מזל טוב
עד 10,720

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
יש צורך בפירוק חלקיו הכבדים של ראש הכרייה והנחתם בצד

קראתי את זה
בגלל זה הבנתי שיש חלל גדול יותר, השאלה מזאת אומרת מה המטרה? איך זה עוזר לחילוץ בדיוק?
יש צורך בפירוק חלקיו הכבדים של ראש הכרייה והנחתם בצד
עד לפינוי. הפירוק לא היה מתאפשר ללא הרחבת המנהרה שגודלה בדיוק כגודל רוטור המכונה.
 

S o l l y

New member
אההה אוקי, על זה לא חשבתי


יש צורך בפירוק חלקיו הכבדים של ראש הכרייה והנחתם בצד
עד לפינוי. הפירוק לא היה מתאפשר ללא הרחבת המנהרה שגודלה בדיוק כגודל רוטור המכונה.
אההה אוקי, על זה לא חשבתי

ולמה בעצם הTBM לא חפר עד הסוף ובחלק מהמנרה בוצע חפירה בשיטה ישנה?
זה לא שזה מה שמעכב את הפרויקט...
 

בועז ל

New member
במטרה לקצר את הלו"ז, התכנון המקורי היה שהכרייה

אההה אוקי, על זה לא חשבתי

ולמה בעצם הTBM לא חפר עד הסוף ובחלק מהמנרה בוצע חפירה בשיטה ישנה?
זה לא שזה מה שמעכב את הפרויקט...
במטרה לקצר את הלו"ז, התכנון המקורי היה שהכרייה
הקונבנציונאלית תמשיך עד למרחק של 2.7 ק"מ ולא 840 מ במקום בו נעצרה. במהלך העבודות בוצע תחשיב כלכלי ע"י הקבלן ולפיו ניתן להפחית משמעותית עלויות באמצעות כריית TBM בלבד מבלי לפגוע משמעותית בלו"ז כרייתה של מנהרה 3 ומבלי לפגוע כמעט בלו"ז קטע ג' בו זכתה שפיר. המזמין נעתר לבקשת הקבלן.
 

S o l l y

New member
הבנתי, תודה!

במטרה לקצר את הלו"ז, התכנון המקורי היה שהכרייה
הקונבנציונאלית תמשיך עד למרחק של 2.7 ק"מ ולא 840 מ במקום בו נעצרה. במהלך העבודות בוצע תחשיב כלכלי ע"י הקבלן ולפיו ניתן להפחית משמעותית עלויות באמצעות כריית TBM בלבד מבלי לפגוע משמעותית בלו"ז כרייתה של מנהרה 3 ומבלי לפגוע כמעט בלו"ז קטע ג' בו זכתה שפיר. המזמין נעתר לבקשת הקבלן.
הבנתי, תודה!
עדיין לא כל כך ברור למה לא מלכתחילה לעשות הכל עם TBM, אבל אני מניח שיש לו"ז לכרייה למרות שהיא לא זו שתעכב את כל הלו"ז.

תודה :)
 

בועז ל

New member
עוד כמה תמונות מהאירוע.

מזל טוב
עד 10,720

נכון שאין צורך להסביר?
עוד כמה תמונות מהאירוע.
בתמונה: ברי המזל שתפסו את מקומות החניה הנחשקים ביותר בפתח הכניסה למנהרה הצפונית.
אני, שחניתי סמוך לערוץ הנחל, נאלצתי לטפס רגלית את העלייה לפורטל. כשהגעתי לפתח המנהרה עוד קיוויתי שכוחו של ה'איחור הישראלי' שמתלווה כמעט לכל אירוע, יביס את הפקקים מכביש 1, אבל התוצאה של מרפי הייתה ידועה מראש: לאורך הרוח וטור המכוניות של כביש 1 אין מתחרים.

 
אם כבר ביקרת בנחל

עוד כמה תמונות מהאירוע.
בתמונה: ברי המזל שתפסו את מקומות החניה הנחשקים ביותר בפתח הכניסה למנהרה הצפונית.
אני, שחניתי סמוך לערוץ הנחל, נאלצתי לטפס רגלית את העלייה לפורטל. כשהגעתי לפתח המנהרה עוד קיוויתי שכוחו של ה'איחור הישראלי' שמתלווה כמעט לכל אירוע, יביס את הפקקים מכביש 1, אבל התוצאה של מרפי הייתה ידועה מראש: לאורך הרוח וטור המכוניות של כביש 1 אין מתחרים.
אם כבר ביקרת בנחל
מה מצב המים בעין לוזה?
 

בועז ל

New member
מנהרה 3, כרייה קונבנציונאלית.

מזל טוב
עד 10,720

נכון שאין צורך להסביר?
מנהרה 3, כרייה קונבנציונאלית.
הפסקת הכרייה הקונבנציונאלית כבר לאחר 840 מ' במקום 2,700 כפי שתוכנן, סיפקה בידי "שפיר" מספיק זמן להוציא תחת ידה מנהרה 'מדוגמת'.
לי, שמראה המנהרה בצד זה די זר לי (ביקרתי בה רק פעם אחת בתחילת הכרייה), היה מוזר לפגוש מנהרה ללא בוץ או מכשולים, מוארת כראוי ויכולה לשמש מסלול להליכת ערב נעימה.

 

בועז ל

New member
מנהרות מקשרות

מזל טוב
עד 10,720

נכון שאין צורך להסביר?
מנהרות מקשרות
שלוש מנהרות מקשרות מלוות את הדרך עד לאולם החילוץ. שלושתן בשלבים מתקדמים מאוד. בשלב זה אני שומע קולות עמומים שהופכים בהמשך לפרץ של שריקות וקולות שמחה. כביש 1 ניצח אותי ואת האירוע.

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה