קודם כל - מסילת הרק"ל נמצאת מצפון למסילת הרכבת. זו טעות תיכנונית שנועדה לאפשר חיבור לדפו, אך אם היו מתכננים אותה מדרום - היה יותר קל להאריך ולשים תחנות ביניים וכן לחסוך את סיפור האבטחה הכפולה בקריית אריה. את החיבור לדפו היה אפשר ליצור במעבר תת קרקעי או גשר ממזרח לתחנה.
בגלל שהמסילה ממוקמת בצד הלא נכון ומחוברת ישירות לדפו - יצטרכו פשרה מסויימת כדי להאריך את המסילות מזרחה. יתכן שאפשר למקם רמפה כחצי קילומטר ממזרח לתחנה כדי שיהיה אפשר להעביר את ההמשך לגשר שיחצה את מסילת ר"י או לתוואי קרקעי או לתוואי על גשר רכבות (ויאדוקט) שיאפשר מספר תחנות בשכונת אם המושבות.
לפי המפה יש שתי אופציות: ויאדוקט מעל רחוב ראשון לציון או המשך קרקעי צפוני על השבילים לבית העלמין סגולה.