מה אתם חושבים על אכילת ומכירת חמץ בפומבי?

כחלחל

New member
קיטי, בתחומים אחרים החומניזם יותר גרוע

באישות, מאז הוקם בית דין לעניני משפחה רבים מעדיפים לדון שם, אני אישית דוגמה שניתן לחיות באושר ולהוליד ילד גם ללא נישואין, בני הבכור התחתן אצל ראש עיריית לא יודע איזו עיר בקפריסין, ובדיקה של הסטטיסטיקה תראה לך את הירידה בפניות לרבנות. אבל הנה לך שני קוריוזים שמראים עד כמה הכופים הפנאטיים מעדיפים את הסגידה לדת על פני הצלת נפשות אפילו: א. עבדך הנאמן שירת 25 שנה כחובש קרבי במילואים עם כל הניסיון המצטבר שכרוך בזה, ובא להתנדב לארגון "הצלה" בעיר מגורי, מנהל /יור "הצלה" ששוחחתי איתו, התלהב ואמר עד כמה שהם זקוקים לבעלי ניסיון מעשי, עד ששמע שמדובר בחילוני,, ואז התחיל לגמגם עד שאמר מפורשות שהם לא רוצים חילויינים (כך במבטא שלו). ל עזרה לזולת,,, כל המציל ..... לא נשאר זכר העיקר שמירה על ""טהרת"" ה..... (טוב לא אכתוב את המילה ההיא) ב. בת של חברים ילדה במז"ט, היא בורכה בשפע חלב ובגלל כל מיני אילוצים של עבודה וחליבה עצמית וכו' נוצר לה עודף עצום של חלב אם. פנתה הגברת לעמותה שמטרתה עזרה לילודים ותינוקות ובין שאר הפעילויות העמותה אוספת תרומות חלב אם, ואז במקום תודה, קרה הלא יאמן, היא היתה צריכה לענות על שאלון שלם שכלל שמירת שבת, צפייה בTV אכילת כשר בלבד ומה לא,,,, ולבסוף סרבו לקחת את החלב שלה. צר לי שהדיון מגיע לזה, שתי הדוגמיות הללו מוכיחות מעבר לכל ספק שלמשפט "ואהבת לרעך כמוך" כמו למשפט "כל המציל נפש אחת מישראל.....". יש גם פרשנות המסבירה שרעך - זה רעך למצוות וללימוד תורה ונפש מישראל - זה יהודי שומר מצוות
 

קיטי קט2

New member
בוודאי שניתן לחיות באושר ולהוליד ילד גם ללא

נישואין, זו אפשרות שמתחילה לבלוט יותר ויותר בשנים האחרונות וטוב שכך. הנישואין זה אך ורק הסדרה חוקית של זכויות לדעתי, לא "לעגן אהבה", ולא למסד את הקשר בין בני הזוג. שטויות במיץ עגבניות. עוד המצאה של בעלי העסקים לעשות כסף על חשבונם של אחרים, טקס חברתי בלבד שאין בינו ובין אהבה דבר וחצי דבר. אהבה לא תלויה בדבר, מכיר? אז היא גם לא תלויה בטקס כזה או אחר. הרווחת כמה נקודות אצלי רק מהמשפט הזה... אני שואלת את עצמי אם "ההלכה" אכן אשמה בלעדית בכל ההפרדה והזעם הזה שיש בין שני הצדדים, או שהיא רק כלי בידי כל מני אנשים לכוחניות, לשנאה, לגלגול כספים, לפרשנות שובינסטית או מפלה כזו או אחרת.
 

TheVillageIdiot

New member
קודם כל יש משפחה.

