מהנדסים אווירונוטיים "בגרוש"

נמרוד17

New member
ולך חסר הרבה ידע בתרבות הדיון

לא אני ולא פרודו דיברנו בצורה כלכך מגעילה עליך. כניראה שלמרות היותך מהנדס אווירונאוטיקה מהולל, לדבר אתה עדיין לא יודע. חסר לנו ידע בסיסי? מר דקל הנכבד, אם בנית בחיים שלך חצי ממה שאני בניתי בשנה האחרונה אני יוריד בפניך את הכובע. אולי אני "פולט שטויות" אבל 90% מהשטויות שאני פולט עולות לאויר. חוסר האמונה שלך נובע מאגו מנופח ולא מידע הנדסי. אם אתה מהנדס בעל תואר, אתה אחד עם גישה מפסידנית שיתקשה להתקבל לאף מקום עבודה שמכבד את עצמו. אם יש משהו שאני שונא בעולם הזה זה קטני אמונה שאוהבים לשלול רעיונות על הסף. אם יש משהו שאני אוהב זה להעמיד אותם על טעותם. אם אתה כלכך בטוח בעצמך שלא ניתן לבנות טיסן המשנה את כיוון טיסתו בזמן טיסה, אני מוכן להתערב איתך כאן ועכשיו שאני יכול לבנות טיסן כזה. התנאים: אני יעלה לפורום סרטון שמוכיח שבניתי טיסן כזה (אתה אפילו תוזמן לטיסה אם תתעקש) אם יועלה הסרטון הנ"ל תתבקש לממן את מחיר בניית הטיסן אם לא, תקבל אתה את הכסף שהושקע בבניית הדגם הכושל. יש התערבות?
 
עשינו עיסקה.

אם תצליח אני אפרסם הודעת התנצלות בפורום, ואם לא,אתה תפרסם הודעת התנצלות. אבל הטיסן יהיה רציני,בעל מוטת כנף של לפחות 1.5,כי גם עפיפון יודע לטוס קדימה ואחורה... הנה התנאים שלי: 1.הוא יוכל להמריא ולנחות ממסלול,ולטוס לפחות 5 דקות 2.מהירות מקסימלית של כ 120 קמ"ש (מהירות סבירה) 3.מעבר מטיסה קדמית לטיסה אחורית יעשה גם בגובה נמוך. 4.הוא יהיה מסוגל לעשות אווירובטיקה בסיסית. איני מבין מדוע נפגעת כל-כך. אמרתי שחסר לך הרבה ידע,ואתה מתעקש להודות בעובדה. במקום זה אתה תוקף אותי ומאשים אותי בשחצנות, לאחר שאתה לא מפסיק להתאמת איתי ומראה את חוסר הידע שלך. תאמין לי,שאם היית מגלה ידע,הייתי מתכתב איתך בצורה אחרת לגמרי. עדיין לא הסברת למשל כיצד אתה עומד לפתור את בעיית היציבות הרוחבית, כלומר לספק מומנט מחזיר להגה כיוון לאחר הזזת מרכז הכובד. אגב,האם פעם בדקת את עצמך אם כל הדברים שתיכננת טסים יותר טוב מטיסנים אחרים שנמצאים בשוק? שים לב לתופעה מעניינת, רוב הטיסנאים הבכירים בארץ אינם מתכננים לבד את טיסניהם. הם משתמשים בתכנונים ידועים שנבדקו במשך שנים. ולגבי מספר הטיסנים,איני בטוח שעברת אותי. אני בונה טיסנים מגיל 12, תעשה בעצמך חשבון... הפעם באמת שסיימתי את שלי, עייפתי מלהתאמת איתך.
 

