euronitzan
New member
הרפורמה בתעריפים היא מעולה ואין לי דבר אחד רעהרפורמה מעולה - היישום שלה פחות
אני מדבר בעיקר על התשלום בעבור מוצא ויעד ולא עפ"י כמות ההחלפות, ובטח שלא על פי זהות המפעיל. זוהי הפעם הראשונה בה התשלם מתבצע על פי צרכי הנוסע ולא על פי רצונות המפעילים. ניצנים של שירותיות. מי היה מאמין? אני מדבר על קווים פשוטים וישרים, על מזלגות ברורים שיוצרים תדירות משותפת טובה, ועל ביטול מוטציות טלאי (כמו 32 או הנסיון לבטל את 45) או ביטול קווי רפאים מיותרים (כמו 29 או 64). אני מדבר גם על מודיעין משותף, על דגלול משותף ועל אתר אינטרנט משותף. ניצן של לקיחת אחריות כוללת לנושא. עם זאת דומה שדן, החברה העיקרית שמוציאה את הרפורמה לפועל, נתפסה עם המכנסיים למטה. רמת השירות בעיקר בדן ירדה פלאים. קווי מפתח כמו 61 או 63 הפכו ללא אמינים. הנהגים חסרי סבלנות, לעתים מסרבים לענות לשאלות הכוונה מצד נוסעים, ומשמיצים את הקווים החדשים בכל הזמנות. חסרים נהגים, ואין מספיק אוטובוסים. העובדה כי החברה החכירה את אוטובוסיה לדעת, ומיהרה להשבית אוטובוסים בני 12 ו-13 והכניסה אותה למצוקה. ומה לעשות - עם מעט מדי אוטובוסים, הרפורמה מתקשה להמריא. והכי מביך: דווקא אצל חלוצת הרב קו, ישנם לא מעט נהגים שלא יודעים לתפעל את הרב קו כמו שצריך. בעשר פעמים בהן ביקשתי לחייב את הרב קו שלי ב-10 ש"ח (לנסיעה פנימית בת"א + נסיעת המשך לכפ"ס) רק פעם אחת ידע הנהג כיצד לעשות זאת. באגד נראה כי המצב סביר יותר, למעט כרטיס ההמשך הבלתי חוקי למשך 60 דקות (במקום 90). האם זה כבר תוקן? מטרופולין וקווים אמנם שיחקו תפקיד משני ברפורמה הזה, אך קשה שלא להתרשם מהשיפור הניכר שניתן ברמת השירות שלהן לנוסעים. כיומם בין ת"א לכפר סבא, אני פשוט נהנה לנסוע במטרופולין. אוטובוסים חדישים, נקיים וריחניים, דייקנות למופת ונהגים אדיבים ומקצועיים. מקווה בפעימת השרון הם לא ילקו בהתמוטטות עצבים קבוצתית, כפי שקורה בדן מאז יולי. על הרעות החולות הנוספות (דגלול, אי שיתוף הציבור, קמפיין כושל) כבר דובר מספיק בעבר.
להגיד עליה. הבעיה עם הרפורמה במסלולים הינה שהיא מתאימה לעיר שיש בה רכבת תחתית או רק"ל - התחתית מבצעת את המסלולים הישירים והעמוסים בעוד שהאוטובוסים (הרגילים, לא BRT ושאר חמוצים) מבצעים את השירות door to door שציינו כאן קודם. כך גם יש שירות נאות לחובבי ההחלפות/המתנות וגם לזקנות שבקושי עולות גם לנמוכי רצפה. הניסיון ליצור מערכת כזאת המבוססת על אוטובוסים בלבד נידון לכישלון, בדיוק כפי שרואים כרגע בגוש דן והמצב כרגע הוא עוד טוב יחסית, החל מספטמבר המצב יורע עוד יותר.