מזלטוב ! קורבן ראשון ממשפחת הסקאניות

מצב
הנושא נעול.

scooby5

Member
מזלטוב ! קורבן ראשון ממשפחת הסקאניות
75-240-69 עלתה באש היום בחיפה, בדרך יד לבנים. תמונות מאתר HNN.
 

DanBus43Maalit72

Active member
מזלטוב ! קורבן ראשון ממשפחת הסקאניות
75-240-69 עלתה באש היום בחיפה, בדרך יד לבנים. תמונות מאתר HNN.
 
מזלטוב ! קורבן ראשון ממשפחת הסקאניות
75-240-69 עלתה באש היום בחיפה, בדרך יד לבנים. תמונות מאתר HNN.
מדובר בדגם אוטובוס גרוע ובעייתי:
אין לו כח לסחוב בעליות, המנוע מאוד חלש, מתחמם מהר ורבים מנהגי חיפה נוטשים אותו לטובת כלי-רכב ישנים יותר ממשפחת מאן. בבירור שערכתי לאחרונה מתגלה כי אגד חיפה מאוד לא מרוצים מהדגם ולכן הוחלט להתחיל ולהעביר אותו לחולון בה אין עליות. כאשר אני טענתי לפני שלוש שנים שאין להתקרב לסקניה ולוולוו - היה זה לאחר הכישלון הנורא של הסקניה הצהוב בירושלים. כך הם פני הדברים כאשר קונים בזול ומשלמים ביוקר. הפתרון הינו אחד ויחיד: מרצדס סיטארו מוגמר גרמני מדור III וללא שום תירוצים. הסיטארו הוא בעל המומנט הרב ביותר מכל המתחרים ויכולותיו בעליות של חיפה הן הטובות ביותר. לדעתי זו התחילה של סימפטום של שריפת סקניות עקב תקלות בדומה ל-וולוו. כאשר אני בדקתי את מס' הסקניות שנשרף ממודלים 1973-1974 כלומר ממודל V8-145 הידוע לשימצה עם מנוע חזק מדי של יאכטה, בכלל, התברר שלמעלה מ-14 אחוז נשרפו כלומר לפחות 63 סקניות נשרפו. חבל שלא לומדים לקח מר זה וממשיכים להתקשר עם יצרנים שבדים שיעילות כלי-רכבם הוכחה כבעייתית. וההמלצה היא כרגיל: אך ורק אוטובוס גרמני-טהור-מוגמר. חבל להיכנס להרפתקאות מיותרות העולות כסף למשלם המיסים. זיכרו היטב: סדרת הסקניה העירונית באגד לא תחזיק מעמד 15 שנים. הם יושבתו הרבה לפני המועד. לגזור ולשמור ולוודא שמירת קישור לעתיד להודעה זו.
 
