מהי היהדות ה"נכונה"?

masorti

New member
הרבנים לא פוסקים לפי הנורמות שלך...

לפי הנורמות שלך ללכת במיני זו לא עבירה. כאשר את תסכימי שלהדליק אש בשבת זה פי מיליון יותר חמור מאשר לגנוב, אז נדון בדעתך על הגניבה של דרעי. בינתיים אין בכך שום טעם בגלל עקרון היחסיות של הטוב והרע.
 

טלי1960

New member
עזוב את הנורמנות שלי,הן לא מעניינות בכלל,

דברנו על הרבנים שמוכנים לעבור על מצוות לוחות הברית כשנוח להם. הרבנים לא טענו שדרעי לא גנב, והם לא כפרו במעשה הגנבה עצמו ,אלא, הם נתנו הכשר לגנבה עצמה. יש מבין? דעתי על המיני אינה חשובה בכלל, השאלה היא איך רב ישפט עברה של אורך חצאית מול עברה מלוחות הברית. מסתבר שמיני ייראה לו חמור יותר מגנבה. האם זה לא חוסר הבנה בסיסי וסדר עדיפויות לקוי? הצביעות הזו היא הדבר הכל כך חמור כאן.
 

masorti

New member
מי את שתקבעי...

האם הרבנים עוברים על לוחות הברית או לא? את לא מבינה כלום במה שקובעים הרבנים כמו שאינך מבינה כלום בפסיקת הרמב"ם (מה שהוכח בודאות בחוסר יכולתך לענות על שאלתו של אלי ו.).
 

טלי1960

New member
חחחחח...אתה פטטי.

אכן אינני מבינה את פסיקות הרבנים. להאמין שציווי שכתוב בלוחות הברית הוא חובה-זה באמת מוגזם מצידי. להבין את הרמבם? קטונתי. הסתה לרצח כחלק מהיהדות...אכן פסיקה נבונה שבאה ישירות מפי האלוהים והרמבם רק מצטט אותו. כך קורה שרצח וגנבה מקבלים הכשר ....ותמימים כמוך לא רק שאינם מעיזים לגנות אלא משפילים ראש בהכנעה ואומרים אמן. כנראה שהדיבר העיקרי בלוחות הברית הוא לשמור על אורך החצאית של ילדה בת 3 ...
 

טלי1960

New member
מה לא תעשה כדי לשנות נושא...

תלך אפילו אל שגיאות הכתיב...כל דבר ...והעיקר להשכיח מהעיקר. אז ככה, מאחר ופטטי היא מילה לועזית, הוחלט כי שתי צורות הכתיבה מתקבלות על ידי האקדמיה. במילים לועזיות אין חובת אחידות הכתיבה והאות T מתורגמת כ-ט' או כ-ת' לפי בחירת הכותב. באמת עברנו לשוחח על שגיאות כתיב? זה העיקר עכשיו? את ההכשר לגנבה( ולרצח-מהרמבם) שנותנים הרבנים כבר פתרנו? ואולי גם אתה מאמין שחצאית קצרה חמור יותר מאיסור מפורש הכתוב בלוחות הברית? או שמא חונכת שאסור להעביר ביקורת על רבנים ולא משנה איזו החלטות מופרכות הם מקבלים?
 
ידוע

שכל מי שנכנס למערכת הפוליטית מכניס עצמו בצורה כזו או אחרת לצרה ולשחיתות (אולי חוץ משמעון פרס אבל אין לדעת מה יקרה נכון?) בכל אופן, גניבה היא דבר יחסי מאוד היום, כדוגמת גניבת זכויות יוצרים באינטרנט. כדי לבחון האם גניבה אכן נעשית למען מטרה מוצדקת יש להימצא בנסיון משני צידי המתרס, חשוב שתדעו זאת. חצאית מיני ובכלל, בגד חשוף יראו כיוקרה ופאר לעיני החילונים וכבושה לכבוד האישה לעיני הדתיים, גם לזה צריך לשים לב.
 

masorti

New member
יש כתיבה מוסכמת למילה פתטי...

ואת יודעת מצוין שזה כך (אחרי שהערתי לך על השגיאה). בתור מי שפרצה בצרחות היעלבות מבוימת כדי לא לענות לאלי ו. על שאלתו, זה קצת מצחיק שאת מדברת על טכניקות לשינוי נושא.
 

