מה בסוף לומדים מהחיים ?

סזפוס

New member
כן נושא מעניין

אבל בכל זאת ה"אני" שהוא המייצג של אוסף הישויות מוגבל לאוסף הישויות החי בתוך הגוף שלי או ליתר דיוק במקום מסויים מאד במוח שלי. כל שאר הישויות הדרות בתוכי ואלו החיצוניות לגופי מתקשרות לישות שלי באמצעות החושים. אם הייתי עושה אנלוגיה לתוכנה הרי שאלו ישויות חיצוניות או ישויות ספריה.
 

וגרביים

New member
סזפוס, לא ברור לי משהו

אתה מחשיב רק את האני לישות הקולקטיבית? זה כבר דיון אחר על מי זה ה"אני" האם זה רק המיינד שלנו או כל הגוף כולו. לדעתי ספק אם הייתי יכול להתקיים רק עם המיינד ללא שאר חלקי הגוף, למרות שהוא בין החשובים. לגבי זה שהמיינד הוא כמו תוכנת מחשב או מחשב, ההשארה הזו נופלת בניסוי החדר הסיני.
 

5GIPI5

New member
ואולי כאן המקום להציג את הבדיחה

יום אחד הראו בטלויזיה אדם שעדיין לא מצאו לו תורם ללב הרקוב שלו והוא היה מחובר לקופסא שחורה(לב זמני) כאשר שני חוטים מחברים בין הקופסא לגוף והוא עמד במסדרון מעשן סיגריה .הכתב פנה אליו ושאל למה אתה מעשן,והוא ענה מה איכפת לי אין לי לב.ועכשיו תאר לעצמך בן אדם אם שני חוטים יוצאים מהראש שלו והמח שלו נמצא בתוך קופסא שחורה מחוץ לגוף אם ישאלו אותו איך אתה חי .הוא יענה מה איכפת לי אין שכל אין דאגות.
 

וגרביים

New member
אתה שוב מסיט את הנושא לדיון אחר

דיון שנקרא: "איפה ה'אני' מתקיים". רוצה פתח אשכול חדש על זה, זה יכול להיות דיון מעניין. באיזה שלב אנחנו כבני אדם מפסיקים להיות ה"אני" שלנו, כאשר כל פעם מחליפים לנו חלק אחר בגוף.
 

5GIPI5

New member
טכנית הזהות שלנו נמצאת במלכודת

האני שלנו מפוצץ המצגות שווא כמו פרסומות אינטרסנטיות ושלטון שמעוות את המציאות לטובתו .אם פעם השולטים היו משרתי הציבור היום הם אדונים על משרתים. האני שלנו מעוות בצורה מכוונת גם בלי שיחליפו לנו חלקי גוף.
 

וגרביים

New member
מותר האדם מהבהמה, ניתן להתנגד

לאותה הפצצה של אינפורמציה דמגוגית, זה רק עניין של רצון ואופי חזק.
 

5GIPI5

New member
המשפט הוא מותר האדם מן הבהמה אין

מה זאת אומרת אופי חזק ? רצון חזק? אנחנו מתמודדים אם כוחות יותר גדולים מאיתנו כפרטים אנחנו כמו עלים נידפים ברוח .אנשים משקיעים הון עתק בשביל לסמם אותנו בכמה שניות של מקסם שווא ,אדם בודד הוא חסר אונים מול מערכת שווק אגרסיבית עתירת ממון שכל רצונה הוא למכור לנו מה שאנחנו לא צריכים.
 

וגרביים

New member
חוסר האונים של האדם הפשוט

הוא עקב חוסר החינוך שהוא מקבל בגיל צעיר. ניתן להתגונן מול זה על ידי הבנה של מה שהולך מולנו. תראה, אני אישית לא אחראי על כל האנשים האחרים בעולם, אני אחראי אך ורק לעצמי ולבני משפחתי, אין מה לעשות, זו החברה שאתה חי בה, זה המחיר שאתה משלם. שים לב שאני לא מתנגד למה שאתה אומר על החברה הצרכנית שלנו, אני לא מסכים איתך שאנחנו כצאן לטווח, מי שיכול מתגונון, החזקים שורדים. שאלה נוספת: מה רע להיות פריט בחברה צרכנית? נכון אז יש לך בבית יותר חפצים ממה שבאמת אתה צריך, אבל האם זה מזיק?
 

5GIPI5

New member
אתה מבין מה הולך מולך מר גרביים

על איזה חינוך אתה מדבר?תראה מה אתה כותב: "אני לא אחראי-החזקים שורדים" "אני אחראי לבני המשפחה שלי-אין מה לעשות" תקרא את עצמך זה לא כמו להחליף גרביים אתה אחראי ועוד איך אתה אחראי רק שהאחריות היא ממך והלאה,מה זה מזיק אתה שואל תתעורר מהתרדמת הגנבים הכי גדולים הם גונבי הדעת שמוכרים לנו אשליות.
 

סזפוס

New member
גם ללא אוויר ומזון

לא תוכל להתקיים אבל אוויר ומזון אינם חלק מהמיינד שלך. בקשר לניסוי הסיני, כנראה שמשהו בניסוי פגום.
 

סזפוס

New member
קראתי בויקיפדיה כדי להיזכר

ובכן בסוף המאמר רשום בפירוש: "כשהטיעון עלה לראשונה הוא עורר ויכוח ער וטענות-נגד ומאמרים. היום רוב עולם הבינה המלאכותית מתייחס לטיעון כטיעון חסר חשיבות."
 

וגרביים

New member
העניין הוא שהרבה ממהרים לפסול את

הניסוי הזה כי הוא די קוץ בתחת. שים לב מי טוען שזהו טיעון חסר חשיבות: "רוב עולם הבינה המלאכותית מתייחס..." הם לא הצליחו להפריח את הטיעון הנ"ל באופן חד משמעי ועדין הוא שנוי במחלוקת, ולכן העלתי אותו פה, השאלה למה נוח לך להאמין, למתנגדים או למאמינים בניסוי.... וקח חומר למחשבה, בכל רגע בהיסטוריה כולם מיהרו לומר שהמיינד הוא כמו ה.... בעבר אמרו את זה על מרכזיות תקשורת, ואפילו על המחשב הכרטסיות שהיה פעם ועוד כל מיני המצאות מתוכחמות של אותה תקופה. וכל פעם מחדש משווים את הפעולה של המוח לאותה המצאה חדשנית, אולי כי זה פשוט נוח לנו להסביר משהו שאינו מובן לנו במלואו ברגע זה, אבל האמת היא שאנחנו עדין לא יודעים באופן מלא איך המוח שלנו עובד, יש לנו עוד נושאים רבים שאנחנו צריכים.
 

סזפוס

New member
נדמה לי

שאתה היצגת את ניסוי החדר הסיני כניסוי שמוכיח חד משמעית שאין להשוות בין מוח האדם למחשב ומסתבר שבסך הכל הוא הוכיח שאין העניינים פשוטים כל כך. וודאי שיש לנו עוד הרבה דברים לחקור ואני גם בטוח גם שאף פעם לא נצליח להבין אותם עד הסוף. המבנה של המוח שונה ממבנה ה- CPU של המחשב ולכן האנלוגיה למחשב אף פעם לא תהיה מושלמת.
 

וגרביים

New member
אתה חושב מחשב זה CPU בלבד?

המתנגדים הביאו מערכת מחשבים שמחוברת ברשת ומחלקת את המשאבים שלה ומבצעת חישובים בפלטפורמות.... אבל אני מסכים איתך שהניסוי הוא לא חד משמעי, אבל הניסוי הסיני מערער חזק את הקשר הזה, כך שכן ניתן לציין את החדר הסיני פוסל את הקשר בין בינה למחשב, אומנם לא פסילה מוחלטת אבל יש פסילה פתוחה כי אין פיתרון חד משמעי לחוסר יעילותו של החר הסיני.
 

סזפוס

New member
פעם עשיתי פרוייקט בשפות טבעיות

וכתבתי תוכנה בפרולוג שהתמירה לשפת מחשב שאלות פשוטות כדי שהמחשב יבין את משמעותן וישלוף את התשובה הנכונה מתוך טקסט נתון. התברר לי שזה לא כל כך מסובך ללמד את המחשב את משמעות המילה WHERE שמתייחסת למקום או WHEN שמתייחסת לזמן וכך הלאה. כמובן שהגבלתי את השאלות לשאלות בשפה פשוטה וכן את הטקסט למספר קטן של עמודים אבל העיקרון הובן. ישנן היום תוכנות שאתה יכול לשוחח איתן ובשיחה נורמלית קשה לך מאד להבחין בכך שזו תוכנת מחשב ולא אדם ממש.
 

וגרביים

New member
יפה לך, אבל האם בן אדם הוא מכונה

ששואלת או עונה על שאלות? מה אם הסייקי? לדעתי פה נכשלו רוב האשי ה- AI, הם לא פירקו את המנגנונים הנפשיים האנושיים מספיק על מנת להרכיבם מחדש באובייקט חיצוני, למרות שההכרה הנורמאלית חושבת בשפה אנושית, תת ההכרה פועלת באופן יותר ויזואלי וצורת המחשבה שלה שונה ומורכבת יותר מהשפה הרגילה.
 

5GIPI5

New member
האם המטרה היא להפוך אותנו למכונות?

מה זה להפוך מכונה לאדם או להפוך אדם למכונה? לא סתם שהניסויים הכי מוצלחים נערכים על צמחים למרות שאיננו יודעים מה ההשלכות של האוכל המהונדס. הסכנה בניסויים היא שמתוך רברבנות להפוך את המכונה להכי קרובה לאדם נצליח ליצור אנשים בעלי מודעות של צמח מרגישים משהו אבל לא צוחקים לא בוכים לא מתרגשים. אז למה שלא נלך כבר על אדם אם כנפיים שיכול לעוף מן עוף מוזר חיה משונה -המחשבות באויר הראש באדמה.
 

5GIPI5

New member
כדאי שתשים לב לסכנה שאתה מטיף לה

כבר היום מכונות רובוטיות מחליפות את בני האדם כמעט בכל תחומי החיים.הבעיה היא שלא חשבו מה יקרה אם בני האדם שאינם יכולים להתפרנס בכבוד בגלל שמכונות מחליפות אותם. כבר היום ההוצאות שלי על הרכב והמכונות שאני משתמש עולות על האוכל שאני מוציא על הילדים שלי על מה אתה מדבר בכלל איזה בינה יכולה להחליף בן אדם? תראה מה קורה בעולם. מסתובבים עבמים אם חוטים מחוברים לפה ןלאוזן מנותקים מהסביבה ומדברים אם עצמם. הבינה היחידה היא שאנחנו לא צריכים להיות רובוטים.
 
למעלה