דוד , דמות הסטורית ודתית מהתנ``ך
גם בחירתו כרועה צאן להלחם באויב בני האל, מבין אחיו להלחם בגולית , משמשת דוגמא להשענות על האל שבוחר את הקטן ואת המוזנח והלא חשוב לראות ועתיד תפור לכל אחד מאיתנו כמנצחים את הבלתי מנוצחים, גם בנפילתו בחטא הגדול בשליחת אדם למלחמה בכדי למות , וכך יזכה באשתו , דבר שהביא להרחקו מאלוהים כי אהב דברי העולם ולא את השותפות עם אלוהים , הביא אותו לשפל רוחני וחרטה מכל הלב . באומרו הלב השבור והסגוף אוי אלוהים אל תבזהו , זאת אחת מכמה ציטוטים ,שמשמשת לנו דוגמא , איך אלוהים למרות ההתרחקות שלנו בבחירה חופשית ממנו , יכולים אנו לבקש מחילה , מאוחר יותר , אדם מה באמונה שלנו יכול להיות באותו מצב של דוד , ליפול ואין מצב חזרה לדרך המלך, כך יש אפשרות דרך פעולת המשיח כמחטא ומכפר , ובכך מנגנון הטהרה הנצחי , בחתימת רוח הקדש , שלובשים בלידה מהרוח תוך וידוי אמיתי כמו אמיתי שאנו חטאנו ואין לנו מושיע מלבד ישוע שיזכה להיות אדון על הלב במקום השטן שהיה אדון בעבר ,ומנגנון זה יכול לשמור אותנו ממצב שהיה דומה לנפילת דוד .. יחסית דוד כתב כ73 שירי תהלה , ולמרות שדוד ביצע חטאים מחרידים במקרים בודדים, אולם אם רואים את הבגרות הרוחנית המעטה בעולם ההוא, שהיתה רווחת באותה עת , ומצב החושך ששרר בעולם עוד מלפני ביאת האור לעולם כדף חדש ועתיד עם תקווה (ביאת ישוע) , אחרי זה רואים עומק חזרתו בתשובה של דוד המושפל ממעשי החטא המחריד זה , אנו רואים דברים שהקילו בחטאו עד גבול מה , ומצד אחר אם מסתכלים אל חוזק הישענותו באל , וניצולו מהחטא זה דרך חזרתו בתשובה , ואיכות ומהות אמונתו , אפשר להבין איך הוא נקרא ``האיש שפעל על פי לב האל (1 שמואל י``ג :14) , ולסיכום הוא עשה את הדבר הנכון בעיני האל, מלבד החטא נגד אוריה החת`י (1מל ט``ו:5) , שירת אותו דורו בעצת האל, וישן כמו שאר המאמינים (מעשי י``ג :36) .. ומשקל השפעתו במין האנושי הוא בודאי אדיר מאד .. ייסד מלוכה , וכתב תהלים ששרו/שרים אותה בכל רחבי העולם המסיחי/משיחי , כך שכל ששרים אותה מחדש, יש לה השפעה נפלאה , בחיי המאמין כבנייה רוחנית חזקה . דוד הוא חוליה חשובה מאד בשושלת יוחסי מי הוא בן דוד , וגם באותה נשימה ישוע הוא, אדון של דוד (מתי כ``ב:41-45) .. (שוב התנצלות על הצפיפות בהודעה הארוכה זאת) ..