מישהו כבר נסע במטרונית הבוקר?

  • פותח הנושא cwen
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.
כתבים שיקרו?
לא בעיתונות המופלאה שלנו!

זה בוודאי לא מה שהציגו לנו בתקשורת בטקס הקודם
נאמר מפורשות שויתרו על מושבים כדי להגדיל ולרווח את המושבים שיאפשרו עבודה
תוך כדי הנסיעה. התחושה של רבים הייתה שכמו ברכבת יהיו שולחנות ויהיו מושבים
מרווחים יותר גדולים ומרופדים. זה ממש לא המצב ובאמת המושבים פחות נוחים מאלו
שבחלק מדגמי האוטובוסים ובוודאי פחות נוחים מהאוטובוסים כמו של תיירים בהם
השתמשו קודם נוסעי הקריות. הבעיה כמובן שמרבית היום רוב הנוסעים לא מסוגלים
למצוא מקום ישיבה.
נאמר שיהיו 40 בישיבה ו-100 בעמידה. אין שום סיכוי להכניס 100 איש בעמידה אלא
אם התכוונו שכולם יתחבקו יחד.
אחד משניים או שזה פשוט לא כלי הרכב שהראו תחילה בתקשורת ובטקס הנסיעה
בקו לפני שנה. או שכתבי התקשורת שיקרו לציבור או קיבלו נסיעה במרכב אחר לגמרה.
כתבים שיקרו?
לא בעיתונות המופלאה שלנו!
 

אבישי ק

New member
ממש ממש לא, לא סומכים על המטרונית

אין שום קסם

מספר התושבים לא השתנה .

פשוט הקהל רוצה להתנסות ולראות מה ההבדל בין "מטרונית" לאוטובוס רגיל.
אנשים בחיפה לא זוכרים מפרקיות שהיו עד שנת 2000 בחיפה/קריות.
לאחר ההתנסות יחליטו מה כדאי ומה כלכלי.
בואו ניתן לצבור להחליט מה טוב לו ומה לא טוב לו.
ונזכור כי במטרונית 40 מקומות ישיבה בלבד
ממש ממש לא, לא סומכים על המטרונית
למטרונית נסעו רק מי שחייב
יש דעות לא חיוביות על המטרונית
אם המערכת תהיה סבירה כמות הנוסעים תעלה
 

hfaguy

New member
כמות הנוסעים תעלה בספטמבר ואוקטובר פי 2

ממש ממש לא, לא סומכים על המטרונית
למטרונית נסעו רק מי שחייב
יש דעות לא חיוביות על המטרונית
אם המערכת תהיה סבירה כמות הנוסעים תעלה
כמות הנוסעים תעלה בספטמבר ואוקטובר פי 2
יש לך עשרות אלפי סטודנטים מהקריות וישובי הסביבה שיחזרו לנסוע כל יום הלוך וחזור
יש לך עשרות אלפי עובדים שחוזרים מחופשות ועשרות אלפי תלמידים ומורים שחוזרים
לנסוע הלוך וחזור.
להגיד שהעומס זה בגלל שזה בחינם זה להתעלם מהמציאות שבה העומס זה כי ביטלו
לאנשים 20 קוים שונים ודחסו אותם לחכות 20 דקות בתחנה לכלי רכב אחד עם 40 מושבים
שאמור להחליף 10 אוטובוסים עם 400 מושבים.
מי שנוסע כרגע ואני מסכים איתך זה מי שחייב לכולם ברור שזה אוטובוס מפרקי ואולי
ביום שישי וראשון באו סקרנים ומשפחות מהר מאד נפוצה השמועה שמדובר
"כולה בעוד אוטובוס וגם מעצבן בכריזה קודחת בראש כל דקה" כמו שאמר הנוסע לידי
 
לא נכון: כמות הנסיעות
עלתה!


כמות הנוסעים תעלה בספטמבר ואוקטובר פי 2
יש לך עשרות אלפי סטודנטים מהקריות וישובי הסביבה שיחזרו לנסוע כל יום הלוך וחזור
יש לך עשרות אלפי עובדים שחוזרים מחופשות ועשרות אלפי תלמידים ומורים שחוזרים
לנסוע הלוך וחזור.
להגיד שהעומס זה בגלל שזה בחינם זה להתעלם מהמציאות שבה העומס זה כי ביטלו
לאנשים 20 קוים שונים ודחסו אותם לחכות 20 דקות בתחנה לכלי רכב אחד עם 40 מושבים
שאמור להחליף 10 אוטובוסים עם 400 מושבים.
מי שנוסע כרגע ואני מסכים איתך זה מי שחייב לכולם ברור שזה אוטובוס מפרקי ואולי
ביום שישי וראשון באו סקרנים ומשפחות מהר מאד נפוצה השמועה שמדובר
"כולה בעוד אוטובוס וגם מעצבן בכריזה קודחת בראש כל דקה" כמו שאמר הנוסע לידי
לא נכון: כמות הנסיעות
עלתה!

נכון שהחליפו מעל עשרה קווים בשלושה קווים, אך תדירותם המשולבת גבוהה יותר מקודם. וזה בנוסף להגדלת הרכבים עצמם.
לגבי הבעיות התפעוליות - חכה קצת זמן והכול ייפתר. ברגע שהאוטובוסים ייסעו לפי הלו"ז המתוכנן, הצפיפות תקטן לעומת המצב לפני המטרונית.
 
אבל בשורה התחתונה - השירות עכשיו גרוע

לא נכון: כמות הנסיעות
עלתה!

נכון שהחליפו מעל עשרה קווים בשלושה קווים, אך תדירותם המשולבת גבוהה יותר מקודם. וזה בנוסף להגדלת הרכבים עצמם.
לגבי הבעיות התפעוליות - חכה קצת זמן והכול ייפתר. ברגע שהאוטובוסים ייסעו לפי הלו"ז המתוכנן, הצפיפות תקטן לעומת המצב לפני המטרונית.
אבל בשורה התחתונה - השירות עכשיו גרוע
את ההרצה עם הנוסעים היה צריך לעשות עם קווי אוטובוס במקביל.
קולגה במשרד אצלנו שהיתה מגיעה מהקריות ב 40 דקות הגיעה היום אחרי שעה וארבעים וכולה כועסת על שאין מי שיפצה אותה שעת העבודה החסרה.
למרות שהיא עולה בתחנות הראשונות, לא היה לה מקום ישיבה. לדבריה, אם היה אוטובוס מקביל, היא היתה עולה עליו רק בשביל הישיבה.
והטענות שהמטרונית צפופה בגלל סקרנים ו/או נסיעה חינם, לדעתי, לא רלוונטית לנוסעים של שעה 6:30 בבוקר.
 

loco58

New member
כמות הנסיעות עלתה תיאורטית

לא נכון: כמות הנסיעות
עלתה!

נכון שהחליפו מעל עשרה קווים בשלושה קווים, אך תדירותם המשולבת גבוהה יותר מקודם. וזה בנוסף להגדלת הרכבים עצמם.
לגבי הבעיות התפעוליות - חכה קצת זמן והכול ייפתר. ברגע שהאוטובוסים ייסעו לפי הלו"ז המתוכנן, הצפיפות תקטן לעומת המצב לפני המטרונית.
כמות הנסיעות עלתה תיאורטית
במציאות הנסיעות לא יוצאות בכמות המתוכננת, שלא לדבר על תדירות מובטחת (אפילו זו החדשה והמצומצמת יותר).
חבל מאוד שמפעילי המטרונית לא הפיקו לקחים מירושלים (או הפעילו את השכל הישר בחלק מהמקרים...). את רוב התלונות של הנוסעים הקבועים בתח"ץ ניתן היה למנוע אם היו משאירים את הקווים שבוטלו במתכונת מצומצמת היכן שאפשר, ולא מבטלים אותם כליל ביום הראשון של ההפעלה הניסיונית. רוב האנשים שיצא לי לדבר איתם במטרונית הם משתמשים קבועים בתח"ץ ולא היו מתנגדים לשלם על תחבורה
 

