מה התועלת בהצבעה?

אנטוליו

New member
יכול להיות, אך הרעיון שאני מנסה

להעביר חשוב הרבה יותר. לשם כך השתמשתי בשרשור שלך ותפסתי טרמפ עליו. יש לך התנגדות?
 
אתה צודק וגם טועה בהנחת היסוד שלך

שהיא: "בין אם אני אצביע ובין אם לא, התוצאה תהיה אותה תוצאה". השאלה היא: מיהו אותו "אני" ? אם אותו "אני" הוא "אתה" בלבד, הרי באמת שזה לא מעלה ולא מוריד. אבל אם אותו "אני" מורכב מרבבות של "אני", הרי זה כבר לא "אני" אלא "אנחנו" ואז זה סיפור שונה לחלוטין. בקיצור: אתה מלהטט בין "אני" לבין "אנחנו" ....
 

shkool

New member
דווקא אתה זה שמלהטט...

לא הכנסתי שום "אנחנו" למשוואה.. נסה להסתכל על זה ככה, הבחירות הסתיימו, אולמרט זכה ב60 אחוז מהקולות, אתה היית בזמן ההצבעה בחו"ל לכן לא יצא לך להצביע, אתה חוזר מחו"ל ואומרים לך שאם תרצה תוכל להצביע רטרואקטיבית, תלך להצביע?
 
בוודאי שהכנסת "אנחנו" למשוואה

הכנסת "אנחנו" ברגע בו אמרת "ולמה אנשים לא רואים את זה ?" - זה ברבים. קפיש ? נסה להסתכל על זה ככה, כדור הארץ התפוצץ, חלפו 60 מיליארד שנים, אתה היית בזמן ההוא בתוך איזשהו נוזל של זרע על פני הכוכב מארס ולכן לא יצא לך להיוולד, אתה מתעורר מהזרע ואומרים לך שאם תרצה תוכל להיוולד, האם תסכים להיוולד ? זו - פחות או יותר [אל תתפוס אותי במילה] הרטוריקה שלך. נו באמת.....................חאנטאריש................
 

sheketz

New member
התועלת בהצבעה

היא בלגיטימציה שהיא נותנת לשלטון - שלטון בהסכמה ולא שלטון עריצות. זאת ועוד : אמנם אינך יכול על ידי הצבעה בודדת לשנות אבל על ידי שכנוע מספר מספיק של אנשים אפשר להשפיע. עכשיו תשאל כיצד אנוכי הקטון ישכנע די אנשים להצביע כך או אחרת? טוב, אני לא אעשה העבודה בשבילך.
 

אמיר96

New member
יש לאנשים את הסיבות שלהם

רוב האנשים פשוט רוצים להשתתף במשחק הדמוקרטי. רוצים להביע את עצמם, רוצים לדסקס עם החברה למי כל אחד הצביע, רוצים להצביע הצבעת מחאה (יש כאלה שאפילו שמים פתקים לבנים). למרות זאת, יש באמת בחברות מערביות את התופעה של שיעור השתתפות נמוך בהצבעה. שמעתי על הצעה לשלם לאנשים על מנת שיבואו להצביע , או לשלול שכר מאנשים שמקבלים חופשה בתשלום ולא באים להצביע.
 

Ragamala

New member
התועלת בהצבעה היא ההשפעה

יש לך את האפשרות לבחור. אתה יכול להתבכיין על זה שאין לך כוח גדול אלא רק 1 מתוך 3.5 מיליון בערך ובכך להישאר בבית. אבל גם אז אתה בוחר - בוחר שלא להשפיע. כיוון שבכל מקרה תבחר - עדיף שתבחר במשהו שיש לו סיכוי לשפר את חייך (אפילו אם זה 1 מתוך 3.5 מיליון) מאשר כלום. אלא אם אתה מאלה שלא מאמינים בכלל באפשרות לשנות - ואז יש לך אפשרות לבחור להמשיך לקטר מכסא המחשב שלך - או לבחור לקום, לצאת, להקדיש חלק קטן מחייך לעשיה ולאפשרות לשנות. בקיצור - אם אתה עצלן אתה תבחר שלא לזוז מהבית - אם אתה מאמין שיש אפשרות לשינוי - אפילו הקטן ביותר - אתה תקום ביום הבחירות ואמן שגם תקום אחרי יום הבחירות ותשפר את המצב.
 

shkool

New member
אין השפעה ממשית בהצבעה של יחיד

זה לא שאני מאמין שאי אפשר לשנות, אפשר לשנות, אפשר לפעול, אפשר לשכנע אנשים רבים בצדקתך וכך לגרום לשינוי כלשהו, אבל זה לא ישנה את העובדה שהקול שלך בהצבעה זניח וחסר השפעה, אני לא מבין איך אתה לא רואה את זה.. להשפיע על אנשים אחרים ובכך לגרום לשינוי, זה כבר סיפור אחר, גם פה הסיכוי לגרום לשינוי נמוך מאוד, אלה אם כן אתה מצליח להשפיע על כמה אלפי אנשים, אבל זה כבר לדיון אחר..
 

