מה אתם אומרים חברים?

מצב
הנושא נעול.

euronitzan

New member
בדקתי ולא נראה שהתדירות מזעזעת כמו שאת מתארת
אותה. קו 66 מוריד באבא הילל פינת ביאליק, הסתכלתי בלו"ז של הקווים שעוברים במקום החל מהשעה 9 בערב. קווים 42/142/65/67/525/531 עוברים שם בתדירות משותפת של כל 10 דקות, ופה ושם לפי הלו"ז יש חורים של רבע שעה. אבל באמת, אני מסתכל על הלו"ז ובין השעה 21:00 ל01:00 עוברות לא פחות מאשר 29 נסיעות (ואם אחשיב את השתיים שעוברות שם ב20:58 - אז יש עוד שתי נסיעות). אז הנה שעות הלילה המאוחרות והמאד מאוחרות ויש שם תדירות טובה לקווים האלו - יחדיו. אז נכון שיכול להיות ששניים מהם או אפילו שלושה מהם יגיעו בו זמנית ואז מתייבשים בתחנה עוד 15 דקות, אבל מה לעשות? ברוב המקרים זה לא יקרה הרי.... וקו 66 יוצא בתדירות של כל 12 דקות ולאחר השעה 22:00, כל רבע שעה ולאחר השעה 23:00 בכל 20 דקות. לטעמי זו דרך טובה להגיע מאלנבי לאבא הילל בשעות הלילה. כבר ראיתי מספיק קווי רפאים נוסעים להם בלי שאף אחד רוצה לעלות עליהם רק בגלל שהתדירות שלהם גבוהה מידי. אי אפשר לצפות שכל 10 דקות תצא נסיעה בשעות המאוחרות האלו. עם כל הכבוד לאבא הילל, זה לא מקום כל כך מרכזי שמצדיק תדירות עוד יותר גבוהה ממה שיש שם ויש שם תדירות מספיק גבוהה. קווים רבים מסיימים את פעילותם בשעות 19 - 20 - 21. זה לא סתם, אין באמת ביקוש. בשעות האלו ומאוחר יותר יש פחות אנשים שצריכים לנסוע ממקום למקום אחר. נגמרה תנועת היוממים ועכשיו זה זמן לצאת לבלות אם כבר... אז כל הקווים שפעילים נוסעים בין מרכזים שונים. דר"א עד כמה שזכור לי קווים 40/42 של לפני הרפורמה לא ממש עבדו אחרי 9 או 10 בלילה, תקני אותי אם אני טועה. וקו 20 היה בדיחה מהלכת, קו שבקושי יצא לי לנסוע איתו כי הוא אף פעם לא הגיע לתחנה בזמנים בהם המתנתי בתחנה שגם הוא עבר בה.
פיספסת כמה דברים
המוצא שלי בשעות אחר הצהריים הוא אמצע אלנבי - איפה שאין 66 והיעד הוא אמצע אבא הלל, ליד רוקח, לשם גם 66 לא מגיע, אבל לא כדאי כבר לעלות על אוטובוס, כי התחנה נמצאת בחצי המרחק שצריך לעבור. את קו 66 אני לוקח כשאני צריך להגיע מבן יהודה/גורדון לאבא הלל, ואז מחכות לי 10 דקות הליכה בהתחלה ו10 דקות בסוף (מז'בוטינסקי). הרפורמה לכאורה משפרת את המצב, כי 61/161 עוברים בבן יהודה, אבל בפועל התדירות שלהם בלילה נמוכה מ20 דקות וברכבת מרכז כבר כתבתי שאין מה לחפש בשעות הנ"ל. בפועל המצב בלילה נשאר זהה עקרונית (וגרוע יותר בפועל, כי יש יותר ויותר אנשים שנוסעים ב66, משום שהוא אמין יותר מקווי הרפורמה, מה שמאיט את הנסיעה איתו ועושה אותה נעימה פחות. אז לסיכום, המצב ברפורמה הורע מבחינתי, משמעותית אחרי הצהריים ופחות משמעותית בלילה.
 

olli3

New member
מנהל
פיספסת כמה דברים
המוצא שלי בשעות אחר הצהריים הוא אמצע אלנבי - איפה שאין 66 והיעד הוא אמצע אבא הלל, ליד רוקח, לשם גם 66 לא מגיע, אבל לא כדאי כבר לעלות על אוטובוס, כי התחנה נמצאת בחצי המרחק שצריך לעבור. את קו 66 אני לוקח כשאני צריך להגיע מבן יהודה/גורדון לאבא הלל, ואז מחכות לי 10 דקות הליכה בהתחלה ו10 דקות בסוף (מז'בוטינסקי). הרפורמה לכאורה משפרת את המצב, כי 61/161 עוברים בבן יהודה, אבל בפועל התדירות שלהם בלילה נמוכה מ20 דקות וברכבת מרכז כבר כתבתי שאין מה לחפש בשעות הנ"ל. בפועל המצב בלילה נשאר זהה עקרונית (וגרוע יותר בפועל, כי יש יותר ויותר אנשים שנוסעים ב66, משום שהוא אמין יותר מקווי הרפורמה, מה שמאיט את הנסיעה איתו ועושה אותה נעימה פחות. אז לסיכום, המצב ברפורמה הורע מבחינתי, משמעותית אחרי הצהריים ופחות משמעותית בלילה.
מזה אמצע אלנבי? איזור מספר 90?
אני יכול להציע לך אופציה נאה ואמינה למדיי. אכפת לך לנסות אותה? משעות אחה"צ פועל קו 168 כל 20-25-30 דקות. הוא יוצא מהכרמלית ותוך 3 דקות מגיע לאלנבי היכן שאתה צריך (ממה שהבנתי). לאחר 5 דקות נסיעה ואף אולי 4 דקות הוא מגיע להמסגר פינת יצחק שדה. מרחוב המסגר תוכל להמשיך עם 524/525/531 שנוסעים בתדירות של כל 15 דקות (כל 15 דקות יוצא מישהו מהם ממרכזית ת"א). תוך 5-7 דקות הם נמצאים בתחנה שברחוב המסגר. עכשיו בו נבחן את הדברים: במידה ואתה עולה על קו 168 שיוצא בשעה 16:20 מהכרמלית, זה אומר שהוא באלנבי בשעה 16:23, משם נסיעה קצרה להמסגר ואתה נמצא בהמסגר בשעה 16:28, חוצה רמזור, עוד דקה... בנתיים בשעה 16:30 יוצא קו 531 ותוך כ-5 דקות מגיע לתחנה שלך בהמסגר. כך יוצא שלא נאלצת להמתין זמן רב כל כך. במקרה הכי גרוע, אתה תמיד יכול לנסוע למרכזית עם כל קו ממגוון הקווים שיש. ולקחת מקומה 6 את 524/525/531 (מאותו הרציף). מה היתרונות בכך? כל דקה עובר אוטובוס מאלנבי למרכזית. זמן הנסיעה למרכזית ידוע ולא ניתן לטעות בו. ההמתנה במרכזית במידה ויש המתנה היא נוחה עקב המיזוג. כך שתוכל לתכנן נסיעה ולהתאים את עצמך עם הלו"ז של 524/525/531. מנגד תוך כמה ימים גם ככה 142 לא יעבור יותר ברוטשילד. כך שהאופציות שתהיינה לך הן או להמתין ל42 או לעלות גם על 70 ולרדת בצומת עלית ומשם להחליף לכל הקווים שיש לאבא הילל פינת רוקח. או לנסוע עם 168 והחלפה כפי שציינתי או דרך המרכזית. עכשיו, אני נותן לך רק את האופציות, יכול מאד להיות ש168 ו524/525/531 מתאימים לך בול בדיוק בשעה שאתה צריך את שניהם, במקרה הזה יצאת מרוויח. במידה ולא, אין מה לעשות. אני רק נותן לך את המידע. CWEN שכתבה כאן עשתה נסיונות רבים על מנת להגיע מביתה אל העבודה, בכל מיני וראציות, כדי לראות האם יש דרך יותר טובה עבורה. ממליץ לך גם לבדוק אופציות נוספות, וכן גם קו 23 יכול לשמש אותך כפי שציינתי כאן למעלה. או שתמתין ל42 שנראה כי עכשיו התדירות שלו בשעות המדוברות תהיינה כל 20 דקות ויכול להיות שיותר, כי בפועל הוא יוצא מבת ים כל 20 דקות, אבל בדרך... לך תדע מה יהיה בדרך.
 

euronitzan

New member
מזה אמצע אלנבי? איזור מספר 90?
אני יכול להציע לך אופציה נאה ואמינה למדיי. אכפת לך לנסות אותה? משעות אחה"צ פועל קו 168 כל 20-25-30 דקות. הוא יוצא מהכרמלית ותוך 3 דקות מגיע לאלנבי היכן שאתה צריך (ממה שהבנתי). לאחר 5 דקות נסיעה ואף אולי 4 דקות הוא מגיע להמסגר פינת יצחק שדה. מרחוב המסגר תוכל להמשיך עם 524/525/531 שנוסעים בתדירות של כל 15 דקות (כל 15 דקות יוצא מישהו מהם ממרכזית ת"א). תוך 5-7 דקות הם נמצאים בתחנה שברחוב המסגר. עכשיו בו נבחן את הדברים: במידה ואתה עולה על קו 168 שיוצא בשעה 16:20 מהכרמלית, זה אומר שהוא באלנבי בשעה 16:23, משם נסיעה קצרה להמסגר ואתה נמצא בהמסגר בשעה 16:28, חוצה רמזור, עוד דקה... בנתיים בשעה 16:30 יוצא קו 531 ותוך כ-5 דקות מגיע לתחנה שלך בהמסגר. כך יוצא שלא נאלצת להמתין זמן רב כל כך. במקרה הכי גרוע, אתה תמיד יכול לנסוע למרכזית עם כל קו ממגוון הקווים שיש. ולקחת מקומה 6 את 524/525/531 (מאותו הרציף). מה היתרונות בכך? כל דקה עובר אוטובוס מאלנבי למרכזית. זמן הנסיעה למרכזית ידוע ולא ניתן לטעות בו. ההמתנה במרכזית במידה ויש המתנה היא נוחה עקב המיזוג. כך שתוכל לתכנן נסיעה ולהתאים את עצמך עם הלו"ז של 524/525/531. מנגד תוך כמה ימים גם ככה 142 לא יעבור יותר ברוטשילד. כך שהאופציות שתהיינה לך הן או להמתין ל42 או לעלות גם על 70 ולרדת בצומת עלית ומשם להחליף לכל הקווים שיש לאבא הילל פינת רוקח. או לנסוע עם 168 והחלפה כפי שציינתי או דרך המרכזית. עכשיו, אני נותן לך רק את האופציות, יכול מאד להיות ש168 ו524/525/531 מתאימים לך בול בדיוק בשעה שאתה צריך את שניהם, במקרה הזה יצאת מרוויח. במידה ולא, אין מה לעשות. אני רק נותן לך את המידע. CWEN שכתבה כאן עשתה נסיונות רבים על מנת להגיע מביתה אל העבודה, בכל מיני וראציות, כדי לראות האם יש דרך יותר טובה עבורה. ממליץ לך גם לבדוק אופציות נוספות, וכן גם קו 23 יכול לשמש אותך כפי שציינתי כאן למעלה. או שתמתין ל42 שנראה כי עכשיו התדירות שלו בשעות המדוברות תהיינה כל 20 דקות ויכול להיות שיותר, כי בפועל הוא יוצא מבת ים כל 20 דקות, אבל בדרך... לך תדע מה יהיה בדרך.
על 168 לא חשבתי, תודה על ההצעה
למרות שקוגנטיבית זה מתפרש כהליכה אחורה. יש אלטרנטיבה לדרך הנ"ל בדמות קו 31 שגם מגיע (כמעט עד) למסגר. לגביי 42 - אם הוא יעבור מבגין בלבד (כלומר, לא ייכנס לעל פרשת דרכים) אז כל הכדאיות שלו תרד דרמטית. במקרה זה כבר יהיה עדיף לקחת 82/38 מז'בוטינסקי וללכת את שאר הדרך. בעניין המרכזית, אבדוק את הכדאיות של הדרך הנ"ל - לעבור את המאבטחים שבקומה 4 ולעלות לקומה 6 זה אומר להפסיד 10 דקות, אבל ההמתנה היא אכן במקום מקורה שזה יתרון. אבדוק את כל הדרכים שהצעת ואעדכן כמובן.
 

olli3

New member
מנהל
על 168 לא חשבתי, תודה על ההצעה
למרות שקוגנטיבית זה מתפרש כהליכה אחורה. יש אלטרנטיבה לדרך הנ"ל בדמות קו 31 שגם מגיע (כמעט עד) למסגר. לגביי 42 - אם הוא יעבור מבגין בלבד (כלומר, לא ייכנס לעל פרשת דרכים) אז כל הכדאיות שלו תרד דרמטית. במקרה זה כבר יהיה עדיף לקחת 82/38 מז'בוטינסקי וללכת את שאר הדרך. בעניין המרכזית, אבדוק את הכדאיות של הדרך הנ"ל - לעבור את המאבטחים שבקומה 4 ולעלות לקומה 6 זה אומר להפסיד 10 דקות, אבל ההמתנה היא אכן במקום מקורה שזה יתרון. אבדוק את כל הדרכים שהצעת ואעדכן כמובן.
31 מוריד אותך בגשר לה גארדיה
שם יש לך הליכה של 4 דקות בין התחנה של 31 ועד לתחנה של 524/525/531 - לא נראה לי כדאי במיוחד. מה שכן יכול להיות כדאי איתו, זה לרדת תחנה לפני ברכבת ההגנה והפלא ופלא יש שם המון צל וגם מכסה מפני הגשם (יש את הגשר מעל הרי) ומשם אפשר להמשיך עם כל קו (וממש לא חסר) לנסיעה של תחנה אחת או יותר ולהמשיך עם 524/525/531. לי האמת זו נשמעת דרך פחות עדיפה ממעבר במרכזית, כי גם ככה 31 עובר בה. כמו כן, מהרגע בו ירדת במרכזית ועד הרגע בו הגעת לרציף זה 5 דקות על השעון. אני אומר לך את זה מניסיון רב בו אני צריך להגיע לקו 370 שנמצא ברציף 629 (בקצה השני של המרכזית מהיכן שנכנסים בקומה 4) ואני עושה את זה ב5 דקות ואם אני ממהר גם ב4 דקות. טיפ קטן בקשר לבדיקה הבטחונית: כשירודים בלוינסקי במקום להיכנס מאחת הכניסות של קומה 4, חזור מעט אחורה והיכנס בקומה 3, שם אף פעם אין תור של יותר מבן אדם אחד בכניסה. איך שאתה נכנס יש מעלית שמובילה אותך לקומה 6. אתה מגיע לקומה 6, הולך לרציף 608 ומשם עולה על הקווים. רציף 608 נמצא בדיוק מול המעלית ממנה אתה עולה (אני כמעט בטוח בזה). כך שבתכלס זה לא אמור לקחת לך יותר מ4 דקות. שים לב שיש שעות שקו 168 יגרום לך להמתין 15 דקות לשאר הקווים...... כי בדיוק תפסת נסיעה אחת. על כן יש שעות שהוא טוב עבורך ויש שעות שלא, יש לבדוק זאת כמובן לפני היציאה. ואתה יודע, אני רק בא לעזור כמובן, מה שנקרא לעבוד עם מה שיש. ואשמח לעדכונים, גם בפרטי.
 

