מסכים עם כותב המאמרמאמר מערכת ב"הארץ"
תקווה לתל אביב
אין הגיון ברכבת עילית שתנוע בריכוזימסכים עם כותב המאמר
בהחלט היה צריך תחתית אמיתית.
צודק במיליון אחוז.אין הגיון ברכבת עילית שתנוע בריכוזי
אוכלוסיה צפופים. רכבת תחתית יכולה לפתור את הבעיה, אך כאשר חושבים רק על הרגע ולא מתייחסים לעתיד, אין כל תועלת, והביטוי טלאי על טלאי אמת הוא.
למה בכיה לדורות?צודק במיליון אחוז.
אם רוב הרכבת לא תנוע מתחת לאדמה זאת תהיה בכייה לדורות.{דעתי האישית כמובן הבנתי שיש כאלה שלא מסכימים עם זה}
דעתי היא שרכבת קלה מתאימה אולילמה בכיה לדורות?
במפורש אמרו שהרכבת נבנית כך שניתן יהיה להסב אותה בעתיד לרכבת תחתית במידת הצורך. מה הבעיה עם זה? אגב, בכל מקרה חלק גדול מהקו האדום הוא תת-קרקעי.
אם היו לי את התוכניות המפורטותדעתי היא שרכבת קלה מתאימה אולי
לי-ם אבל לתל אביב ולמטרופולין גוש דן דרושה רכבת תחתית. דרך אגב האם זה בדוק שהרכבת נבנית בצורה שיהיה ניתן להסב אותה לתחתית?
מעניין אם תושבי תל אביבאם היו לי את התוכניות המפורטות
של הקו האדום, אני נשבע לך שהייתי מעלה אותן לפורום במהירות הגבוהה ביותר האפשרית. איכשהו אני בספק אם התוכניות עצמן בכלל קיימות במציאות. אולי כתוב על זה משהו במכרז, אבל כל קשר בין מכרזים בארץ לבין מה שנעשה בפועל הוא מקרי בהחלט. לדעתי, מה שמדברים עליו כהכנות לרכבת תחתית זה פינוי כל התשתיות שמתחת לתוואי כך שבבוא היום יוכלו לכרות את המנהרה מתחת למסילות העובדות. את פינוי התשתיות מבצעים כבר עכשיו ואם למישהו יש יותר פרטים על זה אני אשמח לשמוע. מכיוון שעלות מנהרה גבוהה בערך פי 10 מעלות מסילה עילית, אני חושב שהבזבוז שבהקמת מסילה עילית הוא שולי יחסית. חוץ מזה שחלק לא מבוטל מהקמת הרק"ל הוא פינוי התשתיות ומבנים לא חוקיים מהדרך. הפיכת המסילה העילית לתחתית תהיה הרבה הרבה יותר מהירה זולה ופשוטה טכנית מאשר הקמת רכבת תחתית מאפס. אז למיטב הבנתי ההבדל הוא לא בכיה לדורות. נחיה ונראה איך המערכת תתפקד כשיסיימו לבנות אותה. כפי הנראה את הקו הירוק לא נזכה לראות עובד בין כה וכה אם מדיניותו של חולדאי תימשך כמו שהיא.
גמנסיה בהרצליה=גימנסיה הרצליהמעניין אם תושבי תל אביב
יהיו חכמים ויעיפו אותו בבחירות לנהל בחזרה את הגמנסיה בהרצליה עיר הוא בטוח לא מנהל כמו שצריך... לא נדבר על זה שעוד מעט חגיגות 100 שנים לתל אביב ולא נעשית שום הכנה לאירוע ההיסטורי הזה{שיקום שכונות,צביעה מחודשת של ביניינים וכו"}.
עזוב את זהמעניין אם תושבי תל אביב
יהיו חכמים ויעיפו אותו בבחירות לנהל בחזרה את הגמנסיה בהרצליה עיר הוא בטוח לא מנהל כמו שצריך... לא נדבר על זה שעוד מעט חגיגות 100 שנים לתל אביב ולא נעשית שום הכנה לאירוע ההיסטורי הזה{שיקום שכונות,צביעה מחודשת של ביניינים וכו"}.
