מישהו כבר נסע במטרונית הבוקר?

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
גם התרגלו לתת זכות קדימה ליורדים

וגם התרגלנו
התרגלנו לעמוד,

התרגלנו שלמקומות מסויימים עדיף לקחת מונית,

התרגלנו להמתין בתחנות מעבר.
גם התרגלו לתת זכות קדימה ליורדים
התרגלו לשלם בנסיעה גם אם אין נהג. התרגלו להיות בשקט ברקל (חוץ מבודדים)
 

amit1270

New member


אבל בהחלט ניכר שיפור.
 

Gn434

New member
משהו לא ברור

אין שום קסם

מספר התושבים לא השתנה .

פשוט הקהל רוצה להתנסות ולראות מה ההבדל בין "מטרונית" לאוטובוס רגיל.
אנשים בחיפה לא זוכרים מפרקיות שהיו עד שנת 2000 בחיפה/קריות.
לאחר ההתנסות יחליטו מה כדאי ומה כלכלי.
בואו ניתן לצבור להחליט מה טוב לו ומה לא טוב לו.
ונזכור כי במטרונית 40 מקומות ישיבה בלבד
משהו לא ברור
על פי לוחות הזמנים (בהנחה שהתמונה אכן צולמה ב-14:30) אמור לצאת קו 2 כל 7 דקות.
איך יכול להיות שהפרש בהגעת שתי מטרוניות הוא 15 דקות?
הרי המטרונית לא אמורה להתעכב כל כך בדרך....
זה לא הגיוני, אלא אם כן התדירות היא לא התדירות המובטחת.
 
במצב הנוכחי המטרוניות עומדות יותר מאשר נוסעות

משהו לא ברור
על פי לוחות הזמנים (בהנחה שהתמונה אכן צולמה ב-14:30) אמור לצאת קו 2 כל 7 דקות.
איך יכול להיות שהפרש בהגעת שתי מטרוניות הוא 15 דקות?
הרי המטרונית לא אמורה להתעכב כל כך בדרך....
זה לא הגיוני, אלא אם כן התדירות היא לא התדירות המובטחת.
במצב הנוכחי המטרוניות עומדות יותר מאשר נוסעות
הן עומדות דקות בתחנות עד אשר הנהג מצליח לסגור את הדלתות.
שילוב של תדירות נמוכה מהמוצהר, התנפלות עם ישראל על השירות החינמי שנפל עליו, ילדים בחופשת קיץ ומנטליות ישראליות של "אני ואפסי עוד" שלא מזיז לה כאשר היא מפריעה לדלתות להיסגר, גורם ללא הגיוני להיות מאוד הגיוני.
מתכנני המערכת לא לקחו בחשבון מה קורה כשמשלבים בין ישראלים לבין חינם.
נקווה שכעת הם מפנימים שצריך לקצר את תקופת החינמיות למינימום האפשרי.
 

Gn434

New member
אבל אנשים עובדים...לא?

במצב הנוכחי המטרוניות עומדות יותר מאשר נוסעות
הן עומדות דקות בתחנות עד אשר הנהג מצליח לסגור את הדלתות.
שילוב של תדירות נמוכה מהמוצהר, התנפלות עם ישראל על השירות החינמי שנפל עליו, ילדים בחופשת קיץ ומנטליות ישראליות של "אני ואפסי עוד" שלא מזיז לה כאשר היא מפריעה לדלתות להיסגר, גורם ללא הגיוני להיות מאוד הגיוני.
מתכנני המערכת לא לקחו בחשבון מה קורה כשמשלבים בין ישראלים לבין חינם.
נקווה שכעת הם מפנימים שצריך לקצר את תקופת החינמיות למינימום האפשרי.
אבל אנשים עובדים...לא?
השירות הוא לא חינמי.
רב האנשים צריכים להגיע למטרונית ולכן ישלמו על כרטיס נסיעה עירוני של 5.50 ש"ח (הפרש של שקל וקצת מעלות כרטיס מעבר).
אני חושב שהטעות הכי גדולה בהרצה הייתה שביטלו את תקופת ההרצה הראשונה שהייתה אמורה להיות בין ה-2-16/8 יחד עם כל האוטובוסים המוכרים.
במצב כזה היו עולים על "מחלות הילדות" מהר יותר.
 
את תקופת ההרצה הראשונה הפכו לנסיעות ריקות

אבל אנשים עובדים...לא?
השירות הוא לא חינמי.
רב האנשים צריכים להגיע למטרונית ולכן ישלמו על כרטיס נסיעה עירוני של 5.50 ש"ח (הפרש של שקל וקצת מעלות כרטיס מעבר).
אני חושב שהטעות הכי גדולה בהרצה הייתה שביטלו את תקופת ההרצה הראשונה שהייתה אמורה להיות בין ה-2-16/8 יחד עם כל האוטובוסים המוכרים.
במצב כזה היו עולים על "מחלות הילדות" מהר יותר.
את תקופת ההרצה הראשונה הפכו לנסיעות ריקות
כי חלק מהתחנות לא היו מוכנות עדיין. במקומות שונים ראו בשבועיים הללו עבודות.
על הכשרת רציף המטרונית בתחנה המרכזית חוף הכרמל (רציף 10) עבדו עוד ביום רביעי שעבר, יומיים לפני הפעלת המערכת עם נוסעים (!!!).
ועבור אנשים הנוסעים בין הקריות לבין חיפה עצמה ההפרש לא של 1.1 ש"ח אלא של לפחות 4.7 ש"ח (0 או 5.5 לעומת 10.2).
בשני הכיוונים מדובר בהפרש של כמעט 10 ש"ח או של יותר מ-20 ש"ח.
זו בדיוק הסיבה לכך שאנשים נוסעים גם בין מרכזית הקריות למת"ם או מרכזית חוף הכרמל כל המסלול עם המטרונית, במקום ליסוע ברכבת או בקו 101.
 
אם יש חופשי חודשי על אוגוסט

את תקופת ההרצה הראשונה הפכו לנסיעות ריקות
כי חלק מהתחנות לא היו מוכנות עדיין. במקומות שונים ראו בשבועיים הללו עבודות.
על הכשרת רציף המטרונית בתחנה המרכזית חוף הכרמל (רציף 10) עבדו עוד ביום רביעי שעבר, יומיים לפני הפעלת המערכת עם נוסעים (!!!).
ועבור אנשים הנוסעים בין הקריות לבין חיפה עצמה ההפרש לא של 1.1 ש"ח אלא של לפחות 4.7 ש"ח (0 או 5.5 לעומת 10.2).
בשני הכיוונים מדובר בהפרש של כמעט 10 ש"ח או של יותר מ-20 ש"ח.
זו בדיוק הסיבה לכך שאנשים נוסעים גם בין מרכזית הקריות למת"ם או מרכזית חוף הכרמל כל המסלול עם המטרונית, במקום ליסוע ברכבת או בקו 101.
אם יש חופשי חודשי על אוגוסט
אז לא אמורה להיות העדפה לנסיעה חינם, לא?
 

hfaguy

New member
לא זה שילוב של 20 יורדים ו-20 עולים בו זמנית

במצב הנוכחי המטרוניות עומדות יותר מאשר נוסעות
הן עומדות דקות בתחנות עד אשר הנהג מצליח לסגור את הדלתות.
שילוב של תדירות נמוכה מהמוצהר, התנפלות עם ישראל על השירות החינמי שנפל עליו, ילדים בחופשת קיץ ומנטליות ישראליות של "אני ואפסי עוד" שלא מזיז לה כאשר היא מפריעה לדלתות להיסגר, גורם ללא הגיוני להיות מאוד הגיוני.
מתכנני המערכת לא לקחו בחשבון מה קורה כשמשלבים בין ישראלים לבין חינם.
נקווה שכעת הם מפנימים שצריך לקצר את תקופת החינמיות למינימום האפשרי.
לא זה שילוב של 20 יורדים ו-20 עולים בו זמנית
בכל נסיעה עד כה במטרונית נאלצנו לצעוק לנהגים לפתוח דלתות לאנשים שלא
הספיקו לרדת. קודם כל יש בלבול בתחנות. הדבר העיקרי שלא צפוי להשתנות
וגורם את העומס זה שהדלת נפתחת ומולך עומדים 10 אנשים שרוצים לעלות
ולא נותנים לאנשים קודם לרדת. התוצאה זה דוחק והמתנה ארוכה בכל תחנה.
כשהשתמשו באוטובוסים עם פחות נוסעים ופחות עולים בכל תחנה, קודם כל
היו תחנות שאיש לא ירד או עלה והאוטובוס המשיך בניגוד למטרונית שעוצרת
בכל חור. דבר שני העלייה הייתה הרבה יותר מהירה כי לא המתינו בכל תחנה
נוסעים של 10 קוים שבוטלו לעלות יחד.
 
