מה זה אומר קוד זכאות

מצב
הנושא נעול.

sweetums

New member
מהם הקווים החדשים שפועלים מ-22.7 עד 31.7?
תודה
מ.התחבורה: תבוטל העדפת אוטובוסים תוצרת הארץ ורכש גומלין
"לנוכח עמדת משרד האוצר ומשרד התחבורה שלפיה אין להוראות שיתוף פעולה תעשייתי והעדפת תוצרת הארץ כל תרומה לטיב שירותי התחבורה הציבורית..."."
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001246700

גם לאיכות ונוחות הנסיעה בסינים אין תרומה לטיב התח"צ, אבל מי שהחליט כנראה מעולם לא נסע בהם.
 

sweetums

New member
שוב שאלה ב 64000$:
ב ״טמקא״ מפרסם היום רועי רובינשטיין הודעה על השבתת תחנת נתב״ג ל 8 ימים, ״.....במסגרת הישורת האחרונה להקמת הקו המהיר לירושלים....״.
למה הכוונה ב ״הישורת האחרונה״?
פתיחת י״ם- נתב״ג או י״ם-ת״א?
לפני סוכות, בחול המועד או אחרי סוכות 2018?
דוח הבקרה: למעלה מ20% מהרכבות שנדגמו איחרו
בין 3-6 דקות, כ8.5% איחרו למעלה מ5 דקות.
בנוסף נמצאו 11,617 חריגות, כ60% מתוכם על WI-FI בעייתי בקרונות והיתר על רמת התחזוקה ורמת הנקיון.

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-404638-00.html

בניגוד לדוח הבקרה על חברות האוטובוסים, מ. התחבורה לא העלה אותו לאתר, משום מה, אבל העביר אותו לnews1.
 

sweetums

New member
האם יש עמדות שאפשר להחליף בהן רב-קו ולהעביר את היתרות במקום?
אתמול עברתי במקרה בהדר, גיליתי שבקצה חסן שוקרי, במסופון האוטובוסים הקטנטן (יותר תחנת קצה מגודלת), יש עמדת רב-קו קטנטנה. שאלתי אם אפשר להחליף בה כרטיס (הכרטיס הנוכחי שלי כבר בן 9 ולפעמים קצת מקרטע, אז יאללה) ונאמר לי שכן, אבל אם אני רוצה להעביר את היתרות (נו, אלא מה?) אני צריכה לחזור בעוד ארבעה ימים
.

אני לא עוברת שם בד"כ, ולהגיע במיוחד בעוד ארבעה ימים זה טרטור... ובכלל לא ברור לי, אם כל הנסיעות נרשמות מיד (הרי המכשיר של הפקח יכול לבדוק) ואפילו היישומונים בסלולרי יודעים לקרוא את תוכן הכרטיס העדכני שלי, בדיוק מה הטענתי ומתי הוא עבר וכמה יתרות נשארו וכו' (גם דקה אחרי שזה קרה), מה הביג דיל? אנחנו לא ב-2018?

ונניח שהם חוששים שמשהו לא נרשם אצלם במערכת, הם לא יכולים להצליב את המידע במערכת עם המידע בכרטיס ולראות שהוא זהה? (הרי בכרטיס הכול עדכני). ונגיד שהם חוששים שאולי בכ"ז המערכת לא מעודכנת ועשיתי איזו נסיעה שלא ירדה, אם בלאו הכי לא נסעתי בתח"ץ כבר שלושה ימים, ואפשר לבדוק זאת בקלות בכרטיס, כאמור (וגם לפני שלושה ימים השתמשתי בחופשי יומי, שכמובן עבר זמנו ובטל קורבנו, ואין יתרה להעביר ממנו), למה אני צריכה לחזור בעוד ארבה ימים?


