מה פשר הסיתות שבתמונה המצורפת?

Lakedaimon

New member
בעיה...

כדי לתת תשובה נכונה אצטרך לדעת יותר פרטים על הפריט, גודל, משקל, מקום הנחה, צורת הנחה וכו'... על רגל אחת: אם זה קטן- תו מסתתים או סימן למקום ההנחה בתוך הקונטקסט. אם זה גדול- זה יכול להיות עזר להרמה של מנוף כלשהו. שוב, יותר מידע יעזור. מאיפה זה?
 

caryatid

New member
הפריט- חלק מחומת המצודה הצלבנית בצפת

אין מדובר בתו סתתים אלא בסיתות של מעין משפך באבן. המשפך מתאים למשל לשפיכת שמן רותח על הצרים על החומה, אם כי לא נתקלתי בצורת סיתות דומה במצודות צלבניות נוספות. בתמונה המצורפת, ה"משפך" נמצא בתחתית התמונה.
 

Lakedaimon

New member
מה שכתבת זו אפשרות סבירה...

אני מניח שנצטרך לראות טיפה יותר מהקונטקסט...
 

hagiyo

New member
ברכות לפורום הארה לסיתות

כפי שזה נראה והמיקום בגובה הקימרון מדובר בחרך לצורך תאורה, אבל כמו שנכתב צריך קצת יותר "בשר".
 

caryatid

New member
תודה על ההארה, אך בשל מבנה חיתוך האבן נראה

כי לא מדובר בשימוש לצורכי תאורה שכן החלק הרחב של הסיתות פונה פנימה ואילו החרך הצר פונה כלפי חוץ. גם לא מדובר בחרך ירי שכן הצורה היא של מעין משפך עם שיפועים משלושה כיוונים המתנקזים לחרך הצר הפונה כלפי חוץ.
 

caryatid

New member
האבן הינה חלק מקיר בנוי, הגובה מהקרקע כמטר

אך נראה כי הגובה המקורי גבוה בהרבה וכי מדובר באדמת מילוי או הריסות. בביקור הבא שלי במקום אנסה לתעד בצורה טובה יותר כדי שניתן יהיה לספק למומחים יותר נתונים. מכל מקום, בכל סיורי בחורבות מהתקופה הצלבנית/ממלוכית (והיו לא מעט כאלה) לא נתקלתי בחרך מסוג זה, למעט במצודת צפת.
 

hagiyo

New member
עדיין לא מצליח ללהבין את מיקום האבן המסותתת

אבל לפי התאור שלך עדיין נראה לי כי מדובר בתאורה כיוון שכך בדיוק נראה חרך לתאורה, אלא אם המיקום הנו אכן אסטרטגי בתמונה ניתן לראות קימרון נוסף בניצב ולכן לא נראה לי כי מדובר במערך צמוד לכניסה, יכול להיות שאני טועה תכנית של המקום הייתה מועילה.
 
למעלה