טלי1960

New member
אין צורה מוסכמת למילים לועזיות.

ואתה מתעקש להסיט את הנושא מהעיקר.
 

אלי ו.

New member
זה באמת מתיש לתקן טעויות

יש כללים ברורים לתעתיק ומי שכותב מטמתיקה בפירוש טועה. העובדה שמקורה של מילה הוא לועזי אינו פתח לאיית אותה כרצוננו. כעקרון התעתיק הפונטי מלועזית לעברית של T/THהוא TH - ת T - ט הודעה המרחיבה על הנושא: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=372&msgid=25383132
 
זה לא נכון כי אפשר לכתוב

מתמתיקה וגם מתמטיקה ותורכיה וגם טורכיה ואפילו טורקיה. ויש מילים שלא תלויות בכלל ב-THכי הצרוף הזה הוא רק באנגלית ולא בשפות אחרות ובכל זאת מותר כתיב שונה משפה זרה גם במילים שאין בהם TH ויש מילים שכותבים עם ק או עם כ וכדומה והכל מתקבל כי האקדמיה ללשון שניסתה לקבוע כללים ירדה מזה.לפי האקדמיה ללשון -פתח תקווה- יש לכתוב PETAC TIQUA כי ק הוא Q במקבילה שלו ואז בשלטים ברחוב זה יצא מצחיק ועכשיו מתקנים את כל שילטי הרחובות כי הבינו שהכללים האלה מטומטמים. וחוץ מזה זה בכלל מטופש להתעסק עם זה כי זה טפל ולא העקר. מה שחשוב שלא נגנוב ושרבנים לא יתירו גנבות.
 

טלי1960

New member
בהחלט.

תודה על החיזוק. אני יודעת שאין שום נוסח מחייב במילים לועזיות.חברה שלי חברת האקדמיה ובדקתי איתה. היה בעבר ניסיון לתכתיב אחיד שכשל. אתה צודק שמסורתי בורח מהעיקר. הרבה פעמים קרה שכאשר הדברים מסתבכים לו ואין לו מענה,הוא פונה לפגיעה אישית או נטפל לאיזה חלק זניח בהודעה שלי. בתחילה נפגעתי,אך היום כבר ברור לי שאלה סימני חולשה. אני לא אשמח בנפול אויבי...חחח יש המון דברים מתסכלים ביהדות וכשאתה מצביע עליהם זה מעורר כעס ולמה? כי להיות יהודי זה לא קל,אתה רוצה לפחות להיות משוכנע שהדת שלך נכונה ובעלת ערכים,כאשר אתה מגלה בה הכשר לגנבה,הסתה לרצח,עונשים בלתי מתקבלים על הדעת...אתה מתקשה לעכל את זה ומפנה את הכעס כלפי זה שחושף בפניך את הדברים במקום כלפי הדברים עצמם.
 

אלי ו.

New member
כנס לפורום בלשנות

לפורום "השפה העברית" או לפורום ה"אקדמיה החלופית לשפה העברית" (שמנהלתו כתבה את הקישור שהבאתי) ושאל שם. אין לי ענין להתוכח אתך. אנא חזור עם התשובות לכאן.
 

arriy80

New member
וכיצד תגדירי "גניבה"?

האם "השלמת ציוד" ממי שאת בטוחה שהזיק לרכבך זוהי גניבה? האם אי-החזרה של אבידה של מי שחייב לך כסף ומסרב להחזירו היא גניבה? האם אחראי תקציב שמגביר תקציב של מוסד מקופח נחשב גנב? מהי דעת החוק הישראלי במקרים אלו? מהי דעת ההלכה היהודית במקרים אל? אז "גניבה" הוא מושג נתון לפרשנות. אם שלטונות החוק במדינת ישראל הגדירו את מעשיו של דרעי כ"גניבה" או הגדרה דומה (אם...), את רשאית להשתמש בהגדרה זו כהגדרה של החוק הישראלי. אך אין לך שום יכולת לערב את הדיבר "לא תגנוב" בהכרעת בית משפט ישראלי חילוני. וכמובן שהפרשנות שלך לא רלוונטית לדיבר הזה, כשאינך לומדת את מסקנת לפי הוראות כותב הדברים. אך האם את בטוחה שההלכה היהודית מגדירה את מעשיו כך? האם בדקת מהי דעת ההלכה במקרה הספציפי הזה? אולי העדפת תקצוב של מוסד מקופח לא תחשב "גניבה"? הרי מוסכם כי דרעי לא העביר כספים לחשבונו הפרטי.... לסיכום, את מערבת את הפרשנות האישית שלך בדיבר "לא תגנוב" ובכך תוקפת את הרב עובדיה יוסף. זוהי דרכך לאורך כל הדיונים. לתקוף מתוך פרשנות אישית...
 
לarriy80 אני לא מסכים איתך

גם השלמת ציוד זה גנבה וכך כל הדוגמאות שהבאת. אני חושב שאתה לא מבין מהי גנבה. גנבה היא לקיחת דבר בלי רשות הבעלים של הדבר. גם אם אדם חייב לך כסף זה לא מתיר לך לקחת ממנו דברים בלא רשות של בית משפט.הגנבה אינה זקוקה לפרשנות.אני כאדם דתי אך ישר דרך מאד מתפלא כאשר אנשים אינם מבינים את איסור הגנבה כי אני התחנכתי להבין בדיוק גנבה מהי.בוא ואמליץ לך שלא כך צריך לנהוג במישהו שלא חושב כמוך ובטח שלא כך מקרבים אותו לאמונה. אני משוכנע שגם קוראים אחרים שרואים את האגרסיביות הזו יהססו מאד לפנות לאמונה שדרכה היא התוקפנות.לסיכום הדעה שלי שאין להגן על גנב ואין לתת שום אישור לגנבות. זו לא הדרך של היהדות.
 

arriy80

New member
לא כתבתי את דעתי אלא הצגתי שאלות

גם דעתי היא שגניבה בכל אופן שהוא היא דבר מכוער. אמנם המושג "גניבה" נתון לפרשנות. מה זאת אומרת "ללא רשות של בית משפט"? בית משפט הופך מעשה גניבה למעשה ישר? נניח ובית משפט פסק לראובן ששמעון חייב לו, האם לראובן מותר לעכל רכוש של שמעון? האם מעשהו יחשב "גניבה"? לא בטוח. מפני שייתכן והחוק מתיר רק לאנשים מסויימים לעכל רכוש, אך עיכול פרטי ללא רשות לא יחשב "גניבה". לגבי הקצאת כספי ציבור הנראית לא תקנית, לא ברור לי מה הקשר ל"גניבה". הרי לא מדובר על העברה לכיס הפרטי, אלא להעברה למוסד רשמי. כנראה שמדובר ב"אפליה מתקנת" שכספים אלו נגנבו במשך תקופה ממוסדות אלו, ודרעי החזירם בניגוד לסדר החוקי. האם "אפליה מתקנת" היא "גניבה"? תלוי מי הצד המופלה. כמדומני שאם היה זה צד חילוני מובהק, הגורם ה"מתקן" היה משובח.... לא הבנתי את דבריך בקשר לאגרסביות ולתוקפנות. יש כאלו בעלי שיטה מוזרה. הם תוקפים את ההלכה היהודית המקורית, וכשהם מרגישים מותקפים, הם צווחים מרה. אין צורך להדגיש את חוסר האיזון וחוסר ההדדיות בזה.
 
מסכים עם טלי 1960 שאסור לגנוב

ובטח שאסור לגנוב מיהודי. מי שפסק שהגנבה של דרעי בסדר זה הרב עובדיה יוסף ויש הרבה רבנים שחושבים אחרת ממנו. להגיד שגנבה זה בסדר זה כפירה בעקר.לוחות הברית מרכזות את עקרי האמונה היהודית ואף רב לא יכול לפסוק בניגוד ללוחות הברית. יש רבנים רבים שכן פוסקים ככה אבל הרבה גם לא מסכימים איתם.תלוי לאיזה זרם את שייכת.
 

אלי ו.

New member
פשוט לא נכון

אף רב לא טען שהיתה כאן גניבה כשירה. דרעי גם לא הואשם בגניבה, הוא הואשם והורשע בשוחד לכיסו הפרטי מישיבה. שיעורי בית בשבילך, מה ב ד י ו ק אמרו על דרעי, ומה הרעיון העומד מאחורי מה שאמרו. שיטת הדיון בה את מעלה טיעונים המבוססים על טעויות עובדתיות ואני אמור להסביר את המציאות קצת מתישה.
 
למעלה