כשאגד החזירו לי זיכוי נאלצתי להגיע לקופה (פעם אחת לא מצאתי זמן ואיבדתי אותו, פעמים אחרות יצא במקרה). חייבת לציין לטובה את רכבת ישראל – כשקיבלתי כרטיס פיצוי הם פשוט הזינו אותו למספר הרב-קו שלי, וכשהעברתי אותו במכשיר ברכבת הוא נטען אוטומטית. כי כבר פאקינג 2018!
ממוצ"ש: שבוע של שיבושים עקב סגירת מסילה 1 בין ת"א לנתב"ג
"פשוט להנות מהדרך" ולהודיע מראש
"לפי הודעת רכבת ישראל, הפעלת מערכות החשמל בין תל אביב לנתב"ג תוביל לסגירת תנועת הרכבות על מסילה אחת. סגירת המסילה, מתחילת השבוע הבא עד לסופו, תשפיע על תדירות הרכבות בכמה קווים..."
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5323177,00.html
הודעה רשמית:
https://www.rail.co.il/pages/updates/hismul-update.aspx
 

raya

Well-known member
לא יהיה ניתן יותר לרכוש כרטיסים אצל נהגים?
הבנתי שבינתיים זה בירושליים שנהגים יחדלו מלהטעין כרטיסים רב קו וזה מהלך שצפוי להתרחב בעתיד הקרוב בשער הארץ?

אם לא אצל נהגים, איך יהיה ניתן להטעין כרטיסים או לרכוש חוזים חדשים?
אצלי למשל רב קו שלא נקרא על ידי אפליקציה. פשוט כרטיס לא קראוי ואני חושב כי חסר לו שבב חכם בפנים.

אני ראיתי שיש עמדות "רב קו" (לא עמודת ממוחשבות של מטרונית). ניגשתי לאחת העמדות וראיתי שיש שגיעה בקריאת הכרטיס. למרות זאת הכרטיס עובד באוטובוסים...

מה האופציות שלי?
מה אם אין לי כרטיס אשראי ואני רוצה להטעין במזומן?

דרך אגב, מישהו יודע אם בעמדות ממוחשבות אפשר להטעין חוזים שונים כמו חופשי חודשי?
מטרופולין - קו 380.
הגעתי למסוף ארלוזורוב בערך ב-15.47 , האוטובוס היה אמור לצאת בשעה 15.45
היות וראיתי אנשים מחכים הלכתי לתחנה, שאלתי האם האוטובוס של 15.45 יצא והתשובה היתה שלילית.
בחניון הצמוד לא היה אף אוטובוס של מטרופולין, היו של קווים, אפיקים, סופר בוס.
קצת לפני השעה 16 הלכתי לרכבת ועליתי על הרכבת של 16.07
מזל שיש חופשי יומי.....
נמאס מה"תרגילים" של מטרופולין.
 
קו 393 מאילת לבאר שבע היום
אם יש פה מישהו היום

אשמח לדעת כמה זמן תיקח הנסיעה של הקו שיוצא בשעה 20:00 מאילת? לפי הפירוט באתר אגד מגיעים ב23:07. (אני מתכננת לתפוס אוטובוס/רכבת לתל אביב אח"כ)
סדרת מיניבוסים
ה באגד
יש בה עשר מכונות, 77-855-69 עד 77-864-69.



 
יש עדכון אצל שתבשתיות
הנסיעה הסדירה הראשונה מי-ם לת"א בקו החדש
הנסיעה עברה באופן חלק. היו הרבה אנשים של רכבת ישראל וניכר רצון להפעיל את התחנה והקו באופן טוב. כבר בכניסה לתחנה נאסף פורום קטן של עיתונאים וצלמים כדי לתעד את האירוע, ולפחות עיתונאי אחד ניסה לצוד לו נוסע דובר אנגלית כדי להצטרף אליו לנסיעה ולתעד את המשמעות העמוקה של הגעת הרכבת לבירה. את כרטיסי הנסיעה היה צריך לרכוש לפני הבדיקה הבטחונית והופנינו לכיוון המכונות האוטומטיות שם. המכונה גם (אמורה הייתה) לטעון את הסדרי הנסיעה, וגם הדפיסה את הוואוצ'רים. משום מה הסדרי הנסיעה לא נטענו כשורה על גבי הרב קו, והיה צריך "לרכוש" אותם שוב במכונות ליד הולידטורים. יש לשער שתקלה זו תתוקן בקרוב. הירידה למטה לא ארכה זמן רב, לפחות לאלו שנכונים ללכת במדרגות הנעות, אבל ייתכן שבמהשך אשנה את דעתי על העניין. מצאתי לי מקום פנוי הרחק מההמון הסואן, וברכבת הראשונה בהחלט לא היה המון סואן.

וכאן אני חייב לציין דבר אחד שהטריד אותי: זו הפתיחה החגיגית של קו הרכבת שהמתנו לה שנים רבות כל-כך. התחנה כבר מוכנה מזה מספר חודשים במצב הסופי, ולפני מספר ימים מועט נחנכה לעיני התקשורת העולמית בטקס חגיגי בהשתתפות ראש הממשלה, שר התחבורה, וכל מי שיכול היה להידחף לפריים. אז איך אף אחד לא חשב לנקות אותה ולקרצף ממנה את אבק הבנייה? על קוביית הזכוכית בכניסה ניכר היה שלא נוקתה מעולם, וגם כיסוי הזכוכית על המדרגות היורדות לרציפים נשא כמות עצומה של אבק ושבילי נוזלים ששירטטו בו את דרכיהם לפני שבועות ארוכים. ברכבות גם לא ניכר כי נוקו לאחרונה והחלונות היו מאובקים מאוד (כפי שאפשר להתרשם מהסרטונים שפורסמו בשרשורים אחרים). בכלל, הרכבת ממודיעין לנהריה כל כך מאובקת מבפנים, עד שהמושבים כבר נראים אפורים.

הנסיעה עצמה הייתה חלקה ומהירה, שינוי עצום למי שהורגל לפיתולים ולדפיקות ולשינויי המהירות בקו הרכבת הישן למלחה. הרכבת אכן הגיעה למהירות של כ-140 קמ"ש, אבל עשתה עצירה קצרה בענבה (למה?).

החלפת הרכבת בנתב"ג עברה בלי תקלות, הרכבת החשמלית יצאה בחזרה לירושלים באיחור של כ-2 דקות מאותו הרציף, והרכבת לת"א גם הגיעה לאותו הרציף ויצאה לת"א, גם היא באיחור מזערי של 2 דקות.

לסיכום, מבחינת זמן הנסיעה הרכבת מתחרה בהצלחה בקו 480. לגבי הנוחות נותר לראות מה יקרה בערב ולצבור עוד כמה ימי תפעול כדי להגיע למסקנות.
 

אוהד1110

New member
אני הפעם דווקא לא מצטרף להערכות האלו....
צריך לזכור שהחשמול מהיציאה של המנהרה מנתב"ג ועד הולץ בוצע מבלי לעצור את התנועה על הקו הראשי. הצליחו לעשות את זה בסופי שבוע ויחסית בלי מעקב צמוד של הפורום. אני לא חושב שצריך להשבית (אולי למעט ימים ספורים) את הקו לוד-תל אביב בכדי להשלים את החשמול בקטע הזה.
אני לא מתייחס לקטע מהולץ לתחנת ההגנה וצפונה, כי שם עדיין לא בוצעו עבודות משמעותיות. אך גם שם ההערכה שלי שזה יבוצי ללא השבתה כללית של מסדרון איילון.
בכיר במשרד התחבורה נעצר בחשד לקבלת שוחד
החשד הוא קבלת שוחד, בין היתר, מחברת אוטובוסים
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5362790,00.html
 

raya

Well-known member
חשמול נתב"ג-תל אביב
היי, אז אחרי שעברו החגים והגיעו התלונות והצפיפויות הבלתי נסבלות ברכבת, נעלמו "העדכונים החיים" שהיו על פרויקט החשמול, ובערך מפתיחת הקו לא ראיתי איזשהו עדכון או התקדמות על הנתיב הקריטי הזה (מלבד השבתת תחנת מודיעין לסירוגין).