euronitzan

New member
31 מוריד אותך בגשר לה גארדיה
שם יש לך הליכה של 4 דקות בין התחנה של 31 ועד לתחנה של 524/525/531 - לא נראה לי כדאי במיוחד. מה שכן יכול להיות כדאי איתו, זה לרדת תחנה לפני ברכבת ההגנה והפלא ופלא יש שם המון צל וגם מכסה מפני הגשם (יש את הגשר מעל הרי) ומשם אפשר להמשיך עם כל קו (וממש לא חסר) לנסיעה של תחנה אחת או יותר ולהמשיך עם 524/525/531. לי האמת זו נשמעת דרך פחות עדיפה ממעבר במרכזית, כי גם ככה 31 עובר בה. כמו כן, מהרגע בו ירדת במרכזית ועד הרגע בו הגעת לרציף זה 5 דקות על השעון. אני אומר לך את זה מניסיון רב בו אני צריך להגיע לקו 370 שנמצא ברציף 629 (בקצה השני של המרכזית מהיכן שנכנסים בקומה 4) ואני עושה את זה ב5 דקות ואם אני ממהר גם ב4 דקות. טיפ קטן בקשר לבדיקה הבטחונית: כשירודים בלוינסקי במקום להיכנס מאחת הכניסות של קומה 4, חזור מעט אחורה והיכנס בקומה 3, שם אף פעם אין תור של יותר מבן אדם אחד בכניסה. איך שאתה נכנס יש מעלית שמובילה אותך לקומה 6. אתה מגיע לקומה 6, הולך לרציף 608 ומשם עולה על הקווים. רציף 608 נמצא בדיוק מול המעלית ממנה אתה עולה (אני כמעט בטוח בזה). כך שבתכלס זה לא אמור לקחת לך יותר מ4 דקות. שים לב שיש שעות שקו 168 יגרום לך להמתין 15 דקות לשאר הקווים...... כי בדיוק תפסת נסיעה אחת. על כן יש שעות שהוא טוב עבורך ויש שעות שלא, יש לבדוק זאת כמובן לפני היציאה. ואתה יודע, אני רק בא לעזור כמובן, מה שנקרא לעבוד עם מה שיש. ואשמח לעדכונים, גם בפרטי.
את הטריק עם קומה 3 אני מכיר היטב
עובד נפלא כל פעם.
 

guyweiss

New member
על 168 לא חשבתי, תודה על ההצעה
למרות שקוגנטיבית זה מתפרש כהליכה אחורה. יש אלטרנטיבה לדרך הנ"ל בדמות קו 31 שגם מגיע (כמעט עד) למסגר. לגביי 42 - אם הוא יעבור מבגין בלבד (כלומר, לא ייכנס לעל פרשת דרכים) אז כל הכדאיות שלו תרד דרמטית. במקרה זה כבר יהיה עדיף לקחת 82/38 מז'בוטינסקי וללכת את שאר הדרך. בעניין המרכזית, אבדוק את הכדאיות של הדרך הנ"ל - לעבור את המאבטחים שבקומה 4 ולעלות לקומה 6 זה אומר להפסיד 10 דקות, אבל ההמתנה היא אכן במקום מקורה שזה יתרון. אבדוק את כל הדרכים שהצעת ואעדכן כמובן.
לא מאמין ש - 42 לא ייכנס לעל פרשת דרכים
 

olli3

New member
מנהל
רק תראה לי איפה יש תחנה של 66 ברכבת מרכז
כל התיאוריות של 3-5 החלפות כדי להגיע מאבא הלל לאלנבי הן נורא נחמדות, אבל לא ישימות. כמעט אף אחד (וגם אנשים שמכירים היטב את כל מסלולי הקווים כמוני וכמו רבים אחרים) לא יעשה יותר מ2 החלפות לדרך אחת. אם עולה צורך ביותר מהחלפה אחת, זה אומר רק דבר אחד - שהדרך מסורבלת והרפורמה הנוגעת לאותו קטע דרך נכשלה.
66 מגיע לאלנבי........ הבנת הנקרא.
 

euronitzan

New member
אני מבין שדן היא החברה היחידה, נכון?
מאלנבי לרכבת מרכז חסרים קווים? מאלנבי לעזריאלי אין קווים? מעזריאלי ורכבת מרכז, חסרים קווים לאבא הילל? מצומת עלית חסרים קווים לאבא הילל? רק נוסיף את 75/76/525/531 של אגד וכבר התדירות עולה, במיוחד בשעות הבוקר בכיוון הנסיעה לעתידים ובשעות הערב בכיוון ההפוך. אז להתקבע רק על 42/142, מצטער אבל זה מטומטם.
אני אעשה לך סדר
מכיוון אבא הלל לאלנבי, אין בעיה מיוחדת. הכיוון הזה בסדר וזמן הנסיעה זהה למצב הישן. בכיוון השני מתחילה הבעיה: אם אני נוסע לרכבת מרכז ומחליף ברחוב על פרשת דרכים, הכל בסדר, כל עוד זמן ההמתנה אינו עולה על 5 דקות, אחרת אני מפסיד זמן (זמן שמופסד בחום הקיץ, קרי לא כיף גדול). קווי אגד לא רלוונטיים בכיוון הזה כי הם עוברים בדרך בגין, מה שאומר שיש 5-7 דקות הליכה, נוסף על זמן ההמתנה. אמרת צומת עלית? אם אני נוסע אליה ב61/161, יש כ7 דקות הליכה מרח' ארלוזרוב עד התחנות של אבא הלל. אם אני נוסע אליה עם קווים שמגיעים לז'בוטינסקי, שוב יש 5 דקות לפני זמן ההמתנה, כשכל מה שאני מרוויח הוא את קו 67 ועוד כמה קווים די נדירים של אגד, מספיק נדירים כדי לא להכניס אותם לחישוב שלי. מה שהתחלתי לעשות כדי להימנע מההחלפות הללו הוא לרכז את זמני ההמתנה וההליכה: בד"כ אני הולך מאלנבי/רמב"ם לאלנבי רוטשילד ותופס משם את 42/142. הצעד הנ"ל כרוך ב10 דקות הליכה + 5-30 דקות של המתנה, אבל לפחות אני יודע שישנה המתנה אחת שכולה נעשית בצל. בקיצור, איך שלא הופכים את זה ריאלית, גם בין שני מקומות סופר מרכזיים, המצב רק הורע. בשעות הערב (אני נוסע בד"כ בערב מבן יהודה לאבא הלל) אין בכלל מה לדבר על החלפות כשזמן ההמתנה בהחלפה מתחיל מחצי שעה + הכמה דקות של הליכה שציינתי קודם. בערב הולכים על האופציה התדירה ביותר - קו 66, כל רבע שעה. אגב, ציינת את עזריאלי, איך בדיוק המקום הזה עוזר? יש קו אחד שמגיע לשם ישירות מאלנבי (23), נוסע כל 20 דקות ומגיע לתחנה המרוחקת 10 דקות מקווי אגד שנוסעים לאבא הלל.
 

olli3

New member
מנהל
אני אעשה לך סדר
מכיוון אבא הלל לאלנבי, אין בעיה מיוחדת. הכיוון הזה בסדר וזמן הנסיעה זהה למצב הישן. בכיוון השני מתחילה הבעיה: אם אני נוסע לרכבת מרכז ומחליף ברחוב על פרשת דרכים, הכל בסדר, כל עוד זמן ההמתנה אינו עולה על 5 דקות, אחרת אני מפסיד זמן (זמן שמופסד בחום הקיץ, קרי לא כיף גדול). קווי אגד לא רלוונטיים בכיוון הזה כי הם עוברים בדרך בגין, מה שאומר שיש 5-7 דקות הליכה, נוסף על זמן ההמתנה. אמרת צומת עלית? אם אני נוסע אליה ב61/161, יש כ7 דקות הליכה מרח' ארלוזרוב עד התחנות של אבא הלל. אם אני נוסע אליה עם קווים שמגיעים לז'בוטינסקי, שוב יש 5 דקות לפני זמן ההמתנה, כשכל מה שאני מרוויח הוא את קו 67 ועוד כמה קווים די נדירים של אגד, מספיק נדירים כדי לא להכניס אותם לחישוב שלי. מה שהתחלתי לעשות כדי להימנע מההחלפות הללו הוא לרכז את זמני ההמתנה וההליכה: בד"כ אני הולך מאלנבי/רמב"ם לאלנבי רוטשילד ותופס משם את 42/142. הצעד הנ"ל כרוך ב10 דקות הליכה + 5-30 דקות של המתנה, אבל לפחות אני יודע שישנה המתנה אחת שכולה נעשית בצל. בקיצור, איך שלא הופכים את זה ריאלית, גם בין שני מקומות סופר מרכזיים, המצב רק הורע. בשעות הערב (אני נוסע בד"כ בערב מבן יהודה לאבא הלל) אין בכלל מה לדבר על החלפות כשזמן ההמתנה בהחלפה מתחיל מחצי שעה + הכמה דקות של הליכה שציינתי קודם. בערב הולכים על האופציה התדירה ביותר - קו 66, כל רבע שעה. אגב, ציינת את עזריאלי, איך בדיוק המקום הזה עוזר? יש קו אחד שמגיע לשם ישירות מאלנבי (23), נוסע כל 20 דקות ומגיע לתחנה המרוחקת 10 דקות מקווי אגד שנוסעים לאבא הלל.
לצ.עלית תוכל להגיע גם עם קווים 38/70/82/166
וגם עם 40/240, אז למה התקבעת דווקא על 61/161? קווי אגד 75/76 בשעות הבוקר כלל אל נדירים, כמו כן קווים 524/525/531 בשעות הבוקר נוסעים בתדירות של כל 10-15 דקות וכולם יוצאים מהמרכזית כך שהם שומרים על אחידות בין הזמנים. אז לא להגיד לי שאין תדירות טובה... ושלהסתמך על קווי אגד שבאים פעם ב... ולהגיד שהם נדירים זה אומר שלא בדקת בכלל... אבל אתה עקשן, שרוצה לראות רק את הרע, לא מוכן לבדוק את הקווים שציינתי בכלל וישר קובע שהתדירות שלהם על הפנים. לא קורא נכון את מה שאמרתי לגבי קו 66 שמקשר בין אלנבי לאבא הילל. מאלנבי לעזריאלי קו 23 נוסע בשעות הבוקר בתדירות של כל 12/14 דקות וממש לא קשה לדעת מתי הוא מגיע בדיוק לתחנה שלך באלנבי. ואם אתה רוצה אתה יכול לרדת תחנה לפני בבית קלקא ומשם לעלות על כל קו שתרצה לעזריאלי/רכבת מרכז/צומת עלית ומשם להמשיך ליעד. כמו כן תוכל לקחת את 168 של קווים (לא תדיר, אך שוב לא קשה לדעת מתי מגיע לאלנבי) ולרדת ביצחק שדה פינת המסגר ומשם להמשיך עם 75/76/524/525/531 התדירים מאד בבוקר. אתה יכול לנסוע מאלנבי (חלקים מאלנבי) וגם מרוטשילד עם קו 70 לרכבת מרכז או לצומת עלית ומשם להמשיך....
 

euronitzan

New member
לצ.עלית תוכל להגיע גם עם קווים 38/70/82/166
וגם עם 40/240, אז למה התקבעת דווקא על 61/161? קווי אגד 75/76 בשעות הבוקר כלל אל נדירים, כמו כן קווים 524/525/531 בשעות הבוקר נוסעים בתדירות של כל 10-15 דקות וכולם יוצאים מהמרכזית כך שהם שומרים על אחידות בין הזמנים. אז לא להגיד לי שאין תדירות טובה... ושלהסתמך על קווי אגד שבאים פעם ב... ולהגיד שהם נדירים זה אומר שלא בדקת בכלל... אבל אתה עקשן, שרוצה לראות רק את הרע, לא מוכן לבדוק את הקווים שציינתי בכלל וישר קובע שהתדירות שלהם על הפנים. לא קורא נכון את מה שאמרתי לגבי קו 66 שמקשר בין אלנבי לאבא הילל. מאלנבי לעזריאלי קו 23 נוסע בשעות הבוקר בתדירות של כל 12/14 דקות וממש לא קשה לדעת מתי הוא מגיע בדיוק לתחנה שלך באלנבי. ואם אתה רוצה אתה יכול לרדת תחנה לפני בבית קלקא ומשם לעלות על כל קו שתרצה לעזריאלי/רכבת מרכז/צומת עלית ומשם להמשיך ליעד. כמו כן תוכל לקחת את 168 של קווים (לא תדיר, אך שוב לא קשה לדעת מתי מגיע לאלנבי) ולרדת ביצחק שדה פינת המסגר ומשם להמשיך עם 75/76/524/525/531 התדירים מאד בבוקר. אתה יכול לנסוע מאלנבי (חלקים מאלנבי) וגם מרוטשילד עם קו 70 לרכבת מרכז או לצומת עלית ומשם להמשיך....
אתה עובד בדיוק כמו מתכנני הרפורמה
שזה אמר להסתכל על מפה, לראות שקו מסוים עובד ברחוב X ומגיע לY ולהגיד מגניב! יש קישור. קו 66 עובר בתחילת אלנבי בלבד, בקטע בו לא נוסעים מרבית האוטובוסים ולא עולים מרבית הנוסעים שאינם נמנים על בלייני החוף. קו 66 מגיע לחלק קטן בלבד של אבא הלל ושוב, לא החלק הרלוונטי מבחינתי. עכשיו אני אנסה שוב להסביר מה היה המצב הקודם ומה המצב עכשיו. המצב הקודם היה שלאחר המתנה של כרבע שעה (אם אני לא מתכנן את שעת ההגעה שלי לתחנה), היה מגיע אוטובוס ממוזג ומסיע אותי עד לנקודת היעד (אבא הלל/רוקח) במסלול מסורבל מעט, שלוקח כ50 דקות ברוטו, מהרגע שהייתי עולה על האוטובוס ועד שהייתי מגיע לביתי. המצב כיום הוא שאני יכול לקצץ גג 5 דקות מהזמן הזה, אך ורק אם 42/142 מגיעים תוך 3 דקות לכל היותר לרכבת מרכז. עכשיו, הירידה מהאוטובוס וההמתנה מהווה ה-ר-ע-ה בשירות. מכיוון שזמן המתנה של 20-30 דקות ל42/142 הוא מחזה די שכיח (כפעמיים בשבוע מתוך 5) ישנה הרעה משמעותית בשירות. כל ההצעות שלך של להתחיל לטייל סביב צומת עלית ו/או אינן רלוונטיות משום שהן מאריכות את הדרך ומגבירות הזעה ולכן הן כלל לא כדאיות. לגביי קווי אגד - אולי הם יוצאים מתחנת המוצא כל 10-15 דקות, לאבא הלל (אני מדבר על הנסיעה מצפון לדרום) הם לא מגיעים כל 10-15 דקות, גם לא במשולב, 3 אוטובוסים מ3 קווים שונים כל 20-25 דקות הם מחזה יותר שכיח אבל כבר הסברתי שבבוקר אין הרעה משמעותית בשירות.
 

olli3

New member
מנהל
אתה עובד בדיוק כמו מתכנני הרפורמה
שזה אמר להסתכל על מפה, לראות שקו מסוים עובד ברחוב X ומגיע לY ולהגיד מגניב! יש קישור. קו 66 עובר בתחילת אלנבי בלבד, בקטע בו לא נוסעים מרבית האוטובוסים ולא עולים מרבית הנוסעים שאינם נמנים על בלייני החוף. קו 66 מגיע לחלק קטן בלבד של אבא הלל ושוב, לא החלק הרלוונטי מבחינתי. עכשיו אני אנסה שוב להסביר מה היה המצב הקודם ומה המצב עכשיו. המצב הקודם היה שלאחר המתנה של כרבע שעה (אם אני לא מתכנן את שעת ההגעה שלי לתחנה), היה מגיע אוטובוס ממוזג ומסיע אותי עד לנקודת היעד (אבא הלל/רוקח) במסלול מסורבל מעט, שלוקח כ50 דקות ברוטו, מהרגע שהייתי עולה על האוטובוס ועד שהייתי מגיע לביתי. המצב כיום הוא שאני יכול לקצץ גג 5 דקות מהזמן הזה, אך ורק אם 42/142 מגיעים תוך 3 דקות לכל היותר לרכבת מרכז. עכשיו, הירידה מהאוטובוס וההמתנה מהווה ה-ר-ע-ה בשירות. מכיוון שזמן המתנה של 20-30 דקות ל42/142 הוא מחזה די שכיח (כפעמיים בשבוע מתוך 5) ישנה הרעה משמעותית בשירות. כל ההצעות שלך של להתחיל לטייל סביב צומת עלית ו/או אינן רלוונטיות משום שהן מאריכות את הדרך ומגבירות הזעה ולכן הן כלל לא כדאיות. לגביי קווי אגד - אולי הם יוצאים מתחנת המוצא כל 10-15 דקות, לאבא הלל (אני מדבר על הנסיעה מצפון לדרום) הם לא מגיעים כל 10-15 דקות, גם לא במשולב, 3 אוטובוסים מ3 קווים שונים כל 20-25 דקות הם מחזה יותר שכיח אבל כבר הסברתי שבבוקר אין הרעה משמעותית בשירות.
אני לא חושב כמו מתכנני הרפורמה.
אנינוסע בתח"צ ואני בגוש דן לפחות פעם בשבוע (אני גר בבאר שבע). תרצה או לא תרצה, אתה מדבר כאילו אוטובוס זה מונית ספיישל שלוקחת אותך דור טו דור. מה לעשות מעטים האנשים שצריכים להגיע מרוטשילד אל רכבת מרכז בכלל, שלא לדבר על אבא הילל. וקו 20 היה רעה חולה שהתלוננו עליה לא מעט, ממש לא מעט. זה שאתה מעדיף לנסוע בקו אחד למרות שזה לוקח לך 50 דקות, בלי המתנה - זה נקרא תח"צ יעילה? גם אם תיסע למרכזית ותחליף לקווים שציינתי זה ייקח לך פחות. זה ייקח לך 30-40 דקות. אז יעשו קו אוטובוס מכל חור לכל חור אחר, למה? בשביל מי זה טוב? זה טוב לכולם או שטוב לקומץ? ואם תעבור דירה למקום שעובר בו רק קו אחד בלבד? והוא הקו היחיד שממנו ניתן לצאת לאנשהו, אז מה תעשה? תגיד שזה לא בסדר שאין קו לכל יעד שאתה צריך? זה לא תח"צ יעילה. ואתה עקשן, אבל מאד עקשן. יש לך בנוסף את קו 70 שאני בטוח שראית אותו עובר לו וחולף על פניך בלי לעלות עליו. אבל אתה שולל את צומת עלית לחלוטין, אז אין טעם לדבר על החלפה שכזאת. הבני מה אתה רוצה, אוטובוס מהבית עד לעבודה ובחזרה. מצטער ידידי, לא בשביל זה קיימת תח"צ. וקו 20 היה קו מייגע שאולי אתה היית יודע מתי הוא מגיע, אבל מי שהיה מחכה לו באמצע המסלול - לא היה ממש יודע, כי פעם הוא מלא ופעם דיי ריק ובכלל התדירות שלו הייתה כל 20 דקות ולא כל 15 דקות. והדבר הכי משמעותי הוא שכשאחד יוצא ומשום מה אין מספיק אנשים בתחנות והוא מתקדם לו מהר הלאה, הבא שאחריו מתעכב יותר זמן בתחנות וכך במקומות מסויימים התדירות שלו כבר יורדת לפעם ב30 דקות וכך נוצר קו שהוא לא אמין בכלל. אם תשאל אותי, אין לקווי בת ים מה לחפש ברוטשילד. יש מספיק קווים מבת ים לאיזור מרכז ת"א, לאלנבי וכו'. 42/142 לא צריכים לעבור שם וממש טוב שמוציאים את 42 משם, לטעמי היו צריכים להוציא משם גם את 142. רחוב רוטשילד מאז ומתמיד היה רחוב לא כדאי לתח"צ. גם 5, 72 ו92 של אגד נסעו בו כמעט בלי לעצור בתחנות. גם על 70 לא ממש עטו נוסעים. למה? כי ברחוב הזה פשוט אין ממש ביקוש לתח"צ. אם היה ביקוש לתח"צ הרחוב היה עמוס באוטובוסים. כל זה לא משנה את העובדה שקו 20 היה קו שנוא, אבל שיש נוסעים שמעדיפים דור טו דור ולכן יש כאלו שנוסעים ממרכזית תל אביב לתל השומר באמצעות קו 70, כי זה דור טו דור. הקונספט הזה של דור טו דור צריך לעוף ולהיעלם. לא מכל נקודה צריך קישור אל כל נקודה אחרת. מכל נקודה צריך להיות קישור לנקודה מרכזית שממנה יש קווים רבים לאיזורים שונים ומגוונים. ואי אפשר להתחשב בכולם כולם כולם.
 

euronitzan

New member
אני לא חושב כמו מתכנני הרפורמה.
אנינוסע בתח"צ ואני בגוש דן לפחות פעם בשבוע (אני גר בבאר שבע). תרצה או לא תרצה, אתה מדבר כאילו אוטובוס זה מונית ספיישל שלוקחת אותך דור טו דור. מה לעשות מעטים האנשים שצריכים להגיע מרוטשילד אל רכבת מרכז בכלל, שלא לדבר על אבא הילל. וקו 20 היה רעה חולה שהתלוננו עליה לא מעט, ממש לא מעט. זה שאתה מעדיף לנסוע בקו אחד למרות שזה לוקח לך 50 דקות, בלי המתנה - זה נקרא תח"צ יעילה? גם אם תיסע למרכזית ותחליף לקווים שציינתי זה ייקח לך פחות. זה ייקח לך 30-40 דקות. אז יעשו קו אוטובוס מכל חור לכל חור אחר, למה? בשביל מי זה טוב? זה טוב לכולם או שטוב לקומץ? ואם תעבור דירה למקום שעובר בו רק קו אחד בלבד? והוא הקו היחיד שממנו ניתן לצאת לאנשהו, אז מה תעשה? תגיד שזה לא בסדר שאין קו לכל יעד שאתה צריך? זה לא תח"צ יעילה. ואתה עקשן, אבל מאד עקשן. יש לך בנוסף את קו 70 שאני בטוח שראית אותו עובר לו וחולף על פניך בלי לעלות עליו. אבל אתה שולל את צומת עלית לחלוטין, אז אין טעם לדבר על החלפה שכזאת. הבני מה אתה רוצה, אוטובוס מהבית עד לעבודה ובחזרה. מצטער ידידי, לא בשביל זה קיימת תח"צ. וקו 20 היה קו מייגע שאולי אתה היית יודע מתי הוא מגיע, אבל מי שהיה מחכה לו באמצע המסלול - לא היה ממש יודע, כי פעם הוא מלא ופעם דיי ריק ובכלל התדירות שלו הייתה כל 20 דקות ולא כל 15 דקות. והדבר הכי משמעותי הוא שכשאחד יוצא ומשום מה אין מספיק אנשים בתחנות והוא מתקדם לו מהר הלאה, הבא שאחריו מתעכב יותר זמן בתחנות וכך במקומות מסויימים התדירות שלו כבר יורדת לפעם ב30 דקות וכך נוצר קו שהוא לא אמין בכלל. אם תשאל אותי, אין לקווי בת ים מה לחפש ברוטשילד. יש מספיק קווים מבת ים לאיזור מרכז ת"א, לאלנבי וכו'. 42/142 לא צריכים לעבור שם וממש טוב שמוציאים את 42 משם, לטעמי היו צריכים להוציא משם גם את 142. רחוב רוטשילד מאז ומתמיד היה רחוב לא כדאי לתח"צ. גם 5, 72 ו92 של אגד נסעו בו כמעט בלי לעצור בתחנות. גם על 70 לא ממש עטו נוסעים. למה? כי ברחוב הזה פשוט אין ממש ביקוש לתח"צ. אם היה ביקוש לתח"צ הרחוב היה עמוס באוטובוסים. כל זה לא משנה את העובדה שקו 20 היה קו שנוא, אבל שיש נוסעים שמעדיפים דור טו דור ולכן יש כאלו שנוסעים ממרכזית תל אביב לתל השומר באמצעות קו 70, כי זה דור טו דור. הקונספט הזה של דור טו דור צריך לעוף ולהיעלם. לא מכל נקודה צריך קישור אל כל נקודה אחרת. מכל נקודה צריך להיות קישור לנקודה מרכזית שממנה יש קווים רבים לאיזורים שונים ומגוונים. ואי אפשר להתחשב בכולם כולם כולם.
קו 20 היה רעה חולה כי תדירותו
לא התאימה לביקוש. כשאני צריך לבחור בין 50 דקות (ושוב, אני מתחיל לספור זמן מהרגע שהאוטובוס הראשון הגיע), אבל את כל 50 הדקות הללו אני מעביר בתוך מזגן, לבין 45 דקות בתיאוריה, כאשר מהן 10 דקות הן ללא מזגן, אני עדיין אלך על הדרך הארוכה והממוזגת יותר. לזה תוסיף שבפועל, עם ההחלפות לוקח יותר זמן, אז תגיע לאותה מסקנה כמוני שכאשר גם מזיעים יותר וגם הנסיעה לוקחת בסה"כ בממוצע יותר זמן, אז ישנה הרעה בשירות. אני אהיה בעד החלפות רק כאשר הן יקצצו לי באופן קבוע זמן שאורכו משמעותי. יודע מה, אם הייתי יכול לחתום על ה5 דקות קיצוץ מזמן הנסיעה באופן קבוע, גם הייתי אומר שסחרתי בנוחות תמורת זמן וזה בסדר. כשהשיטה גם פוגמת בנוחות הנסיעה וגם בזמן הנסיעה, אזי השיטה לא עובדת. עוד דבר קטן - אוטובוסים לא יכולים ולא יוכלו לעולם לשמש בקווים עורקיים בצורה מוצלחת. תבחר קו עורקי ואראה לך איפה הוא נכשל קשות, בכל עיר בישראל. אוטובוס נועד לבצע שירות דור טו דור, לזה הוא מתאים גם מבחינת קיבולת וגם מבחינת אמינותו (כשאני אומר אמינות אני מתכוון לתדירות בפועל שזהה לתדירות המוצהרת). כל עוד כלי התחבורה התח"צי העיקרי בגוש דן הוא אוטובוס, עדיף שיבצע דור טו דור.
 

אוהד11

New member
אני לא חושב כמו מתכנני הרפורמה.
אנינוסע בתח"צ ואני בגוש דן לפחות פעם בשבוע (אני גר בבאר שבע). תרצה או לא תרצה, אתה מדבר כאילו אוטובוס זה מונית ספיישל שלוקחת אותך דור טו דור. מה לעשות מעטים האנשים שצריכים להגיע מרוטשילד אל רכבת מרכז בכלל, שלא לדבר על אבא הילל. וקו 20 היה רעה חולה שהתלוננו עליה לא מעט, ממש לא מעט. זה שאתה מעדיף לנסוע בקו אחד למרות שזה לוקח לך 50 דקות, בלי המתנה - זה נקרא תח"צ יעילה? גם אם תיסע למרכזית ותחליף לקווים שציינתי זה ייקח לך פחות. זה ייקח לך 30-40 דקות. אז יעשו קו אוטובוס מכל חור לכל חור אחר, למה? בשביל מי זה טוב? זה טוב לכולם או שטוב לקומץ? ואם תעבור דירה למקום שעובר בו רק קו אחד בלבד? והוא הקו היחיד שממנו ניתן לצאת לאנשהו, אז מה תעשה? תגיד שזה לא בסדר שאין קו לכל יעד שאתה צריך? זה לא תח"צ יעילה. ואתה עקשן, אבל מאד עקשן. יש לך בנוסף את קו 70 שאני בטוח שראית אותו עובר לו וחולף על פניך בלי לעלות עליו. אבל אתה שולל את צומת עלית לחלוטין, אז אין טעם לדבר על החלפה שכזאת. הבני מה אתה רוצה, אוטובוס מהבית עד לעבודה ובחזרה. מצטער ידידי, לא בשביל זה קיימת תח"צ. וקו 20 היה קו מייגע שאולי אתה היית יודע מתי הוא מגיע, אבל מי שהיה מחכה לו באמצע המסלול - לא היה ממש יודע, כי פעם הוא מלא ופעם דיי ריק ובכלל התדירות שלו הייתה כל 20 דקות ולא כל 15 דקות. והדבר הכי משמעותי הוא שכשאחד יוצא ומשום מה אין מספיק אנשים בתחנות והוא מתקדם לו מהר הלאה, הבא שאחריו מתעכב יותר זמן בתחנות וכך במקומות מסויימים התדירות שלו כבר יורדת לפעם ב30 דקות וכך נוצר קו שהוא לא אמין בכלל. אם תשאל אותי, אין לקווי בת ים מה לחפש ברוטשילד. יש מספיק קווים מבת ים לאיזור מרכז ת"א, לאלנבי וכו'. 42/142 לא צריכים לעבור שם וממש טוב שמוציאים את 42 משם, לטעמי היו צריכים להוציא משם גם את 142. רחוב רוטשילד מאז ומתמיד היה רחוב לא כדאי לתח"צ. גם 5, 72 ו92 של אגד נסעו בו כמעט בלי לעצור בתחנות. גם על 70 לא ממש עטו נוסעים. למה? כי ברחוב הזה פשוט אין ממש ביקוש לתח"צ. אם היה ביקוש לתח"צ הרחוב היה עמוס באוטובוסים. כל זה לא משנה את העובדה שקו 20 היה קו שנוא, אבל שיש נוסעים שמעדיפים דור טו דור ולכן יש כאלו שנוסעים ממרכזית תל אביב לתל השומר באמצעות קו 70, כי זה דור טו דור. הקונספט הזה של דור טו דור צריך לעוף ולהיעלם. לא מכל נקודה צריך קישור אל כל נקודה אחרת. מכל נקודה צריך להיות קישור לנקודה מרכזית שממנה יש קווים רבים לאיזורים שונים ומגוונים. ואי אפשר להתחשב בכולם כולם כולם.
הקביעה שלך לגבי רוטשילד ש- "מאז ומתמיד היה
רחוב לא כדאי לתח"צ" היא קביעה שמעידה שאינך מכיר את המקום ולא את האזור.
 

olli3

New member
מנהל
הקביעה שלך לגבי רוטשילד ש- "מאז ומתמיד היה
רחוב לא כדאי לתח"צ" היא קביעה שמעידה שאינך מכיר את המקום ולא את האזור.
שנים שנסעתי לבנק מסד שנמצא ברוטשילד
לאמא שלי היה חשבון בנק שם. נסעתי בקו 5 לא פעם שם, התחנות לא המו אף פעם. קו 5 תכל'ס הוא הקו הכמעט יחיד שמבוקש שם. על 72 לא היה על מה לדבר וגם 92 לא היה מעלה שם נוסעים וגם לא ממש מוריד (נסעתי בו כ10 פעמים מחלון לבימה). מלבד קו 5 שזוכה לגיבוי נרחב גם ממוניות השירות, אני לא רואה ממש כדאיות תח"צית שם. אולי אני לא מכיר את הרחוב בשעות מסויימות בהן יש ביקוש, אבל ממה שראו עיניי, אין שם ביקוש מטורף כמו שיש ברחובות סמוכים אחרים, כמו אבן גבירול ואיזור הסינמטק, אלנבי, דיזינגוף וכו'. מדובר בשדרה שהייתה פעם מאד יפיפייה (ופעם זה בראשית שנותיה) וכיום כבר לא ממש (דר"א רוטשילד 123 זה ויטק 9). זה איזור מגורים וככזה אין בו ביקוש תח"צ בכל שעות היממה. כך אני רואה את הדברים, אשמח שתסביר לי במקום רק להגיד שאיני מכיר את האיזור או המקום, כי אני מכיר ואני מזדמן לשם פעם ב3-4 שבועות.
 

guyweiss

New member
שנים שנסעתי לבנק מסד שנמצא ברוטשילד
לאמא שלי היה חשבון בנק שם. נסעתי בקו 5 לא פעם שם, התחנות לא המו אף פעם. קו 5 תכל'ס הוא הקו הכמעט יחיד שמבוקש שם. על 72 לא היה על מה לדבר וגם 92 לא היה מעלה שם נוסעים וגם לא ממש מוריד (נסעתי בו כ10 פעמים מחלון לבימה). מלבד קו 5 שזוכה לגיבוי נרחב גם ממוניות השירות, אני לא רואה ממש כדאיות תח"צית שם. אולי אני לא מכיר את הרחוב בשעות מסויימות בהן יש ביקוש, אבל ממה שראו עיניי, אין שם ביקוש מטורף כמו שיש ברחובות סמוכים אחרים, כמו אבן גבירול ואיזור הסינמטק, אלנבי, דיזינגוף וכו'. מדובר בשדרה שהייתה פעם מאד יפיפייה (ופעם זה בראשית שנותיה) וכיום כבר לא ממש (דר"א רוטשילד 123 זה ויטק 9). זה איזור מגורים וככזה אין בו ביקוש תח"צ בכל שעות היממה. כך אני רואה את הדברים, אשמח שתסביר לי במקום רק להגיד שאיני מכיר את האיזור או המקום, כי אני מכיר ואני מזדמן לשם פעם ב3-4 שבועות.
הרשה לי לתקן אותך - שדרות רוטשילד (טרם המאהל)
הינה שדרה יפיפייה, מהרחובות היפים בת"א. לאחר שרון חולדאי החליט בתוכנית כללית לשפץ ולשפר את חזות כלל שדרות העיר, לרבות שדרות רוטשילד, השדרה שינתה פניה והשיפוץ תרם משמעותית לפריחתה מחדש. לגבי ביקוש תח"צ בשדרה - בחלק הדרומי שלה מדובר במע"ר הישן של ת"א ובו פועל המרכז הפיננסי של ישראל. אולי לא כל התחנות של רוטשילד מלאות בנוסעים, אך להגיד שאין ביקוש זה פשוט לא נכון. לא חושב שצריך להוציא את 142 מרוטשילד (אם כבר להפעיל את 142 בבגין ואת 42 ברוטשילד), שכן צריך להיות קישור נוח לכיוון צפון מזרח. אם תוציא את הקווים מהשדרה יהיה שטח רב שכלוא בין הרחובות קינג ג'ורג'-ציר בן ציון/מרמורק/קרליבך-בגין-אלנבי (שהינו רובע לב העיר ומאכלס מספר רב של תושבים) שלא יהיה מכוסה בצורה יעילה.
 

droriko

New member
הרשה לי לתקן אותך - שדרות רוטשילד (טרם המאהל)
הינה שדרה יפיפייה, מהרחובות היפים בת"א. לאחר שרון חולדאי החליט בתוכנית כללית לשפץ ולשפר את חזות כלל שדרות העיר, לרבות שדרות רוטשילד, השדרה שינתה פניה והשיפוץ תרם משמעותית לפריחתה מחדש. לגבי ביקוש תח"צ בשדרה - בחלק הדרומי שלה מדובר במע"ר הישן של ת"א ובו פועל המרכז הפיננסי של ישראל. אולי לא כל התחנות של רוטשילד מלאות בנוסעים, אך להגיד שאין ביקוש זה פשוט לא נכון. לא חושב שצריך להוציא את 142 מרוטשילד (אם כבר להפעיל את 142 בבגין ואת 42 ברוטשילד), שכן צריך להיות קישור נוח לכיוון צפון מזרח. אם תוציא את הקווים מהשדרה יהיה שטח רב שכלוא בין הרחובות קינג ג'ורג'-ציר בן ציון/מרמורק/קרליבך-בגין-אלנבי (שהינו רובע לב העיר ומאכלס מספר רב של תושבים) שלא יהיה מכוסה בצורה יעילה.
אני לפני חודש עשיתי ספירות ביניים ברוטשילד
לא משנה באיזה תחנה עמדתי ובאיזה שנה , הגג היה 5 אנשים (וגם הם התחלקו בין האוטובוסים). 42/142 נוסעים ריקים , קו 5 המסה הגדולה שלו היא בסנטר וברכבת ואת קו 72 לא היתה ברירה אלא לבטל .
 

droriko

New member
אני לפני חודש עשיתי ספירות ביניים ברוטשילד
לא משנה באיזה תחנה עמדתי ובאיזה שנה , הגג היה 5 אנשים (וגם הם התחלקו בין האוטובוסים). 42/142 נוסעים ריקים , קו 5 המסה הגדולה שלו היא בסנטר וברכבת ואת קו 72 לא היתה ברירה אלא לבטל .
שנה- שעה
 

olli3

New member
מנהל
הרשה לי לתקן אותך - שדרות רוטשילד (טרם המאהל)
הינה שדרה יפיפייה, מהרחובות היפים בת"א. לאחר שרון חולדאי החליט בתוכנית כללית לשפץ ולשפר את חזות כלל שדרות העיר, לרבות שדרות רוטשילד, השדרה שינתה פניה והשיפוץ תרם משמעותית לפריחתה מחדש. לגבי ביקוש תח"צ בשדרה - בחלק הדרומי שלה מדובר במע"ר הישן של ת"א ובו פועל המרכז הפיננסי של ישראל. אולי לא כל התחנות של רוטשילד מלאות בנוסעים, אך להגיד שאין ביקוש זה פשוט לא נכון. לא חושב שצריך להוציא את 142 מרוטשילד (אם כבר להפעיל את 142 בבגין ואת 42 ברוטשילד), שכן צריך להיות קישור נוח לכיוון צפון מזרח. אם תוציא את הקווים מהשדרה יהיה שטח רב שכלוא בין הרחובות קינג ג'ורג'-ציר בן ציון/מרמורק/קרליבך-בגין-אלנבי (שהינו רובע לב העיר ומאכלס מספר רב של תושבים) שלא יהיה מכוסה בצורה יעילה.
זה שהיא שדרה מהיפות זה משהו אחד.
זה עדיין לא כמו שהיא הייתה בראשית דרכה ובעיקר מה שתרם לכך כיום זה כלי הרכב הרבים, פחות איך שהיא עצמה נראית. מה גם שלמרות השיפוץ היא אינה זהה למה שהיה בעבר, רק דומה. החלק הדרומי גם ככה גובל באלנבי. ועד כמה שיש שם ביקוש לתח"צ הוא ברובו לקו 5, אני נוסע עם קו 5 לא פעם שם ורק עליו כמעט עולים. לא פעם מגיעים 42/142 מאחורנית, פותחים דלת ואף אחד לא עולה. על 72 ו92 כבר סיפרתי וקו 70 שנוסע בשדרה רק בכיוון אחד לא באמת משנה לאנשים וגם עליו לא עולים הרבה. בשדרה הזאת מספיקים 2-3 קווי אוטובוס, לא צריך יותר. זו גם ככה שדרה שאמורה להיות נקייה יותר ממפגעי רעש ומה לעשות שאוטובוסים עושים רעש.... אז גם ככה קו 5 עובר פעם ב6 דקות ברוב היום, זה מספיק כדי לתת קישור טוב ויעיל למרכז ת"א. וקווים 42/70 מספיק טובים כדי לתת קישור לרכבת מרכז ואיזורים מרכזיים נוספים. זו דעתי בכל אופן.
 

אוהד11

New member
שנים שנסעתי לבנק מסד שנמצא ברוטשילד
לאמא שלי היה חשבון בנק שם. נסעתי בקו 5 לא פעם שם, התחנות לא המו אף פעם. קו 5 תכל'ס הוא הקו הכמעט יחיד שמבוקש שם. על 72 לא היה על מה לדבר וגם 92 לא היה מעלה שם נוסעים וגם לא ממש מוריד (נסעתי בו כ10 פעמים מחלון לבימה). מלבד קו 5 שזוכה לגיבוי נרחב גם ממוניות השירות, אני לא רואה ממש כדאיות תח"צית שם. אולי אני לא מכיר את הרחוב בשעות מסויימות בהן יש ביקוש, אבל ממה שראו עיניי, אין שם ביקוש מטורף כמו שיש ברחובות סמוכים אחרים, כמו אבן גבירול ואיזור הסינמטק, אלנבי, דיזינגוף וכו'. מדובר בשדרה שהייתה פעם מאד יפיפייה (ופעם זה בראשית שנותיה) וכיום כבר לא ממש (דר"א רוטשילד 123 זה ויטק 9). זה איזור מגורים וככזה אין בו ביקוש תח"צ בכל שעות היממה. כך אני רואה את הדברים, אשמח שתסביר לי במקום רק להגיד שאיני מכיר את האיזור או המקום, כי אני מכיר ואני מזדמן לשם פעם ב3-4 שבועות.
עם כל הכבוד לנסיעות שלך לבנק מסד, זו לא דוגמה
גרתי שנים במקום ואני קשור אליו עד היום ולא ראיתי שהקווים 12, 26, 92 שלא לבר על 5, עברו שוממים במקום. נהפוך הוא. הבעיה היא,ש כשאר ביטלו את 12 עם תדירות טובה והפכו אותו ל- 72 עם תדירות של 30 דקות, הקו הפך להיות בלתי רלבנטי. 26 נתן שרות טוב מרוטשילד לכל אורך אבן גבירול, וכך גם 92. כך שלהגיד שהרחוב אינו מצדיק נסיעות זו אמירה בלתי מבוססת כלל וכלל, וכאמור, הדוגמה של פעם ב..... לנסוע לבנק מסד זו לא דוגמה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה