ראיתי כמה אבל אין לי מושג איפה אפשר לקנות או אולי אפילו כזה גדול של מטוס כלשהו רציתי פעם לקנות רכבת חשמלית כזאת מורכבת אבל גיליתי שכל חלק קטן וכל פס שם עולה איזה 50-300 שח ובו לא נדבר על הרכבות
אתה יכול לעשות את זה!.
ב"ה יש לך דרך לעשות את זה א. תגלף פסים מעץ (מדויקים מאוד). ב. תגלף (מעתץ כמובן) חתיכת קרש עם גלגלים המתאימה לפסים. ג. תשלח את זה אלי עם נניח 10 ש"ח. אני אקנה מנוע ואתהתשלח לי יחד זוג גלגלים שלאחד מהזוגות יש גלגל שינים. אני אדאג לעשית ה"קו" של החישמול. ד. אני ישלח לך את מהש שאני מכין. ה. תרכיב על זה צורה של קטר/ מערך אי סי 3. ו. הרכבת מוכנה. חבר לשנאי, כוון על 3/6/12 וולט (מה שאני יכתוב לך ). ז. והרכבת מוכנה. תגליק במתג שגם את זה אני צריך ללוח לך. ח. אם אינך רוצה לשלוח אלי, אסיר לך בטלפוו/אינטרנט לגבי החישמול. חובה שיהיה לך מלחם בבית +בדיל+חותים ללא בידוד+מנוע ששל 3/6/12 וולט ואת כל הדשאר תקבל בהדרכה שלי איליך בצ'אט או טלפון. בהצלחה!.
 

oren*

New member
לטובתך, אל תתעסק עם חשמל מבלי

אתה יכול לעשות את זה!.
ב"ה יש לך דרך לעשות את זה א. תגלף פסים מעץ (מדויקים מאוד). ב. תגלף (מעתץ כמובן) חתיכת קרש עם גלגלים המתאימה לפסים. ג. תשלח את זה אלי עם נניח 10 ש"ח. אני אקנה מנוע ואתהתשלח לי יחד זוג גלגלים שלאחד מהזוגות יש גלגל שינים. אני אדאג לעשית ה"קו" של החישמול. ד. אני ישלח לך את מהש שאני מכין. ה. תרכיב על זה צורה של קטר/ מערך אי סי 3. ו. הרכבת מוכנה. חבר לשנאי, כוון על 3/6/12 וולט (מה שאני יכתוב לך ). ז. והרכבת מוכנה. תגליק במתג שגם את זה אני צריך ללוח לך. ח. אם אינך רוצה לשלוח אלי, אסיר לך בטלפוו/אינטרנט לגבי החישמול. חובה שיהיה לך מלחם בבית +בדיל+חותים ללא בידוד+מנוע ששל 3/6/12 וולט ואת כל הדשאר תקבל בהדרכה שלי איליך בצ'אט או טלפון. בהצלחה!.
לטובתך, אל תתעסק עם חשמל מבלי
להיעזר באיש מקצוע.
 

צחקן

New member
אני מתעסק עד 12 וולט.

לטובתך, אל תתעסק עם חשמל מבלי
להיעזר באיש מקצוע.
אני מתעסק עד 12 וולט.
ב"ה וגם אני מתקן תקעים בבית אבל יש אבא אמא ובדיקות וכו'.. והממסר פחת בבית עובד טוב אצלנו (משומןן כבר מהאחים שלי.. הוא הוחלף כבר פעם אחת. וחוץ מזהנ, חשמל זה גם תחביב שלי.. אבל רק מתחים נמוכים. אני עושה תאורה מוסתרת ועוד רבים אחרים, אבל לא יותר ב12V
 

