מה אתם חושבים על אכילת ומכירת חמץ בפומבי?

david0271

New member
לגבי מכירת החמץ

יש אנשים,כפי שאמרת שעושים דווקא,אם זה במכירת חמץ.או בליל ט באב הם פותחים את בתי העינוגים. הכפיה החילונית באה ומספרת שיש לנו כפיה דתית למה הם עושים זאת? להראות אנחנו נאורים והדתיים דפוקים יש הרבה דתיים חכחמים ונאורים מחילונים שמנסים להיות
 
כשהמסמר עקום, צריך לדפוק אותו חזק לכיוון

השני כדי שהוא יצא ישר. כשהכפייה הדתית כל כך קיצונית, צריך כפייה חילונית חזקה לא פחות.
 
בולשיט.... וסליחה על הבוטות

זה כמו להגיד שמי שאוכל סטייק לא מתחשב בציבור הצמחונים, ומי שאוכל סנדביץ' עם טונה לא מתחשב באלה שרגישים לריח המסריח. שמירת כשרות זה ענינו של כל אדם באופן אישי בלי קשר למה שמישהו אחר עושה. הרי יהודים החיים בחו"ל, יש סביבם אין סוף חמץ אז גם הניו יורק צריכים להתחשב בציבור היהודי? העובדה שיש זרמים בציבור הדתי שלא מוסגלים לכבוש את ייצרם, לא מסוגלים לראות מישהו אוכל לאפה עם שווארמה בפסח בלי להתגרות או לא מסוגלים לשמוע קול של זמרת בלי לחשוב מחשבות זימה זו הבעיה שלהם והם צריכים להתמודד איתה. אין כזה דבר כפייה חילונית בעיני ,כל הרעיון בחילוניות זה החופש לחיות כראות עיניך. מי שרוצה לשמור שישמור ומי שלא רוצה שלא ישמור.
 

מעצמי

New member
אני חושבת שזה קשקוש

לא צריך לכבד אמונתו של אף אחד אלא לא לכפות עליו לעבור על אמונתו. לא להזמין אף אחד לאכול את החמץ אם עלול להיות שהוא דתי. חמץ ואכילת חמץ זה בין אדם לאלוהיו. והחברים לא צריכים לעשות דבר וחצי דבר לצורך כך (כפי שאין לי בעיה עם ללכת ערומים ברחוב ולקלל אחד את השני! כך גם אין לי בעיה עם לאכול חמץ .. האדם השומר לא חייב לאכול. ואם זה מפריע לו עליו להתבודד או לנסות להתגבר על הפיתוי בכוחות עצמו.
 

כחלחל

New member
הצביעות וחוסר האיזון שבכפייה הדתית

אני אוכל חמץ. את/ה לא. יופי כמו שאני לא אכפה על איש לאכול חמץ, כך גם לא יכפו עלי לא לאכול חמץ. נ ק ו ד ה . כאן נגמר כל הסיפור. זה שמישהו "נפגע עד עמקי רגשותייו הדתיים" (מה זה?) מלראות אותי אוכל חמץ,,,,, זה לא קשור לכפייה שלי כלפיו, זה אך ורק נסיון שלו לכפות עלי את אמונתו. ברצינות, תתארו לכם שהאמונה שלי היתה כזו שאני נפגע ממי שלא אוכל חזיר? מצחיק לא? אז מה ההגיון בלכפות עלי מה שהאחר מאמין? זה קצת מזכיר את הצמחונים המיליטנטיים שבנוסף למה שהם עצמם אוכלים או לא אוכלים הם גם קוראים לי רוצח כשאני נוגס בבשר (גם אם הבשר כשר חלק מהדרין...) אז מה? יאסרו לאכול בשר (כשר) בפרהסייה כדי לא לפגוע ברגשותייהם? ויש עוד המון דוגמאות לצביעות ולשתלטנות של הכופים עלינו לכלות את חרותנו. ואין כמו חג החרות להלחם למען חרותנו הנגזלת.
 

mcborka

New member
תגובה שלי היא כזאת

מי ששומר כשרות ולא אוכל חמץ בחג הפסח שלא יוכל חמץ וישמור את זה לעצמו, כך גם אלה שכן אוכלים ונהנים מהחמץ בחג הפסח ולמה לכפות מכל אדם במדינת ישראל לשמור כשרות ???? מי ששומר שישמור בבית, אנחנו כן מדינה דמוקרתית וכל אחד עושה מה שהוא חושב לנכון לעשות אותו (כמובן במסגרת החוק ) אבל להפוך כל אזרח לשומר כשרות בכוונת תחילה זו חוצפה !!!
 

קיטי קט2

New member
רוצה להבהיר נקודה חשובה, ואולי לא הבהרתי אותה

מספיק אחד הדברים שהכי הכי הפריעו לי, שלא הצלחתי למצוא בית קפה באיזור בת"א בו הייתי שמכר דברים כשרים. הרבה פה התלוננו שמסתכלים להם בצלחת ואל מכבדים אותם. ומה עם האנשים ששומרים כשרות בפסח? למה המסעדות לא מתחשבות בהן? הרי הן נהנות מכספי הציבור החילוני שאוכל אצלן בימי חול (בוודאי שהציבור הממש דתי לא אוכל אצלן ולכן אין להן אולי טעם לכבד אותו מטעמי אינטרס), אז למה לא לתת לו אפשרות להינות מהישיבה בביתה קפה גם בפסח? אז בסדר, יש לו אינטרס כלכלי לעשות רווחים מהציבור שאוכל חמץ, וזה מה שעומד לנגד עיניו . הוא שכח את כל האנשים שבאו בדלתותיו כל השנה, ו....... עכשיו אין להם מה לחפש אצלו, אלא אם כן בא להם לשבת שעתיים על קפה וצ'יפס/ תפוחי אדמה, כי זה מה שיש לאכול שם. אבל שוב, אולי אני מחפשת אהדה בקרב אינטרסים כלכליים שממש לא מתעניינים במי שמקיים אותם, הלכה למעשה.
 

mcborka

New member
גם אני רוצה להבהיר נקודה חשובה

למה שבית קפה ימכור מאכלים כשרים לפסח שבלבחי הביקוש אליהם הוא קטן מאוד, תתעוררו חברי'ה אנחנו כבר בשנת 2011 ככל שאנו מתקדמים הלאה והלאה המנהגים ושמירת מנהגים נעלמת, ואני אומר את זה מנסיון האישי...... לדוגמא: אני הייתי לפני שנה ביום כיפור באחד החופים של כינרת מה שאני ראיתי שם אתם לא מאמינים מאוד ישראלים מנפנפים מנגלים כאילו זה יום העצמאות בפתח, ומה שבטוח ככל שאנו נצעד הלאה יותר ויותר אנשים ישכחו ממנהגים, והחגים יהפחו ועוד יום ויומיים חופש מהעבודה וזה הכל. אז לסיום מי שכן שומר על הכשרות כהלכה שישמור לעצמו בתוך תוכו, לכל אחד יש פה זכות לחיות איך שהוא רוצה....
 
ואני לא מצאתי חמץ בבני ברק, אז מה?../images/Emo6.gif

האם המסעדות צריכות להתחשב גם בצמחונים ולא למכור בשר? או בחולי צליאק ולא למכור גלוטן? האם מי ששותה קפה בבית קפה אינו מוסרי כי הוא צורך מוצרי חלב מול עיניהם של אנשים בעלי רגישות לחלב? או שאולי בעלי קיוסקים יפסיקו בכלל להציג פיצוחים וימכרו אותם רק בחדר אחורי, כי עוברים ברחוב אנשים שאלרגים לבוטנים. כשאני אוכלת פסטה במסעדה בפסח, הדבר האחרון שאני חושבת עליו הוא האם זה כשר או לא. ולמרות זאת, אני חושבת שאני יותר ערכית ממי ששומר כשרות אך מציץ לצלחת שלי וכופה עלי לשמור כשרות גם. ועוד מדברים איתי על איבוד הערכים... לא חשוב יותר להיות קודם כל אדם טוב? יותר מדי פעמים התכופפתי למען שומרי הכשרות, וזה אף פעם לא הספיק. ולא פעם ראיתי חילונים גמורים כמוני יוצאים מגדרם ע"מ לרצות את בני משפחתם וחבריהם שומרי הכשרות, וזה עדיין לא היה מספיק טוב. אז יופי, בסופו של דבר הם אכלו כשר, אבל בדרך נהגו בגסות רוח והעליבו את קרוביהם. לא קצת מגוחך?
 

כחלחל

New member
התשובה נמצאת בגוף השאלה שלך

קודם שתדעי שאני מבין את מצוקתך, אני מכיר את הבעיה של למצוא מקום כשר בתל אביב (כשאין ברירה בגלל חברים "כשרים") אז יש כמה מקומות כאלו, מעט, אבל יש. לא יודע אם הם פעילים גם בפסח . עכשיו זה שהם סוגרים, וזה שהאחרים מוכרים חמץ, זו בדיוק העדות למה שהקהל מבקש ולמה בתל אביב לא ובבני ברק כן. אין מדד מדוייק יותר מהחושים העיסקיים של בעלי המסעדות ובתי הקפה, ותאמיני לי שאם יש מספיק ביקוש, הם מתאימים את עצמם מייד. מנסיון אישי אני יכול להעיד שלפני כמה וכמה שנים כמעט ולא היה מקום שהגישו בו קפה נטול קפאין, וראי היום,,, אגב קפה נטול, בסביבת מקום העבודה שלי היה מקום שלא החזיקו קפה נטול. במשך שבועיים שלושה שלחתי לשם חברים לשאול על קפה נטול, וללכת כשאומרים להם שאין, וכמו שאתם מנחשים פתאום נהיה גם להם קפה כזה... (כעבור שנתיים שלוש אפילו סיפרתי להם מה שעשיתי) כמובן שאני לא משווה, אבל זו היתה מניפולציה על אותו חוש מסחרי שמחליט על כשר או חמץ. אותה דוגמה גם על דאייט ללא סוכר ודל שומן בגלידריות, הביקוש עושה את הגיוון
 
למעלה