מה אתם עושים עם הבנק?

המרחפת

New member
מה אתם עושים עם הבנק?

אתמול ישבתי הרבה זמן עם מנהל סניף הבנק שבו אני חברה, וניסינו למצוא פתרון כך שכל פקידה שמתקשרת אליי מכל סיבה שהיא לא תתקשר אלא תשלח פקס. הבעיה הייתה טכנית בעיקרה, איך לרשום את זה במחשב כך שכל פעם שעולה מספר הטלפון תופיע גם ההודעה ופשוט אין מקום לרשום את זה, חוץ מאשר באיזו פינה במסך המחשב שלא בטוח שמסתכלים עליה. בסופו של דבר לא יצאתי עם פתרון ממשי, וכששאלתי איך הם מתקשרים עם לקוחות חרשים אחרים, הוא אמר שאין מדיניות קבועה אך לרוב יש מיופה כוח בחשבון, שאליו מתקשרים. אמנם יש לי מיופה כוח, אך למטרה אחרת לגמרי, אני עצמאית ומעוניינת שהם יתקשרו איתי בדרך שבה אני יכולה לתקשר. מה אתם עושים עם הבנק?
 

amitk80

New member
האמת היא מרחפת

שאני לא מבין למה באמת אי אפשר להציב במסך מקום שבו יציינו שצריכים לשלוח לך הודעות בפקס. זה בסך הכל לשנות חלק קטן בקוד של התוכנה שלהם על מנת שזה יוצג כהלכה. השאלה היא האם כל החירשים מתקשרים עם מיופה כוח.
 

המרחפת

New member
תן לילנחש: אתה איש מחשבים/ לומד/ למדת מחשבים?

ברגע שמישהו אומר "זה בסה"כ להתעסק בקוד של התוכנה", זה מישהו שלא זוכר מה זה לא להבין במחשבים, או שהמערכת היא מערכת של כלל הבנק, לא רק של הסניף. דיר באלאק אם תפיל מערכת מחשבים של הבנק השני בגודלו בישראל.
 

אמיר335

New member
העניין הוא שאנשי המיחשוב/התוכנה של הבנק

הם אלה שצריכים להסדיר את זה שזה יהיה בולט יותר לעין שצריך לשלוח לך פקס ולא להתקשר אלייך. וזה לא שינוי גדול מבחינתם -וכן אני מתעסק במחשבים - נא לא להרביץ לי
- אבל העניין הוא שכנראה הכל זה עניין של סדרי עדיפויות. הם כנראה לא ממש חושבים שזה חשוב או דחוף או יותר גרוע בכלל לא מודעים לבעייה. צריך להקים קול זעקה. זה מסוג הדברים שלא ממש מתחשבים באוכלוסיית ליקויי השמיעה: כמו למשל מה שהעלנו פה שאין כתוביות בתכניות טלויזיה בעיברית-ארץ נהדרת למשל- ואני מניח שהרשימה עוד ארוכה. אבל אחרי יום עבודה שכזה אני ממש לא זוכר עוד
 

צלף

New member
זה לא פשוט כל כך להנהיג שינוי במערכת

אולי בקוד זה משהו קטן - אבל צריך לעשות בדיקות שזה לא מזיק במקומות אחרים, צריך לקיים ניתוח מערכות כדי לדעת איך לשלב את השינוי, צריך להפיץ לכולם צריך להסביר לאנשי שירות... אבל צריך באופן כללי לומר, 10% מהאכלוסיה מתקשים בשמיעה בצורה זאת או אחרת, ולחלקם עדיף לשלוח מייל/פקס/SMS ודרך לקוחות יכולים לקבל היום את רוב השירותים הבנקאים בחיבור ל- אינטרנט - זה גם חוסך עמידה בתור.
 

אמיר335

New member
מה שאתה אומר זה נכון

אבל בגדול זה גם עניין של סדרי עדיפויות אם שיעור ליקויי השמיעה באוכלוסיה היה גבוה יותר או אם לליקויי השמיעה היה לובי חזק וקולני יותר אז הם היו מוצאים את הזמן והמשאבים כדי לפתור את הבעייה
 
יש לי מיופה כוח

אבל גם אני עושה באופן עצמאי (במידת האפשר) את רוב הסידורים שלי מול הבנק. הצעה - אם יש לך בבית טלפון עם משיבון, אולי את יכולה לבקש ממישהו שיקליט בשבילך הודעה שאומרת שישלחו לך פקס במקום להתקשר איתך בטלפון? (ההודעה לא חייבת להיות מכוונת לפקידת הבנק אלא לכל אדם שרוצה ליצור איתך קשר.)
 