ודאי שאנשים מבולבלים ומעכבים את האוטובוס

לא זה שילוב של 20 יורדים ו-20 עולים בו זמנית
בכל נסיעה עד כה במטרונית נאלצנו לצעוק לנהגים לפתוח דלתות לאנשים שלא
הספיקו לרדת. קודם כל יש בלבול בתחנות. הדבר העיקרי שלא צפוי להשתנות
וגורם את העומס זה שהדלת נפתחת ומולך עומדים 10 אנשים שרוצים לעלות
ולא נותנים לאנשים קודם לרדת. התוצאה זה דוחק והמתנה ארוכה בכל תחנה.
כשהשתמשו באוטובוסים עם פחות נוסעים ופחות עולים בכל תחנה, קודם כל
היו תחנות שאיש לא ירד או עלה והאוטובוס המשיך בניגוד למטרונית שעוצרת
בכל חור. דבר שני העלייה הייתה הרבה יותר מהירה כי לא המתינו בכל תחנה
נוסעים של 10 קוים שבוטלו לעלות יחד.
ודאי שאנשים מבולבלים ומעכבים את האוטובוס
בתחנות, זה טבעו של כל שינוי. ברגע שהנוסעים ילמדו את המערכת, זמני העצירה יתקצרו והנסיעה תזרום.
לגבי עצירות בכל תחנה, רוב הקווים ממילא עצרו כמעט בכל תחנה. כמה פעמים נסעת בקו 103 והוא לא עצר בכל תחנה בעיר התחתית ובקרית אליעזר? כמה פעמים נסעת בקווי הקריות והם לא עצרו כמעט בכל תחנה לאורך כביש 4? תוספת העצירות איננה משמעותית.
 

טנק2

New member
כמובן שאם בכל תחנה שנייה

ודאי שאנשים מבולבלים ומעכבים את האוטובוס
בתחנות, זה טבעו של כל שינוי. ברגע שהנוסעים ילמדו את המערכת, זמני העצירה יתקצרו והנסיעה תזרום.
לגבי עצירות בכל תחנה, רוב הקווים ממילא עצרו כמעט בכל תחנה. כמה פעמים נסעת בקו 103 והוא לא עצר בכל תחנה בעיר התחתית ובקרית אליעזר? כמה פעמים נסעת בקווי הקריות והם לא עצרו כמעט בכל תחנה לאורך כביש 4? תוספת העצירות איננה משמעותית.
כמובן שאם בכל תחנה שנייה
שואלים את הנהג מגיע לשכונה א', מגיע לשכונה ב' ובסוף לא יעלו בכלל, האוטובוס ייסע כמו צב.
 

asmopil

New member
40 מקומות ישיבה אבל....

אין שום קסם

מספר התושבים לא השתנה .

פשוט הקהל רוצה להתנסות ולראות מה ההבדל בין "מטרונית" לאוטובוס רגיל.
אנשים בחיפה לא זוכרים מפרקיות שהיו עד שנת 2000 בחיפה/קריות.
לאחר ההתנסות יחליטו מה כדאי ומה כלכלי.
בואו ניתן לצבור להחליט מה טוב לו ומה לא טוב לו.
ונזכור כי במטרונית 40 מקומות ישיבה בלבד
40 מקומות ישיבה אבל....
כל דלת של נגמש או טנק נוחה הרבה יותר למנוחה מאשר כיסאות המטרונית, זה פשוט להישען על דיקט קשיח דק ולא מרופד.
 
ישבתי כשעה במטרוניות ולא הרגשתי הבדל

40 מקומות ישיבה אבל....
כל דלת של נגמש או טנק נוחה הרבה יותר למנוחה מאשר כיסאות המטרונית, זה פשוט להישען על דיקט קשיח דק ולא מרופד.
ישבתי כשעה במטרוניות ולא הרגשתי הבדל
בדיוק כמו אוטובוס רגיל.
 

hfaguy

New member
זה בוודאי לא מה שהציגו לנו בתקשורת בטקס הקודם

40 מקומות ישיבה אבל....
כל דלת של נגמש או טנק נוחה הרבה יותר למנוחה מאשר כיסאות המטרונית, זה פשוט להישען על דיקט קשיח דק ולא מרופד.
זה בוודאי לא מה שהציגו לנו בתקשורת בטקס הקודם
נאמר מפורשות שויתרו על מושבים כדי להגדיל ולרווח את המושבים שיאפשרו עבודה
תוך כדי הנסיעה. התחושה של רבים הייתה שכמו ברכבת יהיו שולחנות ויהיו מושבים
מרווחים יותר גדולים ומרופדים. זה ממש לא המצב ובאמת המושבים פחות נוחים מאלו
שבחלק מדגמי האוטובוסים ובוודאי פחות נוחים מהאוטובוסים כמו של תיירים בהם
השתמשו קודם נוסעי הקריות. הבעיה כמובן שמרבית היום רוב הנוסעים לא מסוגלים
למצוא מקום ישיבה.
נאמר שיהיו 40 בישיבה ו-100 בעמידה. אין שום סיכוי להכניס 100 איש בעמידה אלא
אם התכוונו שכולם יתחבקו יחד.
אחד משניים או שזה פשוט לא כלי הרכב שהראו תחילה בתקשורת ובטקס הנסיעה
בקו לפני שנה. או שכתבי התקשורת שיקרו לציבור או קיבלו נסיעה במרכב אחר לגמרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה