מה בפינה
חברים

מה בפינה
חברים

חברים נותנים לנו הרגשה טובה, מאפשרים לנו לחלוק ולתת, נותנים לנו רשת בטחון שכל כך חשובה ברלוקישיין ואפילו נותנים לנו הרגשת שייכות למקום

איזה חברים יש לכם? האם יש לכם העדפה לחברים ישראלים/לא ישראלים/מקומיים/מהגרים?

האם יש אנשים שמראש לא תרצו להכיר כי.....?

האם יש לכם חברים שהם רק שלכם? או שהם חברים של כל המשפחה?

באיזה סיטואציות פגשתם את החברים שלכם?

תרגישו חופשי לשתף פה כל מה שמתאים לנושא
 
ההחלטה אם להשאר בסקוטלנד או לא היתה שלי

ברגע שמצאתי חברה, ידעתי שאנחנו נשארים. היא מצפון אירלנד, לא מקומית, אבל בריטית
לצערי היא לא גרה לידי, ואנחנו לא נפגשות כל שבוע, אבל הקשר הזה איתה היה לי מאוד משמעותי, בעיקר בהתחלה

אין כאן עוד ישראלים, ובהתחלה התחברתי דרך הילדים. בלי לתכנן זאת, מצאתי שכל המשפחות שהתחברתי אליהן, לפחות אחד מבני הזוג מהגר. נוצרה קבוצה של 4 ילדים שלומדים באותו בית ספר וההורים הפכו לחברים שגם יצרו רשת ביטחון אחד לשני

יש לי חברים שאני עושה איתם ספורט ואחרים שאני מתנדבת איתם, וכל מעגל כזה, שונה מהשני ויוצר לי חברויות שונות ומגוונות שמאוד מתאימות לי
 

La Milagrosa

New member
זה נושא מאד מורכב ומאד כאוב (אם לא נחסמתי, אפרט מיד):

שולחת את ההודעה הזאת כדי לא להשקיע סתם בתגובה, שלא תתפרסם בגלל חסימה.
 

La Milagrosa

New member
טוב, אני רואה שלא נחסמתי. הנה תקציר.

חברים. זה המחיר הכבד ביותר (בעצם, המחיר היחיד) שאני משלמת על ההחלטה המבורכת שלי להגר לספרד, החלטה שהצילה את חיי ממש, ושבמבט לאחור היא היתה ההחלטה הכי חשובה והכי טובה שקיבלתי בחיים שלי. למרות המחיר הזה, הייתי עושה את זה שוב (רק הרבה יותר שנים קודם). גם בעלי- שהיגר לפה מארגנטינה- מרגיש בדיוק כמוני ונושא החברים הוא המחיר היחיד שהוא משלם על ההגירה (וגם הוא היה עושה את זה שוב בלי לחשוב פעמיים, למרות המחיר).
ואחרי ההקדמה אני אפרט מה המחיר.
מי שמכיר אותך מגיל 5 או 15, מכיר אותך באמת.
זה לא שאין לי חברות פה בספרד, אבל הן לעולם לא יספקו לי את סוג החברויות שיש לי בחיפה.
כשאנחנו פוגשים אנשים בגיל שלושים או ארבעים, אנחנו יכולים להיות האנשים הכי ישרים ואמיתיים בעולם, אבל אנחנו עדיין נעשה איזושהי "קוסמטיקה" לפרטים שאנחנו מספרים כשאנחנו מציגים את עצמינו ומספרים מי אנחנו. הרי אי אפשר לסכם את כל החיים ולעבור על כל פרט ופרט, אז מטבע הדברים, כשאנחנו מסננים ובוחרים מה לספר, אנחנו לא נספר את הצדדים שאנחנו פחות גאים בהם (מה גם שיש הרבה דברים בעבר שלנו שאנחנו מדחיקים, ובעצמינו לא ממש זוכרים).
אבל מי שהיה איתך בגיל חמש או חמש עשרה כבר יודע מי אתה ממקור ראשון. אם הוא עדיין אוהב אותך, אז הוא אוהב אותך באמת.
חוץ מזה, מהגרים בד"כ זזים הרבה בשנים הראשונות עד שהם מתברגים במקום החדש. אז החברות שהיו לי בעיר שגרתי בה קודם, עכשיו כבר רחוקות ממני. החברה הכי טובה שלי פה פוטרה לפני שלוש שנים וחזרה לבילבאו - מאות ק"מ מפה- והחברה הכי טובה שהיתה לי באנדלוסיה, נשארה שם, וזה גם כמה מאות ק"מ רק לכיוון השני. כך שאין לנו ספונטניות של "בואי לקפה" וזה ממש חסר לי פה.
עוד חברה ספרדייה שהיתה הדבר הכי קרוב לחברת ילדות בשבילי, כי הכרתי אותה לפני כמעט עשרים וחמש שנה, עזבה לארה"ב, התגרשה וחזרה משם אחרי עשרים שנה בטקסס, והיא השתנתה שם ברמה כזאת שהיא ממש איכזבה אותי לאחרונה, ועתיד החברות שלנו די מעורפל. גם היא גרה 200 ק"מ מפה בכל מקרה.