Cavalier3024

New member
איזו שאלה?

ברור שהצבעה אחת משפיעה.. כל ה"אלפי הצבעות" האלה שאתה מדבר עליהן בנויות מהצבעות בודדות. אם אף אחד לא היה מצביע, לא היה לך אלפי הצבעות. אתה אומר ש"אם כולם היו חושבים כמוך" היא תשובה דבילית?? ממש ממש לא. כי אתה יוצא מנקודת הנחה שכל העם בטוח מצביע ובגלל זה ההצבעה שלך חסרת טעם - היא לא תשפיע, היא אחת מתוך המון. אבל מה שקורה במציאות זה שלא כולם מצביעים. חלק מצביעים וחלק אומרים כמוך - ההצבעה שלי לא שווה - ולא מצביעים.. בגלל שכל אחד מהם מאמין שכל האחרים חושבים כמוהו - ומתלבטים גם הם, הוא יודע שהם נמצאים בדיוק באותה דילמה - להצביע או לא. עכשיו בגלל שהדילמה היא אותה דילמה, והסיבות דיי שוות בערכן, האדם מבין שאם הוא לא יצביע, אף אחד לא יצביע, ובגלל זה בוחר שכן להצביע. כמובן שמפה אפשר להגיד אם כולם מצביעים אז אני לא יצביע כבר, ואז מחליטים שלא. ואז אומרים אף אחד לא אז אני כן. ואז לא. ואז כן. בקיצור אין סיבה לא ואין סיבה כן, אתה צריך להעריך כמה לדעתך כן יצביעו, ולהחליט מה אתה מעדיף. לחשוב שבוודאות כולם יצביעו או כולם לא, ושהקולל שלך לא חשוב זה פשוט חוסר הבנה של החברה ובני האדם בה.
 

shkool

New member
אתה טועה

אתה אמרת "כל ה"אלפי הצבעות" האלה שאתה מדבר עליהן בנויות מהצבעות בודדות" אם אני יוציא את ההצבעה שלי החוצה מכל אותם אלפי הצבעות, האם התוצאה תשתנה?
 

Cavalier3024

New member
ברור.

ברור שהיא תשתנה - כמות ההצבעות תפחת באחד. זה ברור שהקול היחיד שלך לא יצור מהפך, אבל הוא מחזק את המפלגה. לאף אדם אין יכולת השפעה שהיא לבדה תקבע את התוצאה. כל אדם תומך רק במעט במפלגה שלו, ככה זה הולך. ההצבעה שלך לא משנה את התוצאה אבל היא כן משפיעה, במידה זו או אחרת. הסיבה היחידה שאתה מצביע בגללה היא כדי להבטיח שהמפלגה שאתה בעדה תיבחר. (ועכשיו הקטע המעשי - ) וזה אומר שההצבעה שלך גורמת לכך שבמצב של תיקו, אתם תנצחו. (בזכות הקול שלך). כך שאמנם מצב כזה לא סביר, אבל הוא אפשרי. כשכל אחד נותן את הקול שלו כדי לעזור למפלגה, וכמות המצביעים גדלה, הסיכוי שבאמת יהיה תיקו קטן - וכך קטנה גם ההשפעה שלך - אבל היא קיימת, ותעזור במקרים מסויימים.
 

shkool

New member
אתה צודק

אבל לדעתי הסיכוי שדבר כזה יקרה קטן מדיי, ולא שווה את הזמן שלי ללכת ולבחור...
 

plomphy

New member
אין תועלת

רק אם ממש במקרה הקול שלך הוא זה שאפשר לאיזה מפלגה לעבור את אחוז החסימה. חוץ מזה זה באמת מיותר והסיבה היחידה שאני הולכת להצביע זה כדי להרגיש שהייתה לי קצת השפעה.
 
למעלה