צבי וייס - יודע שלא יודע
New member
קידום אתרים בעידן של בינה מלאכותית עובר שינוי מהותי. אם בעבר המטרה הייתה להופיע גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל (SEO קלאסי), היום יותר ויותר משתמשים פונים למנועי חיפוש מבוססי שיחה – כמו ChatGPT (של OpenAI) ו-Gemini (של Google) – כדי לקבל תשובות ישירות.
המושג קידום אתרים ב-AI מתייחס לפעולות שנעשות כדי לגרום לכך שכשמשתמש שואל שאלה בפלטפורמות בינה מלאכותית – האתר שלך יוצג כמקור המידע בתשובה.
בניגוד לקידום אורגני רגיל, כאן אין דף תוצאות – יש תשובה אחת. ולכן, החשיבות של הופעה כזו היא גבוהה במיוחד.
כדי שאתר יוכל להופיע בתשובות של מערכות AI, עליו לעמוד בכמה קריטריונים:
אז מה זה "קידום אתרים ב-AI"?
המושג קידום אתרים ב-AI מתייחס לפעולות שנעשות כדי לגרום לכך שכשמשתמש שואל שאלה בפלטפורמות בינה מלאכותית – האתר שלך יוצג כמקור המידע בתשובה.
בניגוד לקידום אורגני רגיל, כאן אין דף תוצאות – יש תשובה אחת. ולכן, החשיבות של הופעה כזו היא גבוהה במיוחד.
איך זה עובד בפועל?
כדי שאתר יוכל להופיע בתשובות של מערכות AI, עליו לעמוד בכמה קריטריונים:
- תוכן סמכותי וברור – מערכות AI שואבות מידע ממקורות שנחשבים אמינים, מקצועיים ועדכניים.
- מבנה טכני תקין – שימוש ב-Structured Data (נתונים מובנים), Schema Markup, ומטא-דאטה, עוזר ל-AI להבין על מה מדובר בדף.
- גישה פתוחה למנועי זחילה (Crawlers) – חשוב שהאתר לא יחסום את הבוטים של OpenAI או גוגל דרך robots.txt.
- רישום בפלטפורמות המתאימות – לדוגמה, Google Search Console, Google Tag Manager, Bing Webmaster Tools ועוד.
- חיבור לתוספים של AI – בחלק מהמקרים ניתן לשלב את האתר באמצעות Plugins או API אל תוך פלטפורמות כמו ChatGPT או Gemini, כך שהמערכת תוכל לשלב את המידע שלך בשיח עם המשתמשים.
למה זה חשוב?
- מערכות AI הופכות למקור חיפוש ראשי עבור משתמשים – בעיקר בדור הצעיר.
- ברוב המקרים, רק מקור אחד מוצג כתשובה – ולכן החשיפה היא בלעדית.
- בניגוד לפרסום ממומן – התשובה שמגיעה מ-AI נתפסת כאובייקטיבית ואמינה יותר.
- מדובר על תחום שעדיין נמצא בתחילת הדרך – כלומר: יש כאן יתרון למי שנכנס מוקדם.