omer landau

New member
לא נראה לי

אתה יכול לעשות את זה!.
ב"ה יש לך דרך לעשות את זה א. תגלף פסים מעץ (מדויקים מאוד). ב. תגלף (מעתץ כמובן) חתיכת קרש עם גלגלים המתאימה לפסים. ג. תשלח את זה אלי עם נניח 10 ש"ח. אני אקנה מנוע ואתהתשלח לי יחד זוג גלגלים שלאחד מהזוגות יש גלגל שינים. אני אדאג לעשית ה"קו" של החישמול. ד. אני ישלח לך את מהש שאני מכין. ה. תרכיב על זה צורה של קטר/ מערך אי סי 3. ו. הרכבת מוכנה. חבר לשנאי, כוון על 3/6/12 וולט (מה שאני יכתוב לך ). ז. והרכבת מוכנה. תגליק במתג שגם את זה אני צריך ללוח לך. ח. אם אינך רוצה לשלוח אלי, אסיר לך בטלפוו/אינטרנט לגבי החישמול. חובה שיהיה לך מלחם בבית +בדיל+חותים ללא בידוד+מנוע ששל 3/6/12 וולט ואת כל הדשאר תקבל בהדרכה שלי איליך בצ'אט או טלפון. בהצלחה!.
לא נראה לי
יש לי זמן פנוי והרבה אבל זה לא נראה לי זה אולי יעבוד אבל....... יש לי רכבת חשמלית קטנה מעגלית שכזאת אני מדבר על הדברים הגדולים והיפים האלה שאני רוצה שיהיו לי כל הדגמים הגדולים והיפים האלה עם התחנות והמנורות והמסוטים אני רוצה אחד כזה רק קטן יותר וביררתי וזה יקרררררררר הרעיון שלך ממממ לא יודע לגבי חישמול מסילה שכזאת זה ממש לא בעיה אבל לא נראה לי שאני אעשה זאת יותר פשוט לקנות רכבת כזאת של ילדים קטנים אפילו עם סוללות להשאיר רק את הקטר ועל זה להרכיב צורה של אחת הרכבות הנחמדות מהארץ אבל שוב לא נראה לי חחחח
 

oren*

New member
הדגמים חולקו חינם לפני כשנה כחלק

יש מקומות שאפשר לקנות דגמים כאלה
של רכבת ישראל??? או לנסוע לחול ליצרן הקטר או הרכבת ולצבוע לבד חחחחח כן בטח בא לי דגם של קטר איי סי או דאבל ראיתי כמה אבל אין לי מושג איפה אפשר לקנות או אולי אפילו כזה גדול של מטוס כלשהו רציתי פעם לקנות רכבת חשמלית כזאת מורכבת אבל גיליתי שכל חלק קטן וכל פס שם עולה איזה 50-300 שח ובו לא נדבר על הרכבות
הדגמים חולקו חינם לפני כשנה כחלק
מקמפיין פרסומי של רכבת ישראל (חולקו לנוסעים ברכבת). בתערוכת פרסום אחרת השנה חולקו דגמים מדליקים של אוטובוסי אגד.
 

omer landau

New member
חבל שאין לי מכונת זמן חח../images/Emo13.gif../images/Emo13.gif../images/Emo13.gif

הדגמים חולקו חינם לפני כשנה כחלק
מקמפיין פרסומי של רכבת ישראל (חולקו לנוסעים ברכבת). בתערוכת פרסום אחרת השנה חולקו דגמים מדליקים של אוטובוסי אגד.
חבל שאין לי מכונת זמן חח

אבל אם הייתה לי מכונת זמן הייתי מנצל אותה הרבה יותר טוב
 
להלן סיפורון הדגמים:

הדגמים חולקו חינם לפני כשנה כחלק
מקמפיין פרסומי של רכבת ישראל (חולקו לנוסעים ברכבת). בתערוכת פרסום אחרת השנה חולקו דגמים מדליקים של אוטובוסי אגד.
להלן סיפורון הדגמים:
צילום דגם של קטר זה JT-42 BW, (GA 3000 - [Mk-1]) בידיו של שר התשתיות אריאל שרון, מופיע ב"ידיעות-אחרונות", מוסף כלכלה, 03.06.1998.דגם להרכבה עצמית מקרטון של קטר זה [Mk-1] חולק ע"י "רכבת-ישראל" בשנת 1998. הדגם תוכנן ע"י "גישה ישירה". ולגבי דגם הקרונועים: דגם מקרטון להרכבה עצמית של מערך קרונוע [IC-3] חולק והופץ ע"י "רכבת-ישראל" בשנת 1997. הדגם תוכנן ע"י "גישה ישירה" – לעניין זה ראו גם: ברק בני, רכבת ישראל: עכשיו גם משחק ההרכבה, "ידיעות-אחרונות",מוסף ממון, 14.05.1997, עמ' 9. המידע לקוח מארכיון אביתר כמובן.
 

