מה הרעיון של מרכזית המפרץ החדשה?

מצב
הנושא נעול.
קווי המטרונית הם קווים מאספים בסופו של דבר

אז בשביל מה המטרונית?
קווי המטרונית הם קווים מאספים בסופו של דבר
(למרות המסלולים הבלעדיים ולמרות מהירותם היחסית) שמשרתים הרבה מאוד נקודות מוצא ויעד לאורך מסלוליהם.
כשמדובר בחיבור אזורי קצה של קווי המטרונית, לקווים מהירים עם מעט תחנות בדרך יהיה יתרון על פני קווי המטרונית.
כך 101 עדיף לנסיעה בין מרכזית חוף הכרמל למרכזית המפרץ על פני קו 1 של המטרונית וכך קו מהיר שיסע בין מרכזית המפרץ לצפון הקריות ו/או למרכזית הקריות דרך עוקף קריות יהיה עדיף על קווי 1 ו-3 של המטרונית וגם יוריד מהם עומס.
קו 1 של המטרונית לא מבטל את הצורך ב-101 וקווים 1 ו-3 של המטרונית לא סותרים את הצורך בקישור מהיר בין צפון הקריות, עכו, נהריה וכרמיאל למרכזית המפרץ בעיקר בשעות העומס.
 

Yaron Livne

New member
אז זה אפשרי רק בזכות עוקף קריות וכל עוד

קווי המטרונית הם קווים מאספים בסופו של דבר
(למרות המסלולים הבלעדיים ולמרות מהירותם היחסית) שמשרתים הרבה מאוד נקודות מוצא ויעד לאורך מסלוליהם.
כשמדובר בחיבור אזורי קצה של קווי המטרונית, לקווים מהירים עם מעט תחנות בדרך יהיה יתרון על פני קווי המטרונית.
כך 101 עדיף לנסיעה בין מרכזית חוף הכרמל למרכזית המפרץ על פני קו 1 של המטרונית וכך קו מהיר שיסע בין מרכזית המפרץ לצפון הקריות ו/או למרכזית הקריות דרך עוקף קריות יהיה עדיף על קווי 1 ו-3 של המטרונית וגם יוריד מהם עומס.
קו 1 של המטרונית לא מבטל את הצורך ב-101 וקווים 1 ו-3 של המטרונית לא סותרים את הצורך בקישור מהיר בין צפון הקריות, עכו, נהריה וכרמיאל למרכזית המפרץ בעיקר בשעות העומס.
אז זה אפשרי רק בזכות עוקף קריות וכל עוד
הוא לא נהיה פקוק ועמוס כמו נתיבי איילון.
 

שימי810

New member
בחלקו של העוקף יש אפשרות לנתיב נוסף

אז זה אפשרי רק בזכות עוקף קריות וכל עוד
הוא לא נהיה פקוק ועמוס כמו נתיבי איילון.
בחלקו של העוקף יש אפשרות לנתיב נוסף
ככה הוא תוכנן. לא זוכר באיזה חלקים ואני לא ממש בקיא בעניין.

מחכים לרכבת חשמלית?
אפשר להפעיל שם מ\נת"צ בלי שום בעיה.
 

Yaron Livne

New member


בחלקו של העוקף יש אפשרות לנתיב נוסף
ככה הוא תוכנן. לא זוכר באיזה חלקים ואני לא ממש בקיא בעניין.

מחכים לרכבת חשמלית?
אפשר להפעיל שם מ\נת"צ בלי שום בעיה.
 

שימי810

New member
אגב, מחלף נעמן\חן (לא זוכר) אמור להיבנות בעתי

אגב, מחלף נעמן\חן (לא זוכר) אמור להיבנות בעתי
ד, כחלק מבניית הרחבת שכונת צור שלום (למעשה שכונת אפק החדשה).
נכון, עתידי - אבל עובדה שהעוקף אמור להיות בשימוש ע"י אוטובוסים.
כלומר, האוטובוס ייצאו משדרות ח"ן בצור שלום, ומשם שמאלה וימינה למרכזית הקריות.

לגבי המטרונית, גם תכנון עתידי - הקו ייכנס בעתיד לכל אורך רחוב התל (וכביש 7911), עד שמורת עין אפק. גם, כחלק מאותה בנייה.
 
בשביל נסיעה מהירה יש רכבת

קווי המטרונית הם קווים מאספים בסופו של דבר
(למרות המסלולים הבלעדיים ולמרות מהירותם היחסית) שמשרתים הרבה מאוד נקודות מוצא ויעד לאורך מסלוליהם.
כשמדובר בחיבור אזורי קצה של קווי המטרונית, לקווים מהירים עם מעט תחנות בדרך יהיה יתרון על פני קווי המטרונית.
כך 101 עדיף לנסיעה בין מרכזית חוף הכרמל למרכזית המפרץ על פני קו 1 של המטרונית וכך קו מהיר שיסע בין מרכזית המפרץ לצפון הקריות ו/או למרכזית הקריות דרך עוקף קריות יהיה עדיף על קווי 1 ו-3 של המטרונית וגם יוריד מהם עומס.
קו 1 של המטרונית לא מבטל את הצורך ב-101 וקווים 1 ו-3 של המטרונית לא סותרים את הצורך בקישור מהיר בין צפון הקריות, עכו, נהריה וכרמיאל למרכזית המפרץ בעיקר בשעות העומס.
בשביל נסיעה מהירה יש רכבת
 
222, 921, 947, 220 ועוד...

קווים מדרום
אני לא סבור שיש להאריך את הקווים מדרום דרך המנהרות:
הקווים מדרום הם רק ירושלים ות"א (ואילת בעונה, וב"ש פעם או פעמיים ביום):
לעניין ירושלים יש את 960 שתדירותו גדלה ואפשר להוסיף עוד לדעתי.
לעניין ת"א יש את הרכבת, ואין צורך באוטובוס.
יוממים מאזור חוף הכרמל הכרמל הם מעטים וספורים ומבנימינה יש שוב רכבת.

הבעיה המרכזית היא שיש יותר ויותר יוממים מחיפה/ נשר/ טי"ל לצפון הקריות ולפארקי התעשייה וההייטק בכרמיאל,
ולכן רצוי מאד לפתח את הנסיעה דרך כביש עוקף קריות.
222, 921, 947, 220 ועוד...
 

asmopil

New member
ועדיין נשאר חלוק עליך

222, 921, 947, 220 ועוד...
ועדיין נשאר חלוק עליך
לגבי קו 947:
מי שמעוניין להגיע מזרחה לחיפה אין לו כל צורך להעלות על 947 ולהגיע מזרחה דרך מנהרות הכרמל ומרכזית המפרץ. מחדרה/ אולגה יש קווים מזרחה.
מי שמעוניין להגיע לגליל המערבי, אזי הרכבת העתידית בצומת רעננה תפתור את הבעיה הזו, החלפה באונ' והופ אתה בגליל המערבי.
ובכלל אולי שירות טוב יותר לרכבת הרצליה יפתור את הבעיה של תושבי רעננה לעת עתה.
לסיכום אין שום עניין להעביר אותו במנהרות.

קו 222, 220 הם קווים זניחים ביותר, הם משרתים את עתלית (האחד רק בערב והוא סיבובי חיפה-עתלית-חיפה) ושוב יש שם רכבת לקריות ולגליל המערבי ולמרכזית המפרץ. ואם כבר קווים זניחים אתה יכול להוסיף את 202 לפרדס חנה שיש לו מעט מאד נסיעות באופן יחסי.

מה התועלת של קו 921 להסיעו דרך המנהרות איני יודע, הוא משרת את יישובי חוף הכרמל (ומדי פעם מתגבר אותו 202) לחיפה,
הרו מוריד בחוף הכרמל ומשם רכבת צפונה ולקריות או אוטובוס לנשר ולכרמל וכו'. וגם כך זה לא קו עתיר נוסעים.
 
הקריון הוא מקסימום מרכז חשוב

טעות בידך
הקריון הוא מוקד מרכזי ולצידו יש את בימ"ש השלום לקריות, ומרפאה מרכזית של הקריות. הדר כבר אינה מרכז יוממים גדול עוד מימי מצנע.
הקריון הוא מקסימום מרכז חשוב
של..... הקריות, בטוח לא של החיפאים,
מקסימום מעכו נהריה צריכים להגיע למרפאה של הכללית בזבולון, אבל שאר הדברים לא משמעותיים עבורם.

ואין קשר למה מרכז בשביל החיפאים לקריון...
 

arielguelman

New member
כמה שטויות אתה מדבר !

הקריון הוא מקסימום מרכז חשוב
של..... הקריות, בטוח לא של החיפאים,
מקסימום מעכו נהריה צריכים להגיע למרפאה של הכללית בזבולון, אבל שאר הדברים לא משמעותיים עבורם.