מדובר בדגם אוטובוס גרוע ובעייתי:
אין לו כח לסחוב בעליות, המנוע מאוד חלש, מתחמם מהר ורבים מנהגי חיפה נוטשים אותו לטובת כלי-רכב ישנים יותר ממשפחת מאן. בבירור שערכתי לאחרונה מתגלה כי אגד חיפה מאוד לא מרוצים מהדגם ולכן הוחלט להתחיל ולהעביר אותו לחולון בה אין עליות. כאשר אני טענתי לפני שלוש שנים שאין להתקרב לסקניה ולוולוו - היה זה לאחר הכישלון הנורא של הסקניה הצהוב בירושלים. כך הם פני הדברים כאשר קונים בזול ומשלמים ביוקר. הפתרון הינו אחד ויחיד: מרצדס סיטארו מוגמר גרמני מדור III וללא שום תירוצים. הסיטארו הוא בעל המומנט הרב ביותר מכל המתחרים ויכולותיו בעליות של חיפה הן הטובות ביותר. לדעתי זו התחילה של סימפטום של שריפת סקניות עקב תקלות בדומה ל-וולוו. כאשר אני בדקתי את מס' הסקניות שנשרף ממודלים 1973-1974 כלומר ממודל V8-145 הידוע לשימצה עם מנוע חזק מדי של יאכטה, בכלל, התברר שלמעלה מ-14 אחוז נשרפו כלומר לפחות 63 סקניות נשרפו. חבל שלא לומדים לקח מר זה וממשיכים להתקשר עם יצרנים שבדים שיעילות כלי-רכבם הוכחה כבעייתית. וההמלצה היא כרגיל: אך ורק אוטובוס גרמני-טהור-מוגמר. חבל להיכנס להרפתקאות מיותרות העולות כסף למשלם המיסים. זיכרו היטב: סדרת הסקניה העירונית באגד לא תחזיק מעמד 15 שנים. הם יושבתו הרבה לפני המועד. לגזור ולשמור ולוודא שמירת קישור לעתיד להודעה זו.
ולאחר הארוע של היום עם 75-240-69 תהיה
קרוב לוודאי נטישה נוספת של נהגי חיפה מהדגם. הלך הרוח הוא כעסני בקרב נהגים. ממקור בכיר נודע אחה"צ כי נהגי חיפה דורשים להחזיר לידייהם את המרצדס O405 אך כמוהו נותרו בודדים והדבר אינו בר ביצוע או מציאותי. לאחרונה הושבתו 196 כלים מדגם זה לחינם כמובן. התירוצים שאינו נמוך רצפה או 15 שנות חיים הם נבזיים ביותר - מדובר באוטובוס היכול לנסוע למעלה מ-30 שנה במצב מיטבי. הבעיה הקרדינלית: אחוז התקלות המינורי לא נותן רווחים עקיפים למדינת ישראל שכן כמעט ואין ב- O405 חלקים בלויים עם טיפול נכון. והרי מישהו צריך להרוויח ולהמשיך לשדוד ולגנוב בצורה השפלה ביותר את הציבור ואני מתכוון לתינוקות או לעוברי האוצר שנשארו פגים לכל דבר ולא השכילו להבין שמוטב היה למכור את "הארגז" ו-"מרכבים" גם יחד לקונצרנים הגרמניים כדי להרויח איכות מיטבית או לייבא ארצה באופן מיידי מאות אוטובוסים מוגמרים מדגמי מרצדס ו-מאן בלבד תוך הקפדה על תוצרת גרמנית בלבד. כל דיון על כל פירמה אחרת הוא מיותר מבסיסו וחסר פשרות או משמעות. היות וברשותי סטטיסטיקות מלאות על שריפת אוטובוסים כתוצאה מתקלות מאז ומעולם, ניתן לומר בביטחה כי האוטובוסים הגרמנים מדגמי מאן ומרצדס והאוטובוסים הבריטיים מדגמי ליילנד רויאל-טייגר היו והינם האמינים ביותר. פחות משני אחוז מהם עלה באש. באגד נשרפו כבר 98 אוטובוסי וולוו מדגמים שונים. הגיע הזמן להתיר לדן ולאגד יבוא עצמי גרמני בלבד ללא התערבות ממשלתית או ציבורית. זו הרפורמה האמיתית ולא ייבוא של כלים אחרים.
 

EladGs

New member
ולאחר הארוע של היום עם 75-240-69 תהיה
קרוב לוודאי נטישה נוספת של נהגי חיפה מהדגם. הלך הרוח הוא כעסני בקרב נהגים. ממקור בכיר נודע אחה"צ כי נהגי חיפה דורשים להחזיר לידייהם את המרצדס O405 אך כמוהו נותרו בודדים והדבר אינו בר ביצוע או מציאותי. לאחרונה הושבתו 196 כלים מדגם זה לחינם כמובן. התירוצים שאינו נמוך רצפה או 15 שנות חיים הם נבזיים ביותר - מדובר באוטובוס היכול לנסוע למעלה מ-30 שנה במצב מיטבי. הבעיה הקרדינלית: אחוז התקלות המינורי לא נותן רווחים עקיפים למדינת ישראל שכן כמעט ואין ב- O405 חלקים בלויים עם טיפול נכון. והרי מישהו צריך להרוויח ולהמשיך לשדוד ולגנוב בצורה השפלה ביותר את הציבור ואני מתכוון לתינוקות או לעוברי האוצר שנשארו פגים לכל דבר ולא השכילו להבין שמוטב היה למכור את "הארגז" ו-"מרכבים" גם יחד לקונצרנים הגרמניים כדי להרויח איכות מיטבית או לייבא ארצה באופן מיידי מאות אוטובוסים מוגמרים מדגמי מרצדס ו-מאן בלבד תוך הקפדה על תוצרת גרמנית בלבד. כל דיון על כל פירמה אחרת הוא מיותר מבסיסו וחסר פשרות או משמעות. היות וברשותי סטטיסטיקות מלאות על שריפת אוטובוסים כתוצאה מתקלות מאז ומעולם, ניתן לומר בביטחה כי האוטובוסים הגרמנים מדגמי מאן ומרצדס והאוטובוסים הבריטיים מדגמי ליילנד רויאל-טייגר היו והינם האמינים ביותר. פחות משני אחוז מהם עלה באש. באגד נשרפו כבר 98 אוטובוסי וולוו מדגמים שונים. הגיע הזמן להתיר לדן ולאגד יבוא עצמי גרמני בלבד ללא התערבות ממשלתית או ציבורית. זו הרפורמה האמיתית ולא ייבוא של כלים אחרים.
גם את אלו של 1999 משביתים?
 

