לשון- סיכום בורר

gg4you

New member
לשון- סיכום בורר

שלום! בקרוב יש לי מתכונת בלשון. זה שאלון משולב של לשון והבעה שמספרו הוא 011104 . במתכונת יהיה לנו לעשות סיכום בורר. ניסיתי לעשות סיכום בורר לקטע הבא אך לא הצלחתי : תנועה, תנועה, תנועה1 אריה כָּלב (מעובד על פי המבוא לספר תנועה תנועה תנועה מאת אריה כָּלב, הוצאת רשפים, תשמ"ד) החינוך שזוכה לו האדם בן זמננו רשם הישגים נכבדים בענפי מדע רבים, אך נחל כישלון מכאיב וכמעט מלא בפיתוח מודעות האדם לגופו. בשלב ההתבגרות אין האדם לומד כיצד להפעיל בצורה נכונה את גופו, והוא אינו מודע לצורתו ולתנועתו. משום כך, בהגיעו לבגרות אין האדם מגיע למיצוי יכולתו הגופנית; הוא מזדקן מהר מדיי ותנועותיו משבשות ומכערות את גופו. חוסר מודעות לתנועות גופניות יום-יומיות עלול לגרום לנזקים אורתופדיים ולפגיעה בבריאות הכללית. הליכה, ישיבה וקימה, שטיפת כלים ליד הכיור, כניסה למכונית ויציאה ממנה, הרמת תינוק או העמסת משא – כל אלה עלולים לגרום לבעיות גופניות, אם האדם אינו ער לתנועותיו ואם אינו אוהב ומכיר את גופו. שיבוש התנועה היום-יומית עשוי לנבוע גם ממקור חיצוני ופשוט לכאורה, כגון נעליים או לבוש שאינם מתאימים: מכנסיים הדוקים וצרים מדיי מצמצמים את התנועה החופשית של הרגליים, וגורמים להליכה נוקשה. נעליים צרות ונוקשות לוחצות על מפרקי פיסת כף הרגל, "מחסלות" את התנועתיות של הבהונות, וגורמות להליכה חסרת גמישות, המזעזעת את עמוד השדרה. עקבים גבוהים "דוחפים" את מרכז הגוף קדימה, עלולים להעמיק את השקע בגב התחתון, ומעבירים את משקל הגוף מן העקבים אל שורשי האצבעות. כתוצאה מכך מתפתחות לעתים יבלות ודלקות בחלק הקדמי של פיסת כף הרגל. לאלה נוסף מתח נפשי, שחיי היום-יום מספקים לצערנו בשפע. מתח נפשי עלול לגרום למתח שרירים או להתרופפותם. שרירים מכוּוָצים (או רפויים) הם קרקע פורייה לתקלות, כגון עייפות; כאבי מפרקים, גב או ראש; עצבנות; דיכאון ותוקפנות. כל אלה משאירים את רישומם ופוגמים ביופיו הטבעי של האדם. אדם המבקש לתקן את הנזקים שנגרמו לגופו צריך להשקיע בכך עמל רב, זמן וכספים. בדרך כלל קשה מאוד להחזיר לשלמות גוף שניזוק, ולעתים הדבר אף איננו אפשרי כלל. מוטב אפוא למנוע מראש את הנזקים. המניעה אפשרית רק כשהאדם מודע לגופו. אדם חכם ישקיע מאמץ רב כדי להכיר את עצמו, וילמד להתנועע ביעילות ובתבונה. לשם כך דרושים מחשבה, שיקול דעת ומודעות עצמית. אסור להיכנע לתכתיבי האופנה. יש לחשוב על הבריאות ועל היופי האמיתי, המתבטא בהליכה קלילה ואצילית ובתנועות "חכמות". ומי ששם לב להליכתן הנוקשה ומלאת הסבל של נערות הצועדות על נעלי "פלטפורמה", יודע את ההבדל. תודה רבה !!!!!!!!!!!!!
 

Pigulim

New member
את כזאת לא מבינה שזה מדאים

סיכום בורר זה יופמיזם ל"סיכול ממוקד", זה הכול. התודה היא על ההשתתפות, גם זו הפאסיבית, מהצד.
 
למעלה