מה אתם חושבים על אכילת ומכירת חמץ בפומבי?

האמת בעיני זה לא לעניין...

יש בהחלט תחליפים בימינו,ואפשר במשך שבוע אחד להסתדר בלי למכור את אלו. אני הייתי היום בתחנה המרכזית החדשה לאיזה סידור, ויש שם אחד שמוכר עוד מימי הצבא שלי טוסטים וכו' והוא הכין טוסטים מבייגלה כשל"פ והיה ממש טעים
.
 

maybesure

New member
אפשר

הגדרת יפה מאוד. השאלה אם צריך / חובה לא למכור חמץ. וכשיש חובה כזו זוהי כפיה ולא בחירה. זוהי מדינת דת ולא דמוקרטיה. אני לא מבינה למה היום בעידן האינטרנט צריך "לשחק אותה" נעלבים ממסעדות שמוכרות לא כשל"פ. 2,209,21424,.aspx target=_blank rel=nofollow>1 2 ובקיצור
 
אז למה דווקא חמץ? ושרימפס או שינקן עם גבינה ?

חצי עם ישראל הולך לבקש "שרימפס כשר לפסח" מה זו ההצטדקות הזאת? יש כאן נטייה גורפת של המון אנשים להקפיד דווקא על חמץ בפסח וצום ביום כיפור. זה ממש לא העיקר. לשמור את השבת זה הרבה יותר חשוב ביהדות ואני לא רואה שיש כאן דיונים על זה!
 

סמאדי

New member
אני חושבת שזו בעיה. לעולם לא אוכל חמץ

בפומבי בפסח. מנסה לכבד את הסביבה. כמו שלא אוכל או אסע בכיפור. אנחנו לא שומרים על אכילת אוכל כשר לפסח או צמים בכיפור. עדיין, מכבדת את המקום שאני גרה בו... להודים יש פסל בצורת פיל שהם סוגדים לו. קוראים לו גנש. בשבילי הוא פסל של פיל וזהו. כשגרנו בהודו היה לי בוטיק של בגדים שעיצבתי. רציתי לקשט את הכניסה, אז היו שם עציצים ופסלים שונים שנראו לי יפים ואסטטים של נשים. מנהלת הבוטיק שהיתה נוצריה, הביאה לי את הפסל של הפיל מתנה לאחד החגים. הנחתי אותו לצד הפסלים האחרים על הרצפה בכניסה. ההודים כמעט שרפו לי את הבוטיק, והם לא עם אלים. פגעתי ברגשות הדתיים שלהם. התנצלתי בפניהם ואפילו העובדת שלי הדליקה לפסל קטורת וביקשה מחילה מהפסל. אני שנבהלתי מהתגובה של ההודים, עדיין חשבתי שזה הזוי... אבל אני אשמה, מבחינתי. יש לכבד את הסביבה שבה אנחנו גרים. לפחות לפי דעתי.
 

recordion

New member
גנש

גם לי יש פסל כזה. ממה שהבנתי הוא אל השפע, ואם שמים לפניו מה שאת רוצה שפע ממנו, הוא יעזור באותו תחום. שמתי לפניו, על מגש קטן, כמה מטבעות. מפעם לפעם, כשהעוזרת מוצאת מטבע היא מניחה שם. הילדים חושבים שקיבלנו כסף מגנש. ואני? מה אכפת לי?
 

SAM tiramisu

New member
חמץ בפסח

מסכימה איתך , אם הייתה לנו מעט סובלנות כלפי הסובבים אותנו הויכוח הזה ועוד רבים כמותו לא היה מתנהל.
 

פברואר22

New member
בעיני זו בכלל לא שאלה של

האם זה בסדר לאכול או למכור חמץ בפסח זו גם לא שאלה של דת בעיניי או כיבוד דתי או חילוני בעיניי, אם זה חלק מהמסורת הייחודית שלנו כ-עם , וזה לא משנה מי עושה את זה ומי לא, אז זו מסורת ייחודית וסמלית שהייתי רוצה שתראה תוצג ותורגש כחוויה בחוצות הארץ שלי , וזה לא משנה מה אני עושה בביתי
 

מאקי

New member
בעיני זה קשור לנימוס. הנימוס שלי

אני מכבדת את החוק מעריכה את המסורת וחושבת שעם בלי מסורת לא ישאר כעם. המסורת שעליה גדלתי וחונכתי... היתה לפני טרום עידן ניכוס הדת לצרכי מס... ולכן אותה אכבד. אם סבתא שלי ואמא שלי יכלו לחיות בלי חמץ באוושיץ.. אז פה במדינת היהודים.. לפחות לא אעשה להכעיס. אני משתדלת לבקש מילדי שיכבדו את רוח המסורת בשביל בית אבא ואמא. זה לא קשור למה אומרים הרבנים זה קשור אלי.
 
