מה דעתכן על הכתבות?

noa_f

New member
אני בעד הכתבות

השאלה היא, האם אלו סתם מילים או שיש "נושא" להכתבה, למשל: מילים שנשמעות דומה אך נכתבות שונה (הומונימים), מילים בעלות מאפיין אחר שזהה, כמו חרוזים, הפכים, פועל ושם שקשורים זה לזה וכו' וכו' ככה, מעבר להכתבה, יש גם איזשהו "כלל" שנלמד.
 

דורית 11

New member
זה מה שהמורה הסבירה לנו.

שאלתי אותה אם יש טעם לתקן שגיאות כתיב והיא אמרה שילדים ילמדו לכתוב ללא שגיאות רק אם ילמדו אותה לפי "משפחות" וכך באמת היא מלמדת כתיב. היא טוענת שאם מתקנים סתם באופן מקרי לא ניתן למגר שגיאות.
 
לא בטוחה שהכתבות משפרות את השגיאים

בעברית בכל אופן. חשבתי שבאנגלית יש הכתבות, מסתבר שבכיתה ד' בכל אופן אין, ואני סתם הלחצתי את הקטנה
 

מחשבות

New member
לא אבד הכלח, אם כי אישית אני

כבר לא נוגע בתירס. בכל מקרה, רצוי להכתיב ורצוי לתת הכתבות משום שידיעת השפה תורמת באופן כללי לאינטליגנציה וההיפך. אפשר לבדוק מנת משכל לפי מבחן מילים בלבד, מה שאכן נעשה.
 

מחשבות

New member
אז המצב באמת אבוד. הכתבות לא

מספיקות משום שצריך גם ללמוד דקדוק. אבל המדינה שלנו כל כך פרימיטיבית שדי ללמד ילדים ריגשונים ורינגטונים והם כבר כאילו כזה יסתדרו.
 

m i t a l y

New member
אני בעד

הכתבות עוזרות מאוד לשיפור הכתיבה. עזר לי ועוזר גם לבתי שחוזרת עם "מצויינים" מביה"ס.
 

לירזי 6

New member
אצלנו בכיתה ב' (בשנה שעברה)

היו המון הכתבות. אני בעד. זה יכול רק להועיל.
 
למעלה