צודק.עזוב את זה
מה שהיה עם פיצוץ הצינור של הביוב ומליוני הקובים של הביוב הגולמי שנשפכו לחוף תל אביב? אף אחד לא חשב שצריך להעיף את ראש העיר אחרי דבר כזה. זו אחריות מפורשת של העיריה והעומד בראשה!! אחרי האירוע היו בחירות וחולדאי נבחר מחדש ברוב גדול. תל-אביבים אנשים מוזרים.
נקודה למחשבהלמה בכיה לדורות?
במפורש אמרו שהרכבת נבנית כך שניתן יהיה להסב אותה בעתיד לרכבת תחתית במידת הצורך. מה הבעיה עם זה? אגב, בכל מקרה חלק גדול מהקו האדום הוא תת-קרקעי.
אכן נקודה מעניינת.נקודה למחשבה
הרכבות הקלות שיקנו לצורך הקו האדום הן נמוכות רצפה, נכון? (שהרי בקעטים העיליים צריך נגישות לנכים וכו'). הרציפים בתחנות התחתיות יהיו לפיכך נמוכים גם כן ביחס למסילה, נכון? ואם וכאשר ירצו לשדרג את המערכת לרכבת תחתית מלאה, כולל רכבות "כבדות" (מהירות וגבוהות רצפה) מה יעשו? ירימו את הרציפים בכל התחנות ויזרקו לפח את הרכבות הקלות שנקנו לקו? ימשיכו להשתמש ברכבות קלות בקו רכבת תחתית לנצח?
די ביזבוזאכן נקודה מעניינת.
אבל מה מונע מרכבות תחתיות להיות נמוכות רצפה? אם תופעלנה רכבות תחתיות שמתאימות להפעלה במקביל לרכבות הקלות שנעות במסילה העילית זה לא אומר שקיים פתרון סביר לבעיה?
קוראים לזה ראיה לטווח רחוקדי ביזבוז
להפעיל מערכת מקבילה מעל ומתחת לאדמה, אבל כנראה זה יהיה הפתרון הזמני (די מוזר לדבר על שדרוג מערכת שאפילו טרם התחילו בבניתה). מה מונע מרכבת תחתית להיות נמוכת רצפה? מה שמונע מ-IC3, למשל, להיות נמוך רצפה. רכבת תחתית אמיתית היא רכבת כבדה על כל מה שמשתמע מכך (המהירות וקיבולת הנוסעים הגבוהה אבל גם המשקל). יש לציין כי רובן המכריע של הרכבות התחתיות בעולם ניזון מפס שלישי, דבר שהופך רצפה נמוכה ללא-פרקטי.
למה?אין הגיון ברכבת עילית שתנוע בריכוזי
אוכלוסיה צפופים. רכבת תחתית יכולה לפתור את הבעיה, אך כאשר חושבים רק על הרגע ולא מתייחסים לעתיד, אין כל תועלת, והביטוי טלאי על טלאי אמת הוא.
צודק לגמרי!אין הגיון ברכבת עילית שתנוע בריכוזי
אוכלוסיה צפופים. רכבת תחתית יכולה לפתור את הבעיה, אך כאשר חושבים רק על הרגע ולא מתייחסים לעתיד, אין כל תועלת, והביטוי טלאי על טלאי אמת הוא.
מאמר מערכת ב"הארץ"
תקווה לתל אביב
עוד משהורכבת קלה בין מפרץ חיפה לנצרת
כתבה מ"הארץ". ונשאלת השאלה: אם רכבת ישראל מוכנה להשקיע בציוד נייד מיוחד לקו הזה, למה שלא תעשה משהו דומה גם עבור קו ירושלים-בית שמש (כלומר, שימוש ברכבות רוכנות)?
אני חושב שבגלל הבדלי המחיריםרכבת קלה בין מפרץ חיפה לנצרת
כתבה מ"הארץ". ונשאלת השאלה: אם רכבת ישראל מוכנה להשקיע בציוד נייד מיוחד לקו הזה, למה שלא תעשה משהו דומה גם עבור קו ירושלים-בית שמש (כלומר, שימוש ברכבות רוכנות)?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.