אבישי ק

New member
ברור ואני לא מבין איך לא חשבו על זה

כמות הנוסעים תעלה בספטמבר ואוקטובר פי 2
יש לך עשרות אלפי סטודנטים מהקריות וישובי הסביבה שיחזרו לנסוע כל יום הלוך וחזור
יש לך עשרות אלפי עובדים שחוזרים מחופשות ועשרות אלפי תלמידים ומורים שחוזרים
לנסוע הלוך וחזור.
להגיד שהעומס זה בגלל שזה בחינם זה להתעלם מהמציאות שבה העומס זה כי ביטלו
לאנשים 20 קוים שונים ודחסו אותם לחכות 20 דקות בתחנה לכלי רכב אחד עם 40 מושבים
שאמור להחליף 10 אוטובוסים עם 400 מושבים.
מי שנוסע כרגע ואני מסכים איתך זה מי שחייב לכולם ברור שזה אוטובוס מפרקי ואולי
ביום שישי וראשון באו סקרנים ומשפחות מהר מאד נפוצה השמועה שמדובר
"כולה בעוד אוטובוס וגם מעצבן בכריזה קודחת בראש כל דקה" כמו שאמר הנוסע לידי
ברור ואני לא מבין איך לא חשבו על זה
רוב האנשים עכשיו בחופשות
גם אם היו סקרנים או אנשים שיינצלו את הנסיעות חינם
הכמות לא תהיה יותר גדולה מספטמבר
כמות הנוסעים מאד דלילה עכשיו
- תלמידים לא נוסעים לבית הספר
- סטודנטים לא צריכים להגיע למוסד הלימודים שלהם (אוניברסיטה, טכניון, אורנים, ויצו וכו...)
- הרבה במקומות העבודה בחופש
תעשו חישוב גס וגם סקרנים לא יכולים למלא את החלל.(רק סטודנטים זה כמה אלפים)
אז איך יכולים לטעון שזה בגלל הנסיעות חינם?

אני רוצה להזכיר שרק הקריות זה כמעט 300 אלף איש
המעמד הסוציואקונומי באיזור חיפה הוא ברובו בינוני נמוך (יחסית לממוצע ארצי) כך שהשימוש בתחבורה ציבורית גבוה.
 
"הפסיכולוגיה של ההתנגדות לשינוי"- נגד מטרונית

מישהו כבר נסע במטרונית הבוקר?
"הפסיכולוגיה של ההתנגדות לשינוי"- נגד מטרונית
מישהו קרא את הספר?
נראה שרוב המתנגדים למטרונית מתנגדים כי זה שינוי של מצב מוכר,
הם מנצלים מחלות ילדות ותקלות שנובעות מאי הכרת המערכת כדי ליצור "מצב רציונלי" להתנגדות שלהם.
(כמובן שאם יש תקלות חמורות צריך לתקנם אך לא לבטל את המטרונית)
 

amit1270

New member
לא קראתי. מי כתב?

"הפסיכולוגיה של ההתנגדות לשינוי"- נגד מטרונית
מישהו קרא את הספר?
נראה שרוב המתנגדים למטרונית מתנגדים כי זה שינוי של מצב מוכר,
הם מנצלים מחלות ילדות ותקלות שנובעות מאי הכרת המערכת כדי ליצור "מצב רציונלי" להתנגדות שלהם.
(כמובן שאם יש תקלות חמורות צריך לתקנם אך לא לבטל את המטרונית)
לא קראתי. מי כתב?
 
כל הזמן אומרים את זה על כל דבר חדש

"הפסיכולוגיה של ההתנגדות לשינוי"- נגד מטרונית
מישהו קרא את הספר?
נראה שרוב המתנגדים למטרונית מתנגדים כי זה שינוי של מצב מוכר,
הם מנצלים מחלות ילדות ותקלות שנובעות מאי הכרת המערכת כדי ליצור "מצב רציונלי" להתנגדות שלהם.
(כמובן שאם יש תקלות חמורות צריך לתקנם אך לא לבטל את המטרונית)
כל הזמן אומרים את זה על כל דבר חדש
ובהרבה מקרים זה חרטא.
אנשים לא באמת מפחדים משינוי... אנשים מפחדים משינוי לרעה.

איזה תקלות של אי הכרת מערכת? הנוסע לא אמור לעשות כלום. הוא רק אמור לעלות ולנסוע. אז איך אפשר להאשים את הנוסע?

אף אחד לא מציע לבטל את המטרונית בטח לא אחרי שהפרויקט הושלם.
 
אז הפרופסור שחקר שנים התנגדות לשינוי לא מבין

כל הזמן אומרים את זה על כל דבר חדש
ובהרבה מקרים זה חרטא.
אנשים לא באמת מפחדים משינוי... אנשים מפחדים משינוי לרעה.

איזה תקלות של אי הכרת מערכת? הנוסע לא אמור לעשות כלום. הוא רק אמור לעלות ולנסוע. אז איך אפשר להאשים את הנוסע?

אף אחד לא מציע לבטל את המטרונית בטח לא אחרי שהפרויקט הושלם.
אז הפרופסור שחקר שנים התנגדות לשינוי לא מבין
כלום?
וודאי שמפחדים משינוי לרעה אך לא רק.
 
נסעתי השבוע ברק"ל הירושלמית והיא איננה שינוי

"הפסיכולוגיה של ההתנגדות לשינוי"- נגד מטרונית
מישהו קרא את הספר?
נראה שרוב המתנגדים למטרונית מתנגדים כי זה שינוי של מצב מוכר,
הם מנצלים מחלות ילדות ותקלות שנובעות מאי הכרת המערכת כדי ליצור "מצב רציונלי" להתנגדות שלהם.
(כמובן שאם יש תקלות חמורות צריך לתקנם אך לא לבטל את המטרונית)
נסעתי השבוע ברק"ל הירושלמית והיא איננה שינוי
יותר כי אם מצב קיים מזה שנתיים ואף על פי כן היא עדיין מביאה את העצבים.
הזנה גרועה, תדירות נמוכה, צפיפות ונסיעה איטית נותרו גם אחרי שנתיים. אז נכון שהתדירות מעט פחות שערוריתית ונכון שלפחות בנסיעה שלי הצפיפות היתה נסבלת ונכון שבכל זאת נראה שיש לה השפעה כלשהי על הרמזורים - היא לא עברה כמעט אף אחד באופן חלק, אבל ההמתנה ליד כל רמזור היתה קצרה. ריבוי הרמזורים גרם להאטות רבות ולנסיעה איטית יחסית אף בין ההאטות.
נושא הזנה נותר בעייתי בין היתר משום שהשיפור בתדירות הוא די עלוב. הגעתי מקרית יובל בקו-24. האוטובוס כבר היה מטר מתחנת הר הרצל אבל אז באופן תמוה היה צריך לאגף את התחנה ולצורך פעולה מוזרה זו לחצות שני רמזורים כבדים. הרקל"ת, לה זו התחנה הראשונה, המתינה בסבלנות בתחנה עד שהוא פתח את הדלת ובדיוק אז ניתן האות לצאת מהתחנה ישר אל רמזור אדום צמוד לתחנה. לא נותר לנו אלא להמתין 8 דקות בשעות השיא של אחה"צ עד לרקלת הבאה שיצאה מלאה כמובן כבר מהתחנה הראשונה.
אם זה גרף השיפור שצפוי למטרונית אנחנו בבעיה קשה.
 
תדירות נמוכה?

נסעתי השבוע ברק"ל הירושלמית והיא איננה שינוי
יותר כי אם מצב קיים מזה שנתיים ואף על פי כן היא עדיין מביאה את העצבים.
הזנה גרועה, תדירות נמוכה, צפיפות ונסיעה איטית נותרו גם אחרי שנתיים. אז נכון שהתדירות מעט פחות שערוריתית ונכון שלפחות בנסיעה שלי הצפיפות היתה נסבלת ונכון שבכל זאת נראה שיש לה השפעה כלשהי על הרמזורים - היא לא עברה כמעט אף אחד באופן חלק, אבל ההמתנה ליד כל רמזור היתה קצרה. ריבוי הרמזורים גרם להאטות רבות ולנסיעה איטית יחסית אף בין ההאטות.
נושא הזנה נותר בעייתי בין היתר משום שהשיפור בתדירות הוא די עלוב. הגעתי מקרית יובל בקו-24. האוטובוס כבר היה מטר מתחנת הר הרצל אבל אז באופן תמוה היה צריך לאגף את התחנה ולצורך פעולה מוזרה זו לחצות שני רמזורים כבדים. הרקל"ת, לה זו התחנה הראשונה, המתינה בסבלנות בתחנה עד שהוא פתח את הדלת ובדיוק אז ניתן האות לצאת מהתחנה ישר אל רמזור אדום צמוד לתחנה. לא נותר לנו אלא להמתין 8 דקות בשעות השיא של אחה"צ עד לרקלת הבאה שיצאה מלאה כמובן כבר מהתחנה הראשונה.
אם זה גרף השיפור שצפוי למטרונית אנחנו בבעיה קשה.
תדירות נמוכה?
לפני 7 בערב נדיר לחכות מעל 6 דקות. בנוסף הוסיפו כמה קווים חדשים באיזור קריית יובל כך שניתן לחכות ל2 מהם שיגיעו. כולל מקומות שלא היו בהם קווים קודם!
הסיבוב הוא כדי שהרכבת והאוטבוס יהיו גב אל גב, אין דרך אחרת.

אגב 8 דקות זו תדירות בינונית לא נוראית.
 

hfaguy

New member
זה האבו-בולשיט בריבוע. ההתנגדות להרעה בנסיעה.

"הפסיכולוגיה של ההתנגדות לשינוי"- נגד מטרונית
מישהו קרא את הספר?
נראה שרוב המתנגדים למטרונית מתנגדים כי זה שינוי של מצב מוכר,
הם מנצלים מחלות ילדות ותקלות שנובעות מאי הכרת המערכת כדי ליצור "מצב רציונלי" להתנגדות שלהם.
(כמובן שאם יש תקלות חמורות צריך לתקנם אך לא לבטל את המטרונית)
זה האבו-בולשיט בריבוע. ההתנגדות להרעה בנסיעה.
אף אחד לא מתנגד לשינוי עובדה עשרות אלפים ניסו את המטרונית ויש לנו דווקא מנטליות שמאמצת
דברים חדשים מאד מהר ככה שכל הפסיכולוגיה בגרוש על התנגדות לשינוי אולי בחברה אחרת לא שלנו
המטרונית פשוט לא מתאימה לעומסים. מישהו טעה בגדול מאד בחישובים של העומס של הנוסעים
אי אפשר לבטל 20 קוים ולדחוס אנשים לאוטובוס קצת יותר גדול שמגיע כל 10 דקות. לא עובד.
העסק צפוף בכל שעות היום ובספטמבר עם החזרה ללימודים ולעבודה מחופשות יתחיל גיהנום אמיתי אני
לא רוצה לחשוב אפילו מה שיקרה באוקטובר בבקרים עם סטודנטים ועובדי הקמפוסים שכרגע לא הצטרפו
למעגל הנוסעים.
המטרונית פשוט הוכיחה שאסור לסמוך על מהנדסים ואנשי ציבור חייבים פורומים של נוסעים שישבו
בכל ההחלטות כי רק מי שנוסע כנראה יודע מה טוב לנוסע ויש כנראה ראייה מערכתית יותר טוב למשתמש
בקו מהקריות לחיפה מאשר למהנדס שחושב שהוא יודע. כל המתכננים פה כשלו בענק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה