אינני יודעת עד כמה זה משפיע על
המכירות בחנויות, אך ללא ספק שמאד משפיע על הספרים שאנשים מבקשים לקרוא בספרייה. בספרים אלה, יש גם תור הזמנות יותר ארוך. בחלק המקרים, בסופו של דבר ספריות נאלצות לרכוש יותר עותקים כדי לעמוד בלחץ של הקוראים. תמיד היתה התופעה של אנשים שהגיעו לספרייה עם העמוד של העתון בו הופיעו הרבי המכר. הם יצאו מהספרייה מאד מתוסכלים כשהספרים האלה היו בהשאלה. והיום הם באים עם פתק בו רשומים הספרים שהומלצו ברדיו. אנחנו מנסים להתמודד עם תופעה זו דרך הפנייה לספרים טובים אחרים שמכל מיני סיבות לא זכו להגיע לרבי מכר או להתפרסם ברדיו. אנו מבקשים מאנשים שקראו ספרים שגרמו להם חוויה מיוחדת למלא טופס המלצה ואותה המלצה אנו מעבירים למחשב ומחלקים את הספרים לשלוש קטגוריות: 1) ספרים קלילים (אלה המכונים גם "ספרי טיסה") 2) ספרים בינוניים (הדורשים יותר השקעה) 3) ספרי קלסיקה - יותר כבדים. בחיפוש אפשר להגיע לספרים המומלצים בשלושת הקטגוריות, או רק לקטגוריה אחת, וגם אפשר להגיע לספרים שהומלצו על ידי קורא מסויים או קוראת מסויימת. כשמתקבלת רשימה, ניתן להכנס לספר, ובתוכנת ספיר ללשונית של מידע נוסף, ושם ניתן לקרוא תקציר מאד מתומצת של העלילה, סיבת ההמלצה ושמות הקוראים הממליצים. אנו משתדלים להראות את האופציה הזאת לקוראים, והרבה מצאו שם את מבוקשם. מה שחשוב בסוג כזה של שרות זה להיות מעודכנים ולהוסיף כל הזמן ספרים. אחרת, הספרים מושאלים ואז שוב אין מה להציע. ניתן גם לתכנן שתהיה חלוקה לפי שנים, כדי שהאנשים יחשפו כל פעם לרשימה חדשה.