השאלה היא, האם אלו סתם מילים או שיש "נושא" להכתבה, למשל: מילים שנשמעות דומה אך נכתבות שונה (הומונימים), מילים בעלות מאפיין אחר שזהה, כמו חרוזים, הפכים, פועל ושם שקשורים זה לזה וכו' וכו' ככה, מעבר להכתבה, יש גם איזשהו "כלל" שנלמד.
שאלתי אותה אם יש טעם לתקן שגיאות כתיב והיא אמרה שילדים ילמדו לכתוב ללא שגיאות רק אם ילמדו אותה לפי "משפחות" וכך באמת היא מלמדת כתיב. היא טוענת שאם מתקנים סתם באופן מקרי לא ניתן למגר שגיאות.
כבר לא נוגע בתירס. בכל מקרה, רצוי להכתיב ורצוי לתת הכתבות משום שידיעת השפה תורמת באופן כללי לאינטליגנציה וההיפך. אפשר לבדוק מנת משכל לפי מבחן מילים בלבד, מה שאכן נעשה.