מדוע לא מאריכים את הרכבת הקלה לתוך שכונת אם המושבות?

luisluis

Active member
על פניו אפשר לעשות את זה בעלות די קטנה, לפחות הארכה לפאתי השכונה.
הארכה מהאצטדיון לכיוון השכונה בצמוד למסילת הרכבת.

מדובר במעבר באיזור שהינו לא מיושב והתחנה יכולה להיות עלית ללא מנהרות.
444.png
 

Ccyclist

Well-known member
על פניו אפשר לעשות את זה בעלות די קטנה, לפחות הארכה לפאתי השכונה.
הארכה מהאצטדיון לכיוון השכונה בצמוד למסילת הרכבת.

מדובר במעבר באיזור שהינו לא מיושב והתחנה יכולה להיות עלית ללא מנהרות.
צפה בקובץ המצורף 138837

קודם כל - מסילת הרק"ל נמצאת מצפון למסילת הרכבת. זו טעות תיכנונית שנועדה לאפשר חיבור לדפו, אך אם היו מתכננים אותה מדרום - היה יותר קל להאריך ולשים תחנות ביניים וכן לחסוך את סיפור האבטחה הכפולה בקריית אריה. את החיבור לדפו היה אפשר ליצור במעבר תת קרקעי או גשר ממזרח לתחנה.

בגלל שהמסילה ממוקמת בצד הלא נכון ומחוברת ישירות לדפו - יצטרכו פשרה מסויימת כדי להאריך את המסילות מזרחה. יתכן שאפשר למקם רמפה כחצי קילומטר ממזרח לתחנה כדי שיהיה אפשר להעביר את ההמשך לגשר שיחצה את מסילת ר"י או לתוואי קרקעי או לתוואי על גשר רכבות (ויאדוקט) שיאפשר מספר תחנות בשכונת אם המושבות.

לפי המפה יש שתי אופציות: ויאדוקט מעל רחוב ראשון לציון או המשך קרקעי צפוני על השבילים לבית העלמין סגולה.
 

luisluis

Active member
עדיין נשמע שעלות פרויקט כזה היא לא יותר מידי גדולה ומצד שני היתרון הוא עצום
 
למעלה