מחפש מסעדה טובה בירושלים

Guy950

New member
מחפש מסעדה טובה בירושלים

שלום לכולם
אני אתחיל בכך שאני אודה בציבור (בפעם המיליארד) שאני חולה על בשר, אם עובר לידי צימחוני בא לי להכות אותו עם סטייק נא
בכל מקרה, אני וחבר שלי יוצאים היום לסיבוב בירושלים והחלטנו ללכת להרביץ המבורגר גדול, הבעיה היא שנכון לעכשיו אני מכיר רק את בלאק, מקום כשר וההמבורגר לא באמת כזה איכותי אז חשבתי אולי תוכלו להמליץ לי על מסעדות בשריות טובות בירושלים, ואני גם די מעדיף שלא יהיו כשרות אם זה בסדר. בתור ירושלמי אני יודע כמה קשה למצוא מסעדות לא כשרות בירושלים. בכל מקרה, אשמח להמלצות, תודה רבה! Guy950
 

danbaratz

New member
המבורגר בירושלים זה איוו

הלחמניה יבשה והרטבים בנאליים אבל איזו קציצה נפלאה. חוץ מזה שזה אולי המקום האחרון בעיר שאפשר לקנות בו צ'יז בורגר טוב. חוץ מזה אין כלום, הכול כשר ודוחה. אני בירושלים אוכל דגים, למרבה האירוניה.אל תבין אותי לא נכון יש עוד כמה פנינים אבל מסעדת בשר טובה באמת אין.
 

Guy950

New member
דווקא לא מסכים

ישנם מסעדות בשריות טובות בירושלים, פשוט צריך להתפשר על כשר שזה לא דבר כזה נורא. בסוף הלכנו לאיוו למרות שנראה שהקציצה עצמה כן כשרה הם פשוט לא מפרידים בין בשר לחלב.
 

danbaratz

New member
אי אפשר להיתפשר על כשר

אני בכול אופן לא יכול.כמי שמציג את עצמו כחובב בשר, אתה מוכן ל"היתפשר" על סטייק, או כול בשר בכלל, שנשטף והומלח ונשטף ואז יובש על האש? לי זה נשמע כמו כפירה.
 

TraMak

New member
למה כשר זה בהכרח רע?

מה שתארת על המלחה ושטיפה וחוזר חלילה, אולי עושים במסעדות מזרחיות. אכלתי בביסטרו 56 במרינה הרצליה, שזו מסעדה כשרה, והסטייק היה מדיום, רך ומדמם חלקית למרות הכשרות. זה לא שנזל ממנו דם, אבל הוא היה רך בטירוף, רחוק מלהיות יבש, אדום ונימוח מבפנים והיה אחד הטעימים שאכלתי בחיים.
 

danbaratz

New member
בכשרות אין ככה וככה

יש פרוטוקול ולא משנה אם הבשר הוא מובחר שבמובחרים או נחות שבנחותים עדיין הוא עובר שטיפה מליחה והדחה. לי באופן אישי זה מאוד מפריע מבחינת הטעם והמרקם. כדי שבשר יהיה כשר יש חשיבות למצב הריאות של העגל. כדי להימנע מדלקות ריאות שפוגעות בכשרות הבשר, נותנים המון אנטיביוטיקה שזה עוד סיבה למה לא לאכול כשר. בנוסף כשאתה משלם על בשר כשר חלק נכבד מהמחיר (מישהו אמר מחירי בשר מופקעים?) הוא למימון מערך הכשרות, שהוא מערך מנופח ומיותר בלשון המעטה. ככה שלתפיסתי, בשר כשר בהכרח פחות טוב מבשר לא כשר.
 
אין צורך להמליח בשר (סטייק) שעובר צלייה על אש

ולכן אין צורך להדיחו אחרי המלחה ממילא. הצרה היא שמחליטים בשבילנו שאולי (?) נעשה אותו על מחבת ולכן מוציאים לו את הנשמה. אין לזה שום קשר לכשרות.
 

danbaratz

New member
צודק,

בגלל זה לא כדאי לקנות כשר. אם חשובה לך הכשרות תכשיר את הבשר לבד.
 

gimel123

New member
יש כשר ויש מוכשר ולא צריך לבלבל בינם

כשר- שהחיה עברה שחיטה כשרה. מוכשר - עבר המלחה ושטיפה. בשר שעובר צליה על אש פתוחה אינו צריך להיות מוכשר כפי שכבר כתבו. הבשר מצויין וטעים מאוד. לארץ מותר לייבא רק בשר כשר ולכן כל סטייק ארגנטינאי כזה או אחר שמוצאים בארץ הוא בשר כשר (ולא מוכשר).
 

danbaratz

New member
זה נבלה וזה טרפה

גם לגבי השחיטה הכשרה יש לי הסגות, אבל נניח לזה. הכוונה בשירשור היא לבשר מוכשר. אגב היום כבר אי אפשר למצוא בסופרים בשר לא מוכשר. וחידוד נוסף אחרון לפני חליבת בוקר, אם אתה צולה על אש בשר לא מוכשר את חייב לעשות אותו בדרגת מדיום וול לכול הפחות כדי שלא יהיו שאריות דם, במקרה כזה עדיף לאכול סוליית נעלי המגפר.
 
למעלה