LordNor

New member
תשובה חלקית ../images/Emo26.gif

אני מניח שאצלי זה אחרת, מכיוון שאני לקוח בבנקאות הפרטית. כל פניה של הבנק אליי מתנהלת באמצעות חשבון הבנק שלי באינטרנט, כמו כן אני גם מחזיר להם תשובות שלי לכל מיני בקשות אך ורק באמצעות המערכת הממוחשבת - אין טלפונים\פקסים\איימילים אם יש לך חשבון באתר הבנק, לדעתי אפשר לבקש שכל פנייה תתבצע לחשבון המדובר ואם יש דרישה לחזור עם תשובה שלך, אז ניתן באמצעות המערכת. אנחנו בעידן שיא הטכנולוגיה - נצלי זאת
 

המרחפת

New member
זו בדיוק הדרישה שהעליתי אתמול

שיש מספיק אמצעים טכנולוגיים שבהם אני נגישה, אבל נתקענו כל הזמן עם שתי בעיות: 1. זה לא בהכרח אמצעים שבהם הפקידה יודעת לפנות (לדוגמה, המחשב שלה לא יכול לשלוח לי אי מייל 2. רציתי, מאד בפשטות, שכאשר הן פותחות את התיבה שבה רשום מספר הטלפון שלי, תופיע הודעה לשלוח לי פקס. זו הייתה כבר בעיה בשביל מתכנתים (ע"ע תשובתי לעמית).
 

צלף

New member
Voice To SMS

זה שירות שאני משתמש בו ויכול לעזור לך המון כולל המקרה שלך, כל מי שמתקשר לפלאפון שלי ואינני עונה לו - עובר למוקד של ביפר, ושם המוקדנית מקבלת הודעה מהמתקשר וכותבת ושולחת לפלפאון שלי הודעת SMS כפי שנאמרה על ידי המתקשר. ישנו גם מספר טלפון אישי לכל מנוי על השירות בביפר, ואותו אני נותן לכל מקום כמו הבנק - כך שמי שמתקשר למספר הזה מגיע מידית למוקדנית, והיא כבר מתמללת את ההודעה ושולחת ל- SMS ישר. לקישור להסבר מלא על השירות: http://www.beeper.co.il/?CategoryID=175
 

amitk80

New member
מה שהתכוונתי להגיד מרחפת

הבעיה היא בקוד התוכנה של הבנק ולכן התיקון הוא רק בקוד וזה לא היה אמור להשמע כטון מזלזל ומצטער אם זה נשמע ככה. בכל אופן זה משהו שמתכנתי הבנק אמורים לטפל בו כי בשביל זה הם מקבלים למעלה מ 8000 שקל כל חודש. אני במקרה יודע קצת כמה מקבלים ומה צריך להעשות כי אני לומד מערכות מידע לתואר שלי וחלק מהחבר'ה שלומדים במסלול הזה הולכים לעבוד בבנקים. תראי, זה שהפקידה אומרת שהיא לא יכולה לשלוח מייל מהמחשב שלה, זהו פתרון שלא מקובל עלי אישית. וואלה שירות הוא חלק חשוב מאד. במיוחד כשמדובר בלקוחה עם צורך מיוחד. תראי הפיתרון הוא לא לשנות את כל ה GUI (ממשק למשתמש שמפעיל את המערכת - למשל האקספולרר הוא ממשק GUI לגלישה באינטרנט) אלא רק להגדיל את התיבה שאומרת שצריך לשלוח לך פקס ולא לתת לך מידע על החשבון בטלפון. השינוי לא גדול ופה הבעיה. בשל העובדה שהשינוי לא גדול הוא מתועדף נמוך למרות שיש לו משמעות חשובה עבורך (עד כמה שזה עצוב אבל צריך להבין גם את הבנק. אני משער שיש להם דברים גדולים יותר להתעסק ולכן להם זה נראה שולי אבל זהו לא ענין שולי כי זה הבדל של עולם ומלואו. אני יכול להבין את זה כי גם אני עם מגבלה רפואית אז ככה שקל לי להזדהות עם מה שאת מרגישה) בכל אופן תנסי להעזר בפתרונות שהחבר'ה פה הציעו (ואני משער שהם מבינים קצת יותר ממני כי הם למדו את זה על בשרם), אבל כמו שאמרו פה צריך להקים קול זעקה חזק כדי שיממשקו את כל המערכות של הבנק על מנת שיתאים לחירשים. אגב לדעתי יש חוק במדינת ישראל שמחייב שירותים להיות נגישים לאנשים נכים בעלי צרכים מיוחדים. שווה לך אולי להפעיל את שמע או מי שדואג לרווחת החירשים ואני מאד רציני. את צריכה לנסות לבקש אולי לדבר עם המנהל של הסניף. אין לך הרבה מה להפסיד, רק תוכלי להרוויח. זה מה שאני הייתי עושה. שיהיה לך בהצלחה, עמית
 

המרחפת

New member
בהנחה שקראת את ההודעה הראשונה שלי,

אז אתה כבר יודע שהייתי אצל מנהל הסניף. כי זה היה רשום בשורה הראשונה של ההודעה. בכל מקרה כל הפתרונות שלהם לא רלבנטיים למקרה, כי הם מדברים על קבלת מידע על החשבון, שזה שירות שאני כבר מקבלת דרך האינטרנט, בזמן שאני מדברת על יצירת קשר שנעשה ביוזמתה של הפקידה. כאשר אני רוצה ליזום פניה לבנק, הם הצהירו שבשמחה ישרתו אותי דרך הפקס.
 

Kanish

New member
תקשורת (?)

אחרי קריאת כל השירשור וכל העניין הזה, אני שואלת את עצמי בפעם האלף --- למה לא מקימים שירות ממסר אמיתי בישראל? לא שירות הודעות כמו סלקום. שירות ממסר אמיתי במאה אחוז. זה פותר לגמרי כל פנייה טלפונית מכל סוג, אליי או ממני לאחרים. בחו"ל זה עובד מצויין ועם כל הכבוד לדוא"ל, סמס, פקס וכו' וכו' אין תחליף לשיחת טלפון פשוטה לכל טלפון רגיל בלי צורך במכשיר מיוחד בצד השני. טלפון וידאו לא עובד, כי צריך כזה בשני הצדדים. פקס לא יעיל, כי צריך פקס בצד השני וגם הצד השני צריך לטרוח לקרוא ואז לענות (מתברר שלשומעים קשה עם זה...). סמס לא יעיל כי לארגונים לא שולחים לטלפון נייד, יש להם קו טלפון רגיל ולזה אי אפשר לשלוח סמס, שלא לדבר על זה שסתם שירותים כמו להזמין חדר במלון או לברר טיסות ונסיעות ודברים כאלה או להתקשר בקשר לתשלום חשבון --- את כל זה אי אפשר לעשות לא בסמס, לא בפקס (או בכל אופן לא תמיד) ובדרך כלל גם לא בדוא"ל. בפעם האלף -- שירות ממסר!!!
 

צלף

New member
האם את מתכוונת לשירות הזה ../images/Emo35.gif

זה שירות שישנו בארצות הברית ועוזר יפה לכבדי שמיעה וגם מתאים להם יותר משירות המימסר. הייתי רוצה שיהיה שירות כזה בארץ. כל השוני בינו לבין שירות מימסר שהכבד שמיעה מדבר חופשי עם השומע בטלפון. אבל יש מתורגמן סמוי: ששומע את הצד השומע ומקליד את מה שהשומע אומר ומעביר את זה בו זמנית לכותרות שנמצאים בטלפון מיוחד שמותאם לכך - כך שהכבד שמיעה שומע גם את הצד השומע וגם קורא את התמלול בכותרות. פרטים בקישור: http://www.captionedtelephone.com/ ישנו שירות מימסר פרטי בארץ - השירות של החברה של אהרון עייני: מקשרפון שמיועד למימסר תוך שימוש בתקשורת בשפת סימנים. http://www.miksharphone.co.il/main/index.jsp לפי מה ששמעתי השירות בזה הוא יקר - אבל כל הבעיה שאין מימון ממשלתי (כלומר יש הקצבה שלא מישמים אותה) לשירות הזה.
 

amitk80

New member
מאבק זה הפתרון

רק אם יהיה מאבק רציני ויצאו לרחובות להפגין על השירות הזה תקבלו הקצבה כל דבר היום במדינה מלווה במאבקים... עמית
 

צלף

New member
מי ילך לנו למאבק ../images/Emo35.gif

כרגע יש מאבק של הסטודנטים, לא נראה לי שזה הצליח לשנות הרבה - מוטב לאמץ את הכלל: בתחבולות תעשה לך מלחמה
 

Kanish

New member
מאבקים

מה שצריך זה לא סתם 'לצאת למאבק' אלא שהארגונים יהיו משוכנעים שזהו נתיב הפעולה הנכון. חלק מהבעיה נעוץ בכך שארגון אחד מאמין שרק שיטות המשלבות שפת סימנים שוות מאבק, וארגון אחר לא, וארגון שלישי לא נוגע בנושא בכלל, ומפה לשם מתפזרים הכוחות ולא נוצר שום לובי למאבק שבאמת יכול לשנות משהו. עובדה שהמאבק לכיתוביות בטלויזיה התקדם המון ב5 השנים האחרונות (נכון שהוא עוד לא הושלם, אבל מי שיטרח לזכור וודאי ייזכר שלא כל כך מזמן לא היו בכלל כתוביות באף תכנית דוברת עברית בטלויזיה וגם לא באף סרט דובר עברית בקולנוע). זה מפני שהכוחות מוקדו והופנו לצורך העניין בצורה יותר טובה מאשר בעבר. אם כל הארגונים היו משתכנעים ששירות הטלכתב / ממסר (אני אכן מתכוונת לשירות בו יש צד שלישי "סמוי" המקליד הכל עבור הלק"ש) הוא הפתרון הנכון, אין ספק שמשהו היה זז פה. לדעתי, כל מי שהיה בחו"ל ויצא לו להשתמש בזה גילה שזה באמת פותר לגמרי את כל עניין התקשורת בטלפון - אפשר להתקשר לכ-ו-ל-ם, ובארצות בהן השירות קיים כמו שצריך אפשר גם להתקשר בכל שעה ובכל יום ולא רק בין 9 ל12 בבוקר רק בימי עבודה. במקום כל השטויות של ללחוץ לשירות סמס או פקס, צריך ללחוץ להנגשת הטלפון עצמו ללק"ש. השירות של אהרון עיני לא שווה הרבה כשירות לקהל הרחב, גם מפני שהוא מצומצם לשפת סימנים (והרוב, עם כל הכבוד, לא מסמנים) גם מפני שהוא מצריך יותר ציוד ודורש העסקת שומעים שגם יודעים שס"י במוקד (מצמצם מאוד את מאגר העובדים המתאימים ולפיכך מקשה על הפעלת השירות) וגם פשוט מפני שהוא יקר. שירות ממסר בזמן אמת הוא הדבר הנכון לסבסד כי הוא יכול לשרת לא רק דוברי שס"י אלא גם מבוגרים המאבדים את שמיעתם וגם אנשים שומעים עם קשיי דיבור ובקיצור - קהל הלקוחות הפוטנציאליים הרבה יותר גדול וגם הלובי להפעלת לחץ הרבה יותר גדול!!!!
 