omer landau

New member
אהה חשבתי שזה פלסטיק

להלן סיפורון הדגמים:
צילום דגם של קטר זה JT-42 BW, (GA 3000 - [Mk-1]) בידיו של שר התשתיות אריאל שרון, מופיע ב"ידיעות-אחרונות", מוסף כלכלה, 03.06.1998.דגם להרכבה עצמית מקרטון של קטר זה [Mk-1] חולק ע"י "רכבת-ישראל" בשנת 1998. הדגם תוכנן ע"י "גישה ישירה". ולגבי דגם הקרונועים: דגם מקרטון להרכבה עצמית של מערך קרונוע [IC-3] חולק והופץ ע"י "רכבת-ישראל" בשנת 1997. הדגם תוכנן ע"י "גישה ישירה" – לעניין זה ראו גם: ברק בני, רכבת ישראל: עכשיו גם משחק ההרכבה, "ידיעות-אחרונות",מוסף ממון, 14.05.1997, עמ' 9. המידע לקוח מארכיון אביתר כמובן.
אהה חשבתי שזה פלסטיק
מקווה שיחלקו שוב חבל שאין בטאון הרכבת כמו שיש בטאון חיל אוויר זה היה יכול להיות ממש נחמד ובטח היו מידי פעם דברים כאלה שייצא אפילו פעם בחודשיים בטוח יש כאלה מפלסטיק בטח במשרדי הרכבת האם יש כאלה למכירה?? אם אני זוכר נכון יש במוזיאון הרכבת כזה בתוך גליל פלסטיק שקוף
 
דגמים בקנה מידה של IC3 וקטרי ר"י

אהה חשבתי שזה פלסטיק
מקווה שיחלקו שוב חבל שאין בטאון הרכבת כמו שיש בטאון חיל אוויר זה היה יכול להיות ממש נחמד ובטח היו מידי פעם דברים כאלה שייצא אפילו פעם בחודשיים בטוח יש כאלה מפלסטיק בטח במשרדי הרכבת האם יש כאלה למכירה?? אם אני זוכר נכון יש במוזיאון הרכבת כזה בתוך גליל פלסטיק שקוף
דגמים בקנה מידה של IC3 וקטרי ר"י
הבשורות הטובות הן שכבר יותר מ-10 שנים קיימים בשוק דגמים בקנה מידה 1:87של קרונועי IC3. הדגמים הם ממונעים, בעלי גוף מפלסטיק ומתוצרת חברת Heljan (יש לקרוא 'HELYAN') הדנית. הבשורות הטובות באמת הן שבזכות אותו ירון דוזטס שאביתר מזכיר כל הזמן שוכנעה חברת Heljan באמצע שנות ה-90 להכין גרסא ישראלית של הדגמים, עם צבעי ומספרי רכבת ישראל (כמעט מדויקים) ואפילו עם המזגנים הגדולים של הסדרות השנייה ואילך של רכבת ישראל. דגמים כאלו ניתן להשיג היום בארץ דרך חנות דגמי הרכבות 'פאר הרכבת'. הבשורות הרעות הן שהדגמים יקרים למדי, ומחירם עולה עם עליית היורו (באופן טבעי). הבשורות הרעות באמת הן שאין כיום דגם זמין טוב של קטרי הקו הראשי מתוצרת Alstom של רכבת ישראל (אף אחת מהגרסאות). הכי קרוב הוא כנראה דגם בקנ"מ 1:76 של ה-Class 67 הבריטי, אבל, כמו שירון דוזטס יוכל לספר לכם, העבודה לשינוי הדגם כך שיראה ישראלי היא רבה מאוד, ולמעשה נידונה מראש לכשלון עקרוני בגלל המידות השונות של הגוף (בגלל השוני בקנה המידה של הדגמים הבריטיים לעומת האירופאיים). ניתן להשיג בקנה מידה 1:87 דגמים של מספר קטרי דיזל מסוגים דומים לאלו הקיימים בארץ - G12, G16, T44, GA900, V60 - אבל הראשון והאחרון שונים מספיק בשביל להצריך הרבה עבודת הסבה, וגם השלושה האחרים דורשים התאמות בפרטים וכמובן, צביעה מחדש. הדגמים הקיימים של ה-G16 ושל ה-T44 גם יקרים במיוחד, והאחרים לא זולים. (פעם היה גם דגם של GT26, כמו 701, אבל לא ברור אם הוא עדיין בייצור)
 