יש הרבה חילונים עם קרובי משפחה דתיים או מסורתיים ברמה כזו או אחרת, ואם לא הם אז בני זוגם. הלחץ מהמשפחה לעשות חתונה "כמו שצריך" הוא אטומי. הסבתא תחטוף התקף לב אם השמלה לא תהיה לבנה, הגיס יחטוף שבץ אם הדיג'יי לא ישים מזרחית, החמות תתפלץ אם הקייטרינג יהיה טבעוני והדוד יחרים את האירוע וינתק קשר מכל וכל אם החתונה לא תהיה אורתודוקסית כשרה למהדרין. אצלי למשל, למשפחה לא יהיה אכפת אם אני אתחתן עם אישה בטקס הינדי מסורתי ולבושה בתחפושת של בננה. אבל הצד השני? לא יקום ולא יהיה. אחותי הייתה מתלוננת על כל הכפייה הדתית הנ"ל ורצתה להתחתן בדרך שלה, עם חופה פרטית לקרובים בלבד ואוכל צמחוני. מה קרה בסוף? מקווה, הדרכת כלות, חתונה אורתודוקסית מול כוווולם עם רבע עוף ומצגת שקופיות. למה? המשפחה שלו. כמה אנשים את מכירה שבאמת ובתמים ילחמו בכל זה ויעמדו על עקרונותיהם עם כל מה שכרוך בזה, וכמה יתקפלו ו"לא יעשו עניין" מקצת השפלה וכפייה דתית? ולמה לא? כמה אנשים יודעים באמת את ההשלכות של זה? כמה אנשים מבינים שכתובה זה טופס העברת בעלות שכתוב יפה? כמה נשים יודעות שכנשים נשואות יש להן פחות זכויות? שאם את מאבדת את עבודתך ביטוח לאומי יכול להחליט על דעת עצמו שאת "עקרת בית" ולשלם לך פחות? שאם משהו התפנצ'ר אז אין אפשרות לעשות הפלה בלי שקרים שיפגעו בך אח"כ? שגם אם את מתחתנת בחו"ל ואפילו לא נרשמת כנשואה במשרד הפנים את עדיין חייבת להתגרש דרך הרבנות עם כל מה שכרוך בזה?
 

קיטי קט2

New member
איזה באסה זה, להתעצבן ולמרוד ובסוף להכנע

לנורמה המשפחתית אבל יש אנשים שלא נכנעים לזה. באמת שיש. הם לא ממש נאבקים בזה באופן ממשי, הם פשוט לא משתפים פעולה מלכתחילה מרוב אדישות. זה לא חלק מעולמם. תראה איך זה הפך לטרנד בקרב הסלבס (לא שהם דוגמא לאיזה עקרון מוסרי). הרבה מהם חיים היום ללא נישואין ומביאים ילדים, במיוחד במיוחד אם התחתנו כבר בפעם הראשונה ונכוו. זה ידוע, שמי שמתחתן ומתגרש- לא גדולים הסיכויים שיעשה זאת שוב. הבאתי את הסלבס כדוגמא עם פרצוף לזה, לא כמושא הערצה.
 

TheVillageIdiot

New member
זו בעיה, כי צריך לקחת בחשבון הרבה דברים.

לא פשוט להתמודד עם נורמות משפחתיות, במיוחד אלה של משפחת הצד השני. זו אסופה של זרים שחיים בצורה אחרת, מנטליות אחרת, עקרונות אחרים ואמונות אחרות וצריך להסתדר איתם כדי לשמור על שלום בית עם בן הזוג. אם הם בעצמם אנשים עם עקרונות נוקשים אז צריך או לעשות פשרות וויתורים כואבים או ללכת ראש בראש, ולקחת בחשבון שזה יגרום להרבה מתיחות גם בינך לבין בן הזוג.
 

wild orchid

New member
זה נורא פשוט. כשאמא מודיעה חגיגית שהיא תחרים

את החתונה אם היא לא תהיה "כדת משה וישראל", כל אתאיסט גמור שנמצא בקשר טוב עם הוריו ילך ויתחתן בחתונה דתית. אל תשכחי שגם לחילונים קיצוניים יש משפחות שומרי מסורת בצורה זו או אחרת... סיבה אחרת היא שבארץ אין שום אופציה אחרת לחתונה מלבד החתונה הדתית (למי שחשובה לו כמובן ההכרה בסטטוס על ידי המדינה). לארגן חתונה בחו"ל זה כאב ראש ביורוקרטי מטורף וגם יקר ואני כבר לא מדברת על המצב העצוב והמגוחך שאזרח צריך לצאת מחוץ לגבולות המדינה אם הוא לא רוצה לקשור את חייו למוסד כה אפל כמו הרבנות.
 

