מזל טוב לפורום

a2t

New member
אני אשאל שאלה ובאמת מזל טוב על

הפורום. בני בן 7 חודשים. אוכל כ 6 אורוחות ביום ( ולא תמיד מסיים את כל הארוחות) אחות בטיפת חלב אמרה שצריך להוסיף דיסה. ואני תוהה האם הוספת דייסה עדיפה על עוד מנה של תמ"ל? תודה
 
בן ה-7 חודשים

עקרונית 6 ארוחות לתינוק בן 7 חודשים זה בסדר גמור. נשאלות מס' שאלות, כמה הוא אוכל בכל ארוחה, האם הוא עולה היטב במשקל? לדיסה יש תפקידים מאוד ברורים. להסמכה של המזון במידה וצריך להסמיכו בגלל פליטות מרובות. לדייסות המועשרות יש תפקיד בגיל 5-6 חודשים בהעשרה של ויטמינים ומינרלים. מעבר לכך אם יש צורך בהעשרת התפריט של התינוק בגלל חוסר אכילה מספק, יש באמת לשקול עוד תמ"ל או העשרה במרכיבי מזון נוספים וביניהם גם דיסה. בקיצור אם בנך עולה היטב במשקל צריך לתת לו לאכול על פי רצונו. אם יש בעיה יש לשקול את המקרה לגופו ולהתיעץ עם דיאטנית ילדים.
 

הג יולי

New member
בן שנתיים שלא אוהב פירות וירקות

מזל טוב על הפורום! בני בן שנתיים - לא מוכן לאכול פירות בכלל (בננה רק אצל המטפלת) ירקות - רק לפעמים, רק מבושל. הוא לא נראה רע בכלל, אוכל טוב דברים אחרים - אוהב קציצות, עוף, מקבל דגנים מקח מלא, אוהב מוצרי חלב/חלב, הדרך היחידה זה להחביא קצת פירות/ירקות - דייסת קוואקר ביתית עם תפוח מגורד וצימוקים קצוצים, פנקייקס עם תפוח מגורר, קציצות עם ירקות חתוכים, הוא מסכים לאכול ריבה אז אני קונה את הריבה 100% ללא תוספת סוכר. עוגת גזר הוא יאכל. לא מסכים גם לשתות מיצי פרי/ירק. יש לציין גם שהוא גמל עצמו מהנקה ולא שותה תמ"ל. קיבלנו מהרופא טיפות ויטמנים - השאלה עם כדי לתת לו אותם? איך אפשר לשכנע אותו לאכול פירות וירקות (אנחנו דווקא אוכלים המון פירות וירקות, אני כל הזמן מנסה להציע אבל יש סירוב מוחלט. אם שמים לו על הצלחת הוא פשוט מוציא ומעביר לצלחת אחרת או על השולחן..) תודה מראש!
 
פירות וירקות

משפט המפתח הוא " אנחנו אוכלים המון פירות וירקות" זו הדרך היחידה לשכנע אותו לאכול גם. כמובן שלא תכריחו אותו. בעצם החשיפה הקבועה לפירות וירקות אנחנו מקווים וזה גם קורה שבעתיד הוא יסכים לטעום ולאכול. בנתייםתפוח מגורד בדייסה, צימוקים, ירקות חתוכים(גם מבושלים) הם דרכים מצוינות. אם הוא אוכל פחות מפרי אחד וירק אחד ליום כדאי לתת ויטמינים.
 

הג יולי

New member
תודה על התשובה ושאלת המשך...

האם יש מגבלה על כמות מוצרי החלב שאפשר לצרוך? או כמות חלב ניגר שאפשר? בזמן האחרון התחביב שלו זה ללכת למקרר ולהוציא את החלב - הוא יכול לשתות 2 2וחצי כוסות ליום (שוב הוא לא שותה תמ"ל וגמל עצמו מהנקה בגיל שנה ושבע). כמובן רק חלב 3%, מאד אוהב דניאלה למשל, לא מסכים ליוגורטים אחרים, אוכל גם קצת גבינה לבנה. ובמיוחד הוא אוהב פחמימות. אנחנו מאד משתדלים לא לתת "שטויות"- אנחנו שותים רק מים בבית, בלי חטיפים מלוחים, מדי פעם הוא יקבל פתי בר מקמח מלא או עוגיות מקמח כוסמין וכו'. עד כמה לסמוך על הילדים שהם אוכלים מה ש"טוב" להם? עד כמה לעמוד על שלנו ולא לתת חטיפים אם הם לא אוכלים אוכל רגיל? אם הם לא מוכנים לאכול ארוחת צהריים (משהו שהם אוהבים) האם להציע אלטרנטיבה או האם למשל להכנע לכוס חלב? ובכלל אולי אפשר לשמוע ממך מהו תפריט רצוי לילד בן שנתיים? שוב תודה מראש והתנצלות על האורך!
 
המשך

בגיל שנתיים 3 מנות חלב זה מספיק זאת אומרת- כוס חלב, דניאלה ו2 כפות גבינה. מעבר לזה חלב אינו משקה, יש להתיחס אליו כמזון, כמו כוס יוגורט למשל. מצוין שאתם לא מתפתים ל" שטויות" ומאוד חשוב לא להחליף חטיפים באוכל. אם הוא רעב הוא יאכל בארוחה הבאה. לא להכנס ללחץ. וגם לא להציע כוס חלב במקום.
 

jojoma

New member
מזל טוב לפורום ! כל הכבוד על היוזמה

ובאותה הזדמנות, אני אשאל שאלה.. יש לי בן בן 11 חודשים, עדיין לא אוכל בעצמו, אוכל מרקים מרוסקים. בבוקר אוכל בקבוק, אחר כך פירות מרוסקים (מנה מאד גדולה), לאחר מכן מרק בשעות הצהריים + בקבוק או גבינה בשעות אחר הצהריים ודייסה בלילה. האם זה לא יותר מדי? מה צריכה להיות התזונה של תינוקות בגיל זה? אני חייבת לציין שהוא לא תינוק קטן וצנום אך גם לא אמרו לי שהוא בעודף משקל בטיפת חלב. תודה רבה
 
תפריט מצוין

הרכב הארוחות של בנך מצוין. לא יותר מידי. אם יכול לשבת כבר בכסא אוכל כדאי להציע לו לנסות פירות רכים לבד, ירקות מבושלים, להתנסות באכילת הגבינה לבד עם כפית. שלב מעבר לאכילת מוצקים
 
למעלה