stratomaximus

New member
ולאחר הארוע של היום עם 75-240-69 תהיה
קרוב לוודאי נטישה נוספת של נהגי חיפה מהדגם. הלך הרוח הוא כעסני בקרב נהגים. ממקור בכיר נודע אחה"צ כי נהגי חיפה דורשים להחזיר לידייהם את המרצדס O405 אך כמוהו נותרו בודדים והדבר אינו בר ביצוע או מציאותי. לאחרונה הושבתו 196 כלים מדגם זה לחינם כמובן. התירוצים שאינו נמוך רצפה או 15 שנות חיים הם נבזיים ביותר - מדובר באוטובוס היכול לנסוע למעלה מ-30 שנה במצב מיטבי. הבעיה הקרדינלית: אחוז התקלות המינורי לא נותן רווחים עקיפים למדינת ישראל שכן כמעט ואין ב- O405 חלקים בלויים עם טיפול נכון. והרי מישהו צריך להרוויח ולהמשיך לשדוד ולגנוב בצורה השפלה ביותר את הציבור ואני מתכוון לתינוקות או לעוברי האוצר שנשארו פגים לכל דבר ולא השכילו להבין שמוטב היה למכור את "הארגז" ו-"מרכבים" גם יחד לקונצרנים הגרמניים כדי להרויח איכות מיטבית או לייבא ארצה באופן מיידי מאות אוטובוסים מוגמרים מדגמי מרצדס ו-מאן בלבד תוך הקפדה על תוצרת גרמנית בלבד. כל דיון על כל פירמה אחרת הוא מיותר מבסיסו וחסר פשרות או משמעות. היות וברשותי סטטיסטיקות מלאות על שריפת אוטובוסים כתוצאה מתקלות מאז ומעולם, ניתן לומר בביטחה כי האוטובוסים הגרמנים מדגמי מאן ומרצדס והאוטובוסים הבריטיים מדגמי ליילנד רויאל-טייגר היו והינם האמינים ביותר. פחות משני אחוז מהם עלה באש. באגד נשרפו כבר 98 אוטובוסי וולוו מדגמים שונים. הגיע הזמן להתיר לדן ולאגד יבוא עצמי גרמני בלבד ללא התערבות ממשלתית או ציבורית. זו הרפורמה האמיתית ולא ייבוא של כלים אחרים.
קצת לא מסכים איתך
כמובן לא מצדיק את קניית הסקאניות, במקום המאנים נמוכי הרצפה האמינים והבדוקים, אבל אני חושב שלהשאיר O405 בשירות במשך 30 שנה, לא נותן כבוד לתח"צ במדינה. האוטובוס אולי אמין, אבל רועש, לא נמוך רצפה (חוסר התחשבות בקשישים, נכים, ונשים עם עגלות), ובכלל, כבר לא תראה את הדגם הזה באירופה (לפחות לא במרכז ומערב אירופה). אם הוא עדיין משרת איפהשהו, אז זה במדינות עולם שלישי, או בולגריה, שאליה העבירה אגד כמות גדולה של האוטובוסים הישנים שלה. אגב, ראיתי כבר לפחות סקאניה אחת (או יותר) מסתובבת בקווים שונים בחולון (הספקתי לקלוט אותה עד היום בקו 87, 5, והיום בערב נצפתה סקניה בקו 126). האוטובוס אולי נראה נחמד ומרענן כלפי חוץ (פעם ראשונה בעשרות שנים שמופיע בעיר דגם שהוא לא מאן או מרצדס), אבל מכל מה שאני קורא פה, והתמונות האלה מהשריפה, כבר מוציאות לי את החשק לנסוע בו.
 

scooby5

Member
קצת לא מסכים איתך
כמובן לא מצדיק את קניית הסקאניות, במקום המאנים נמוכי הרצפה האמינים והבדוקים, אבל אני חושב שלהשאיר O405 בשירות במשך 30 שנה, לא נותן כבוד לתח"צ במדינה. האוטובוס אולי אמין, אבל רועש, לא נמוך רצפה (חוסר התחשבות בקשישים, נכים, ונשים עם עגלות), ובכלל, כבר לא תראה את הדגם הזה באירופה (לפחות לא במרכז ומערב אירופה). אם הוא עדיין משרת איפהשהו, אז זה במדינות עולם שלישי, או בולגריה, שאליה העבירה אגד כמות גדולה של האוטובוסים הישנים שלה. אגב, ראיתי כבר לפחות סקאניה אחת (או יותר) מסתובבת בקווים שונים בחולון (הספקתי לקלוט אותה עד היום בקו 87, 5, והיום בערב נצפתה סקניה בקו 126). האוטובוס אולי נראה נחמד ומרענן כלפי חוץ (פעם ראשונה בעשרות שנים שמופיע בעיר דגם שהוא לא מאן או מרצדס), אבל מכל מה שאני קורא פה, והתמונות האלה מהשריפה, כבר מוציאות לי את החשק לנסוע בו.
הרשו לי להוסיף קצת דברים לחיוב
הסקאניה אוטובוס עירוני נהדר במישור. להוציא את בעיית הרעש, שבולטת בעיקר בחלק האחורי, אין לי כל תלונה כלפי הרכב, ואני נוסע בו בממוצע פעם ביום-יומיים. האוטובוס מאוד נוח, לא מורגשות בו מהמורות הדרך כפי שהן מורגשות כמעט בכל דגמי המאן שיש באגד (מהישנים ביותר ועד לחדשים), המזגן שלו מקפיא (מעולה לימי הקיץ החמימים בחיפה). אולי אין לו את הפתיחה הכי חזקה, אבל בוא נזכור שמדובר בכלי רכב עם קיבולת גדולה המיועד להסעת נוסעים ולא ברכב המיועד למירוצי הפורמולה למיניהם. לגבי העליות - כבר נתקלתי במאנים נמוכי רצפה רבים שלא סוחבים בעליות, ונסעתי בסקאניות שנהגיהם הצליחו להוציא מהן את המיטב ללא בעיות מיוחדות. יתר על כן, לא נתקלתי בסקאניות מתחממות, בעוד שהמאנים מתחממים גם מתחממים (הן העירוניים והן הבינעירוניים) ולא אחת רואים מאנים שמקררים להם את המנוע באמצעות זרנוקי הכיבוי במרכזית המפרץ. בכל אופן, לקריות הן יכולות להיות מצויינות, ויש לא מעט סידורים שנוסעים רק במישור. גם לקווים 101, 103, 108, 113, 114 הן מתאימות ללא כל מאמץ בעלייה. דרך אגב, עם או בלי קשר, כל הסידרה החדשה של הסקאניות בחיפה (מסדרת 3XX) עובדות על קווים 101, 103, 108 באופן כמעט בלעדי או בלעדי לגמרי (להוציא את 346/7 הקרייתית שפועלת בעיקר בקווי ק.אתא). על הוולוו אין לי מילה אחת טובה להוסיף...
 

EladGs

New member
הרשו לי להוסיף קצת דברים לחיוב
הסקאניה אוטובוס עירוני נהדר במישור. להוציא את בעיית הרעש, שבולטת בעיקר בחלק האחורי, אין לי כל תלונה כלפי הרכב, ואני נוסע בו בממוצע פעם ביום-יומיים. האוטובוס מאוד נוח, לא מורגשות בו מהמורות הדרך כפי שהן מורגשות כמעט בכל דגמי המאן שיש באגד (מהישנים ביותר ועד לחדשים), המזגן שלו מקפיא (מעולה לימי הקיץ החמימים בחיפה). אולי אין לו את הפתיחה הכי חזקה, אבל בוא נזכור שמדובר בכלי רכב עם קיבולת גדולה המיועד להסעת נוסעים ולא ברכב המיועד למירוצי הפורמולה למיניהם. לגבי העליות - כבר נתקלתי במאנים נמוכי רצפה רבים שלא סוחבים בעליות, ונסעתי בסקאניות שנהגיהם הצליחו להוציא מהן את המיטב ללא בעיות מיוחדות. יתר על כן, לא נתקלתי בסקאניות מתחממות, בעוד שהמאנים מתחממים גם מתחממים (הן העירוניים והן הבינעירוניים) ולא אחת רואים מאנים שמקררים להם את המנוע באמצעות זרנוקי הכיבוי במרכזית המפרץ. בכל אופן, לקריות הן יכולות להיות מצויינות, ויש לא מעט סידורים שנוסעים רק במישור. גם לקווים 101, 103, 108, 113, 114 הן מתאימות ללא כל מאמץ בעלייה. דרך אגב, עם או בלי קשר, כל הסידרה החדשה של הסקאניות בחיפה (מסדרת 3XX) עובדות על קווים 101, 103, 108 באופן כמעט בלעדי או בלעדי לגמרי (להוציא את 346/7 הקרייתית שפועלת בעיקר בקווי ק.אתא). על הוולוו אין לי מילה אחת טובה להוסיף...
 
הרשו לי להוסיף קצת דברים לחיוב
הסקאניה אוטובוס עירוני נהדר במישור. להוציא את בעיית הרעש, שבולטת בעיקר בחלק האחורי, אין לי כל תלונה כלפי הרכב, ואני נוסע בו בממוצע פעם ביום-יומיים. האוטובוס מאוד נוח, לא מורגשות בו מהמורות הדרך כפי שהן מורגשות כמעט בכל דגמי המאן שיש באגד (מהישנים ביותר ועד לחדשים), המזגן שלו מקפיא (מעולה לימי הקיץ החמימים בחיפה). אולי אין לו את הפתיחה הכי חזקה, אבל בוא נזכור שמדובר בכלי רכב עם קיבולת גדולה המיועד להסעת נוסעים ולא ברכב המיועד למירוצי הפורמולה למיניהם. לגבי העליות - כבר נתקלתי במאנים נמוכי רצפה רבים שלא סוחבים בעליות, ונסעתי בסקאניות שנהגיהם הצליחו להוציא מהן את המיטב ללא בעיות מיוחדות. יתר על כן, לא נתקלתי בסקאניות מתחממות, בעוד שהמאנים מתחממים גם מתחממים (הן העירוניים והן הבינעירוניים) ולא אחת רואים מאנים שמקררים להם את המנוע באמצעות זרנוקי הכיבוי במרכזית המפרץ. בכל אופן, לקריות הן יכולות להיות מצויינות, ויש לא מעט סידורים שנוסעים רק במישור. גם לקווים 101, 103, 108, 113, 114 הן מתאימות ללא כל מאמץ בעלייה. דרך אגב, עם או בלי קשר, כל הסידרה החדשה של הסקאניות בחיפה (מסדרת 3XX) עובדות על קווים 101, 103, 108 באופן כמעט בלעדי או בלעדי לגמרי (להוציא את 346/7 הקרייתית שפועלת בעיקר בקווי ק.אתא). על הוולוו אין לי מילה אחת טובה להוסיף...
בירושלים הן היו כישלון מוחלט. הדגם הזה נכשל
בכל מבחן אפשרי. הוא גם טוב לגמדים......מקום לרגליים יש??? אין. לא מתחמם? תיפגש איתי ואראה לך דו"ח בלאי עקב התחממות. המנוע שלהן לא נבנה לעליות ולא לאקלים ישראלי. הן כישלון גמור והן מזכירות כישלון אחר....כישלון שאני דווקא אוהב - .............ה.....שוסונים ! הכשלים דומים, התקלות דומות והצער רב... הסקניה מתאים רק למישור. בלוק מנוע מאדים אינה תופעה לא שכיחה... הן יכולות להיות הצלחה רק במישור ורק לזמן מוגבל. הטכנולוגייה מיושנת והרכב עצמו לא נראה באירופה. אין שני למרצדס וכל השאר לא ממש נחשב..... אין מה להשוות למרצדס ! אתה אולי לא זוכר כיצד המרצדס O305 הגרמנייה המוגמרת ממודל 1980 טיפסה את העליות לכרמל....זו היתה טיסה בעלייה....עם מומנט מטורף על 240 או 280 כו"ס בלבד. הרכב היה קל מאוד וחזק מאוד מה שנתן לו כושר גמישות אדיר. אין שום ספק שגם כיום ב-2012, היה המודל מ-1980 משאיר למודל מ-2012 להריח את ריח האגזוז שלו בפרוייד... המרצדס O305 עם המרכב הגרמני המוגמר היה האוטובוס העירוני הטוב ביותר בישראל מאז ומעולם וככל הנראה ההצלחה הזו לא תשוב בימינו...
 