Elinlin9

New member
מצטרפת לכל התשובות שניתנו כבר

ומוסיפה קצת משלי: הרבה מאוד אנשים בארץ עדיין מתחתנים ברבנות מהסיבה הפשוטה שאין להם את הכוח ואין להם את העצבים לבחור בדרך הקשה והלא מקובלת, אז הם מוותרים על מה שהם רוצים. יתרה מכך, אין מה לעשות, רוב (אני מדגישה, ר-ו-ב, לא כולם) האנשים בעולם הם עדר. במיוחד(!) כאשר זה מגיע לדברים ה"גדולים" בחיים, כמו חתונה, ילדים וכו'. "אה, אנחנו יכולים להתחתן רק ברבנות? חופה ורב, וכל זה? אבל אנחנו לא מאמינים בזה בכלל. אז מה... חו"ל? כמה סידורים זה מצריך... אוי, איזה כאב ראש... טוב... נו.. אז חופה." אישית, אני רואה בזה את שיא הצביעות וחוסר כבוד לדת! אישית, לעולם לא אתחתן ברבנות. נראה לי שזה לא רעיון כל כך טוב להתחיל חיי נישואין בטקס שאני בכלל לא מאמינה בו ושאין לו שום קשר לחיי, לאמונותיי ולתפיסת עולמי. אגב, לא מזמן, מכר שלי טס עם חברתו וזוג חבריו לחו"ל. זוג החברים הזה נסע לחו"ל כדי להתחתן והמכר שלי וחברתו שימשו עדים. היה להם טקס נחמד וצנוע, הם נהנו כשבוע ימים בחו"ל, וכשחזרו לארץ עשו מסיבה למשפחה וחברים במסעדה. מה רע תגידו לי? מי צריך את כל הטררם הזה? השמלה בכמה אלפי שקלים, 800 המוזמנים, היונים הלבנות, המנות ב-200 ש"ח כל אחת (על סלט עם חסה??), המוזיקאים הזייפנים, כל השואו המגוחך הזה?? קצת גלשתי לכיוון אחר, תסלחו לי
פשוט נזכרתי בסיפור הזה.
 

קיטי קט2

New member
גם אני רואה בזה את שיא הצביעות

ובאמת רובם של האנשים הם עדר, גם בגלל שאין להם כוח להלחם.. וגם בגלל שהם לא באמת רוצים להפר את השקט הממסדי. יותר נוח לכופף את עצמך ולשנוא את הבחירה שלך
 

Elinlin9

New member
איזה יופי../images/Emo70.gif

ממש מרענן וכל כך כיף לגלות שיש עוד אנשים שחושבים כמוני! חשבתי שאני זן נכחד
זה מזכיר לי שאני שונאת את הביטוי "ברומא התנהג כרומאי" - למה?? למה שאתפשר על העקרונות שלי, למה שאשנה את מי שאני, את האופי שלי, רק כי שיניתי מיקום גיאוגרפי? אני מאמינה שלא צריך לקומם ולעשות דווקא, אבל לשנות את מי שאתה לחלוטין - אפילו רק אם זה למראית עין - רק כדי "להיות שייך"?? לא. בחיים לא. אני תמיד ראיתי אנשים כאלו כחסרי עמוד שדרה וחלשים. סבתא שלי תמיד ניסתה וממשיכה לנסות לגרום לי להיות כזאת. היא משתגעת ממני שאני כזאת - בעלת עקרונות
כבר "לימדתי" אותה שלא כדאי להיכנס איתי לויכוחים... חח
 

קיטי קט2

New member
אני ממש מעריכה אותך על זה שאת נלחמת

על העקרונות:אני מעריצה אנשים כאלו,לפחות יש להם אמת אחת והם דבקים בה
 

טליה80

New member
ורדה וזהו תודה: חותמת על כל מילה.