נכון מאוד. בנוסף, עשוי מחיר של דגם

דגמים בקנה מידה של IC3 וקטרי ר"י
הבשורות הטובות הן שכבר יותר מ-10 שנים קיימים בשוק דגמים בקנה מידה 1:87של קרונועי IC3. הדגמים הם ממונעים, בעלי גוף מפלסטיק ומתוצרת חברת Heljan (יש לקרוא 'HELYAN') הדנית. הבשורות הטובות באמת הן שבזכות אותו ירון דוזטס שאביתר מזכיר כל הזמן שוכנעה חברת Heljan באמצע שנות ה-90 להכין גרסא ישראלית של הדגמים, עם צבעי ומספרי רכבת ישראל (כמעט מדויקים) ואפילו עם המזגנים הגדולים של הסדרות השנייה ואילך של רכבת ישראל. דגמים כאלו ניתן להשיג היום בארץ דרך חנות דגמי הרכבות 'פאר הרכבת'. הבשורות הרעות הן שהדגמים יקרים למדי, ומחירם עולה עם עליית היורו (באופן טבעי). הבשורות הרעות באמת הן שאין כיום דגם זמין טוב של קטרי הקו הראשי מתוצרת Alstom של רכבת ישראל (אף אחת מהגרסאות). הכי קרוב הוא כנראה דגם בקנ"מ 1:76 של ה-Class 67 הבריטי, אבל, כמו שירון דוזטס יוכל לספר לכם, העבודה לשינוי הדגם כך שיראה ישראלי היא רבה מאוד, ולמעשה נידונה מראש לכשלון עקרוני בגלל המידות השונות של הגוף (בגלל השוני בקנה המידה של הדגמים הבריטיים לעומת האירופאיים). ניתן להשיג בקנה מידה 1:87 דגמים של מספר קטרי דיזל מסוגים דומים לאלו הקיימים בארץ - G12, G16, T44, GA900, V60 - אבל הראשון והאחרון שונים מספיק בשביל להצריך הרבה עבודת הסבה, וגם השלושה האחרים דורשים התאמות בפרטים וכמובן, צביעה מחדש. הדגמים הקיימים של ה-G16 ושל ה-T44 גם יקרים במיוחד, והאחרים לא זולים. (פעם היה גם דגם של GT26, כמו 701, אבל לא ברור אם הוא עדיין בייצור)
נכון מאוד. בנוסף, עשוי מחיר של דגם
בודד של קטר או קרונוע להגיע לסכום של 1000 ש"ח בלי ההסבה והתיקונים המתחייבים. לאחר ההסבה, תגלו שהשקעתם עשרות שעות עבודה ועוד כמה מאות ש"ח.
 

אייל xxx

New member
ירון דוזטס הוא היחיד בארץ שיודע

נכון מאוד. בנוסף, עשוי מחיר של דגם
בודד של קטר או קרונוע להגיע לסכום של 1000 ש"ח בלי ההסבה והתיקונים המתחייבים. לאחר ההסבה, תגלו שהשקעתם עשרות שעות עבודה ועוד כמה מאות ש"ח.
ירון דוזטס הוא היחיד בארץ שיודע
לצבוע קטרים וקרונות של רכבת ישראל במדויק בדיגמי הרכבות
 
זה לא מדוייק כי יש גם את מיקי שרון

ירון דוזטס הוא היחיד בארץ שיודע
לצבוע קטרים וקרונות של רכבת ישראל במדויק בדיגמי הרכבות
זה לא מדוייק כי יש גם את מיקי שרון
מבת-ים העושה עבודה לא רעה בכלל. אך אין ספק שירון הוא הטוב מכולם בנושא זה.
 

A-T

New member
רוחב מסילה | |

דגמים בקנה מידה של IC3 וקטרי ר"י
הבשורות הטובות הן שכבר יותר מ-10 שנים קיימים בשוק דגמים בקנה מידה 1:87של קרונועי IC3. הדגמים הם ממונעים, בעלי גוף מפלסטיק ומתוצרת חברת Heljan (יש לקרוא 'HELYAN') הדנית. הבשורות הטובות באמת הן שבזכות אותו ירון דוזטס שאביתר מזכיר כל הזמן שוכנעה חברת Heljan באמצע שנות ה-90 להכין גרסא ישראלית של הדגמים, עם צבעי ומספרי רכבת ישראל (כמעט מדויקים) ואפילו עם המזגנים הגדולים של הסדרות השנייה ואילך של רכבת ישראל. דגמים כאלו ניתן להשיג היום בארץ דרך חנות דגמי הרכבות 'פאר הרכבת'. הבשורות הרעות הן שהדגמים יקרים למדי, ומחירם עולה עם עליית היורו (באופן טבעי). הבשורות הרעות באמת הן שאין כיום דגם זמין טוב של קטרי הקו הראשי מתוצרת Alstom של רכבת ישראל (אף אחת מהגרסאות). הכי קרוב הוא כנראה דגם בקנ"מ 1:76 של ה-Class 67 הבריטי, אבל, כמו שירון דוזטס יוכל לספר לכם, העבודה לשינוי הדגם כך שיראה ישראלי היא רבה מאוד, ולמעשה נידונה מראש לכשלון עקרוני בגלל המידות השונות של הגוף (בגלל השוני בקנה המידה של הדגמים הבריטיים לעומת האירופאיים). ניתן להשיג בקנה מידה 1:87 דגמים של מספר קטרי דיזל מסוגים דומים לאלו הקיימים בארץ - G12, G16, T44, GA900, V60 - אבל הראשון והאחרון שונים מספיק בשביל להצריך הרבה עבודת הסבה, וגם השלושה האחרים דורשים התאמות בפרטים וכמובן, צביעה מחדש. הדגמים הקיימים של ה-G16 ושל ה-T44 גם יקרים במיוחד, והאחרים לא זולים. (פעם היה גם דגם של GT26, כמו 701, אבל לא ברור אם הוא עדיין בייצור)
רוחב מסילה | |
האם גם למסילות צעצוע יש רוחב תקני? אולי יש מי שעדיין לא שם לב, אבל הדגם שצילמתי עשוי נייר. גם אני חשבתי בהתחלה שאני רואה קטר מפלסטיק מעבר לזכוכית.
 
רוחבי מסילות בקנה מידה

רוחב מסילה | |
האם גם למסילות צעצוע יש רוחב תקני? אולי יש מי שעדיין לא שם לב, אבל הדגם שצילמתי עשוי נייר. גם אני חשבתי בהתחלה שאני רואה קטר מפלסטיק מעבר לזכוכית.
רוחבי מסילות בקנה מידה
אכן, דגמים בקנה מידה של רכבות נבנים כיום לפי תקנים מקובלים. הבעיה היא שמסיבות הסטוריות יש הרבה תקנים שונים, חלקם מוצלחים יותר וחלקם פחות, אבל לא בהכרח אלה הטובים הם הנפוצים ולהיפך. קנה המידה הנפוץ ביותר הוא 1:87, עם רוחב מסילה של 16.5 מ"מ. קנ"מ זה מכונה H0 (אפס, לא האות O, למרות שמבטאים 'אייצ' או') ואם תכפילו 16.5 ב-87 תקבלו כמעט רוחב תקני מהמציאות - 1435.5. H0 הוא קנה המידה הנפוץ ביותר בעסק, הן מפני שהוא מאוד נוח לשימוש (ביתי, מוזיאוני וכיו"ב) והן מפני שהוא עונה הן על דרישות דיוק של המחמירים והן על גודל מינימלי עבור מי שראייתם כבר אינה מושלמת או שהם עדיין ילדים קטנים. למעשה, בדרום אפריקה, ביפן, בחצי האי האיברי ובדרום אמריקה משתמשים באותו קנה מידה לייצג גם מסילות צרות (דרא"פ ויפן) ורחבות, למרות שזה לא מדויק. מי שהורס למעשה את הסטנדרט העולמי הזה הוא הבריטים דווקא, שמסיבות הסטוריות משתמשים בקנה מידה אחר, למרות שהם עצמם המציאו את H0. קנה המידה הנפוץ ביותר בבריטניה, המכונה 00, משתמש אף הוא במסילה ברוחב 16.5 מ"מ, אבל בקנה מידה של 1:76, שמתרגם למסילה ברוחב 1254 מ"מ, הווה-אומר צרה, למרות שהרשת הלאומית בבריטניה היא ברוחב תקני (כמובן שיש בבריטניה 'תנועות מחתרת' של H0 ושל קנ"מ 1:76 עם מסילות ברוחב הנכון, אבל הן לא מצליחות כבר עשרות שנים לתפוס נתחי שוק משמעותיים). נושא קני המידה בדגמי רכבות הוא רחב ומרתק, אבל אני חושב שהמקום הנכון להעלות אותו יהיה בפורום 'דגמי רכבות' ב-'הייד פארק'.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה