מבקשת עצה- כיתה א'

פולספגן

New member
נכון ולכן ייתכן מצב שהיא תשקול פחות משאר ילדי

הכיתה למרות שתהיה גדולה מהם בגיל ולכן כל מקרה לגופו.
 
ברור. מראש דיברתי על מקרים שנמצא בהם קשר

להתבגרות מינית מוקדמת, לא על כל ילדה וילדה ילידת נובמבר- דצמבר של המחזור "שלפני"

וגם אז- חלק ממכלול שיקולים. ילדה שממש לא בשלה רגשית כנראה לא כדאי להעלות בכל מקרה, גם אם יש סיכוי שתקבל מחזור בכיתה ד'.

 

פולספגן

New member
מה הקשר בין הפרעת קשב להשארות גן?

ההפרעה תשאר גם בשנה הבאה, אלא אם כן את מתכוונת לטפל בה, אך הטיפולים לרוב לא יעילים.

לדעתי, הסיבה להשאיר היא אך ורק צריכה להיות סיבה ריגשית ולא כל סיבה אחרת.
 

acamolit

New member
אולי....

מאוד מבינה את התסכול ואי השקט שלך.

נראה לי שניתן לחשוב על פתרון יצירתי אחר - מאחר וציינת שאינך מוכנה להעלות אחת מהן,

ובשנה הבאה גם להפריד ביניהן.

אולי יהיה נכון להעביר את הבוגרת לגן אחר עם גננות אחרות, מטלות וחברים שונים, ואילו את

אחותה להשאיר בגן הנוכחי?

שוחחי על כך עם הגננת ויתכן ומתוך הכרות תמליץ על גן אחר - שונה ומאתגר עבור הבוגרת.

בכל מקרה בהצלחה ומזל טוב במועד.
 

לליתות16

New member
אני העליתי את הבן לכתה א' למרות שלא היה

מוכן , לדעתי ( הגננת והצוות חשבו שהוא כן מוכן )
וזו היתה טעות שליוותה ומלווה אותו שנים.

אז הייתי אמא לילד ראשון,
בלי נסיון,
להערכתי, רגשית הוא לא היה מוכן לבית הספר,
אף אחד לא הסכים איתי
אז לא "נלחמתי"

זו היתה טעות.

הוא לא תאום,
אבל אם יהיה מצב כזה עם התאומים
אפריד אותם בלי לחשוב פעמיים.
כי חוסר הבשלות, מלווה שנים אחכ.
זו פשוט טעות.

לפחות מנסיוני הדל.

 

אשרז4

New member
לנו היתה התלבטות שכזו

אבל לשמחתי לא הינו צרכים להכריע כי היו גל מיני גורמים אחרים.

מה שכן (ראיתי שמישהי כתבה) שאלתי בזמנו את הגננת לגבי השארות עוד שה 0ואז היו עולות לכתה א בגיל 6.4) מה קורה בגידה ד-ה שמתחילה ההתפתחות.
הגננת אמרה לי אז שאני האמא הראשונה ששואלת אותה וטענה שכשיש את הודה שואלים גם את האם לגבי התפתחותה שליה כי זה גם גנטי ואכן עם בנים זו פחות בעיה אבל עם בנות זה יכול הוות בעיה.

בכל מקרה אני לא היתי מעלה אחת ואת השניה לא.
לא מדובר כאן על מקרה כמו אצל ענבלית
למרות שאני יודעת שיש כאלו שעשו זאת.

אני מבינה את הלחץ וכובד ההחלטה שרובצת עליך אני היתי במקום הזה.

בשמנו שחשבנו על כך אז לזו שיכולה להתאים היה אמור להווצר מצב שכל הגן עולה לכתה א מלבד 2 ילדים וזה באמת היתה אחת הבעיות ואז חשבנו על להעביר גן.
נכון זה לא אידיאלי אבל אם בן כה לא נשארים רב החברים אז זו חצי הסתגלות מחדש גם בגן הקיים.
יכול להיות שאם תמצאו גן שרובו ילדי חובה תוכלו "למקור" לא את זה כגן של גדולים/ לקראת כתה א וכד' (אומרת ,למכור, כי זה גם הבט פסיכולוגי כל נושא העוד שנה בגן שחברים עולים לא)

בזמנו היתה עם הבת שלי ילדה שנשארה עוד שנה והיא גם היתה יחסית גבוהה לשאר ואני זוכרת שהבת שלי כל הזמן דיברה על כך ש X נשארה בגן ולא עלתה לא' כי היא כל כך בוגרת ומדהימה ולכן נשארה לעזור לגננת עם החדשים שמגיעים ולהיות דוגמא לאחרים.
בקיצור הבת שלי כחברה והילדה עצמה בהחלט קנו את התרוץ.
 

gliterbaby

New member
תודה רבה על כל התגובות

יש פה הרבה רעיונות טובים ויש לי הרבה על מה לחשוב.. אין כמו אמהות אחרות לתאומים שמבינות את המורכבות.

לגבי האפשרות להעלות אחת ולהשאיר אחת.. לא נעשה את זה כי בעינינו זה קצת לשבור להן משהו מהכוח המיוחד הזה
שיש להן. גם הבנות דרך אגב חששו מהאפשרות הזו בלי שנעלה אותה אפילו בפניהן.
כשדיברנו איתן על כיתה א' אחת אמרה שרוצה לעלות והשנייה אמרה שרוצה להשאר בגן. ו
אז מיד הן אמרו, "אי אפשר שאחת תעלה ואחת תשאר .. כי אז כשאני אהיה בכיתה ב' את תהיי בכיתה א' (וכן הלאה)"
 

הרמוניה

New member
אני התבחבשתי עם אותה שאלה

הבת היתה בשלה
הבן היה גבולי....
אניחשבתי שזו יותר בעית קשב מבעית בשלות-ובדיעבד צדקתי.....
אני בחרתי להעלות את שניהם
חשבתי שעם עיקר הקושי זו בעית קשב-עוד שנה בגן לא תעזור.
(מבחן הבשלות הקבוצתי שעשיתי תמך בהישארות
וביד רועדת סימנתי -עמדת ההורים-מסרבים)
מ"מרומי" כיתה ב'-
אני שמחה על ההחלטה שלי
חושבת שזו היתה החלטה נכונה עבורם.
לילד שלי יש לצערי קשיים-
אבל עוד שנה בגן לא היתה פותרת אותם
והוא בהחלט עם מוטיבציה גבוהה ורצון ללמוד ולהצליח
אבל הוא גם ילד שהרבה פעמים במעברים-תריך דחיפה
גם גמילה מחיתול וגם ממוצץ לא היו שום סימנים שהוא מתקרב לכך
וכשהיה צורך-עבור את הגמוילה יחסית בקלות...
כך שהוא מאלה שצריכים דחיפה קלה על מנת לגדול
בהצלחה בכל מקרה
זוכרת את התקופ0ה הזאת שצריך להחליט-אני הרבה מאדו לילות לא ישנתי
הרמוניה
.
 
למעלה