מיקום תחנה מרכזית

מצב
הנושא נעול.
לגבי 66 אני מסכים איתך
לגבי 87 ו 164 לא, מכיוון שגם כיום רוב נוסעיהם זקוקים לעוד אוטובוס על מנת להגיע אליהם. כן, נוסעים ממרכז פתח תקוה ומתוך שכונות המגורים שלה יצטרכו ליסוע בקו נוסף. יש לי הרגשה שהפעימה השלישית תגרום לכך בכל מקרה. מצד אחד אתה חושש מקווים מפלצתיים ומצד שני אתה נגד תחבורת החלפות. עוד לפני רותי אמיר, החשיבה הזו אומצה בחיפה. אני מאמץ את המודל החיפאי. תקרא לזה איך שתרצה. החלפה בין קווים עירוניים לקווים בינעירוניים אינה מגונה בעיני אם התחבורה העירונית והבינעירונית תדירה ויעילה. הקו האדום ממילא ישנה לחלוטין את התחבורה שבין פתח תקוה לתל אביב לכיוון הזה של קווים עירוניים מזינים וקו מרכזי בין הערים. החשיבה הזו אינה חשיבה של אדם כזה או אחר. התחבורה מתפתחת לכיוון הזה בכלל בישראל. ככל שהאוכלוסיה גדלה והערים גדלות ומתרחבות הצורך בקיום מערכת תחבורה עירונית שמזינה את המערכת הבינעירונית הולך ועולה. עברו הימים שקווי פתח תקוה - תל אביב שימשו גם כקווים העירוניים המרכזיים. גם הימים שבהם אוטובוס הוא כלי התח"צ העיקרי בין פתח תקוה לתל אביב מתקרבים לחלוף מהעולם. כיום יש קו רכבת בין הערים, צריך לחבר את העיר לקו הרכבת. בתוך פחות מעשור תהיה רק"ל בין הערים שתחליף את מרבית קווי האוטובוס ביניהן. זה הכוון. אפשר לנסות להילחם בו ואפשר להצטרף אליו ולראות כיצד דואגים שהכוון הזה ישרת את הציבור בצורה הנוחה והיעילה ביותר.
יש כאן משפט אחד ממש לא נכון!
"עברו הימים שקווי פתח תקוה - תל אביב שימשו גם כקווים העירוניים המרכזיים". תסתכל כמה אנשים מחכים בבילינסון בשעות אחה"צ ל-66,49- על כל אחד מהם עולים לפחות 10 אנשים לכיוון תחנה מרכזית, זה כמו קו פנימי כנ"ל ל-51 בתוך שאר השעות כנל לכל קווי פ"ת-ת"א בהם אנשים נוסעים לקריית אריה ולבילינסון. תראה שיותר מ-20 איש לפעמים יורדים בבוקר מהמפרקיות של 166 בתחנות של קרית אריה. מדוע שאנשים יסעו בקו פנימי ואחרי זה בעוד קו לת"א אם בכל מקרה הקו לת"א מתלמא כבר ב-2-3 התחנות הראשונות שלו?
 
