מבקש לשאול ולהבין.

קשר טוב

New member
מבקש לשאול ולהבין.

חברים יקרים.אני לא ברסלבר.אבל קראתי את הספר "לעוף" של הרב משה ארז דורון.על הציפור וכו`.סילחו לי לא הבנתי מה המסר.ומי הם הגמלים? צודקים או לא? מי הצייד? בבקשה אל תענו "זה עמוק.דברים נסתרים.חוכמה עילאית" אבקש מי שקרא שיענה!
 

drall

New member
לא קראתי .

אבל קראתי את ההתקציר ואני אסביר לך , זה די פשוט. מה שהרב ארז משה דורון עושה , זה הוא לוקח כל מיני רעיונות ותיאוריות מהניו אייג' , מהבודהיזם, מטאו מאשראמים ועושה להם גיור כהלכה. עכשיו , זה מתאים מאוד להרבה אנשים שרוצים את השאנטי ואת כל האנרגיות ואת כל המדיטציות , אבל לא רוצים שיגידו שהם "הולכים בחוקות גויים" . בשביל זה יש את ארז משה דורון שלוקח את המאנטרות ואת המאנדלות ומדביק עליהם חותמת של "כשר למהדרין". הספר ' לעוף' הוא כנראה עובד לפי אותו עיקרון., ישהם הגמלים הכוחניים והחמדנים ואגרסיביים וישנה הציפור העדינה רכה והזורמת. גמלים הם האנשים ההחמדניים והנאבקים ואילו הציפור היא המאמין , בעל הנפש העדינה שלא נלחם במציאות אלא מתמזג איתה. לא יודע מי זה הצייד, לא קראתי את הספר. מה שאני כן יכול להגיד לך , זה שאם אתה רוצה ניו אייג' , לך למקור. לך לאושו , לפונה , לטיוהאר , הם מכירים באמת את תחום שלהם והם יוכלו לגרום לך לחוות אותו , לא דרך פיטפוטים אלא ממש דרך טרנספורמציה של ההכרה. אם אתה רוצה חסידות , במיוחד את חסידות ברסלב , תעשה את אותו הדבר. לך לרב עופר ארז , לרב ברנר , לרב קנינג , לרב גודולבסקי וישנם ברוך השם עוד רבנים שתורת ברסלב האמיתית חיה אצלם. עזוב אותך מאל שרוקדים על כמהה חתונות.
 

mailo100

New member
הרב ארז משה דורון הוא רב טוב וגבוה

אין צורך לזלזל בו. הוא לא רוקד על החתונות הוא כנראה צריך לקרב את אילו שהלכו לתורות המזרח. רק שתדע אחי היקר שבכל מקום יש ניצוצות מהתורה. אתמול התחזקתי בקריאה מספר של הרב ארז משה דורון על התבודדות. אין לך מושג מה אתה מפסיד. זה שהוא משתמש בדברים ממקומות אחרים זה על דרך המשל כדי שאנשים יבנוץ גם רבי נחמן ורבי נתן בספריהם צמצמו את התורה שנבין והתאימו את הלשון כך שנוכל להזדהות ולהרגיש קשר. לא קראתי את הספר אבל הוא מומלץ מאוד. אם תרצה שאסביר לך מה הספר אומר אשמח ללמוד אותו יחד איתך. אם תרצה תשלח לי מסר שיהיה לכם המשך שבוע נעים
 

drall

New member
יש לי נקיפות מצפון על לה"ר

למרות שלא נראה לי שאמרתי לא נכון משהו. בוא נלך על דרך השלילה. הצדיק האדמו"ר מפיאסצנה גילה בסוף ימיו טרם נרצח על ידי הנאצים יימח שמם , שישנם מצבים נפשיים בהם ההכרה משוחררת מהרצון , או בלשון יותר קבלית ידיעה משוחררת מהבחירה , והוא גם גילה שמצבים כאלו מתרחשים לעיתים לפני התרדמה באופן טיבעי. עד כאן מה שגילה האדמו"ר מפיאסצנה, הוא לא הצליח לפתח טכניקה מעשית וסבירה כדי להגיע למצבים האלו , ועיקר עבודתו הייתה בתחום התיאורטי הקלוש , שגם הוא התקדמות גדולה ועצומה לגבי רב ותלמיד חכם ביהדות פולין. עכשיו , אותה חוכמה שהאדמו"ר מפיאסצנה הי"ד הצליח לקבל רמזים קלושים אודותיה בזמנו , הייתה ועודנה עניין סתמי , פשוט וסטנדרטי בקרב עממי המזרח הרחוק גם היום וגם לפני שלושת אלפים שנה. אותו חיזיון אוורירי שראה צדיק מול עיניו לפני שבעים שנה כבר קרם עור וגידים והיה למפלצות רב מפלסיות מאבן וברזל כבר בטיבט הטרום בודהיסטית. ולכן, אם מישו יגיד לך "זה תרגיל שהגה האדמו"ר מפיאסצנה" או "זוהי הנחייתו של האדמו"ר מפיאסצנה" תדע לך שאין תוכו כברו , והוא מלקט פסולת משדות זרים ומדביק עליה מדבקות חרדיות. ואשרינו שזכינו להתחמם מאורו של רבינו.
 

בלב הים

New member
לגבי האדמו"ר מפיאסצנה אני לא מסכים איתך

לשמחתי עברתי על רוב הדיבורים שבספריו של האדמו"ר מפיאסצנה הי"ד (ואני מרגיש שאני די מקושר אליו ולתורתו ודרכו), הן בחובת התלמידים, הכשרת האברכים, צו וזירוז, בני מחשבה טובה, והעולה על הכל דרך המלך. האדמו"ר מפיאסצנה למי שלומד בספריו הוא רואה עד כמה הוא אומן החינוך ללמד ולהוריד את הדברים לכל אחד ואחד, ובד בבד אתה רואה את הלך מחשבתו ודביקותו את ההתבודדות שלו, ואת עבודת המחשבה שלו. האדמו"ר בספריו מתווה דרך ניפלאה, ומלמד אותך את המכשולות העומדים בדרכך וגם איך ללחום בזה וכו' וכו', והכל על דרך האהבה והעידוד כידוע בחוש למי שלומד בספריו. לצערי מאוד צרם לי המשפט שלך "הוא לא הצליח לפתח טכניקה מעשית וסבירה", עצתי אח יקר שתלמד בספר האדמו"ר חובת התלמידים בסופו יש קונטרס איך ללמוד ספרי חסידות... ואז תווכח קודם כל שספרי החסידות הם גובהים הרבה יותר ממה שרואים וחושבים וכו'. לגבי הרב ארז דורון, האמת שלא קראתי הרבה דברים שלו, אבל ממה שקראתי מאוד נהנתי איך שהוא הצליח להוריד את הדברים שיהיו נהירים ובהירים (קראתי את ספרו אורח בעל כנפים). לגבי שאר זיקני אנ"ש שהזכרת הלואי וניזכה לטעום מדבריהם הנעימים. זכיתי להכיר את הרב ברנר ושמעתי כמה וכמה וכו' שיעורים שלו, מה אני יגיד? מתוק מדבש!!! (זכיתי והוא היה סנדק אצל בני לפני כשבועיים). העיקר שניזכה כבר לטעום מדיבורי רבנו, כל אחד כפי שנמשך ליבו, וזה זה גם נכלל בדיבור רבנו שיעשה מאיתנו כיתות כיתות, שזה נמשך לשיעורים על דרך כזו וזה על דרך כזו... אבל לבסוף כולם שותים מאותו הנחל "נחל נובע מקור חכמה".
 

drall

New member
וואי איך זכית!!!

שהרב ברנר יהיה סנדק אצלך. יש לך מושג איפה הוא מתפלל באומן ר"ה? הוא בקלויז האשכנזי או בנפרד?
 

בלב הים

New member
אני מתאר לעצמי איך הוא היה מגיב אילו הוא היה

רואה את השירשור הזה... ולכן אם תרצה אפשר להמשיך קצת במסרים. הרב ברנר מתפלל בקלויז האשכנזי, זכיתי שנה שעברה וגם לפני שנתיים לעשות אצלו את הפדיון בערב ר"ה. האמת אם אני יספר לך איך הצלחנו להביא אותו להיות סנדק זה סיפור בפני עצמו.. ובקצרה, התקשרתי אליו לבית, והוא ענה ואני יתאר לך את תחילת השיחה: שלום הרב נמצא? הוא עסוק הוא צריך לצאת כרגע... (ועדיין לא קלטתי שאני מדבר עם הרב בעצמו, ומיד קלטתי...) זה הרב? אני לא רב... אני מאוד ממהר אני לא יכול לדבר.. ב"ה נולד לי בן... מזל טוב, יהי רצון שיזכה להיות ממקורבים האמיתיים לצדיקים האמיתיים ותזכה לגדלו לתורה לחופה ולמצוות ומעשים טובים ותראה ממנו רק נחת.. היינו מאוד שמחים שהרב יהיה סנדק... אני לא רב, איך הגעתה לזה, אני לא ראוי, אין לך מישהו יותר ראוי? אולי הרב שלך (הוא פירט את השם ואכמ"ל) יהיה סנדק? הרב שלי מוהל אז אולי תשאל אותו הוא בטוח ימצא לך מישהו יותר ראוי.. לא הרב, אנחנו ממש נשמח שתבוא, זה יחזק את כולם, אני לא ראוי זה רק לשמח יהודי, זה ישמח אותי טוב תדבר עם הרב שלך אולי הוא ימצא מישהו יותר טוב... אבל תדע לך שלא תטעה אני ראוי, ואני לא יודע כוונות ושמות.. אני יהודי פשוט רגיל.. נו זה מה שאני מחפש יהודי פרסטיק... ואז הוא שאל קצת פרטים על המיקום והזמן ונסגר שאני ידבר עם הרב שלי ואני יחזיר לו תשובה וכו' וכו'. ואז היו עוד 2-3 שיחות טלפון מה אני יגיד לך עד שהוא הסכים... והוא כל פעם משכנע אותי שהוא זה האחד הראוי, ושאני טועה... וכו' וכו'. ב"ה אחרי הכל זכינו והוא היה הסנדק, מה אני יגיד לך (אני הייתי מאוד מרוגש, רק מה שהצלחתי לקלוט מתוך כל הרגש הזה) שאיך שהוא היה ניראה בסנדקאות ממש זה היה ממש מבהיל בצורה שאי אפשר לתאר. אח"כ הרב ברנר עשה גם את הקידוש (קריאת השם נעשתה ע"י הרב שלי), מה אני יגיד לך.. אני יגיד לך איך שאנשים באו וסיפרו לאחר הברית "היה חשמל באוויר", כל מילה בברכות מילה במילה בקולי קולות עם דביקות עצומה (אחות של אישתי סיפרה לי לאחר הברית שהיא ממש ניבהלה מהברכות היא לא יכלה להחזיק מעמד ויצאה מהעזרת הנשים באמצע). אח"כ בסעודה הוא דיבר דברי תורה בערך 40 דקות, היו הרבה חברה שעובדי ה' אך לא מקורבים לרבנו, ובדרך כלל הם כמעט ולא יכולים לשמוע משפיעים (שמגיעים אלינו לפעמים) ויוצאים באמצע, אבל כאן הם נישארו עם פה פתוח 40 דקות רצוף.... היתה שיחה ממש שאי אפשר לתאר, הוא פשוט קלט שיש כאן חברה שלא מקורבים עדיין ובמשך 40 דקות דיבר רעיון שלם שכל כולו חיזוק (ובכה באמצע כמה פעמים, למי שמכיר את צורת השיחה שלו), וכל הדברים לא הזכיר אף פעם את שם רבנו חוץ מפעמיים בהקשרים קטנים, וכל השיחה היתה רעיון של חיזוק ממש על דרך מוהרנ"ת, והזכיר את האריז"ל כמה פעמים ומקורות מהזוה"ק, והשל"ה, ושערי תשובה, ומהר"ן, ותוס', וכלי יקר, והרמח"ל... מה אני יגיד לך אנשים התחזקו בצורה שאי אפשר לתאר... מכל החברים שהיו בברית היו רק 3-4 שהכירו אותו, השאר לא הכירו בכלל.. ולא שמעו עליו... אבל התחזקו בצורה ניפלאה שאי אפשר לתאר... וואו איך אני מתרגש לשחזר קצת הדברים ואני כבר מחכה להסרטה משם שתגיע... (האמת שלא רציתי לספר את כל זה, כי אני מתאר לעצמי שהרב בעצמו לא היה שמח לראות את כל זה, אבל אני מתאר לעצמי שהרבה כאן לא מכירים אותו... ובגלל שכבר הזכרת את שמו אז פתאום זה יצא (משמים) וכתבנו את זה)... ה' יעזור שניזכה כולנו להתקרב לצדיקים אמיתיים עובדי ה' האמיתיים ולהיות מהכת האפויה בלב רבנו הקדוש. אשמח לשמוע שיחות ששמעת ממנו, או מכל מי ששמע.
 

drall

New member
חע חע חע

ייתי בשיעור שלו בליקוטי מוהר"ן. בהתחלה הוא הקריא מתוך הספר לחמישה שישבו לידו וכל הזמן מצטרפים אנשים. פתאום , אחרי רבע שעה הוא הרים את הראש וראה חמישים אנשים עומדים צפופים מסביבו , אז הוא עשה פרצוף של "מאיפה הם באו?" הקיצר, אתמול הרב עופר ארז שליט"א , סיפר עד כמה חשוב לב נשבר בתפילת שחרית של ראש שנה ואני מיד התחלתי לחשוב איך אני מוצא את הרב ברנר באומן , כי תפילה כמו שלו יכולה להמיס גם הררי קרח , אבל עכשיו סיבכת אותי , כי לא התכוונתי להכנס לקלוייז. אמנם סביר להניח שאני אמצא הרבה אנשים מוכרים באומן , אבל רובם יתפללו בעליצות רבה . אייייי קשה קשה.
 

drall

New member
נחזור לרב שפירא הי"ד

האדמו"ר מפיאסצנה היה צדיק ועבד ה' וגדול בתורה וגאון עצום. קטונתי ואפיסותי מלהגיד עליו מטוב ועד מצויין. מי אני בכלל? אבל מה שאתה מזכיר גם אני למדתי פעם ואני אומר רק לגבי נושא הזה של העבודה המכוונת בתת ההכרה, היו בכתבי הצדיק רק ניצנים של טכניקה. למרות זאת , אנשים מנצלים את שמו של האדמו"ר מפיאסצנה כשם מגיירים כל מיני שיטות טובות או רעות שלא היה לו שום קשר אליהן.
 

בלב הים

New member
לגבי תת הכרה..

מה שאני הבנתי מדברי רבנו הקדוש (בשיחת חברים ארוכה מאוד עם חבר טוב), שהעיקר הוא עשיה, ורצונות וכיסופים... מי שמסתכל על התת הכרה יכול להישבר מאוד... "רציתי למשוך את העולם אל העשיה שיהיה חיוב ללמוד כך וכך" (שיחות הר"ן). רבנו גם אמר שהעיקר שנשמור את עצמו ממזיד, על שוגג אין מה לחשוש (אני לא זוכר את לשון רבנו מדויק)... העיקר הוא עשיה, לא צריך לחשוב מהתת ההכרה, המעשים והרצונות בסוף ישפיעו גם על התת ההכרה. מה שלי זכור מכתבי האדמו"ר מפיאסצנה הי"ד, שהוא מדבר בעיקר בעבודת המחשבה, ולא בתת מודע ותת ההכרה. ב"ה שלא ניתקלתי באלו שמדברים בשם האדמו"ר הי"ד, אבל אני מתאר לעצמי שתמיד יש כאלו שלוקחים דברים קדושים ומסתכלים בהם בצורה הפוכה.
 

drall

New member
עדיין לא מצאתי אצל רבינו עיסוק מפורש בנושא

למרות שבתורה נ"ה אפשר למצוא רמז או שניים. בכל אופן, זהו עניין למומחים ויש לקבל דעת תורה מוסמכת ומיומנת. כיוון שאתה מן סתם ירושלמי , אולי כדאי שתיוועץ במישהו מאנ"ש , נניח הרב אלכסנדר קנפלר שליט"א.
 

בלב הים

New member
תורה נ"ה זה הגדלת הדעת למצוא רמזים

זה לא תת מודע ותת הכרה.. מענין שרבנו לא דיבר על זה... וזה גופא מה שאמרתי לך שככה הבנו בשיחות חברים, למרות שעדין לא שמעתי מאחד מזיקני אנ"ש או מהמשפיעים משהו מפורש לגבי זה. ירושלמי? אני? הלואי... אני מהצפון הרחוק...
 

drall

New member
סליחה , סליחה! מחילה!

זו תור נ"ד. "זיכרון הלב בעלמא דאתיי". זה לא דבר שניתן להגיע אליו ברמת האינטלקט. כאן חייבת להיות התערבות ברמה התת הכרתית , למרות שאולי עיבור נשמ מצדיק יעשה את העבודה. מה הוא אומר רבינו?
 

SpreadLight

New member
הרב ארז מזכה הרבים

מספיק לדבר על רבנים !!! ועוד באלול?? אחלה רב מאוד מחזק.... ואת הסטיגמה שירשת על הרב אל תעביר לאחרים. ומה שהוא מלמד הוא מביא ממקורות של רבי נחמן. נכון יש לו דרך שונה מזו של הרבנים שהזכרת אבל רבינו הוא אינדיק ! באמת דרול לא מתאים לתלמיד של רבינו לדבר ככה.
 

drall

New member
אין ספק שהוא מזכה הרבים

ואין ספק שחלק ממה שהוא מלמד , הוא קיבל מרבינו ואין ספק שאת הספרים שלו אני לגמרי לא סובל.
 
למעלה