הרשו לי להוסיף קצת דברים לחיוב
הסקאניה אוטובוס עירוני נהדר במישור. להוציא את בעיית הרעש, שבולטת בעיקר בחלק האחורי, אין לי כל תלונה כלפי הרכב, ואני נוסע בו בממוצע פעם ביום-יומיים. האוטובוס מאוד נוח, לא מורגשות בו מהמורות הדרך כפי שהן מורגשות כמעט בכל דגמי המאן שיש באגד (מהישנים ביותר ועד לחדשים), המזגן שלו מקפיא (מעולה לימי הקיץ החמימים בחיפה). אולי אין לו את הפתיחה הכי חזקה, אבל בוא נזכור שמדובר בכלי רכב עם קיבולת גדולה המיועד להסעת נוסעים ולא ברכב המיועד למירוצי הפורמולה למיניהם. לגבי העליות - כבר נתקלתי במאנים נמוכי רצפה רבים שלא סוחבים בעליות, ונסעתי בסקאניות שנהגיהם הצליחו להוציא מהן את המיטב ללא בעיות מיוחדות. יתר על כן, לא נתקלתי בסקאניות מתחממות, בעוד שהמאנים מתחממים גם מתחממים (הן העירוניים והן הבינעירוניים) ולא אחת רואים מאנים שמקררים להם את המנוע באמצעות זרנוקי הכיבוי במרכזית המפרץ. בכל אופן, לקריות הן יכולות להיות מצויינות, ויש לא מעט סידורים שנוסעים רק במישור. גם לקווים 101, 103, 108, 113, 114 הן מתאימות ללא כל מאמץ בעלייה. דרך אגב, עם או בלי קשר, כל הסידרה החדשה של הסקאניות בחיפה (מסדרת 3XX) עובדות על קווים 101, 103, 108 באופן כמעט בלעדי או בלעדי לגמרי (להוציא את 346/7 הקרייתית שפועלת בעיקר בקווי ק.אתא). על הוולוו אין לי מילה אחת טובה להוסיף...
 

arielguelman

New member
הרשו לי להוסיף קצת דברים לחיוב
הסקאניה אוטובוס עירוני נהדר במישור. להוציא את בעיית הרעש, שבולטת בעיקר בחלק האחורי, אין לי כל תלונה כלפי הרכב, ואני נוסע בו בממוצע פעם ביום-יומיים. האוטובוס מאוד נוח, לא מורגשות בו מהמורות הדרך כפי שהן מורגשות כמעט בכל דגמי המאן שיש באגד (מהישנים ביותר ועד לחדשים), המזגן שלו מקפיא (מעולה לימי הקיץ החמימים בחיפה). אולי אין לו את הפתיחה הכי חזקה, אבל בוא נזכור שמדובר בכלי רכב עם קיבולת גדולה המיועד להסעת נוסעים ולא ברכב המיועד למירוצי הפורמולה למיניהם. לגבי העליות - כבר נתקלתי במאנים נמוכי רצפה רבים שלא סוחבים בעליות, ונסעתי בסקאניות שנהגיהם הצליחו להוציא מהן את המיטב ללא בעיות מיוחדות. יתר על כן, לא נתקלתי בסקאניות מתחממות, בעוד שהמאנים מתחממים גם מתחממים (הן העירוניים והן הבינעירוניים) ולא אחת רואים מאנים שמקררים להם את המנוע באמצעות זרנוקי הכיבוי במרכזית המפרץ. בכל אופן, לקריות הן יכולות להיות מצויינות, ויש לא מעט סידורים שנוסעים רק במישור. גם לקווים 101, 103, 108, 113, 114 הן מתאימות ללא כל מאמץ בעלייה. דרך אגב, עם או בלי קשר, כל הסידרה החדשה של הסקאניות בחיפה (מסדרת 3XX) עובדות על קווים 101, 103, 108 באופן כמעט בלעדי או בלעדי לגמרי (להוציא את 346/7 הקרייתית שפועלת בעיקר בקווי ק.אתא). על הוולוו אין לי מילה אחת טובה להוסיף...
שישאירו אותן על קווי קריות
רואים שהן סובלות בנסיעות הארוכות בקווים בעליות. אישית נסעתי מספר פעמים על כמה מהן בקווים 59 ,11א,12 ו64 הם נוסעות מעולה על מישור. כנ''ל גם ראיתי כמה שמבצעות את קווי שפרעם וטמרה ונסעו מעולה. החיסרון היחיד שלהם כאמור הוא הרעש הבלתי נסבל שלהן אבל הן עושות את העבודה יפה מאוד בקריות בנתיים. בנתיים אני מאוד אוהב את ה75-069-69 על מרכב הס שיוצר בארגז רכב מדהים
 

scooby5

Member
שישאירו אותן על קווי קריות
רואים שהן סובלות בנסיעות הארוכות בקווים בעליות. אישית נסעתי מספר פעמים על כמה מהן בקווים 59 ,11א,12 ו64 הם נוסעות מעולה על מישור. כנ''ל גם ראיתי כמה שמבצעות את קווי שפרעם וטמרה ונסעו מעולה. החיסרון היחיד שלהם כאמור הוא הרעש הבלתי נסבל שלהן אבל הן עושות את העבודה יפה מאוד בקריות בנתיים. בנתיים אני מאוד אוהב את ה75-069-69 על מרכב הס שיוצר בארגז רכב מדהים
096 ולא 069
בכל מקרה המרכבים של הס צפופים נורא.
 

arielguelman

New member
הרשו לי להוסיף קצת דברים לחיוב
הסקאניה אוטובוס עירוני נהדר במישור. להוציא את בעיית הרעש, שבולטת בעיקר בחלק האחורי, אין לי כל תלונה כלפי הרכב, ואני נוסע בו בממוצע פעם ביום-יומיים. האוטובוס מאוד נוח, לא מורגשות בו מהמורות הדרך כפי שהן מורגשות כמעט בכל דגמי המאן שיש באגד (מהישנים ביותר ועד לחדשים), המזגן שלו מקפיא (מעולה לימי הקיץ החמימים בחיפה). אולי אין לו את הפתיחה הכי חזקה, אבל בוא נזכור שמדובר בכלי רכב עם קיבולת גדולה המיועד להסעת נוסעים ולא ברכב המיועד למירוצי הפורמולה למיניהם. לגבי העליות - כבר נתקלתי במאנים נמוכי רצפה רבים שלא סוחבים בעליות, ונסעתי בסקאניות שנהגיהם הצליחו להוציא מהן את המיטב ללא בעיות מיוחדות. יתר על כן, לא נתקלתי בסקאניות מתחממות, בעוד שהמאנים מתחממים גם מתחממים (הן העירוניים והן הבינעירוניים) ולא אחת רואים מאנים שמקררים להם את המנוע באמצעות זרנוקי הכיבוי במרכזית המפרץ. בכל אופן, לקריות הן יכולות להיות מצויינות, ויש לא מעט סידורים שנוסעים רק במישור. גם לקווים 101, 103, 108, 113, 114 הן מתאימות ללא כל מאמץ בעלייה. דרך אגב, עם או בלי קשר, כל הסידרה החדשה של הסקאניות בחיפה (מסדרת 3XX) עובדות על קווים 101, 103, 108 באופן כמעט בלעדי או בלעדי לגמרי (להוציא את 346/7 הקרייתית שפועלת בעיקר בקווי ק.אתא). על הוולוו אין לי מילה אחת טובה להוסיף...
כואב לראות סקאניה על 115 ו133..
העליות של הציונות ושל פרויד רוצחות אותן... שלא נדבר על כביש דורי בקווים 141 142...
 

Golf Bravo

New member
הרשו לי להוסיף קצת דברים לחיוב
הסקאניה אוטובוס עירוני נהדר במישור. להוציא את בעיית הרעש, שבולטת בעיקר בחלק האחורי, אין לי כל תלונה כלפי הרכב, ואני נוסע בו בממוצע פעם ביום-יומיים. האוטובוס מאוד נוח, לא מורגשות בו מהמורות הדרך כפי שהן מורגשות כמעט בכל דגמי המאן שיש באגד (מהישנים ביותר ועד לחדשים), המזגן שלו מקפיא (מעולה לימי הקיץ החמימים בחיפה). אולי אין לו את הפתיחה הכי חזקה, אבל בוא נזכור שמדובר בכלי רכב עם קיבולת גדולה המיועד להסעת נוסעים ולא ברכב המיועד למירוצי הפורמולה למיניהם. לגבי העליות - כבר נתקלתי במאנים נמוכי רצפה רבים שלא סוחבים בעליות, ונסעתי בסקאניות שנהגיהם הצליחו להוציא מהן את המיטב ללא בעיות מיוחדות. יתר על כן, לא נתקלתי בסקאניות מתחממות, בעוד שהמאנים מתחממים גם מתחממים (הן העירוניים והן הבינעירוניים) ולא אחת רואים מאנים שמקררים להם את המנוע באמצעות זרנוקי הכיבוי במרכזית המפרץ. בכל אופן, לקריות הן יכולות להיות מצויינות, ויש לא מעט סידורים שנוסעים רק במישור. גם לקווים 101, 103, 108, 113, 114 הן מתאימות ללא כל מאמץ בעלייה. דרך אגב, עם או בלי קשר, כל הסידרה החדשה של הסקאניות בחיפה (מסדרת 3XX) עובדות על קווים 101, 103, 108 באופן כמעט בלעדי או בלעדי לגמרי (להוציא את 346/7 הקרייתית שפועלת בעיקר בקווי ק.אתא). על הוולוו אין לי מילה אחת טובה להוסיף...
רעש בסקניה
רמות הרעש בחלק האחורי, גם בעת נסיעה במישור, הן כאלה שלא הייתי מתפלא אם הן עוברות רמות של "רעש מזיק". האם קיימות מדידות רעש לאוטובוס הזה?
 
ולאחר הארוע של היום עם 75-240-69 תהיה
קרוב לוודאי נטישה נוספת של נהגי חיפה מהדגם. הלך הרוח הוא כעסני בקרב נהגים. ממקור בכיר נודע אחה"צ כי נהגי חיפה דורשים להחזיר לידייהם את המרצדס O405 אך כמוהו נותרו בודדים והדבר אינו בר ביצוע או מציאותי. לאחרונה הושבתו 196 כלים מדגם זה לחינם כמובן. התירוצים שאינו נמוך רצפה או 15 שנות חיים הם נבזיים ביותר - מדובר באוטובוס היכול לנסוע למעלה מ-30 שנה במצב מיטבי. הבעיה הקרדינלית: אחוז התקלות המינורי לא נותן רווחים עקיפים למדינת ישראל שכן כמעט ואין ב- O405 חלקים בלויים עם טיפול נכון. והרי מישהו צריך להרוויח ולהמשיך לשדוד ולגנוב בצורה השפלה ביותר את הציבור ואני מתכוון לתינוקות או לעוברי האוצר שנשארו פגים לכל דבר ולא השכילו להבין שמוטב היה למכור את "הארגז" ו-"מרכבים" גם יחד לקונצרנים הגרמניים כדי להרויח איכות מיטבית או לייבא ארצה באופן מיידי מאות אוטובוסים מוגמרים מדגמי מרצדס ו-מאן בלבד תוך הקפדה על תוצרת גרמנית בלבד. כל דיון על כל פירמה אחרת הוא מיותר מבסיסו וחסר פשרות או משמעות. היות וברשותי סטטיסטיקות מלאות על שריפת אוטובוסים כתוצאה מתקלות מאז ומעולם, ניתן לומר בביטחה כי האוטובוסים הגרמנים מדגמי מאן ומרצדס והאוטובוסים הבריטיים מדגמי ליילנד רויאל-טייגר היו והינם האמינים ביותר. פחות משני אחוז מהם עלה באש. באגד נשרפו כבר 98 אוטובוסי וולוו מדגמים שונים. הגיע הזמן להתיר לדן ולאגד יבוא עצמי גרמני בלבד ללא התערבות ממשלתית או ציבורית. זו הרפורמה האמיתית ולא ייבוא של כלים אחרים.
אביתר, אל תזלזל בנמוכי רצפה
יש אוכלוסיות מבוגרות שמשתמשות בתח"ץ וטוב שיהיו רק נמוכי רצפה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה