מה לעשות כש...

מוכר

לצערי זה מוכר וידוע גם אני באותה הצרה אבל אין מה לעשות חוץ מלהמשיך לעשות אם לא למענם אז למעננו
 

גלית....

New member
תגובה

למענם?? אותם אלה שאתה חושב ששונאים אותך ולא רוצים להיות איתך בקשר יותר? מצטערת, זה נשמע קצת מגוחך. עצה: תפסיק לעשות הכללות כל הזמן. תפסיק לפרש כל דבר בתור משהו שמעיד על כך שאתה לא שווה, או שכולם שונאים אותך. קטע מתוך הספר (המומלץ בחום) של ד``ר ברנס ``בוחרים להרגיש טוב``: ``אישה צעירה, שהיתה מאושפזת תקופה ארוכה בגלל יגון חריף במיוחד, התבטאה באוזניי:``לא ייתכן שלמישהו איכפת ממני, אני בודדה לחלוטין.`` כאשר השתחררה מבית החולים נפרדו ממנה רבים מהפציינטים ואנשי הצוות בחביבות רבה. האם תוכל לנחש כיצד שללה זאת? היא מיהרה להגיב : ``הם לא נחשבים, כי אינם רואים אותי בעולמי הרגיל. אדם מחוץ לתחום בית החולים לעולם לא היה מתייחס אלי בחום``. כאשר הקשיתי, כיצד תסביר את העובדה שרבים מקרובי משפחתה ומכריה התעניינו בה בעת היותה מאושפזת? ענתה מיד: ``הם לא נחשבים כי אינם מכירים את האני האמיתי שלי. אתה מבין, ד``ר ברנס, בתוך תוכי אני נוראה! אני האישה הרעה ביותר בעולם. לא יתכן שמישהו יאהב אותי באמת, אפילו לדקה אחת``. `פסילת החיובי` מאפשר לה להמשיך להאמין בתיאוריה שלה, למרות תלישותה מהמציאות``.
 

t@gel

New member
היא כל כך צודקת

אבל איך נלחמים בזה? הרי גם אנחנו חושבים כך על עצמנו...
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
האמונה בשלילי

היא חזקה... כי כמו האמונה בחיובי אין בה הגיון (כי הרי שניהם קיימים בערבוביה באותו אדם בזמנים שונים כלפינו, באנשים שונים) אז האם אפשר באמת להגיד כולם כל הזמן שונאים אותי? אולי קל יותר לראות את זה מבפנים: האם אנחנו שונאים מישהו כל הזמן? או אוהבים מישהו כל הזמן? אז בעצם למה שזה יהיה שונה אצל אחרים. קצת שונאים, קצת אוהבים, אבל מה שבטוח, רוב הזמן עסוקים בעצמם ולא ממש רואים אותנו. אני חושבת שהדבר שעוזר להפיג את ההרגשה הזאת, את האמונה בשלילי היא לתת לעצמנו התנסויות חיוביות בתוך הים של הדברים השליליים או המנוכרים. ואם מדובר באנשים, לפעמים די באדם אחד כדי להתמלא ולהרגיש שיש אחרת. שאני יכול להיות מוערך על ידי (ולו) אדם אחד. לא ככה?
 

גלית....

New member
כמו שראיתי בסרט

``איש הפיל`` השבוע, שגרם לי לבכות ולהזדעזע, איש הפיל - האדם הכי מעוות בעולם אמר:``אני מאושר בכל שעה משעות היום, כי אני יודע שאתה (הד``ר שמטפל בו) ואישתך אוהבים אותי``. גם עכשיו אני בוכה כשאני נזכרת בזה.
 
למעלה