לא מזמן הכרתי פה שתי נשים ישראליות בערך בגילי ובאמת יש איזה סוג של התקשרות שהיא מאד "ישראלית", גם אם אנחנו לא מכירות מישראל או מגיל חמש, אני מרגישה שהן מבינות טוב יותר מהספרדיות מי אני ומאיזו משפחה באתי, ואיזה מין טיפוס אני באופן כללי, כי ההקשר הרחב של הסביבה שבה גדלתי ושל כל מה שעיצב את האופי שלי, מוכר להן. אבל גם הן גרות מאתיים ק"מ מפה, לכל אחת מהן יש ילדים ועיסוקים של גילאי הארבעים, אז ספונטניות ממש אין.

כשאני יושבת בבקרים, או בשישי אחה"צ, לקפה בבר השכונתי מול הבית, ורואה איך השכנות הספרדיות מחברות שולחנות עם חברות שלהן שגדלו ביחד איתן (וגם הילדים שלהן כבר חברים), אני נשרפת מקנאה כי אני יושבת לבד. זה קורה לנו גם בזוג: בעלי ואני שותים משהו בשכונה, מסביב כל השכנים מחברים שולחנות עם חברים, ואנחנו לבד. זה חור בלב וזה מחיר כבד, גם אם הוא שווה את זה.
כשאני בחופש בחיפה, אני כל הזמן בבתי קפה, מוזמנת לאנשים הביתה, יוצאת, מבלה עם חברים. גם מי שבנעורים לא היו חברות קרובות שלי, עכשיו אנחנו כן. זה ההבדל.
 

La Milagrosa

New member
זה כנראה כבר לא יקרה, אבל אני משלימה עם זה באהבה.

אגב, יש מי שאומר שאם היו לי ילדים המצב היה שונה, כי ההכרח להיות בקבוצה של ההורים בגן ובבית הספר תמיד יוצר חברויות. זה נכון?
אני נוטה להאמין שכן, כי אמא שלי באמת חברה עד היום של כמה נשים שהכירה כשהייתי בגן, כי הילדים שלהן היו איתי שם.
 
אני מאמינה שדרך הילדים נוצרים קשרים וזה מאוד עוזר

אבל כשהאדם המתאים יגיע, הוא יגיע, ויתן מענה גם לצורך הזה
 

forglemmigej

New member
חברלך

נתחיל מזה שהייתי רוב חיי מיזנטרופית, אז מעולם לא הרגשתי חסך בחברויות. נמשיך,מה שמאפיין חברה צעירה כמו מדינת ישראל זו חברות או יותר נכון רעות.אני לא חושבת שיש מלה מקבילה בשפות אחרות לרעות כי היא עמוקה מאיזור ים המלח המיובש והשרוף.
אני אתן דוגמא מהרשת, אני חברה בקבוצת פייסבוק של היסטוריה , יש בה כמאה אלף חברים וצפונה, באמת תכנים מעוררי השתאות ואנשים עם ידע ענק לפעמים מביאים סיפור על מישהו שמת ממזמן אבל באמת השאיר את רישומו על החברה, לאו דוקא הישראלית, מיד יצוצו כאלו שיגידו אה, הייתי שכן שלו, הכרתי את סבתא שלו, כאילו מישהו מהשכונה חחח,זה מיד מזכיר לי את השיר: העם הזה, העם שכמה טוב שהוא כזה.
כשהגעתי הנה לפני שנות אלף חיפשתי חברלך ישראלים אבל אחרי זמן התנתקתי, רק בגלל שפה משותפת זה לא מספיק לחיבור, מה לעשות יש לי דרישות מבני אדם. המקומיים מאד לא חברותיים ככה הם גם בינם לבין עצמם הם לא מי יודע מה מתחברים וזה מתאים לי, לא רק זה גם בין יחסי משפחה, אם מישהו עושה טובה משלמים לו, ראיתי בעיניים שלי לא פעם ולא פעמיים, זה כדי לא להיות חייב אף פעם, זה גם בחיי היומיום, אנשים תמיד משלמים את החובות לא יאמן זה מסביר את העדר השחיתות המושתת פה בדנא. אבל בלי חברים בכלל אי אפשר אז יש לי ארבעה חברי אמת הם חיים בארץ, כולם גברים כי נשים הן מאד מאד שיפוטיות ולהם אני יכולה לספר את צפונות לבי בכל שעה משעות היום והם תמיד מכילים. הם חברים הרבה שנים ויקרים מיהלומים. החבר הכי טוב כמובן הוא הזוגי ותמיד מוכן לשמוע ולהכיל מה שיש לי על סדר היום, הוא פחות פתוח כי חלק מהמנטליות פה היא לא להתלונן, תהיה מבסוט ותסתום, בענין הזה אני צריכה לעבור עוד אינטגרציה.
 
נשמע מאוד לא פשוט שם

יש לי, או יותר נכון היו, כי הם עזבו את האי, זוג חברים שהם שוודים. המנטליות שלהם מאוד שונה ממה שאת מתארת, למרות שהאישה, יותר סגורה ושומרת לעצמה את הקשיים והפרטים האישיים שלה. זה כמובן מאוד אינדיבדואלי, אבל יתכן שהשוודים מאוד שונים מהדנים?
 

La Milagrosa

New member
יצא לי להכיר הרבה שוודים כי עבדתי בחברות סקנדינביות במדריד.

כמעט כולם נראו לי על הרצף האוטיסטי.
גם בעבודה הנוכחית יוצא לי לפעמים לקיים שיחות טלפון עם סקנדינבים (בעיקר שוודים ופינים), וזה בלתי נסבל ההימהומים חסרי הפשר שלהם והשתיקות הארוכות והמעצבנות.
בקיצור, לא הייתי מחזיקה מעמד שעה וחצי בסקנדינביה, ולא רק בגלל הקור.
מה שכן אני מתה על הסלמון המעושן הנורבגי שמוכרים ב"איקאה". אין בכלל מה להשוות לכל סלמון אחר שטעמתי, זה ליגה אחרת.
 

forglemmigej

New member
הלקסים מנורבגיה באמת טעימים אלו מגרינלנד אפילו יותר

השתיקות השבדיות מזכירות לי כשהייתי בתיכון, פעם בשבוע היו מקרינים סרט של ברגמן, בתחילת הסרט הגבר היה אומר, הא, אחרי שעה וחצי האשה היתה עונה לו גם כן הא , ככה הסרט היה מסתיים וזה שהעביר הרצאה על הסרט אמר שהוא אמנותי וחדר ללב. ממש.
אם אני משווה את שבדיה לדנמרק , הראשונה נותנת תחושה שהיא יותר אירופאית ובציבילזציה,יש כבישים, בתים,כפרים, תחנות כח, בשבדיה זה יותר גדול ופראי, אתה שואייל את עצמך איפה לעזאזאל אני נמצא,יש מקומות שכאילו נשארו בשנות החמישים של המאה הקודמת ואף אחד לא ביקר שם מאז, אגמים ענקיים וכחולים,שמיים כחולים גם,יערות עד פראיים ועתיקים שנראים כאילו יש בהם טרולים וזאבים. האמת שהם באמת נמצאים שם!
 

La Milagrosa

New member
טוב קולנוע סקנדינבי זה זוועת עולם, עם מעט מאד חריגים.

אני זוכרת את זה מהסינמטק החיפאי בשנות השמונים.
אהההההההההההההההההה איזה סיוט
 

alphadelta

New member
חברויות

נדדנו הרבה בארצות הברית. ופה, (בתחנה האחרונה לבנתיים...
) יצרתי חברות קרובה. מה שמאפיין את האיזור הזה הוא שהוא פחות אליטיסטי ופחות שיפוטי. אישי היקר הוא סבלן מאין כמוהו לשמוע ולהכיל כל מה שעל ליבי. והוא גם חולק כך שזה הדדי למזלי. ומעבר לגיסתי האמריקאית למהדרין אני קרובה בעיקר למהגרות כמוני שפגשתי בעבודה שלי ו״אשה של״ שפגשתי בעבודה שלו. אבל החברה הקרובה באמת, אחותי מבחירה, הנפש השניה שלי נמצאת במרחק טלפון יומי. ויחי הסקייפ ודומייו.
 

KallaGLP

New member
זה אחד הדברים שמלכתחילה הכי חששתי מהם

לפני המעבר לארה"ב ובמשך זמן מסוים אחרי המעבר.
להפתעתי, בקליפורניה תוך כמה חודשים היינו מוקפים בחברים, שחלקם הפכו לחברי נפש של ממש. רובם ישראלים לשעבר, אך לא כולם, אפילו לא כולם יהודים.
והחלק המתסכל ביותר של המעבר מקליפורניה היה הצורך לעזוב את החברים האלה, שכל כך טרחנו לטפח את החברות איתם, ולהתחיל שוב הכל מחדש.
למזלנו, זוג אחד של חברים קרובים עבר לאותו מקום זמן קצר אחרינו, ועוד זוג חברים עבר קצת לפנינו, כך שאנחנו בהחלט לא מרגישים בודדים. כמו כן, יוצא לנו מדי פעם להיפגש עם החברים הטובים מקליפורניה ולנסוע לטיולים משותפים. בנוסף, גם פה כבר הכרנו אנשים וחבורות שאנחנו משתייכים אליהם ומבלים יחד. רובם הם עדיין יותר בגדר ידידים ומכרים מאשר חברים קרובים, אבל זו בהחלט התחלה טובה.
בכל מקרה, כמובן שאין תחליף לחברים הטובים שהשארנו בישראל, כי הרי אדם אהוב וקרוב אחד אינו תחליף לאדם אהוב וקרוב אחר. גם אם יהיו לנו מיליון חברים קרובים פה, תמיד נתגעגע לחברים הוותיקים. אנחנו שומרים איתם על קשר ומתכננים לשמור על הקשר הזה תמיד, לא משנה איפה נהיה וכמה חברים חדשים וטובים נכיר.
 
למעלה