מה שאני לא אוהב באפי ואנג'ל זה הזילות שעושים

מה שאני לא אוהב באפי ואנג'ל זה הזילות שעושים

לפעמים בקטע של קטילת הערפדים. בשביל לקטול ערפד צריך להיות מאוד חזק/ערפד בעצמך או קוטלת. בשביל להעביר יטד עץ עבה וחד דרך הגוף צריך כוח רב. ילדה עם עיפרון זה לא עובד!!!! זה מוריד מתחת לרגליים את הצורך בקוטלת.
 

Bufreak

New member
אני מסכים.

זה באמת אחד הדברים שצריך לסספנד. כלומר, להגיד "נו, מילא" ולהתעלם. בכלל, יש הרבה קטילות "מוזרות". כמו שבאפי עורפת את ראשו של ערפד ע"י טריקת דלת של מכונית, או יתד שלא נראה שכאילו בכלל פגע בלב. או איך שלפעמים חשיפה של שניה וחצי לאור שמש מספיקה כדי לגרום לערפד להתלקח באש ולהתפורר לאבק, בעוד שלאנג'ל ולספייק יש את הפרביליגיה של לרוץ בשמש, ומקסימום להעלות קצת עשן... יש מקרים פחות משכנעים כמו חנק או שבירת מפרקת של ערפד, שהם לחלוטין לא ממשפחת הדברים שהורגים ערפד. בכלל, יש עוד סוגיות לא מוסברות לגבי ערפדים. כמו, למה יכולות להיות להם פגיעות מוח? למה אלכוהול משפיע עליהם? וזה מזכיר לי שמישהו פעם עשה את החשבון וחישב כמה ערפדים, במקרה הכי גרוע, יש בעולם, אל מול קצב הקטילה של קוטלת ממוצעת וגילה שהערפדים היו אמורים להיכחד ממזמן. ומה אז? לא הייתה "באפי"
אז יש דברים שלא מסתדרים ממש עם ההיגיון. לצערי, צריך להגיד עליהם "אז מה?". יותר מפריע לי כשדמויות עושות מעשים שמנוגדים לדמות שלהם. בשבילי זה יותר בעייתי. למשל
עונה 7: מאוד הפריע לי, אני זוכר, שגירשו את באפי לקראת סוף העונה. אני חושב שאפשר להצדיק את המעשה, לאור ההתנהגות של באפי. אבל אני לא באמת בטוח שזה משהו שהדמויות היו עושות. דוד.
 
זה נפוץ בהרבה סדרות

בין אם ספרים או תוכנויות. לי לדוגמא מאוד הפריע שבסוף עונה 7 פתאום קל נורא להרוג אובר-וומפס. כשהיה רק אחד באפי מאוד התקשתה, ועכשיו כשיש מיליארד הורגים כל אחד מהם בלי שום מאמץ. אבל מה שאמרת על כך שהערפדים אמורים להכחד נשמע לי ההפך מהאמת: אם תשווה את כמות הערפדים שנוצרים בלילה לעומת הכמות שבאפי הורגת, אני חושב שהמספרים נוטים מאוד מאוד מאוד לטובת הערפדים. זה מסוג הדברים שצריך פשוט להבליג להם. אחרת לא היתה לנו סדרה ;)
 

alonback

New member
בקשר לכמות הערפדים

זה ויכוח מאוד מורכב שמתחיל מהקביעה: איך נוצר ערפד? צריך להבדיל בין שתי גישות: הגישה שאומרת שכל מי שננשך ע"י ערפד הופך לערפד והגישה השנייה שאומרת שצריך אקט נוסף מצד הערפד כדי להפוך מישהו לערפד. אם מאמינים לגישה הראשונה (כמו ברוב סרטי הערפדים) אז יש בעיה מספרית כי אז היו אמורים להיות מיליוני ערפדים שבשלב מסויים היו הופכים את כל האנשים לערפדים. הגישה השנייה שמוקבלת כיום ברוב הסדרות, buffy, true blood וכו' פותרת את הבעיה הזאת. אני אף פעם לא שמעתי את הגישה שדווקא הערפדים היו אמורים להיכחד כי למרות קצב הקטילה של באפי היא בסך הכל בעיר אחת קטנה בארה"ב ואין בכלל אזכור לערפדים בשאר העולם. בקשר לאי התאמה בכוח של הערפדים לאורך הסדרה זה באמת משהו שצריך להתעלם ממנו, אי אפשר שכל ערפד יהיה אתגר בשבילה כי אחרת זה לא יהיה ריאלי שהיא תתמודד עם שדים שהם הרבה יותר חזקים מערפדים. בהתחלה הם התחילו עם ערפדים כ bad guys המרכזיים אז הגיוני שהם יהיו אתגר, ברגע שעברו לרעים אחרים וחזקים יותר הגיוני שהערפדים יהפכו ל"רשע שולי" שיותר קל להרוג אותם. (זה קורה בכל סידרה, כשסוג חדש של רשע מופיע לוקח פרק שלם להרוג אותו אבל אחרי כמה זמן רק את "הרשע המיוחד" באמת קשה להרוג)
 

darthziv

New member
אתם שוכחים

באפי גדלה והתחזקה, היא למדה ונעשתה טובה יותר בדברים האלו בעונה הראשונה היא הייתה נערה בת 15 שעשתה את זה רק תקופה קצרה מאוד בעונה החמישית היא כבר קוטלת מנוסה שערפדים לא מהווים עבורה יותר מקצת אימון הפציעה שלה בעונה רק הוכיחה שכמו ספורטאי מאומן, היא לא חסינה לכלום ועדיין צריכה להתמקד במה שהיא עושה כמו שספייק אמר את זה, כל מה שהם צריכים זה שלאחד מהם יהיה יום טוב במיוחד
 
../images/Emo54.gif

אם כבר פגיעות מוח ואלכוהול - ערפדים לא אמורים להיות מסוגלים לקיים יחסי-מין, כי אין להם זרימת דם. וגם: זכור לי קטע שבו ה-first evil מענה את ספייק על-ידי החזקת הראש שלו מתחת למים. זה לא אמור להשפיע על ספייק, כי הוא פאקינג ערפד ולא צריך לנשום!
 

lightanddark

New member
היה גם קטע בפיילוט של אנג'ל

שהוא שותה אבל הוא לא משתכר, אבל כשספייק חוזר לסאנידייל הוא שיכור לגמרי. זה כמו בגיבורים, הם משנים את הכוחות שלהם לפי ההתאמה לעלילה.
 
זה מסוג הדברים שחייבים להבליג להם.

כן, בעיקר בסדרה כל-כך ארוכה (13 עונות ביקום הזה), צצות מספיק סטירות פנימיות. אז בעונה הראשונה אומרים שאנג'ל לא יכול לנשום, אבל בסדרה אנג'ל כשרואים פלאשבק שלו לרגע שבו הוא קם מהמתים רואים בברור את הבל-הפה שלו ושל דרלה. הלב שלהם לא פועם, אבל כשהם נחתכים הדם שלהם כן זורם החוצה. אנג'ל בילה מתחת למים זמן רב במספר פרקים שונים ללא כל נזק מחוסר חמצן, אבל ספייק חנק את דרו עד שהיא התעלפה בסוף עונה 2. ושוב, יש ערפדים שמחשיפה הכי קטנה של שמש הופכים מיידית לאפר, אפילו האוברוומפס בבפרק האחרון, ולעומתם ספייק ואנג'ל רק מעלים עשן בהתחלה. ככה זה - יש טיפה סטירות שצצות בעיקר בצפיות חוזרות ונשנות. הן עלולות להיות מציקות, אבל המטרה שלהן היא אחת והיא לקדם את העלילה והדמויות הלאה. אפילו בפיירפליי הכל-כך קצרה יש חורים קטנים: כשג'יין מלשין על ריבר וסיימון למשטרה בביה"ח, האליאנס צריך כבר לדעת שהם מסתתרים יחד עם כל הצוות על סרניטי. אבל, אחרי הפרק הזה, הדבר היחידי שהאלייאנס יודעים הוא שריבר וסיימון נמצאים על ספינה מסוג פיירפליי, ממש כמו שידעו מהפרק הראשון. זה משהו שהכותבים כנראה לא שמו לב אליו, הוא לא מפריע לצפיה, והוא מאפשר לעלילה להמשיך לזרום בקלות.
 

dark max

New member
ואיך הם מעכלים דם?

איך השרירים שלהם פועלים? אם נבחן את הערפדים בתרבות הפופולרית תוך שימוש בשיטות מדעיות, נגיע למסקנה שזה פשוט לא הגיוני. זה לא יכול להיות הגיוני וכאן נכנס אלמנט הפנטזיה [ויותר ספציפית הקסם]. מה שכן זה לא שולל את קיום הרעיון הבסיסי של הערפדים - יצורים שחיים לנצח ומתקיימים על דם - בעולם נטול קסם. מי שיכתוב דבר כזה פשוט יצטרך לשבור את הראש על מערכת חוקים הגיונית.
 
../images/Emo244.gifיש גם קטע עם הכפילים../images/Emo58.gif

מישום מה (זה לא תמיד) לפעמים נראה שממש לא רצו להשקיע מאמץ בקטע הזה. יש דוגמה יפה לזה בפרק נדמה לי בעונה השלישית או השניה פרק מוכר שבו באפי מקבלת את הכוח של השד שאיתו נלחמה ויכולה לקרא מחשבות של אחרים. אז בסוף שבאפי נלחמת עם האישה השמנה שניסתה להרעיל (אגב, הקטע שזאנדר רואה אותה מנסה לשים את הרעל בסיר -->>
) אז יש קטע קצר שבו האשה השמנה הופכת לפתע לבחור צעיר ורזה (הכפיל) מאוד משעשע לראות את זה. מבחינת בחירת הכפיל זאת פאשלה רצינית.
 
למעלה