מטבח איקאה

לילך 56

New member
תודה גם לך, אני שמחה לשמוע

בדקת בזמנו הבדלי מחירים בין איקאה לחברות מטבחים *רגילות* או נגר?
 
בהחלט

בדקנו כמה וכמה חברות, הפרש המחירים היה עצום, אמנם אני לא גרה בישראל אז קשה לי לומר , אבל בזמנו היה מדובר על שליש מחיר.

עכשיו, בבית החדש, הזמנתי מטבח שנחשב כאן יוקרתי מאוד, הוא עלה פי שבע ממה שעלה לי המטבח ההוא של איקאה, לא יכולה לומר שבשימוש יומיומי אני מרגישה הבדל עצום, המראה כמובן יוקרתי יותר, אבל מבחינה פונקציונלית- איקאה נהדר.

(וגם כתבתי פה כבר פעם- נאלצנו פעם לשבור מגירה כי נתקע בה הסכום בזווית שלא הותירה לנו בריריה אחרת- לקחנו את המגירה השבורה לשירות של איקאה ובמקום קיבלנו חדשה. בזמנו צחקו כאן ואמרו לי שזה בגלל שאנחנו לא בישראל, אבל בחודש שעבר שמעתי סיפור דומה מחברה בישראל, גם לה החליפו לחלק חדש בלי למצמץ ).
 
לי יש מטבח של איקאה

קצת יותר מעשר שנים, מחזיק מעמד מצוין - חוץ ממדף אחד חסר מזל (שגם עמד מעליו מיקרוגל כבד וגם היו מתחתיו כיריים שמפיצות אדים... אז אחרי כמה שנים הוא קיבל בטן), הארונות נראים כמו ביום הראשון - וגם המדף המדובר פשוט הוחלף בשתי דקות עבודה...

בקרוב אעבור לבית חדש, וחשבתי לעשות שם מטבח 'רגיל', אבל לאור העלויות של שאר השיפוץ, אני שוקלת מאוד ברצינות לעשות שוב מטבח של איקאה.

האיכות של איקאה לא גבוהה, ואף אחד שנכנס לבית שלי לא חושב שהמטבח שלי הוא יוקרתי או יקר. מצד שני, ראיתי מטבחים יקרים בהרבה שנראים איכותיים פחות... המחיר באמת מאוד זול והאיכות, לטעמי סבירה.

אגב, גם ההרכבה ממש לא מסובכת, ואם הקיר אצלך ישר ובלי בעיות (אצלי היה קצת מסובך כי הקיר היה לוח גבס שמורכב על קיר לבנים), אז חוסכים גם את עלות ההרכבה.

מה שכן - צריך לשים לב שבאיקאה זה 'אחרת'. זה לא כמו בחברת מטבחים, או נגר, שמשרטטים לך מטבח והם אחראיים שכל החתיכות יסתדרו אחת עם השניה. באיקאה צריך קצת לשבור את הראש ולהבין מה המשמעות של כל חתיכה, מה חסר ומה מיותר.
את רוב העבודה הזו עושה מעצבת המטבחים בפגישה, אבל רצוי להיכנס לעומק בעצמך ולהבין מה בדיוק קורה.

אגב - אני קניתי את המטבח בנתניה (אז זה היה הסניף היחיד), שם הפגישה נערכה בחדר שמיועד לכך. היום, בראשל"צ, הפגישות נערכות באמצע מחלקת המטבחים - וזה נראה לא ממש נוח ומאוד לא אינטימי. אז אם עדיין יש חדר יעודי בנתניה (אולי לאחר השריפה ביטלו אותו), הייתי מעדיפה לקנות שם.

הדבר הראשון שאת צריכה לחשוב עליו הוא איזה חזיתות מתאימות לך (עץ? לבן חלק? דוגמא של מסגרת? זכוכית?), כי גוף הארון אחיד, ורק החזיתות משתנות. אם את הולכת על חזיתות לבנות - אין בעיה, אם את רוצה חזיתות בגוון עץ - אז יש לאיקאה חיסרון שגוף הארון לבן, וזה נותן מראה יותר זול. בנוסף, אין להם חיפוי תחתי לארונות - וזה בעיני החיסרון הכי גדול... אפשר להסתיר את גוף הארון הלבן באמצעות קרניז. אינ לא אוהבת קרניזים, אבל תחתית הארון הלבנה הפריעה לי, ובסוף פשוט קניתי טפט (רגיל לגמרי) בצבע עץ שתואם לצבע החזיתות והדבקתי מלמטה. זה רחוק מלהיראות מושלם, אבל אף אחד מהאורחים שבאו אלי עד היום לא שם לב שמדובר רק על טפט עד שלא אמרתי להם...
כאמור - אם גם ככה החזיתות לבנות, אז אין שום בעיה.