ואין קשר למה מרכז בשביל החיפאים לקריון...
כמה שטויות אתה מדבר !
מלא חיפאים נוסעים לקריון לעשות קניות ולהסתובב. יש מלא דברים שיש בקריון שאין בגרנד וכן יש מלא חיפאים שמגיעים למרפאות זבולון ויש מלא חיפאים שמגיעים לבית המשפט
אז תיהיה אובייקטיבי !
 
בתור חיפאי לשעבר

כמה שטויות אתה מדבר !
מלא חיפאים נוסעים לקריון לעשות קניות ולהסתובב. יש מלא דברים שיש בקריון שאין בגרנד וכן יש מלא חיפאים שמגיעים למרפאות זבולון ויש מלא חיפאים שמגיעים לבית המשפט
אז תיהיה אובייקטיבי !
בתור חיפאי לשעבר
הקריון לא הזיז לי מ"מ
וגם לא לחברים שלי,
נכון, גראנד קניון מעצבן, אבל הוא כן מוקד שמושך הרבה, ק.חיפה ולב המפרץ נופלים ממנו, אף חיפאי לא ירוץ לקריון, זאת טירחה מיותרת בשביל עוד קניון שיש מספיק מהם באיזור חיפה רבתית...
 
גרתי מעל עשור בנשר

כמה שטויות אתה מדבר !
מלא חיפאים נוסעים לקריון לעשות קניות ולהסתובב. יש מלא דברים שיש בקריון שאין בגרנד וכן יש מלא חיפאים שמגיעים למרפאות זבולון ויש מלא חיפאים שמגיעים לבית המשפט
אז תיהיה אובייקטיבי !
גרתי מעל עשור בנשר
והסיבה היחידה שאי פעם הגעתי לקריון היא כדי לפגוש חברים שגרים בקריות. אמא שלי בנשר כבר מעל 20 שנה ומעולם לא שמעתי אותה מדברת על נסיעה לקריון.
 

raminec

New member
הרעיון הוא מבנה קבע

מה הרעיון של מרכזית המפרץ החדשה?
מה ישאר בה? מה יעבור למרכזית הקריות?
מה מרכז מטרופולין חיפה?
הרעיון הוא מבנה קבע
במקום התחנה הארעית שהייתה בסמוך במשך לא מעט שנים.
התחנה תהיה משותפת לקווי אוטובוס עירוניים, המטרונית, קו החוף של הרכבת וקו העמק של הרכבת. בנוסף, יהיו כמה מאות מקומות חניה בצמוד.

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=167107878
 

amitk83

New member
מתי הצפי לסיום?

הרעיון הוא מבנה קבע
במקום התחנה הארעית שהייתה בסמוך במשך לא מעט שנים.
התחנה תהיה משותפת לקווי אוטובוס עירוניים, המטרונית, קו החוף של הרכבת וקו העמק של הרכבת. בנוסף, יהיו כמה מאות מקומות חניה בצמוד.

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=167107878
מתי הצפי לסיום?
למישהו יש מידע בנושא ובא לו לחלוק עמנו זאת ?
 

raminec

New member
לפי המניפסט של עיריית חיפה, סוף 2015

מתי הצפי לסיום?
למישהו יש מידע בנושא ובא לו לחלוק עמנו זאת ?
לפי המניפסט של עיריית חיפה, סוף 2015
http://www1.haifa.muni.il/news/20130123/newsletter.html
אך ייתכן ומתחילת השנה כבר האריכו את הצפי לסיום הפרויקט. קשה לעקוב אחרי עיריה כה דינמית
 

Yaron Livne

New member
ומצחיק קצת שהתחנה שתיקרא לב המפרץ מזרח

מה הרעיון של מרכזית המפרץ החדשה?
מה ישאר בה? מה יעבור למרכזית הקריות?
מה מרכז מטרופולין חיפה?
ומצחיק קצת שהתחנה שתיקרא לב המפרץ מזרח
היא בעצם במערב. אבל ברור מה הכוונה. יש מצב שיקראו לתחנת לב המפרץ הישנה לב המפרץ צפון?
 
אני מנחש שלשתיהן בסופו של דבר יקראו לב המפרץ

ומצחיק קצת שהתחנה שתיקרא לב המפרץ מזרח
היא בעצם במערב. אבל ברור מה הכוונה. יש מצב שיקראו לתחנת לב המפרץ הישנה לב המפרץ צפון?
אני מנחש שלשתיהן בסופו של דבר יקראו לב המפרץ
וההבדל יהיה רק במספרי הרציפים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה