מה זה "להיות סבתא"?

sy sy

New member
מה זה "להיות סבתא"?

בעקבות מחקר בנושא סבתות בו לקחתי חלק, התאהבתי. פרי אהבתי הוא סדנא לסבתות שתיפתח במאי הקרוב (ראו קובץ מצורף), בואו להיפגש מעבר לדפי הפורום- לחלוק, לשמוע, להיות מופתעות. בברכת המשך שבוע מקסים שיר ירדני מנחת קבוצות MA בפסיכולוגיה חברתית
 

sy sy

New member
שלח לי פרטי התקשרות

כשתיפתח קבוצה מעורבת או קבוצה לסבים, אתה תוזמן בשמחה
 

stp51

New member
../images/Emo124.gifהחלטתי לעלות את הנושא הזה לשרשור, מה

דעתכם
האם להיות סבתא צריך ללמוד או יש לנו את זה באופן טבעי
|?
 

sy sy

New member
ללמוד תפקיד - האומנם?

חשוב לי להדגיש כי בקבוצה לא תלמדו "להיות סבתא", יהיה בהחלט דיון בחוויה, לא בכל דבר נוח לשתף את הסביבה הקרובה, תהיה אפשרות לשמוע ולהשמיע, ובסטינג של קבוצה זה ללא ספק אחרת מאשר על דפי האינטרנט. עם זאת, יהיה מעניין לשמוע את תגובות הסבים והסבתות לשאלה הפילוסופית שנזרקה לחלל האוויר
 
אז ככה: מכיוון שכמו שאנחנו לא נולדנו הורים

ולמדנו את זה ברגע שנולדו לנו ילדינו, כך גם להיות סבתא/סבא זה לא משהו שיש לנו באופן טיבעי. אנחנו קיבלנו מתנה מילדינו שזיכו אותנו באושר הזה שנתן לנו את התואר סבתא וסבא וההבדל הוא גדול. בתור סבתא/סבא אנחנו ראשית נהנים עד בלי קץ מהנכדים המקסימים שלנו, אנחנו מבלים איתם, מכייפים איתם, קונים להם, מטיילים איתם, אבל לא מחנכים אותם, לא קובעים את דרך חייהם ובסוף היום או השבוע או החודש שהם איתנו , אנחנו מחזירים אותם להורים שלהם
עד לפינוק הבא....זאת הפריוילגייה של היותנו סבתא/סבא. אז אין לנו את זה באופן טיבעי, אנחנו היינו צריכים תקופת הסתגלות ל"תואר" הנהדר הזה , אצלי לפחות תקופת ההסתגלות היתה של שניות בודדות כי התאהבתי ממבט ראשון
 

מיקי 801

New member
מסכימה עם כל מילה של רונית

הכיף שלנו זה שאנחנו לא צריכים לחנך אנחנו נהנים מהם ונהנים יחד אתם.
 

אני 60

New member
רונית צדקת.

הורות וסבתאות לומדים כל הזמן מהנסיון. וכל אחד נותן עפי אופיו. שלומית
 
בתור סבים וסבתות אנו צריכים לזכור ולהפנים

את היחוד בחינוך נכדינו ע"י הוריהם השונים. את נכדינו מחנכים הוריהם, אבל גם לנו חלק בחניוך, זוטר אבל גם אנחנו משפיעים. להוים שונים גישה שונה לחינוך, לנו כסבים וסבתות גישה שונה, לפעמים מאוד -וזה לגיטמי ומקובל גם ע"י ההורים בדרך כלל. אבל לא טוב ליצור התנגשויות ממשיות כדי לא לגרום לבלבול. העקביות מאוד חשבה בחינוך.
 
אני לומדת יום יום סבתאות מהי.

אין יום דומה למישנהו. נכון שסבתאות זו אהבה נטולת תנאים , אבל אף על פי כן כמו בכל מערכת יחסים תקינה יש קח ותן. נותנת כמעט את כולי לילדיי ונכדיי שומרת עוזרת תומכת אך משאירה מקום נרחב לחיי החברה שלנו שחשובים לנו מאד. אוהבת ורוצה להיות נאהבת. מאושרת מכל חיבוק ונשיקה של נכדיי והביקורים ההדדיים מפרים את שני הצדדים. החינוך בידי ההורים וכאשר היו מאד צעירים לא סטיתי אפילו קמעה מהבקשות שהשאירו לי (כגון השכבה בשעה מסוימת , הגבלת ממתקים וכדומה כדי ליצור הרגלים) , אך כאשר בגרו יותר הרשיתי לעצמי בביתי לעשות כמעט כרצוני ואף הסברתי לילדיי שזו הפריבילגיה שלי כסבתא וחינוך ילדיהם יהיה בביתם. והם קיבלו זאת
 
למעלה