משרתת חלק קטן מאד?
אז למה 51 אחרי 2 תחנות כבר מלא בעמידה? התחנה נמצאת במרחק של 2 תחנות מהעירייה , איך אפשר שהיא לא קרובה למרכז העיר?
51 הוא הקו היחיד שמתמלא באזור התחנה המרכזית
בשעות העומס, כי הוא הקו הכי מהיר ממנה לתל אביב. 51 משרת לא רק את תושבי פתח תקוה אלא גם את תושבי הסביבה. ובגלל ש-51 הוא קו כה עמוס, אכן מתוכנן לאורך רוב מסלולו קו רק"ל. 51 הוא בעצם הקו האדום של היום. 51 היה מתמלא במהירות גם את תחנת המוצא שלו הייתה צומת סגולה, למשל. 51 אינו סיבה להצדיק את מיקום התחנה המרכזית. השאלה היא כמה מנוסעי 51 שעולים עליו בתחנה המרכזית מגיעים אליה עם אוטובוס אחר מתוך פ"ת. אם תבחן את הקווים העירוניים שמגיעים לתחנה המרכזית תגיע בעצמך למסקנה שמרב האזורים בעיר על מנת להגיע לתל אביב, לא עוברים דרך התחנה המרכזית על מנת להגיע ל-51. בשביל מה ליסוע ממחנה יהודה או משעריה עם 25 או 23 עד התחנה המרכזית, אם יש בשעות הבוקר 50 מבית רבקה ובשעות אחרות 82 עד תל אביב או 22 לבילינסון? בשביל מה ליסוע מהדר גנים או מעמישב לתחנה המרכזית עם 97 או 99, כאשר יש בשעות הבוקר 166 (שאיתו מגיעים לאורך ז'בוטינסקי ואפשר להחליף לקוים רבים המגיעים לדרך בגין ולתחנה המרכזית ת"א, למי שצריך)? שלא לדבר על מרכז העיר שיש בו קווים רבים לבילינסון וכן לתל אביב, ועל מערב העיר. התחנה קרובה למרכז העיר בנסיעה באוטובוס, אבל היא לא סמוכה למרכז העיר. היא לא נמצאת במרחק הליכה ממרכז העיר (מלבד למי שאוהב ללכת). ואם כבר צריך אוטובוס על מנת להגיע אליה, אני מפנה אותך לדוגמאות שנתתי, מדוע אין טעם לעבור דרך התחנה המרכזית וכן מי שרוצה לעלות ממרכז העיר על 51 לא יסע לתחנה המרכזית, אלא יעלה באזור כיכר המייסדים או השוק.
 

droriko

New member
51 הוא הקו היחיד שמתמלא באזור התחנה המרכזית
בשעות העומס, כי הוא הקו הכי מהיר ממנה לתל אביב. 51 משרת לא רק את תושבי פתח תקוה אלא גם את תושבי הסביבה. ובגלל ש-51 הוא קו כה עמוס, אכן מתוכנן לאורך רוב מסלולו קו רק"ל. 51 הוא בעצם הקו האדום של היום. 51 היה מתמלא במהירות גם את תחנת המוצא שלו הייתה צומת סגולה, למשל. 51 אינו סיבה להצדיק את מיקום התחנה המרכזית. השאלה היא כמה מנוסעי 51 שעולים עליו בתחנה המרכזית מגיעים אליה עם אוטובוס אחר מתוך פ"ת. אם תבחן את הקווים העירוניים שמגיעים לתחנה המרכזית תגיע בעצמך למסקנה שמרב האזורים בעיר על מנת להגיע לתל אביב, לא עוברים דרך התחנה המרכזית על מנת להגיע ל-51. בשביל מה ליסוע ממחנה יהודה או משעריה עם 25 או 23 עד התחנה המרכזית, אם יש בשעות הבוקר 50 מבית רבקה ובשעות אחרות 82 עד תל אביב או 22 לבילינסון? בשביל מה ליסוע מהדר גנים או מעמישב לתחנה המרכזית עם 97 או 99, כאשר יש בשעות הבוקר 166 (שאיתו מגיעים לאורך ז'בוטינסקי ואפשר להחליף לקוים רבים המגיעים לדרך בגין ולתחנה המרכזית ת"א, למי שצריך)? שלא לדבר על מרכז העיר שיש בו קווים רבים לבילינסון וכן לתל אביב, ועל מערב העיר. התחנה קרובה למרכז העיר בנסיעה באוטובוס, אבל היא לא סמוכה למרכז העיר. היא לא נמצאת במרחק הליכה ממרכז העיר (מלבד למי שאוהב ללכת). ואם כבר צריך אוטובוס על מנת להגיע אליה, אני מפנה אותך לדוגמאות שנתתי, מדוע אין טעם לעבור דרך התחנה המרכזית וכן מי שרוצה לעלות ממרכז העיר על 51 לא יסע לתחנה המרכזית, אלא יעלה באזור כיכר המייסדים או השוק.
לא רק 51
גם 164 ו-87 ועוד הרבה קוים שיוצאים משם .
 