מצדיקה את מילותיה של מאקי

יש לנו העם היהודי מסורת, מבחינה אישית אנו אמורים לכבד אותה, במיוחד במדינה שלהו מדינת היהודים כמו שמאקי כתבה. אם אנו לא רוצים לשמור זו זכותנו המלאה, אבל אפשר לעשות זאת בצניעות בבית, אישית אני לא אוהבת לראות את כל האנשים שאוכלים חמץ בחוץ ומתגאים בכך, או כאלו שלא צמים בכיפור ומודיעים זאת לכל העולם. יש את עניין הכבוד האישי, גם אם אני לא צמה בכיפור אני לא מתביישת לומר זאת אך לא מתגאה, ובבית אוכלת בשקט וצופה בסרטים אך לא בשיא הווליום שכולם שימעו, כי מכבדת את אלו שכן.
 

נומלה

New member
לא ידעתי שיש מנהג יהודי

להסתכל לאחרים בתןך הצלחת. לא ענינו של איש (דתי או חילוני) מה יש בצלחתי בפסח והאם יש בצלחתי הכיפור. לא ראיתי אף מסעדה שהכריחה מישהו לאכול לחמניה. הדיון פה הוא בכלל לא על מה את אוכלת אלא על מה אוכל האדם בשולחן לידך. לא צריך פתק על הקיר כדי לא לאכול חמץ. תמיד אפשר להזמין תפוחי אדמה במסעדה ולהסתכל בתוך הצלחת שלך ולא של אחרים.
 

ButtercupA

New member
ועם כל הלחמניות פסח שיש

שנראות כמו פיתות קטנות, איך בן אדם יכול לדעת אם אני אוכלת בפרהסייה לחמניה חמץ או לא? זה ממש מצריך התבוננות חטטנית.
 

מאלין

New member
צודקת, שבעה ימים וכל כך הרבה "רעש"

מדינה בלי גבולות עם כל כך הרבה בעיות. מדינה בלי מסורת ואז מה? נאבד גם את המוסריות , המעט שנותר. תחשבו רגע- כמה חכמה היהדות: במשך שבוע יש חופש לאופים ולבתי ממכר מזון חמץ. מתי ינפשו ? בקיץ בשיא העבודה? לדאבוני אנו לאט לאט מאבדים את הזהות היהודית מצד אחד הקיצוניים הדתיים ומצד שני המתחדשים שמורדים בכל. בבית תעשו כרצונכם , ברשות הכלל , אפילו למראית עין תשמרו . לפני שנים הבנתי מדוע כל העולם מזלזל בנו : אנו מזלזלים בנו . תחשבו לרגע - שמאל קיצוני & ימין קיצוני דתיים & חילוניים ממשל & צבא טייקונים & ח"כים בחירות & יולי עופר אין לנו כבוד לכלום מלבד דרישה לכבוד מכל העולם ואישתו אלוהים נמצא בפרטים הכי קטנים ותחשבו על זה.... נ.ב- לדעתי חשוב להפריד דת ממדינה אך לא יהדות ממדינה וההבדל משמעותי ביותר
 

כחלחל

New member
היי מאקי, את יודעת שאני חלוק על דעתך זו

מכבדת את החוק - מצויין אבל כל השאר, חוץ מהפגנה יזומה עם לחם ושינקן מול בית הכנסת,,, אף חילוני לא עושה "להכעיס" הוא פשוט יושב בשולחן האינטימי שלו במסעדה החביבה עליו ואוכל מה שטעים לו. זה שאצל חסרי החינוך (לפרטיות ולזכויות אדם למשל) רשות הרבים ו""הפרהסייה"" חודרת עד לשולחן במסעדה ולפעמים גם לחדרי חדרים, וכל מה שאעשה לא חשוב איפה, זה תמיד "להכעיס" ו"לפגוע ברגשות".. זו באמת בעייה שיש למגר. ויפה שעה אחת קודם. ו....חג שמייח לך יקירתי.
 

מאקי

New member
מה שיפה בעיני הוא תרבות הדיון והחיוך.. שהעברת

בכתיבתך . אני חושבת שאינך חולק על דעתי.. אתה כועס על הניכוס שעשו לובשי שמלות לנכס לאומי. הדת היהודית שעליה אני גדלתי שונה ממה שמשתקף היום לאדם מהחוץ ובמיוחד מבפנים. אני יכולה לומר שאם יבחנו אותך בעמידת בעשרת הדברות שהן היסוד לעם ולחג.. הזה.. למרות שאברהם קדם לכך.. אז אני בטוחה שלא תצא אחרון גם לנמול גדולי האומה בניכוס .. להיפך. יש פה שוד תרבותי וחזרה לימי הביניים.. בדומה לכנסיה של אז או החמאס של היום...על זה אנו מסכימים כי יש להאבק... כי אחרת יוס.. למה אנחנו פה?
 
למעלה