yalibu

New member
אתם שם במרומים,

במקום שתשבו ותהנו לראות איך הדור הצעיר מתפתח, איך המחשבות משתוללות בראשו, איך הדמיון שובר גבולות, אתם בוחרים לזלזל ולהתנקל לכל שאלה או רעיון חדש שלא עולה בקנה אחד עם משהו שאתם כבר מימשתם. לא נראה שאתם באמת מודאגים שמישהו לא יצליח או שמשהו יבזבז את כספו, אז ממה אתם מפחדים? שלמישהו יהיו תוצאות יותר יצירתיות משלכם!? שמישהו יעשה מעשה שאתם לא חשבתם!? אל תדאגו, זה יקרה. אבוי לנו עם לא, לא נידונו לניוון. אז, אנא במטותא מכם, לטובת התחביב והעינין, תמלאו את התפקיד האמיתי של זקני השבט שהוא לפתח לא לדכא. גם אתם תצאו נשכרים מהעינין, ואם לא אז לפחות קצת משועשעים. ו... כן, לפעמים המלך הוא עירום. תתפלאו.
 

Rtitan

New member
מילים כדורבנות...

לא ממש לא מדאיג אותי אם הנ"ל יבזבז את כספו - אם זה מה שהוא רוצה? שיבושם לו. יש לך ולו עוד דרך ארוכה עד שתוכלו לאיים על ההישגים שלי בתחומים שאני מתמחה בהם. ולגם... דאגתך לניוון הגזע האנושי נוגעת ללב, ממש כך... אבל תגובתך נובעת מראייה צרה של תהליכים אבולוציוניים - שכן לו שמת לב להתפתחות האבולוציונית של האדם, כמו גם של כל התהליכים שהאבולוציה טיפחה, היית בוודאי שם לב לעובדה שמצד אחד היא דאגה לכך שגזע מסויים או תהליך כלשהו לא יתנוון, אבל מצד שני היא השמידה ללא רחמים את הרעיונות הפחות טובים שלה. אני יכול לדבר בשם עצמי בלבד - אינני מתיימר להיות או לקחת לעצמי את תפקיד זקן-שבט, אבל אני כן חושב שמפאת גילי, השכלתי, ויכולתי המנטלית אני יכול וצריך להעיר הערות כשצריך. לא מתאים לך? אל תקרא את הערותי. אינני צריך לקבל כל שטות או נפיחה מנטלית רק בשם חופש המחשבה. הנזק שיגרם מגישה כזו יהיה גדול לאין שיעור מהנזק שיגרם לאדם שיקבל ביקורת מעט צוננת על רעיון שהעלה. נכון שהשרשור של אבי ירד כבר לרמת "קרקס הבלים", אבל אם תדלה משם פניני חוכמה אמיתיים (להבדיל מהערות קטנוניות שגם מקומן לא נפקד) של כמה זקנים, תשים לב לעובדה שכל מה שהם עשו היה להעיר ולהאיר את תשומת שליבו של השואל לנקודות שהוא פשוט לא שם לב אליהן.
 

לשד

New member
ברוח טובה ובמילים פשוטות

אסכם את דבריך כך: אתה עולה למטוס נוסעים שיקח אותך מכאן לארה"ב. האם למישהו יש ספק לגבי ההשכלה האקדמית הנדרשת לאלא שתכננו את המטוס? לעומת זאת יהיה נחמד אם בכיסא לידי ישב אחד מהם ואז בוודאי תתפתח שיחה מעניינת. בברכה עמרם
 

yalibu

New member
יש שביל ביניים.

רטיטן, הדבר האחרון שבכוונתי לעשות הוא להפסיק לקרוא את הודעותיך ולהשכיל מהן. אני בטוח שהדברים שאתה כתבת, כמו הדברים שאני כתבתי, הם חלק ממחשבה הרבה יותר מורכבת, אך "צרה היריעה" מלהכיל את הדברים הללו בפורום זה. יש שביל ביניים שכולם יכולים "להרויח" ממנו משהו. וכדאי שזה יעצר מהר כי כוונתי לא היית לגרום לישה לכתוב את התגובה שלו על הרוטור של המסוק והדבק, אלא כוונתי היתה שנמשיך להשכיל אחד מהשני, ולא שמישהו יצטרך להתבייש לשאול שאלות. אפילו עם השכלתו של אחד נמוכה משל האחר.
 

MOTTI ROCHLITZ

New member
לא מודאג..בכלל לא...../images/Emo3.gif../images/Emo6.gif

עברתי את שלב הדאגה. אני מזמן כבר בשלב "השעשוע". טוב שמפעם לפעם יעלה לפורום שירשור "מצחיק". הרי הצחוק טוב לבריאות, לא? מוטי.
 

SaRgE

New member
רק שעכשיו כבר לא יפורסמו בפורום

רעיונות וכאלה פרויקטים בגלל התגובות שאם תעבור עליהן בטח תסכים איתי שלא היו לעניין. אבי שאל שאלה, אם אתה יודע ורוצה, אתה מוזמן לענות. אם לא אתה לא חייב אבל למה להגיב ככה? אתם יודעים שאני האחרון שילעג למבוגרים ממנו במיוחד שיש להם הרבה יותר נסיון משלי, אבל לדעתי חבל שאילו התגובות ושזאת ההתיחסות לפרויקט של ילד סקרן מכאלה אנשים משכילים ובעלי נסיון שלדעתי יוכלו רק לעזור לו.
 

MOTTI ROCHLITZ

New member
פשוט מאוד........../images/Emo9.gif

לעלות רעיונות "חדשים"? תמיד ניתן ועל ידי כל אחד. לאחר הסבר ע"י בעלי ניסיון, הבחור עדיין בשלו? זה מתחיל להיות בדיחה, ותו לא. "הבנתה את זה ברוך"? מוטי.
 

frodo

New member
בד"כ כשמישהו בפורום מעלה איזה

רעיון לא שיגרתי מיד כולם מתנפלים עליו ומזכירים לו שהוא לא מהנדס. גם כאן אתה טוען שבשביל לתכנן טיסן צריך להיות מהנדס. שאלתי אליך-איך תסביר שבארה"ב מתקיימת תחרות שהולכת כך: החברה מגיעים אם כמה מנועים,וכמה סרבואים,מקבלים במקום לוחות פוליגל, מסקנטייפ, וכמה מקלות,וצריכים במינימום זמן לבנות טיסן שבסוף הבניה משתתף בתחרות הטסה. כמה מהנדסים יש ביניהם? כמה תיכנון מוקדם היה שם? האם לדעתך מהנדס תיכנן את הפיצה בוקס,שהוא טיסן מדהים דרך אגב? יש לי כרגע טיסן חשמלי חדש שעשוי כולו מפלטות שטוחות של חומר מוקצף. כמה ידע צריך בשביל להכין אחד כזה?(מעבר למרכז כובד) את הזאגי המהנה ביותר שלי בניתי לפי פרופיל שמצאתי באינטרנט שחוות הדעת שקראתי עליו התאימו ביותר למה שרציתי. אז מה אם אין לי מושג איך הזרימה סביבו מתנהגת, עדיף היה אם לא הייתי בונה אותו? אני בעד שכל אחד ינסה ויתנסה מה שיותר. על הטיסנים המדהימים ביותר שלי אנשים אמרו לפני הבניה שזה פשוט לא יעבוד ושאני בכלל לא ינסה. אבל נשאלת השאלה:ממה אתם מפחדים?מה כבר יש להפסיד כאן? כמובן שתמיד יש לנהוג בזהירות וניסויים לבצע במקום שאין בו אנשים או ציוד שעלול להיפגע. הגדול
 

frodo

New member
עברתי על השירשור המדובר ואני

לוקח את דברי בחזרה... :)
 

frodo

New member
כן... החתימה בהודעה הראשונה.

הקטן. הקטן על מדים איפשהו בצפון... הגדול
 
חבל אבל כל כך צפוי

דוד שלי נהג לומר שהאקדמיה היא מקום בו נצבר ידע - מגיעים אנשים עם ידע ומשאירים אותו שם... והנמשל כמובן הוא שתגליות גדולות לא באות דווקא מהאקדמיה ומהאקדמאים, ולא חסרות דוגמאות. אני מסכים שהיכולת של אדם האמון על תחום להגיע מנקודת ההתחלה לנקודת הסיום גדולה יותר אבל יכולתו להגיע לנקודת ההתחלה (הרעיון) לא בהכרח טובה יותר... זו חוכמה קטנה מאוד להסתתר מאחורי הילת האקדמיה. הרבה יותר קשה לנסות להסביר להדיוטות את מה שאנו מקבלים כמובן מאליו. אבל מנסיון - זה שווה את ההשקעה ואולי גם אתה תזכה לאיזו תובנה חדשה.
 

לשד

New member
טורבו ג'ארגר...

אל תהיה כלכך רציני - בוא נשמור קצת על ההומור. בברכה עמרם
 

YHS

New member
פילוסוף גדול אני לא, והדיון כאן ממש

פילוסופי. אבל כמהנדס אוירונאוטי, ניסיוני בפיתוח, ניסוי, מחקר תעופתי תכן ראשוני, תכן מפורט, חומרים ועוד הרבה נושאים בכל סוגי הכלים המעופפים, גדול משנותיהם של מרבית חברי הפורום. אני מניח שיש לפחות אדם אחד בפורום שמעונין לקרוא את תגובתי, לכן אכתוב לו. ללא כל כוונה להתנצח עם אף אחד מבאי הפורום. יש מספר אנשים בפורום שדעתם שונה משלי. ניחא. זהו חלק מהטבע האנושי. כל אחד יכול להישאר בדעתו ולהישאר בתחביב. אין לי כל כוונה לעצור אף אחד מלחקור, לנתח, ללמוד, להבין ולבוא עם רעיונות חדשים. בתקופה הקצרה שאני עוסק בטיסנאות הכרתי הרבה צעירים בתחום, שמחתי הרבה ללמד אותם ועוד יותר - ללמוד מהם. בכל הזדמנות שרק היתה לי בפורום הצעתי את עזרתי. כמות המסרים שהצטברו בתיבה שלי ( כ 2500 ) רק מעידה על התכתובת המעמיקה בנושאים שונים. עם חלק מה"נוער" אני נפגש מדי פעם, לומד ומלמד. במהלך הזמן בו אני בפורום צומחים חדשות לבקרים בני נוער שבטוחים שגילו את הגלגל, רק סוגרים עוד שני ברגים ויש להם "תהילת עולם". אין לי שום כוונה ל"דכא" מישהו מהם. יחד עם זאת, האמת שלי אומרת שיש לתת להם תשובות נכונות ובלתי כוזבות. התייחסות למה שהם מציגים ללא כל מתן הערות זה מצג שווא. אשווה זאת בכוונה לתחום אחר. נער שיגיד "וואללה, אני הולך לפתור כמה בעיות של משוואות דיפרנציאליות לא פתורות, רק תגידו לי בבקשה איך מציירים גרף של Y בריבוע". ואני אומר - אם אתה לא יודע לצייר גרף של Y בריבוע, אין לך כל סיכוי לפתור שום משוואה דיפרנציאלית. אין פה משום רצון לדכא את הלהט הבלתי מעורער לתהילת עולם ולפרס נובל. רק להגיד לאותו נער - היי, אני כבר הייתי שם, תאמין לי, מנסיוני, זה לא אפשרי. אפילו שהוא חושב שבשניה הוא פותר. אין קפיצות דרך במדע, בודאי לא בשנים האחרונות. גם לייבניץ ומאקסוול לא קמו בוקר אחד והגישו לעולם על מגש של כסף את התאוריה שלהם. זו היתה סוף דרך קשה ומושקעת. גם דארווין סייר שנתיים (?) מסביב לעולם ואח"כ כתב מספר שנים, עד שזכינו לדעת שבעצם באנו מהקופים. ולאותו נער, ש"ממציא את הגלגל" אני אומר בשאלותי (המכוונות...) -עצור, אתה עדיין לא על הנתיב הנכון. לפני ש"מתחילים לחתוך פחים" רצוי קודם לוודא שיודעים את התשובות לכל השאלות. השימוש ב"אחים רייט" הוא דמגוגיה חסרת שחר. כבר נאמר כאן שהם לא קמו בוקר אחד והיה להם מטוס. קדמו להם הרבה מחקרים בתחום התעופה, הן בארה"ב והן מעבר לאוקינוס, בצרפת, עם הרבה מאד כשלונות. מי שישוטט מעט באינטרנט ויחפש בגוגל יוכל לראות כמה אלפי שרטוטים הם הכינו, כמה ידע מוקדם הם צברו וכמה שנים הם עבדו עד שהגיעו למה שהגיעו. במקביל להם, היו עוד כמה עשרות שהשכנים שלהם אמרו להם "אידיוטים, מה אתם עושים, זה לא יעוף" והם נשארו אידיוטים ו"זה" לא עף. בתחום שאני עוסק בו אין ילדים בכלל, לא זכורות לי אי אילו המצאות גאוניות במאה השנים האחרונות שהומצאו ע"י בני נוער, גם רעיונות "מיוחדים" יכולים לצוץ רק על קרקע פוריה של ניסיון וידע. כדי לתכנן מטוס צריך צוות מאד גדול מדיסציפלינות שונות ומשונות. סיפרו לי שלתכנן מטוס ללא טייס צריך צוות של כחמישים איש במשך שנתיים, כמובן, חוץ מהמשכורות המשולמות להם נדרש גם הרבה כסף להוצאות שונות - תכנון מתקנים, בניית אבי טיפוס, מעבדת אוויוניקה, ניסויי חוזק ועוד ועוד. איני אומר שמי שרוצה לתכנן משהו חייב להיות מהנדס. לתעודה התלויה על הקיר במרבית המקרים יכולה להיות תועלת שולית בלבד - אבל אי אפשר ללא הידע התאורטי הבסיסי. חברים - אי אפשר ללמוד אלגברה לינארית בלי לדעת את לוח הכפל ואי אפשר לתכנן טיסן בלי לדעת מה זה מרכז כובד, מרכז אוירודינמי או מהלך מומנטים, כמו גם דברים נוספים. אאחל בהצלחה לכל מי שרוצה לתכנן משהו. אבל לפני שהוא שואל את הפורום, שישאל את עצמו מה הוא לא יודע. אח"כ ישאל את הפורום מה הוא לא יודע וינסה לסגור את פערי המידע. אשמח לעזור, אבל רק למי שמתייחס ברצינות, כולל לשאלות הנשאלות בפורום ולמי שמראה באמת יכולות מסוימות ולא שמנסה לקפוץ מעל הפופיק כאחד שרק אתמול קנה טריינר וכבר מחפש "טיסן שני". עם כל הצניעות, יש לי ידע שאני יכול להעביר והרבה. אני גם שמח בהעברת ידע זה. אלה שאני עוזר להם, יודעים זאת, בין אם הם בפורום או לא. תודה לכם ידידי, גם אני לומד הרבה מכם.
 

creth11

New member
תגובה 10 ../images/Emo25.gif

כמהנדס ותיק וטיסנאי די מתחיל אני לא פעם המום מהבורות של חלק מהאנשים כאן בהנדסה בכלל וידע כללי במדעים בפרט. חבל שדרך הובי כזה לא מנסים ללמוד, ויש מה, בהרבה תחומים שנוגעים בהובי הזה גם בשטח ההטסה אני רואה הרבה חברה שידע כללי הוא לא צד חזק שלהם. ולפעמים עצות והנחיות שאני שומע ממש גורמות לי עצב. לכל המחדשים ווהממציעים המשיכו ונסו אבל כשלב ראשוני לחידושים והמצאות הוא להכיר את הקיים ולהבין קצת בתחום שבו רוצים לחדש והכי חשוב צניעות לא כל האחרים טיפשים ורק הממציא הוא חכם יחיד.
 
למעלה