מידע על טרנספורט מסלבוטה אוקראינה למערב גרמניה פברואר 1943

Lee derech

New member
היי,
אני מנסה בקושי רב להתחקות אחר הדרך שעבר סבי בתקופת המלחמה. הצלחתי להבין שבחורף 42 הגיע למחנה גרוס-לאזארט בסלבוטה (מחנה השמדה לשבויים סובייטיים במסווה של בית חולים). גם הגעתי לעדות של שבויה סובייטית מאותו המחנה שמספרת שהועלתה על טרנספורט מהמחנה הזה למחנות צבאיים במערב גרמניה בפברואר 43, ושהגיע באחת מהתחנות למחנה Ravensbruck ב23.2.43.
סבא מציין באחד התצהירים שבשנת 1943 הועבר ביחד עם 51 שבויי מלחמה סובייטים למחנה צבאי צוויברוקן (במערב גרמניה). שזה היה טרנספורט גדול שעצר בתחנות שונות במערב גרמניה. אני נוטה להאמין שסבא היה על הטרנספורט הזה ומחפשת מידע על כך מתיעודים ורישומים, אך לא מוצאת כלום. מישהו יכול אולי לעזור במציאת מידע על טרנספורט בפברואר 43 מסלבוטה (אוקראינה) למערב גרמניה. ובכלל על מחנה השמדה גרוס לאזארט satalg 301z.

תודה רבה 🙏🏻
 

שרי סילבר

Active member
היכן חיפשת עד כה? האם בדקת באתר של באד ארולסן? האם ניסית להתייעץ עם יד ושם ו/או מוזיאון השואה בוושינגטון?
 

Lee derech

New member
פניתי לכל המקומות שציינת. בבאד ארלוסן אמרו שזמן מענה בממוצע הוא כ 7 חודשים. פניתי ליד ושם וגם לצלב האדום. אני פשוט חורשת את הרשת בכל השפות - רוסית, גרמנית אנגלית (נעזרת בגוגל טרסלייט), ויחד עם התצהיר שלו לארגון פרטיזנים ונכה מלחמה מנסה לאסוף מידע. הסיפור יותר מורכב כי אנחנו מחפשים בעצם אדם מסוים שקשור אליו. ולכן מאוד חשוב לי לדעת בדיוק את הזמנים והמקומות בהם היה.
 

שרי סילבר

Active member
ומה עם האתר של באד ארולסן? בחיפוש של שמות-מקומות קיבלתי לא מעט תוצאות בתחתית-הדף, היכן שמועלים מסמכים ותיקים שונים. חלקם כללו מידע כללי ותכתובות, ולעיתים גם רשימות שמיות, אם כי צריך סבלנות רבה לחפש בתוך התיקים הללו.
 

Lee derech

New member
לצערי חיפשתי שם, ושמו של סבי או של אנשים שהזכיר בתצהיר לא מופיעים...לפי מה שהבנתי מרבית המסמכים הושמדו ע"י הנאצים טרם הבריחה שלהם ממחנה stalag 301z. ובנוגע למחנה בצוויברוקן זה תת מחנה צבאי קטן ואין כמעט מידע עליו. הוא היה תחת המחנה הראשי

Stalag XII-F​

והיו תחתיו מחנות משנה בין היתר
Adko 1416 zweibrucken
שאני משערת שלשם הועבר סבי.

אבל ממש קשה למצוא מידע לצערי...
 
למעלה