euronitzan
New member
פיספסת כמה דבריםבדקתי ולא נראה שהתדירות מזעזעת כמו שאת מתארת
אותה. קו 66 מוריד באבא הילל פינת ביאליק, הסתכלתי בלו"ז של הקווים שעוברים במקום החל מהשעה 9 בערב. קווים 42/142/65/67/525/531 עוברים שם בתדירות משותפת של כל 10 דקות, ופה ושם לפי הלו"ז יש חורים של רבע שעה. אבל באמת, אני מסתכל על הלו"ז ובין השעה 21:00 ל01:00 עוברות לא פחות מאשר 29 נסיעות (ואם אחשיב את השתיים שעוברות שם ב20:58 - אז יש עוד שתי נסיעות). אז הנה שעות הלילה המאוחרות והמאד מאוחרות ויש שם תדירות טובה לקווים האלו - יחדיו. אז נכון שיכול להיות ששניים מהם או אפילו שלושה מהם יגיעו בו זמנית ואז מתייבשים בתחנה עוד 15 דקות, אבל מה לעשות? ברוב המקרים זה לא יקרה הרי.... וקו 66 יוצא בתדירות של כל 12 דקות ולאחר השעה 22:00, כל רבע שעה ולאחר השעה 23:00 בכל 20 דקות. לטעמי זו דרך טובה להגיע מאלנבי לאבא הילל בשעות הלילה. כבר ראיתי מספיק קווי רפאים נוסעים להם בלי שאף אחד רוצה לעלות עליהם רק בגלל שהתדירות שלהם גבוהה מידי. אי אפשר לצפות שכל 10 דקות תצא נסיעה בשעות המאוחרות האלו. עם כל הכבוד לאבא הילל, זה לא מקום כל כך מרכזי שמצדיק תדירות עוד יותר גבוהה ממה שיש שם ויש שם תדירות מספיק גבוהה. קווים רבים מסיימים את פעילותם בשעות 19 - 20 - 21. זה לא סתם, אין באמת ביקוש. בשעות האלו ומאוחר יותר יש פחות אנשים שצריכים לנסוע ממקום למקום אחר. נגמרה תנועת היוממים ועכשיו זה זמן לצאת לבלות אם כבר... אז כל הקווים שפעילים נוסעים בין מרכזים שונים. דר"א עד כמה שזכור לי קווים 40/42 של לפני הרפורמה לא ממש עבדו אחרי 9 או 10 בלילה, תקני אותי אם אני טועה. וקו 20 היה בדיחה מהלכת, קו שבקושי יצא לי לנסוע איתו כי הוא אף פעם לא הגיע לתחנה בזמנים בהם המתנתי בתחנה שגם הוא עבר בה.
המוצא שלי בשעות אחר הצהריים הוא אמצע אלנבי - איפה שאין 66 והיעד הוא אמצע אבא הלל, ליד רוקח, לשם גם 66 לא מגיע, אבל לא כדאי כבר לעלות על אוטובוס, כי התחנה נמצאת בחצי המרחק שצריך לעבור. את קו 66 אני לוקח כשאני צריך להגיע מבן יהודה/גורדון לאבא הלל, ואז מחכות לי 10 דקות הליכה בהתחלה ו10 דקות בסוף (מז'בוטינסקי). הרפורמה לכאורה משפרת את המצב, כי 61/161 עוברים בבן יהודה, אבל בפועל התדירות שלהם בלילה נמוכה מ20 דקות וברכבת מרכז כבר כתבתי שאין מה לחפש בשעות הנ"ל. בפועל המצב בלילה נשאר זהה עקרונית (וגרוע יותר בפועל, כי יש יותר ויותר אנשים שנוסעים ב66, משום שהוא אמין יותר מקווי הרפורמה, מה שמאיט את הנסיעה איתו ועושה אותה נעימה פחות. אז לסיכום, המצב ברפורמה הורע מבחינתי, משמעותית אחרי הצהריים ופחות משמעותית בלילה.