עוד דבר - צריך כמובן שהמקום שאצלכם יתאים בדיוק לגודל של היחידות. אצלי השטח לא בדיוק התאים והשתמשתי בחיפוי כדי לבנות מעין מדף שישלים את הפתח, כלומר: כל בעיה אפשר לפתור, אבל זה כבר דורש קצת יותר התחכמות.

מבחינת פרזולים - בארונות עליונים זה רק קלאפות, נכון? צריך לשים לב שהמנגנון שמוכרים באיקאה הוא מיושן, מהסוג שמרים את הדלת עד למעלה, בלי אפשרות לעצור את הדלת בגובה ביניים. זה לפחות מה שראיתי שם, אבל אולי אפשר להזמין כבר מנגנון חדיש יותר.

באתר של איקאה אין הרבה מידע, אבל אפשר להיכנס למדריכי הקניה שעוסקים במטבחים ובאמצעותם לחשב, פחות או יותר, כמה יעלו לך הארונות לפי הגדלים שמתאיטמים לך והחזיתות המועדפות עליך.
 

לילך 56

New member
|ואו|איזו תשובה מוקעת -


הארונות התחתונים שיש לי היום זה פורמייקה לבנה כך שמהבחינה הזאת אין לי בעיה לקנות ארונות לבנים עם דלתות לבנות

את יודעת אם יש להם ארון עליון שבנוי למייבש כלים, זאת אומרת שהתחתית שלו חתוכה, ויש בתוכו כבר את המייבש כלים או שצריך להרכיב בנפרד, זה כבר פחות משנה לי?
זה אחד הסיבות המרכזיות שאני רוצה להוסיף ארונות עליונים למטבח, נורא מפריע לי לייבש כלים על השיש, וכמובן שעל הדרך אני כבר ארויח עוד מקום אחסון...

העלות של המטבח משמעותית יותר זולה מנגר פרטי?

סתם בשביל לקבל מושגים, את זוכרת כמה עלה לך המטבח ועל כמה שטח פחות או יותר?
 
כל התשובות נמצאות בקישור שנתתי לך

במה שנקרא "מדריך קניה לארונות FAKTUM מס' 2"

יש ארון שמיועד למייבש כלים - מתקן המייבש הוא מסדרת RATIONAL ועולה 225 ש"ח לרוחב 60 ס"מ ו- 250 ש"ח לרוחב 80 ס"מ.
את המתקן מרכיבים בתוך ארון FAKTUM, ולזה מוסיפים חזיתות שצריך לבחור.

למשל:
ארון עליון שכולל מתקן כזה, ברוחב 80 ס"מ ובגובה 70 ס"מ, עם שתי דלתות (רגילות, לא זכוכית ולא קלאפה), יעלה בין-720 ש"ח ל- 1,200 ש"ח (תלוי בסוג החזית הנבחר).

אם הארון אינו תחום ע"י קירות או ארונות נוספים - אז כדאי לרכוש גם חיפויי צד שיסתירו את גוף הארון.

כל זה - ללא הובלה והרכבה.

אני לא זוכרת כמה עלו הארונות של המטבח שלי, אבל העלות הכוללת של הכל - 3 מ' של ארונות תחתיים ועליונים (כולל מגירות וסלסלאות נשלפות) + 1.2 מ' של ארונות גבוהים + משטח עבודה בוצ'ר בלוק + כיור + ברז + קרמיקה + מדף 3 מ' + ידיות - הכל ביחד עלה 8,000 ש"ח (הברז, הידיות והקרמיקה לא מאיקאה, וההרכבה וההובלה עצמיות).
סוג החזית שאצלי הוא נקסוס - שזה בדיוק באמצע מבחינת טווח המחירים של איקאה.

מעצבת שהיתה אצלי לאחרונה, וידעה שמדובר במטבח זול מאיקאה, חשבה שהוא עלה קצת יותר מכפול...

אני חושבת שאפשר למצוא מטבחים יותר זולים אצל נגר פרטי, אבל הם כנראה באיכות נמוכה יותר, ולא כוללים את כל הפרזולים.
 

לילך 56

New member
שוב תודה
נשמע מחיר מדהים. ולגבי

המייבש כלים, באמת פספסתי את זה במדריך קניה כשהתסתכלתי בהתחלה


אני רציתי שהארון העליון שמיועד למייבש כלים יהיה בלי תחתית, ושהמתקן יבוש בפנים יהיה 2 קומות, את יודעת אם יש להם כזאת אופציה?

לפי איך שזה נראה במדריך כתוב שם שזה בא עם מגש נשלף, זה אומר שיש תחתית לארון, נכון? יש לך את זה? זה נח לעבודה?
 
אין לי ניסיון עם מתקן הייבוש

ולא שמתי לב לפרטים כשראיתי אותו בתצוגה, אבל תכנסי לקישור - יש שם תמונה של המוצר (אין תחתית לארון, ויש שתי קומות של ייבוש). כדאי שתיכנסי למדריך ההרכבה, תוכלי לראות שם את הפרטים הקטנים.
 
למעלה