אז מישהו יודע מה מצב העבודות שם? משהו מתקדם שם?
או שהפיאסקו של קו האומה-נתבג ימשיך לנצח...
דן באר שבע
המצב הולך ונעשה גרוע מיום ליום.
שלשום לא בוצעה (לפחות) נסיעה אחת של קו 16 בשעה 12.15 לכיוון מסוף י"א.
אחר הצהרים לא נראה אוטובוס בקו 9 במשך כחצי שעה, כאשר עברו 3 אוטובוסים בקו 3 ובקו 18.
כתבתי תלונה באתר משרד התחבורה.
היום לא בוצעה נסיעה של קו 16 בשעה 11.15 ובשעה 15.15 , שתיהן לכיוון ביג.
בנסיעה אחה"צ היה פקח באוטובוס ושאלתי אותו איך חתכן שנסיעות מבוטלות, תשובתו היתה "יש בעיות בחברה".
 

matrix200200

Active member
מ.התחבורה: תבוטל העדפת אוטובוסים תוצרת הארץ ורכש גומלין
"לנוכח עמדת משרד האוצר ומשרד התחבורה שלפיה אין להוראות שיתוף פעולה תעשייתי והעדפת תוצרת הארץ כל תרומה לטיב שירותי התחבורה הציבורית..."."
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001246700

גם לאיכות ונוחות הנסיעה בסינים אין תרומה לטיב התח"צ, אבל מי שהחליט כנראה מעולם לא נסע בהם.
האמת, לא יודע אם יצא לי לנסוע במרכבים מתוצרת סין, אבל נסעתי
והרבה במרכבים של ארגז.
אם יש מישהוא שיגיד לך שהם נוחים לנוסע, תגיד לו בפרצוף שהוא שקרן

כי הם הרבה דברים, אבל נוחות לנוסע זה בערך הדבר האחרון שאפשר להגיד עליהם.
 

ערןל1

Active member
מ.התחבורה: תבוטל העדפת אוטובוסים תוצרת הארץ ורכש גומלין
"לנוכח עמדת משרד האוצר ומשרד התחבורה שלפיה אין להוראות שיתוף פעולה תעשייתי והעדפת תוצרת הארץ כל תרומה לטיב שירותי התחבורה הציבורית..."."
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001246700

גם לאיכות ונוחות הנסיעה בסינים אין תרומה לטיב התח"צ, אבל מי שהחליט כנראה מעולם לא נסע בהם.
כל הכבוד על ביטול רכש הגומלין.
אני אצטט מסוף הכתבה "יתרה מכך, החלת חובה של רכש גומלין,... נושאת בחובה עלויות נוספות..." אם המנכ"ל של משרד הכלכלה רוצה לממן את השוק הפרטי שיעשה את זה מהתקציב שלו או יותר טוב מהכיס שלו.
 

Bus Nerd

Active member
מ.התחבורה: תבוטל העדפת אוטובוסים תוצרת הארץ ורכש גומלין
"לנוכח עמדת משרד האוצר ומשרד התחבורה שלפיה אין להוראות שיתוף פעולה תעשייתי והעדפת תוצרת הארץ כל תרומה לטיב שירותי התחבורה הציבורית..."."
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001246700

גם לאיכות ונוחות הנסיעה בסינים אין תרומה לטיב התח"צ, אבל מי שהחליט כנראה מעולם לא נסע בהם.
ביטול רכש הגומלין הוא טעות אסטרטגית
לישראל יש אינטרס אסטרטגי בלהיות מסוגלת לייצר אוטובוסים בתוצרת מקומית. יצרנים מחו"ל יכולים להחרים אותנו מסיבות פוליטיות, יכולים להקפיץ את המחירים ברגע שאין מפעלים מקומיים שבונים את המרכב, וכמובן זמני אספקה הרבה יותר ארוכים - ואם עוד כמה שנים ניתקע במצב של מחסור ציוד נייד ברכבת או באוטובוסים ונצטרך להרכיב הרבה בעצמנו כדי לענות על הדרישה, נהיה בבעיה - כי לא יהיו מפעלים מקומיים שיוכלו לעשות את זה.

רכש גומלין זה דבר שנהוג בכל מדינה בעולם. האמריקאים עושים את זה לכל חברת רכבת שמתמודדת במכרזים אצלם. אפילו הסיניות פתחו שם מפעלים. האמריקאים גם מחייבים את ישראל ברכש גומלין מכספי הסיוע - רוב אם לא כל כספי הסיוע האמריקאי בעצם צבועים כך שיהיה ניתן להשתמש בהם רק כדי לרכוש ציוד צבאי אמריקאי ושום דבר אחר, זו דרך של האמריקאים לעודד את התעשייה המקומית שלהם ולדאוג לפרנסת האוכלוסיה שלהם.

למה האמריקאים והבריטים יכולים לעשות את זה ואנחנו לא?
לדעתי ביטול ההסכם הזה זו ראייה צרה ופחדנית.
 
מ.התחבורה: תבוטל העדפת אוטובוסים תוצרת הארץ ורכש גומלין
"לנוכח עמדת משרד האוצר ומשרד התחבורה שלפיה אין להוראות שיתוף פעולה תעשייתי והעדפת תוצרת הארץ כל תרומה לטיב שירותי התחבורה הציבורית..."."
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001246700

גם לאיכות ונוחות הנסיעה בסינים אין תרומה לטיב התח"צ, אבל מי שהחליט כנראה מעולם לא נסע בהם.
ככה זה כשאחד היבואנים המרכזיים של אוטובוסים סיניים לארץ
הוא גם חבר משפיע במרכז הליכוד. יד רוחצת יד.
 

sweetums

New member
דוח הבקרה: למעלה מ20% מהרכבות שנדגמו איחרו
בין 3-6 דקות, כ8.5% איחרו למעלה מ5 דקות.
בנוסף נמצאו 11,617 חריגות, כ60% מתוכם על WI-FI בעייתי בקרונות והיתר על רמת התחזוקה ורמת הנקיון.

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-404638-00.html

בניגוד לדוח הבקרה על חברות האוטובוסים, מ. התחבורה לא העלה אותו לאתר, משום מה, אבל העביר אותו לnews1.
למעוניינים: דימונה - ב"ש ב4K
https://www.youtube.com/watch?v=r3NLEK5yv5U

במקרה גם אני נסעתי החודש בקו, אבל בכיוון ב"ש - דימונה.
ציוד: מערך DD חדש באורך מלא וכ10 נוסעים.
גם בקו הזה יש איחורים - 7 דקות עיכוב בגלל סימנור אדום.
למרבה המזל מגפת השילוט דילגה על תחנת דימונה.



 

25306yosef

New member
דוח הבקרה: למעלה מ20% מהרכבות שנדגמו איחרו
בין 3-6 דקות, כ8.5% איחרו למעלה מ5 דקות.
בנוסף נמצאו 11,617 חריגות, כ60% מתוכם על WI-FI בעייתי בקרונות והיתר על רמת התחזוקה ורמת הנקיון.

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-404638-00.html

בניגוד לדוח הבקרה על חברות האוטובוסים, מ. התחבורה לא העלה אותו לאתר, משום מה, אבל העביר אותו לnews1.
אתה מתכוון לכך שמשרד התחבורה הדליף את הדו"ח ל-news1?
אני חושב שב-news1 הגישו למשרד התחבורה בקשה לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע התשנ"ח-1998.
 

נתנאל531

Well-known member
דוח הבקרה: למעלה מ20% מהרכבות שנדגמו איחרו
בין 3-6 דקות, כ8.5% איחרו למעלה מ5 דקות.
בנוסף נמצאו 11,617 חריגות, כ60% מתוכם על WI-FI בעייתי בקרונות והיתר על רמת התחזוקה ורמת הנקיון.

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-404638-00.html

בניגוד לדוח הבקרה על חברות האוטובוסים, מ. התחבורה לא העלה אותו לאתר, משום מה, אבל העביר אותו לnews1.
נצל"ש קיטורי רכבת
כמעט חודש שאין רכבות מתחנות הצפון (קריות, עכו, כרמיאל ונהריה) לתחנות קו העמק. לא מאמינים? בדקו את תכנון הנסיעה באתר הרכבת מתחנות הצפון לתחנת בית שאן ותגלו שאין רכבת! המצב הזה הוא כבר חודש, מאז שנפתחה מרכזית המפרץ,
&nbsp
הסיבה היא כנראה שלא ידעו להחליט ברכבת אם ניתן לבצע החלפה בין שתי תחנות מרכזית המפרץ או שצריך להמשיך עד תחנת חיפה מרכז, ובינתיים שכחו מזה. כמובן שזו רשלנות של אתר הרכבת
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דוח הבקרה: למעלה מ20% מהרכבות שנדגמו איחרו
בין 3-6 דקות, כ8.5% איחרו למעלה מ5 דקות.
בנוסף נמצאו 11,617 חריגות, כ60% מתוכם על WI-FI בעייתי בקרונות והיתר על רמת התחזוקה ורמת הנקיון.

http://www.news1.co.il/Archive/001-D-404638-00.html

בניגוד לדוח הבקרה על חברות האוטובוסים, מ. התחבורה לא העלה אותו לאתר, משום מה, אבל העביר אותו לnews1.
זה נשמע לי מעט מדי. כיום נדיר שרכבת נכנסת בזמן לרציף היעד
כבר כתבתי על כך בשרשורים קודמים, אבל אז המדגם שלי היה קטן ואקראי; בתקופה האחרונה התחלתי לנסוע יותר ברכבת, אף פעם לא בשעות העומס (לרוב בצוהריים ובשעות הערב המאוחרות, רק בימי חול) ואיחורים של כמה דקות הם לגמרי בשגרה.
&nbsp
לגבי ה-WiFi ברכבת, פחחח...
הוא מעולם לא עבד לי. ניסיתי בעבר כמה פעמים, לאחרונה ניסיתי שוב, וזו פשוט נפילה. אני מתחברת דרך הסלולרי וחסל.
&nbsp
על רמת הניקיון אין לי תלונות. לעומת זאת הייתי שמחה לו ברכבת היו לוקחים ברצינות את הקרון השקט (שאינו השמור) כי הנוסעים די מתעלמים
(ודי באחד או שניים כדי לחרב את השקט בקרון שלם).
 

25306yosef

New member
ממוצ"ש: שבוע של שיבושים עקב סגירת מסילה 1 בין ת"א לנתב"ג
"פשוט להנות מהדרך" ולהודיע מראש
"לפי הודעת רכבת ישראל, הפעלת מערכות החשמל בין תל אביב לנתב"ג תוביל לסגירת תנועת הרכבות על מסילה אחת. סגירת המסילה, מתחילת השבוע הבא עד לסופו, תשפיע על תדירות הרכבות בכמה קווים..."
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5323177,00.html
הודעה רשמית:
https://www.rail.co.il/pages/updates/hismul-update.aspx
מעניין איזה שיבושים צפויים להיות בספטמבר...
 

benshap2

New member
ממוצ"ש: שבוע של שיבושים עקב סגירת מסילה 1 בין ת"א לנתב"ג
"פשוט להנות מהדרך" ולהודיע מראש
"לפי הודעת רכבת ישראל, הפעלת מערכות החשמל בין תל אביב לנתב"ג תוביל לסגירת תנועת הרכבות על מסילה אחת. סגירת המסילה, מתחילת השבוע הבא עד לסופו, תשפיע על תדירות הרכבות בכמה קווים..."
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5323177,00.html
הודעה רשמית:
https://www.rail.co.il/pages/updates/hismul-update.aspx
במקום לעשות את זה בשישבת פעמיים ועוד יום אחד באמצ"ש, סוגרים
5 ימים באמצ"ש, והכי חשוב שלא עובדים בשישבת...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה