מה אתם חושבים על אכילת ומכירת חמץ בפומבי?

בלונד23

New member
דווקא ביקרתי בשלל מסעדות כשרות

היינו בצימר בצפון והרוב המכריע של בתי הקפה והמסעדות היה כשר לפסח. לי לא מפריע כלל וכלל שימכרו, שיכינו ושיאכלו חמץ בכל מקום שרוצים. איש הישר בעיניו יעשה, והעיקר כבוד הדדי לבחירה של כל אחד ואחד.
 

raya

Well-known member
לפני שאני מגיבה, קראתי את כל השרשור... עם חלק מהתגובות אני מזדהה ב-100%. לא מבינה מדוע צריך להפריע למישהו שמקום מסוים מגיש חמץ. אותו מישהו בודאי לא אוכל חמץ, אז הוא יאכל את האוכל הכשר , והשני יאכל מה שנקרא "חמץ". דו הקיום בין דתיים ו/או שומרי מסורת לחילונים הוא חד כיווני. זה מה שבעיקר מפריע לי. אני אוכלת לחם, כל הפסטות והקמחים נשארים במקומם הקבוע. כעת אני אצל בני בדבלין, הוא, כלתי והנכדה הגדולה לא אוכלים חמץ, הנכדה הקטנה ואני אוכלות ולאף אחד זה לא מפריע. רעיה
 

0bama1

New member
זה עניין עקרוני .הדת הזו ממררת את חיינו בכל

תחום .אם הדתיים למיניהם היו מתחשבים בחילונים ,אז הייתי מוכן לאמנה מסויימת של התחשבות הדדית ,אבל כאשר הם רוצים להנות מכל הקופה ,אין לתת להם פרס . למשל נקודה מאוד כואבת והיא תחבורה ציבורית בשבת .מה זו הפרימיטיביות הזו ?אל על לא טסים בשבת מה זה ?רכבת לשדה התעופה בשבת ?הס מלהזכיר .איך נגיע ?נשלם סכום עתק למונית כי לא כולם גרים בתל אביב . בתי קפה במקום היפה ביותר בעיר שבה אני מתגורר סגורים ,והם שייכים לעיריה ואני משלם מיסים גם .ואני אדם עובד ימים בשבוע ,מדוע אני לא יכול לשבת עם אישתי במסעדה על הצוק מעל הים ?הכפייה הדתית על המלונות ,אנשים באים למלון ,אז בשבתות וחגים האוכל מאתמול ,ומשלמים סכומים גבוהים למלונות .ויש לי עוד הרבה מה לכתוב ,ואני בטוח שגם לכותבים פה יש מה להוסיף ,כמו פיקוח נפש עיי נסיעה באוטובוסים בשבת וחג וכו וכו וכו . כאשר הם ילכו לקראתי אהיה מוכן לשקול התחשבות בהם ,ונניח לא אוכל חמץ בפהרסייה ,אלא רק בתוך המסעדה או הבית קפה .
 

קיטי קט2

New member
תודה על התגובה

ויש לי שאלה, שכבר שאלתי כאן, אז סלח לי אם אני חוזרת על עצמי. הזכרת את אשתך. אני מניחה שהתחתנתם בטקס דתי, ואם לא- שוב סליחה על המובן מאליו. אם אתה חש בכפייה דתית, וזכותך להרגיש כך, למה להתחתן ברבנות? הרי בסה"כ הטקס הדתי הוא סוג של כפייה במסווה של "הבטחת זכויות המשפחה ע"י המדינה", ובגלל שהדת אכן מחוברת למדינה באופן מאד הדוק במדינה שלנו, כך יוצא שאם אתה רוצה לקבל הטבות במשכנתא והטבות אחרות, אתה "נאלץ" לקחת את כל החבילה- ההטבות+הטקס אם לאנשים יש כל כך הרבה זעם מבחינתם כלפי הממסד הדתי, למה לא לומר: לא רוצה את הטקס הזה/ הכפיה הזאת ולא את ההטבות שנלוות אליו. לא מדבשו ולא מעוקצו. לא כך? האם זה יותר נוח "לעצום עין" ולקבל את הכפיה הדתית המסויימת הזו, ואולי אולי גם לשכנע את עצמך שזוהי המסורת/ טובת המשפחה/ החזרת החובות של האנשים שהלכנו לאירועים שלהם, ולא לזכור שאכן המדינה לא ממש נותנת בחירה כאן למי שרוצה לעגן את אהבתו בטקס חוקי מבחינתה של המדינה?
 

0bama1

New member
אז זהו "היא הנותנת" ולא התחתנתי ברבנות אלא

באולם חתונות ,ואת אומרת "הבטחת זכויות המשפחה ע'י המדינה " אני לא הולך להלחם נגד מדינה ,פולטיקאים גדולים ממני הלכו על זה לבחירות ,וגם הם עצמם נכנעו ,בגלל שיטת בחירות דפוקה ,אז מי אני הקטן ?דבר נוסף , אני חושב שאפשר לעשות היום הסכם ממון ,או נישואים רפורמים ,שהם הרבה יותר סימפטיים .כך שיש אופציות אחרות .אבל לגבי הנושאים שכתבתי עליהם אין אופציות . ברומא תחייה כרומאי ,ואם על מנת לקבל זכויות ,אני צריך להיות מושפל ולסבול ,אז אתכופף ובהזדמנות הראשונה שתיפול לי אכה בהם .
 

קיטי קט2

New member
אני חושבת שרוב הכעס הוא בעיקר בגלל גורמים

קיצוניים בדת כמו אלו שיורקים על חיילים, או זורקים אבנים על מכוניות נוסעות בשבת. אבל לא כל הדתיים הם רוצחי ראשי ממשלה וכאלו שלא עומדים בצפירה. יש המון שומרי מסורת שמסתדרים יופי עם הציבור החילוני, ושמחים לשתף איתו פעולה. גורם קיצוני ישאר לעד גורם קיצוני. הרי זה ברור שאם יש לו דיעות קיצוניות כלפי חילונים, בטח גם את בני ביתו הוא מחנך כך ורודה בהם. אין לעשות הפרדה בין הדברים. קח לדוגמא את בן דוד שלי. חסיד ברסלב שחזר בתשובה לפני הרבה שנים. הוא גולש, גר בצפת, ומגיע מדי פעם לצפות במשחקי כדורגל בבית של דוד שלי כי אין לו טלוויזיה. הוא לא צבוע ולא מתכחש לצדדים החילוניים שעדיין נותרו בו, הוא פשוט מקבל אותם. ואז גם לא נוצר בו פחד כלפי החילונים. והוא ואשתו אירחו אותי המון המון פעמים בביתם, והכל זרם יופי. הבעיה היא לא החלק המרכזי של שני הזררמים. הבעיה היא החלק הקיצוני של שניהם שיוצר תדמית לא טובה לכאן ולכאן
 

0bama1

New member
../images/Emo6.gif קיטי טיקי לא מדובר ברמה הזו ,מדובר ברמה

הממלכתית שבה הריבון "טוחן" את האזרח הקטן ,ולו רק מסיבות פוליטיות ,תחבורה ציבורית בשבת זו החלטה ממלכתית,חמץ זו החלטה ממלכתית ,בתי מלון שלא יכולים להכין לי "מקושקשת "בשבת ,לא יכול קפה הפוך מהמכשיר .רוצה למשל שיפודי פרגיות ,רוצה סטייק לבן ,שיעשו 2 מיטבחים ,לדתייים ולחילוניים ,אבל לא !תעשי מה שיחליטו הפוליטיקאים על מנת שהם ישרדו . לבי הקיצונים אין בכלל וויכוח ,הם הצרות של העולם ,הבעייה שדתי מתוקף הדת לא יכול כביכול לוותר לך ,ונשאר שאני צריך להתכופף כל הזמן ,בגלל פגניות של כל מני "סוחרי דת "
 

קיטי קט2

New member
קיטי טיקי אחותך... ../images/Emo24.gif

כנראה שגורלנו נתון בידי הפוליטיקאים. אין מה לעשות. רוצה הפוליטיקאי לסגור חנויות בשבת- סוגר רוצה הפוליטיקאי לאסור העסקת עובדים זרים בארץ אבל מעסיק עוזרת כזו ואף שוכב איתה- אוסר רוצה הפוליטיקאי להעלות את הריבית אבל גר במגדלי U- מעלה ככה זה. איך אמרו דג נחש? (סליחה על הבוטות, זה ציטוט שלהם..)- נפסיק לתת לחא.... לחרבן גם עלינו...
 

0bama1

New member
קיטי טיקי../images/Emo24.gif../images/Emo24.gifנשאר לנו רק להנות אם

אפשר .
 

קיטי קט2

New member
עם זה אני מסכימה ל-ח-ל-ו-ט-ין

אתה רואה איזה יופי , בסוף אנחנו מסכימים
 
ככה זה שנותנים לחרדים את משרד הפנים

את משרד התעשיה את האחריות על הרווחה אז הם דואגים לשלהם והשאר יכולים ללכת ל... הבעיה שגם שהם לא שם הפוליטיקאים פוחדים לעשות שינוי
 

כחלחל

New member
דתי קיצוני ודתי לייט - אין חייה כזו

באמת צר לי קיטי לנפץ מיתוסים ואמונות תפלות. מבחינה דתית יש אך ורק שני סוגי אנשים - מאמינים ולא מאמינים. כל השאר זה עניין של מינון ומנהגים כבוד בין אישי ונימוס אלמנטרי.. האדם המאמין גם כשהוא דוס לייט לא מאמין שמותר לחילוני לאכול חמץ,טרף, או לבעול נידה וכו' וכו' וכו' הוא פשוט עושה מזה פחות עניין מהחרדי הפנאטי. בבוא רגע ההכרעה הפוליטית גם הדתלייט יתמוך בחוקי הלכה וכפיה ולו לשם "מראית עיין" (מכירה את הדבר הצבוע הזה?) ראי למשל את ההתגייסות הכללית כולל מסורתיים ולייט לפרשן ולהתפלפל עם אמירות גועליות של הרב אבוד-יה יוסף שגובלות בגזענות, שוביניזם, חומניזם (ועוד כמה איזם-ים שחלקם אני שונא להזכיר כאן) והכי גרועים - הם "מכבד המסורת" הבנאדם עובר על כל המצוות והאיסורים, אבל מתוך כבוד לסבא שלו עליו השלום או מפחד פרימיטיבי מכל מיני לחשים ואמונות על סף עבודה זרה, הוא רואה לעצמו חובה לשמר את הכפיה ורמיסת זכויות הפרט (החילוני) אז תעשי לי טובה, ולמען השרשור היפה והכבוד לאריאלה היקרה - בואי נישאר בתחום החמץ ומצה בלבד.
 

0bama1

New member
../images/Emo10.gif עכשיו עקרב שחור משס יעקוץ אותך צאי בחוץ

 

lady midnight1

New member
התחתנתי ברבנות, כי בארץ יותר קל

להתחתן ברבנות. כל הטקס עצמו היה בדיחה והצגה בעיניי
 

0bama1

New member
../images/Emo140.gifזו לא הבדיחה lady הבדיחה היא שהתחתנו

בכלל
 
למעלה