מה אתם אומרים על פרסום לספרים?

פרסומת לספרים כמו כל פרסומת -

לפעמים מצליחה לפעמים כושלת. בעיתונת לקראת הוצאת ספר יוזמת ההוצאה ראיון עם המחבר באחד העיתונים הנחשבים לצורך קידום המכירות. ורצוי שבראיון יהיה משהו פיקנטי. יש לי חברה, עורכת משוררת וסופרת, לפני מספר שנים לקראת צאת ספרה לאור רואיינה ע"י עיתונאי ששאל אותה על חייה, ילדותה, לימודיה וכד'. ולחברה היתה ילדות נורמלית ומאושרת. בכותרת הכתבה, אודות ספרה נכתב: היא לא נאנסה, לא נשדדה (לא בדיוק הנוסח). הספר לא נהיה לרב מכר.
 

חוטהשני

New member
אגב שיווק ספרים.. בידיעות אחרונות היה מקרה מעניין לפני מס' שנים.. הם הוציאו את הספר 'שני ירחים' של שרון קריץ, הספר הראשון שלה שתורגם לעברית. הספר נחל כשלון חרוץ בחנויות. אז במשכל החליטו לשווק אותו בצורה שונה, אני לא זוכרת בדיוק איך זה היה (או שמכרו את הספר בפרוטות ממש, או ששלחו למס' אנשים מצומצם..) נדמה לי שהם גם הוציאו את הספר בכריכה חדשה - והספר זכה להצלחה מאד גדולה. אגב, תוך כדי כתיבת ההודעה, אני נזכרת בפרוייקט שהיה השנה בקהילות ואינט - בו הציעו ל500 אנשים להיות הקוראים המשפיעים (הם קיבלו את הספרים והיו צריכים להעביר מידע על הספר לעוד אנשים..) יכול להיות שהם ראו איך זה עבד טוב בספר של שני ירחים.
 

perhay

New member
אינני יודעת עד כמה זה משפיע על

המכירות בחנויות, אך ללא ספק שמאד משפיע על הספרים שאנשים מבקשים לקרוא בספרייה. בספרים אלה, יש גם תור הזמנות יותר ארוך. בחלק המקרים, בסופו של דבר ספריות נאלצות לרכוש יותר עותקים כדי לעמוד בלחץ של הקוראים. תמיד היתה התופעה של אנשים שהגיעו לספרייה עם העמוד של העתון בו הופיעו הרבי המכר. הם יצאו מהספרייה מאד מתוסכלים כשהספרים האלה היו בהשאלה. והיום הם באים עם פתק בו רשומים הספרים שהומלצו ברדיו. אנחנו מנסים להתמודד עם תופעה זו דרך הפנייה לספרים טובים אחרים שמכל מיני סיבות לא זכו להגיע לרבי מכר או להתפרסם ברדיו. אנו מבקשים מאנשים שקראו ספרים שגרמו להם חוויה מיוחדת למלא טופס המלצה ואותה המלצה אנו מעבירים למחשב ומחלקים את הספרים לשלוש קטגוריות: 1) ספרים קלילים (אלה המכונים גם "ספרי טיסה") 2) ספרים בינוניים (הדורשים יותר השקעה) 3) ספרי קלסיקה - יותר כבדים. בחיפוש אפשר להגיע לספרים המומלצים בשלושת הקטגוריות, או רק לקטגוריה אחת, וגם אפשר להגיע לספרים שהומלצו על ידי קורא מסויים או קוראת מסויימת. כשמתקבלת רשימה, ניתן להכנס לספר, ובתוכנת ספיר ללשונית של מידע נוסף, ושם ניתן לקרוא תקציר מאד מתומצת של העלילה, סיבת ההמלצה ושמות הקוראים הממליצים. אנו משתדלים להראות את האופציה הזאת לקוראים, והרבה מצאו שם את מבוקשם. מה שחשוב בסוג כזה של שרות זה להיות מעודכנים ולהוסיף כל הזמן ספרים. אחרת, הספרים מושאלים ואז שוב אין מה להציע. ניתן גם לתכנן שתהיה חלוקה לפי שנים, כדי שהאנשים יחשפו כל פעם לרשימה חדשה.
 

אלינקה

New member
גם אצלנו הם באים אם שמות

ששמעו ברדיו טלויזיה או בעיתון לפעמים עוד לפני שהספר מגיע אם זה טוב? לא יודעת
 

perhay

New member
אני בדעה שכספרנים רצוי שנראה

לאנשים עוד אפשרויות כדי שלא יהיו נעולים רק על הרשימות של רבי-מכר בעתונים או באמצעי תקשורת אחרים. אחרת, הם מפסידים את האפשרות להכיר ספרים אחרים וסופרים מוכשרים שלא זכו ליחצנות.
 
צודקת perhay. ולכן אנחנו עורכים

תצוגות של ספרים חדשים, גם ספרי עיון, ועורכים תערכות הנושאים שונים ומציגים חומר כתוב בנושא. לדוגמא עם מותה של מרים רות מוצגת תערוכה לזכרה וגם ספריה מוצגים לצד כתבות על יצירתה וחייה.
 

בתיה4

New member
ועדיין לא ניתן לשכנע את הקהל

שספרים המופיעים ברשימת רבי המכר אינם דווקא הספרים הטובים. זו הבעיה האמיתית. איך רואים ומבינים את רשימות רבי המכר.
 

perhay

New member
נכון. יש עם זה בעייה כי כל הזמן

עושים שטיפת מוח עם נושא רבי המכר. יתכן שבכל זאת, חלק מהספרים שנכנסים לרשימות אלה הם איכותיים, אבל לא כולם. אין לי פתרונות מאגיים לסוגיה הזאת, וכפי שכתבתי ואור חבצלות כתבה, עדיין יש לנו אפשרות להשפיע על דעת הקהל בכך שמראים אופציות אחרות.
 
למעלה