olli3

New member
מנהל
51 הוא הקו היחיד שמתמלא באזור התחנה המרכזית
בשעות העומס, כי הוא הקו הכי מהיר ממנה לתל אביב. 51 משרת לא רק את תושבי פתח תקוה אלא גם את תושבי הסביבה. ובגלל ש-51 הוא קו כה עמוס, אכן מתוכנן לאורך רוב מסלולו קו רק"ל. 51 הוא בעצם הקו האדום של היום. 51 היה מתמלא במהירות גם את תחנת המוצא שלו הייתה צומת סגולה, למשל. 51 אינו סיבה להצדיק את מיקום התחנה המרכזית. השאלה היא כמה מנוסעי 51 שעולים עליו בתחנה המרכזית מגיעים אליה עם אוטובוס אחר מתוך פ"ת. אם תבחן את הקווים העירוניים שמגיעים לתחנה המרכזית תגיע בעצמך למסקנה שמרב האזורים בעיר על מנת להגיע לתל אביב, לא עוברים דרך התחנה המרכזית על מנת להגיע ל-51. בשביל מה ליסוע ממחנה יהודה או משעריה עם 25 או 23 עד התחנה המרכזית, אם יש בשעות הבוקר 50 מבית רבקה ובשעות אחרות 82 עד תל אביב או 22 לבילינסון? בשביל מה ליסוע מהדר גנים או מעמישב לתחנה המרכזית עם 97 או 99, כאשר יש בשעות הבוקר 166 (שאיתו מגיעים לאורך ז'בוטינסקי ואפשר להחליף לקוים רבים המגיעים לדרך בגין ולתחנה המרכזית ת"א, למי שצריך)? שלא לדבר על מרכז העיר שיש בו קווים רבים לבילינסון וכן לתל אביב, ועל מערב העיר. התחנה קרובה למרכז העיר בנסיעה באוטובוס, אבל היא לא סמוכה למרכז העיר. היא לא נמצאת במרחק הליכה ממרכז העיר (מלבד למי שאוהב ללכת). ואם כבר צריך אוטובוס על מנת להגיע אליה, אני מפנה אותך לדוגמאות שנתתי, מדוע אין טעם לעבור דרך התחנה המרכזית וכן מי שרוצה לעלות ממרכז העיר על 51 לא יסע לתחנה המרכזית, אלא יעלה באזור כיכר המייסדים או השוק.
הוא לא הקו הכי מהיר לת"א -קווי אגד הם המהירים
 

olli3

New member
מנהל
אבל עם תדירות מחורבנת
ועדיין עוקפים 2-3 קווי 51 בדרך.
עד היום אנשים נמנעים לעלות על קווי אגד בפתח תקווה, בני ברק, רמת גן ותל אביב. גם הנהגים כבר לא ממש מנסים לעצור בתחנות אלא אם כן מישהו הניף יד. אתה יכול לראות הרבה אנשים עומדים/יושבים בתחנה שכל הקווים בה מגיעים למרכזית. 641 עוצר בתחנה ולא יותר מ3 נוסעים עולים עליו כשהשאר ממשיכים להמתין, פתאום מגיע איזה 60,51/68 מאחורה וכולם רודפים אחריו... בשעות הבוקר התדירות של כל הקווים לת"א של אגד דווקא טובה ובמהלך היום 641 הוא קו מוצלח ביותר, כמעט כל פעם שאני נוסע בו אנחנו עוקפים עד לרכבת מרכז 2-3 קווי 51, לפעמים זה גם יותר. כך שגם אם תדירות מעולה ומשובחת של 51 - זה שהוא נתקע בתחנות רבות (בלינסון למשל) כדי להעלות פול נוסעים... זה שהוא עוצר בכל מקום ועולים ויורדים ממנו אנשים רבים וזה שאין בו מקום ישיבה וכמעט כל הזמן עומדים אם לא ממש כל הזמן.... כל זה הופך אותו להרבה יותר גרוע מלהמתין ל641 או שאר הקווים בבוקר ובערב ולהגיע לתל אביב בנוחות מירבית וכמעט תמיד גם יותר מהר. לפעמים עדיף להמתין בתחנה זמן מה, מאשר להיתקע בדרכים זמן רב בצפיפות ומחנק.
 