תודה שהיית לי לפה,גם אם לא התכוונת לכך.
 

בלונד23

New member
נכון מאוד. ובעוד תחומים

אוטובוסים בשבת יש בכל העולם, מי שדתי מוזמן לא להשתמש. וכמובן נישואין אזרחיים, שזה עוול מאוד גדול שהממסד הדתי השתלט על מוסד הנישואין והמשפחה.
 
האיסור על הצגה מסחרית של חמץ ולא על אכילתו.

העניין פשוט. כל אדם לגופו. הכרח אדם שהו שלא לאכול, לקנות או לעסוק במוצאי חמץ בעת חג הפסח הנו כפיה דתית פשוטו כמשמעו. אני מאוד מכבדת ציבור דתי מכל דת וזרם שהו. אלא מאי? הם מן הסתם לא מכבדים אותי. כל עוד מוטלת עלי כפיה דתית בשם כל תרוץ שהו. כל עוד ביום כיפור (שהוא יום חופש לדידי), אני מתקשה לנסוע לים בשלווה ומוטרדת שמא אסקל באבנים. כל עוד מוטלת עלי כפיה דתית שהיא. הרי שאינני חשה בין שווים. אלא במדינה שכופה עלי הלכות ואיסורי דת שאינני חלק ממנה. ואל יזדעק לו איש ויאמר: הלו בת העם היהודי את. כי לו אשיב: בהחלט כן. עבריה ישראלית גאה אנוכי. בת לעם משורש ומפואר. אלא מאי? מי נתן לכם הזכות על אלוהות כלשהי? אני יהודיה / עבריה / בת לעם העברי / עם ישראל. דתי היא החילוניות. אינני כופה על איש את אורחותיי ואמונותיי. אל יכפה איש את אורחותיו ואמונתו עלי. לכן, אדם יכול לשבת היכן שהוא ולאכול בשלות נפש את שלו . המסעדה / הקפה הנם עסקים פרטיים. יכול הבעלים שלא להגיש חמץ. יכול הוא שכן. אתה הלקוח תבחר באם לשבת בעסקו זה של האשם או שלא.
 

ozir

New member
אתם כל הזמן אומרים דתיים, דתיים

ושוכחים שגם אנחנו יהודים!
 

SupermanZW

Well-known member
יהודים הם צאצאי אזרחי ממלכת יהודה ההיסטורית

האם יש לך הוכחה שאתה מצאצאיהם ולא מצאצאי גרים מתקופה כלשהי בהיסטוריה? חוץ מזה גם אם אנחנו יהודים אין שום סיבה שנמנע מעצמנו ליהנות מאוכל שאנחנו אוהבים מכל סיבה שהיא.
 

גילור

New member
סבבה. אין לי בעיה עם זה. יש מספיק מקומות

שכן הכשירו את המקום לפסח. שכל אחד יעשה מה שנכון לו. בעלי שומר כשרות ולא יאכל במקום שלא הוכשר לפסח. לי לא מפריע.
 

טלולי 2

New member
אני ברגשות מעורבים

מודה שאני לא שומרת, אוכלת חמץ בפסח בבית, התארגנתי מראש, למרות שאני שומרת כשרות. עצם זה שלא מציגים/מוכרים חמץ מתחשבים בציבור ששומר ובעצם מרגישים שיש שבוע אחד שונה משאר השנה. במקומות שמוכרים נותנים לאלה שלא שומרים את אפשרות הבחירה. נדהמתי לגלות (נכון ללפני 10 שנים שאז הייתי מלצרית באיזשהו מקום) שאפילו אנשים חילוניים שלא שומרים כשרות (לקוחות קבועים שאני מכירה ויודעת מה הם מזמינים קבוע) לא נוגעים בחמץ בפסח. אני זוכרת שלא הצלחתי למכור להם חמץ.
 
למעלה