Kanish

New member
מאבקים

מה שצריך זה לא סתם 'לצאת למאבק' אלא שהארגונים יהיו משוכנעים שזהו נתיב הפעולה הנכון. חלק מהבעיה נעוץ בכך שארגון אחד מאמין שרק שיטות המשלבות שפת סימנים שוות מאבק, וארגון אחר לא, וארגון שלישי לא נוגע בנושא בכלל, ומפה לשם מתפזרים הכוחות ולא נוצר שום לובי למאבק שבאמת יכול לשנות משהו. עובדה שהמאבק לכיתוביות בטלויזיה התקדם המון ב5 השנים האחרונות (נכון שהוא עוד לא הושלם, אבל מי שיטרח לזכור וודאי ייזכר שלא כל כך מזמן לא היו בכלל כתוביות באף תכנית דוברת עברית בטלויזיה וגם לא באף סרט דובר עברית בקולנוע). זה מפני שהכוחות מוקדו והופנו לצורך העניין בצורה יותר טובה מאשר בעבר. אם כל הארגונים היו משתכנעים ששירות הטלכתב / ממסר (אני אכן מתכוונת לשירות בו יש צד שלישי "סמוי" המקליד הכל עבור הלק"ש) הוא הפתרון הנכון, אין ספק שמשהו היה זז פה. לדעתי, כל מי שהיה בחו"ל ויצא לו להשתמש בזה גילה שזה באמת פותר לגמרי את כל עניין התקשורת בטלפון - אפשר להתקשר לכ-ו-ל-ם, ובארצות בהן השירות קיים כמו שצריך אפשר גם להתקשר בכל שעה ובכל יום ולא רק בין 9 ל12 בבוקר רק בימי עבודה. במקום כל השטויות של ללחוץ לשירות סמס או פקס, צריך ללחוץ להנגשת הטלפון עצמו ללק"ש. השירות של אהרון עיני לא שווה הרבה כשירות לקהל הרחב, גם מפני שהוא מצומצם לשפת סימנים (והרוב, עם כל הכבוד, לא מסמנים) גם מפני שהוא מצריך יותר ציוד ודורש העסקת שומעים שגם יודעים שס"י במוקד (מצמצם מאוד את מאגר העובדים המתאימים ולפיכך מקשה על הפעלת השירות) וגם פשוט מפני שהוא יקר. שירות ממסר בזמן אמת הוא הדבר הנכון לסבסד כי הוא יכול לשרת לא רק דוברי שס"י אלא גם מבוגרים המאבדים את שמיעתם וגם אנשים שומעים עם קשיי דיבור ובקיצור - קהל הלקוחות הפוטנציאליים הרבה יותר גדול וגם הלובי להפעלת לחץ הרבה יותר גדול!!!!
 

Kanish

New member
מאבקים ומאבקים

מה שצריך זה לא סתם 'לצאת למאבק' אלא שהארגונים יהיו משוכנעים שזהו נתיב הפעולה הנכון. חלק מהבעיה נעוץ בכך שארגון אחד מאמין שרק שיטות המשלבות שפת סימנים שוות מאבק, וארגון אחר לא, וארגון שלישי לא נוגע בנושא בכלל, ומפה לשם מתפזרים הכוחות ולא נוצר שום לובי למאבק שבאמת יכול לשנות משהו. עובדה שהמאבק לכיתוביות בטלויזיה התקדם המון ב5 השנים האחרונות (נכון שהוא עוד לא הושלם, אבל מי שיטרח לזכור וודאי ייזכר שלא כל כך מזמן לא היו בכלל כתוביות באף תכנית דוברת עברית בטלויזיה וגם לא באף סרט דובר עברית בקולנוע). זה מפני שהכוחות מוקדו והופנו לצורך העניין בצורה יותר טובה מאשר בעבר. אם כל הארגונים היו משתכנעים ששירות הטלכתב / ממסר (אני אכן מתכוונת לשירות בו יש צד שלישי "סמוי" המקליד הכל עבור הלק"ש) הוא הפתרון הנכון, אין ספק שמשהו היה זז פה. לדעתי, כל מי שהיה בחו"ל ויצא לו להשתמש בזה גילה שזה באמת פותר לגמרי את כל עניין התקשורת בטלפון - אפשר להתקשר לכ-ו-ל-ם, ובארצות בהן השירות קיים כמו שצריך אפשר גם להתקשר בכל שעה ובכל יום ולא רק בין 9 ל12 בבוקר רק בימי עבודה. במקום כל השטויות של ללחוץ לשירות סמס או פקס, צריך ללחוץ להנגשת הטלפון עצמו ללק"ש. השירות של אהרון עיני לא שווה הרבה כשירות לקהל הרחב, גם מפני שהוא מצומצם לשפת סימנים (והרוב, עם כל הכבוד, לא מסמנים) גם מפני שהוא מצריך יותר ציוד ודורש העסקת שומעים שגם יודעים שס"י במוקד (מצמצם מאוד את מאגר העובדים המתאימים ולפיכך מקשה על הפעלת השירות) וגם פשוט מפני שהוא יקר. שירות ממסר בזמן אמת הוא הדבר הנכון לסבסד כי הוא יכול לשרת לא רק דוברי שס"י אלא גם מבוגרים המאבדים את שמיעתם וגם אנשים שומעים עם קשיי דיבור ובקיצור - קהל הלקוחות הפוטנציאליים הרבה יותר גדול וגם הלובי להפעלת לחץ הרבה יותר גדול!!!!
 
למעלה