droriko

New member
ועדיין עוקפים 2-3 קווי 51 בדרך.
עד היום אנשים נמנעים לעלות על קווי אגד בפתח תקווה, בני ברק, רמת גן ותל אביב. גם הנהגים כבר לא ממש מנסים לעצור בתחנות אלא אם כן מישהו הניף יד. אתה יכול לראות הרבה אנשים עומדים/יושבים בתחנה שכל הקווים בה מגיעים למרכזית. 641 עוצר בתחנה ולא יותר מ3 נוסעים עולים עליו כשהשאר ממשיכים להמתין, פתאום מגיע איזה 60,51/68 מאחורה וכולם רודפים אחריו... בשעות הבוקר התדירות של כל הקווים לת"א של אגד דווקא טובה ובמהלך היום 641 הוא קו מוצלח ביותר, כמעט כל פעם שאני נוסע בו אנחנו עוקפים עד לרכבת מרכז 2-3 קווי 51, לפעמים זה גם יותר. כך שגם אם תדירות מעולה ומשובחת של 51 - זה שהוא נתקע בתחנות רבות (בלינסון למשל) כדי להעלות פול נוסעים... זה שהוא עוצר בכל מקום ועולים ויורדים ממנו אנשים רבים וזה שאין בו מקום ישיבה וכמעט כל הזמן עומדים אם לא ממש כל הזמן.... כל זה הופך אותו להרבה יותר גרוע מלהמתין ל641 או שאר הקווים בבוקר ובערב ולהגיע לתל אביב בנוחות מירבית וכמעט תמיד גם יותר מהר. לפעמים עדיף להמתין בתחנה זמן מה, מאשר להיתקע בדרכים זמן רב בצפיפות ומחנק.
לחכות חצי שעה לאוטובוס זה לא עדיף על כלום
 

olli3

New member
מנהל
ו-641 שיגיע עוד חצי שעה
בחיים לא יעקוף 51 שיוצא עוד 5 דקות , אז תפסיק לספר סיפורים .
בסדר, רק במרכז פתח תקווה 51 נתקע זמן מה.
תעדיף מה שתעדיף, אתה תמיד לוקח את המצב הקיצון ביותר. כבר אמרתי שבבוקר התדירות נפלאה לקווי אגד. וזה שהתדירות היא כל חצי שעה, לא אומר שבפועל אתה מחכה חצי שעה... אתה לא מגיע לתחנה כל הזמן אחרי שבדיוק אוטובוס עזב אותה, אז למה להקצין? תדירות זה משהו אחד ותכל'ס זה משהו אחר. 641 שיבוא בעוד חצי שעה יעקוף את 51 שיוצא בעוד 5 דקות, למה? כי 51 יסע למרכז העיר, יעלה כמות נכבדה של נוסעים בשאר התחנות בפתח תקווה (בעיקר בבלינסון אבל לא רק). בעוד 641 לכל אורך הנת"צ לא מעלה אף אחד, למה? כי התחנה שלו לא משותפת עם 51. אז נכון 641 לא יעקוף את 51 בפתח תקווה, אבל לקראת רכבת מרכז - עד עזריאלי הוא יעקוף או ישתווה אליו. ואני דיברתי על נסיעה לתל אביב כל הזמן הזה. כבר עשיתי את הניסוי הזה לפני כמה שנים עם חבר, וחזרנו עליו כמה וכמה פעמים (הוא היה בצבא ואני בשב"ס ובדן אני לא הייתי עולה חינם). כמה פעמים הגעתי לפניו או יחד איתו או 5 דקות אחרי שהוא הגיע לתל אביב או ההפך לפתח תקווה (הוא גר ממש קרוב למרכזית). וזה היה סתם בשביל הניסוי כי הוא לא האמין. בכל מקרה תגיד מה שאתה רוצה, אני יודע שבפועל אני עולה על 641 והוא שועט לו בדרך ז'בוטינסקי לעומת 51 שעוצר בכל תחנה ותחנה.
 

droriko

New member
בסדר, רק במרכז פתח תקווה 51 נתקע זמן מה.
תעדיף מה שתעדיף, אתה תמיד לוקח את המצב הקיצון ביותר. כבר אמרתי שבבוקר התדירות נפלאה לקווי אגד. וזה שהתדירות היא כל חצי שעה, לא אומר שבפועל אתה מחכה חצי שעה... אתה לא מגיע לתחנה כל הזמן אחרי שבדיוק אוטובוס עזב אותה, אז למה להקצין? תדירות זה משהו אחד ותכל'ס זה משהו אחר. 641 שיבוא בעוד חצי שעה יעקוף את 51 שיוצא בעוד 5 דקות, למה? כי 51 יסע למרכז העיר, יעלה כמות נכבדה של נוסעים בשאר התחנות בפתח תקווה (בעיקר בבלינסון אבל לא רק). בעוד 641 לכל אורך הנת"צ לא מעלה אף אחד, למה? כי התחנה שלו לא משותפת עם 51. אז נכון 641 לא יעקוף את 51 בפתח תקווה, אבל לקראת רכבת מרכז - עד עזריאלי הוא יעקוף או ישתווה אליו. ואני דיברתי על נסיעה לתל אביב כל הזמן הזה. כבר עשיתי את הניסוי הזה לפני כמה שנים עם חבר, וחזרנו עליו כמה וכמה פעמים (הוא היה בצבא ואני בשב"ס ובדן אני לא הייתי עולה חינם). כמה פעמים הגעתי לפניו או יחד איתו או 5 דקות אחרי שהוא הגיע לתל אביב או ההפך לפתח תקווה (הוא גר ממש קרוב למרכזית). וזה היה סתם בשביל הניסוי כי הוא לא האמין. בכל מקרה תגיד מה שאתה רוצה, אני יודע שבפועל אני עולה על 641 והוא שועט לו בדרך ז'בוטינסקי לעומת 51 שעוצר בכל תחנה ותחנה.
ל-51 לוקח 50-55 דקות להגיע לתמח"ת
בשביל ש-641 יצליח רק לתפוס את 51 בתמחת הוא יצתרך לעשות את המסלול ב-20 דקות ! אז יכול מאד ליהות ש-641 עקף כמה 51 , אבל ה-51 האלה ממילא יצאו עוד לפני שהגעת לתחנה מרכזית פתח תקווה .
 

אורי404

New member
ל-51 לוקח 50-55 דקות להגיע לתמח"ת
בשביל ש-641 יצליח רק לתפוס את 51 בתמחת הוא יצתרך לעשות את המסלול ב-20 דקות ! אז יכול מאד ליהות ש-641 עקף כמה 51 , אבל ה-51 האלה ממילא יצאו עוד לפני שהגעת לתחנה מרכזית פתח תקווה .
אכן רק אם יודעים, ש-641 מתקרב עדיף לעלות
 

olli3

New member
מנהל
אכן רק אם יודעים, ש-641 מתקרב עדיף לעלות
אורי, כשממתינים ל641 זה לא בדיוק אחרי שהוא
עבר. אתה לא מגיע לתחנה כל הזמן בדיוק ברגע ש641 עוזב את התחנה ופספסת אותו... ושוב בשעות הבוקר שה5X1 עובדים בתדירות גבוהה וממשיכים לת"א יחד עם 641... ובשעות הערב בה התדירות של 51 יורדת ושוב קווי ה5X1 פועלים, מה הבעיה להמתין לקווי אגד? ולמהלך כל היום, אתה לא ממתין לאוטובוס שזה הרגע עזב את התחנה, כך שגם אם תמתין לו 10-20 דקות עדיין הוא יגיע או מהר יותר או באותו הזמן רק שאתה תיסע בנוחיות... זה כל ההבדל.
 

droriko

New member
אורי, כשממתינים ל641 זה לא בדיוק אחרי שהוא
עבר. אתה לא מגיע לתחנה כל הזמן בדיוק ברגע ש641 עוזב את התחנה ופספסת אותו... ושוב בשעות הבוקר שה5X1 עובדים בתדירות גבוהה וממשיכים לת"א יחד עם 641... ובשעות הערב בה התדירות של 51 יורדת ושוב קווי ה5X1 פועלים, מה הבעיה להמתין לקווי אגד? ולמהלך כל היום, אתה לא ממתין לאוטובוס שזה הרגע עזב את התחנה, כך שגם אם תמתין לו 10-20 דקות עדיין הוא יגיע או מהר יותר או באותו הזמן רק שאתה תיסע בנוחיות... זה כל ההבדל.
אני במקרה מכיר טוב מאד את 641
היתה תקופה שהייתי נוסע כל יום מצומת רעננה לנתניה . אני לא זוכר אפילו פעם אחת שחיכיתי לו 10 דקות , תמיד זה נע בין חצי שעה ל-45 דקות , וכשהיה לי "מזל" הוא היה מגיע אחרי 20 דקות , אבל אף פעם לא חיכיתי לו 10 דקות .
 

droriko

New member
אני במקרה מכיר טוב מאד את 641
היתה תקופה שהייתי נוסע כל יום מצומת רעננה לנתניה . אני לא זוכר אפילו פעם אחת שחיכיתי לו 10 דקות , תמיד זה נע בין חצי שעה ל-45 דקות , וכשהיה לי "מזל" הוא היה מגיע אחרי 20 דקות , אבל אף פעם לא חיכיתי לו 10 דקות .
אגב אם 641 הוא כל כך אטרקטיבי
אז למה התחנה של 51 בתמפת כל כך עמוסה?
 

olli3

New member
מנהל
אגב אם 641 הוא כל כך אטרקטיבי
אז למה התחנה של 51 בתמפת כל כך עמוסה?
אז למה ש641 מגיע לבלינסון לא עולים עליו?
אבל הופ מגיע 51 מאחוריו וכולם מזנקים עליו... ולגבי השאלה שלך, כי בדיוק כמו שאתה אומר, תדירות של כל 5 דקות זה דבר שנשמע טוב (גם לי), אבל כשהאוטובוס בקושי זז - זה לא טוב. אבל כל עוד כולם יחשבו ככה, לי זה רק טוב כי 641 ריק.
 

oschlick

New member
אז למה ש641 מגיע לבלינסון לא עולים עליו?
אבל הופ מגיע 51 מאחוריו וכולם מזנקים עליו... ולגבי השאלה שלך, כי בדיוק כמו שאתה אומר, תדירות של כל 5 דקות זה דבר שנשמע טוב (גם לי), אבל כשהאוטובוס בקושי זז - זה לא טוב. אבל כל עוד כולם יחשבו ככה, לי זה רק טוב כי 641 ריק.
אתה יודע בדיוק למה, כי אנשים "מכירים את 51"
ומעולם לא חשבו מחוץ לקופסא, תרתי משמע.
 

olli3

New member
מנהל
כן ברור
כי 641 זה קו ממש חדש, אפילו עוד לא שמעתי עליו
לא נראה לי שהוא התכוון אליך
אבל אם כשהוא מגיע לכל תחנה על ציר ז'בוטינסקי ומעט מאד אנשים ניגשים אליו, למרות שהוא עוצר ופותח דלת קדמית, מה זה אומר? ועוד כשכתוב על דגל התחנה ובמקרים רבים גם על האוטובוס עצמו בשילוט שהוא מגיע לת"א - תחנה מרכזית. וכמה ברכבת מרכז לא עולים עליו, וכמה בעזריאלי לא עולים עליו אבל הופ מגיע מאחורה איזה 51/60/160 ודומיהם וכולם שועטים עליהם. זו בדיוק הכוונה וזה למה 641 ממשיך להיות קו מהיר, כי אנשים תקועים וכל עוד שהם תקועים - לי טוב עם זה.
 

droriko

New member
לא נראה לי שהוא התכוון אליך
אבל אם כשהוא מגיע לכל תחנה על ציר ז'בוטינסקי ומעט מאד אנשים ניגשים אליו, למרות שהוא עוצר ופותח דלת קדמית, מה זה אומר? ועוד כשכתוב על דגל התחנה ובמקרים רבים גם על האוטובוס עצמו בשילוט שהוא מגיע לת"א - תחנה מרכזית. וכמה ברכבת מרכז לא עולים עליו, וכמה בעזריאלי לא עולים עליו אבל הופ מגיע מאחורה איזה 51/60/160 ודומיהם וכולם שועטים עליהם. זו בדיוק הכוונה וזה למה 641 ממשיך להיות קו מהיר, כי אנשים תקועים וכל עוד שהם תקועים - לי טוב עם זה.
אם טוב לך לחכות לו חצי שעה
אז אין יותר שמח ממני בשמחתך
 

olli3

New member
מנהל
אם טוב לך לחכות לו חצי שעה
אז אין יותר שמח ממני בשמחתך
אני יודע מתי הוא עובר :) והוא לא מאכזב.
אני יודע גם מתי עוברים 561 ו571 בערב כשאני צריך אותם. אבל זה לא העניין ואתה מתעקש כאן על הטפל. העניין הוא שאנשים לא עולים עליו, זה כל הסיפור. ואני משתמש גם בקווי דן, זה לא העניין (גם בקווי דן בין ת"א לפתח תקווה, בעיקר 82). העניין הוא ש51 כל כך עמוס שגם לרדת ממנו במכון מור ולהחליף ל240 זה הרבה יותר נוח. כל מה שמפריע לי בו זה הזמן הרב שהוא נתקע בכל תחנה ותחנה והדחיסות והצפיפות ובקיץ גם המחנק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה