לרפי שלום

שוקק35

New member
לרפי שלום

יש לי בעיה רכשתי מכשיר מסוג פאלם M-505 לפני מס´ חודשים ואף קיבלתי תעודת אחראיות לגביו למשך שנה בעת נסיעה לחו"ל הופיע על המכשיר שלי כתם שנראה כמו רטיבות דבר המשבית את פעילות המכשיר בעת הגעתי לארץ בשבוע שעבר ניגשתי לנקודת השירות של חברת פאלם (כלנית ) ברח חומה ומגדל 16 תל אביב ושם נאמר לי ע"י פקידת השירות שזהו כתם רטיבות ועל מנת לתקנו עלי לשלם 185$ לא כולל מע"מ ( שזה למעשה חצי משוויו של המכשיר ) היות ותיקון תקלה שהיא כתוצאה של רטיבות לא בהתאם לאחראיות ועליי לשאת במלא הנזק בבודקי בתעודת האחראיות של המכשיר לא מצוין בפירוש רטיבות אלה ואני מצטט :האחראיות לא תחול במקרה של נזק הנובע משבר , רשלנות , הזנחה , קצר חשמלי ,נפילה ,או כל תאונה כלשהיא כולל נזקי טבע ונזקי כוח עליון או נזק פיזי כלשהוא שנגרם למוצר לרבות שריטות וסדקים בגוף המכשיר ו/אן הכיסוי שימוש לרעה או שימוש שאינו תואם לשימוש לו המוצר מיועד האחראיות לא תחול על קלקול הנובע כתוצאה מאספקת חשמל לא סדירה (נפילת מתח ) סוף ציטוט (תעודת האחראיות במלואה שמורה עימי ובאים תרצה אוכל לפקסס אותה לכל מספר שתדרוש ) כפי שאתה רואה אין כל ציון למילה המפורשת רטיבות או נוזל כלשהוא פניתי למנהל השירות ואמרתי לו שאין כל ציון לגבי רטיבות בתעודת האחראיות והוא ענה לי שיש והוא נזקי טבע היות ולטענתו נזקי טבע זה רטיבות לכן אני מבקש ממך להבין האם הדבר אפשרי לכלול בתעודת האחראיות את נזקי טבע וכוח עליון שהרי כל תקלה יכולה להיות למעשה תקלה של כוח עליון ויש פה מן הונאה של ציבור הלקוחות אבקש בכל לשון של בקשה אם תוכל לבדוק את העניין ותשלח לי בדואר האלקטרוני תשובה לתשובתך אודה שוקק 35
 

xorense

New member
אחי לדוד שלי קרה אותו הדבר

ועכשיו הוא תובע אותם, הוא אמר לי גם שהוא צריך לשלם 200$ כי הם צריכים לשלוח את זה לחו"ל, אם זה מעניין אותך צור איתי קשר באיי סי קיו, לו לא הייתהרטיבות אלא בעיה עם הסוללה. אני יעדכן את הפורום במתרחש, כלנית דרקים. ICQ: 85916663
 

שוקק35

New member
תודה כלנית ../images/Emo141.gif

תודה על התעניינותך ומעניין אותי מאוד כיצד מתקדמת התביעה של דודך עם חברת פאלם האי סי קיו שלי 35974146 ושוב תודה שוקק35
 

אדיב חן

New member
והם מעיזים לקרוא לזה תעודת אחריות?../images/Emo101.gif

...כל נזק, למעט בלה בלה בלה..... (100 שורות קדימה) בלה בלה וכל נזק טבע וכל נזק שהוא..." היו רושמים "אין אחריות", זה היה חוסך דיו. מישהו כאן יכול לחשוב על נזק שלא כלול בפירוט בתעודת ה"""אחריות"""? נראה לי שהם מתכוונים שהם אחראים רק לנזק שהיה במכשיר ביום קנייתו, או שגם את זה הם שללו? למיטב ידיעתי, הפירוש המקובל לנזקי טבע וכח עליון הם, כמובן, רעידות אדמה, שטפונות, הוריקנים, סופות ברקים, ועוד שלל מיני דברים מגניבים (נהר לבה, מתקפת חייזרים, WHATEVER). אם הרטיבות לא נגרמה משיטפון או מהפלת הפאלם לשירותים, שזה טעות מסריחה (תרתי משמע) שלך (למרות שביטוח של סלולרי מכסה גם את זה!), אז אני לא מבין, איך מנהל השירות מפרש "נזק עליון/טבע" כרטיבות. לפני שאתה מתקיף אותם, כדאי בכל זאת לברר אם הם רק אחראים על נזק של חלקים דפקטיביים - דבר לגיטימי, למיטב ידיעתי. וגם אם כן, רטיבות שמופיעה שבוע אחרי הקנייה מעלה חשד שהרטיבות כבר היתה קיימת, אולי, בתוך הפאלם (הרטיבות על החלק הפנימי של המסך אם הבנתי נכון?). תעדכן אותנו בפורום מה קורה. בברכה, חן אדיב מזכיר משפטי
 

אדיב חן

New member
אופס, קראתי שבוע במקום שנה...../images/Emo101.gif

תתעלמו ממה שאמרתי קודם על רטיבות שמופיעה אחרי שבוע מהקנייה. לא קראתי שם נכון.
 

שוקק35

New member
לאדיבבבבב../images/Emo141.gif

הקניה בוצעה בחודש אוקטובר 2001 וזה בסה"כ שלושה חודשים
 

שוקק35

New member
אדיבבבבבבבב

לא קיבלתי עדיין תשובה מרפי רציתי לברר באם אתה באמת משפטן ואם כן רציתי לשאול אם יש תוקף חוקי לאחראיות או שהדבר לא מחייב את החברה !!!!???????? תודה מראש שוקק
 

אדיב חן

New member
ככלל, אחריות מחייבת../images/Emo101.gif

כמובן שכתב אחריות מחייב את החברה. זאת, בשים לב: - לפירוש שניתן לתת לאחריות (הם למשל מפרשים פירוש מתחמק) - אם הכתב חתום ו/או נתקבל כראוי (לעיתים הנך נדרש למלא ספח ולשולחו חזרה לחברה, ואז תיחשב משתמש רשום: עליך לעשות זאת על מנת שהאחריות תחול) - וכמובן, אם החברה חברה מכובדת, או לכל הפחות מוכרת (כלומר, למוצר יש "אבא ואמא"). ברוב המקרים לא בעייה וגם לא נראה לי שבמקרה שלך. עדיין לא שמעתי על חברות שמזייפות מחשבי פאלם. אי לכך, בהנחה כי האחריות שלך תקפה (ובאם נדרשת לפעולות מסוימות לתת לה תוקף, ביצעת אותן), בעייתך העיקרית הנה הפרשנות המתחמקת של אנשי החברה. עליך להוכיח כי כתב האחריות חל על הנזק שנגרם.
 
כמישהו שמתמצא קצת בפאלם

אוכל להוסיף שרטיבות שציינת יכולה להיגרם אך ורק בגלל שימוש לקוי בפאלם, שנגרם על ידך זה יכול להיות על ידי ניקוי המסך במטלית לחה מדי, בקבוק מים מינרליים שנשפך על הפאלם או שהפאלם נפל לתוך כוס מים. כל האפשרויות הללו קרו למכרי ואף יותר מפעם אחת. האחריות של כלנית/הראל, שהם משווקי פאלם ולא מרכז פאלם, כלומר לא קשורים לחברת פאלם, יותר מאשר כמוכרים של הסחורה, חלה על פגמים בייצור, תקלות טכניות שלא קשורות אליך. טיפה של מים אשר נכנסת למסך, משביתה את הפאלם, ולכן צוין הסכום 150$+ שיקחו ממך כדי להחליף מכשיר למכשיר חדש.
 

שוקק35

New member
אדם היקר

בתור אחד שמבין בפאלם אתה צריך להבין שזה מכשיר יקר, ומאוד עדין ומתנהגים אליו בצורה זהירה. ולכן גם כך נהגתי במכשיר, ואין לי כל צל של ספק כיצד הגיעו מים למכשיר ,ובטח לא בדרכים שציינת. אולם בכל זאת כשאתה קונה מוצר חשמלי (לפחות אני ), אני קורא את כל תנאי האחראיות של החברה, היות וכל מוצר ,ולא משנה מהי רמתו הוא בר קלקול, מכל מני סיבות. ולכן יש את המושג "אחראיות החברה" שהיא אחראית לתקן את המכשיר ,מלבד התנאים שבהם החברה לא מתקנת .ותנאים אלו מצוינים בפירוש בתעודת האחראיות, וכל מצב אחר מבחינת הלקוח הוא על אחראיות החברה .ובמקרה שלי רטיבות לא מצויינת בתעודת האחראיות ,ולכן הם חייבים לתקן את המכשיר ,ללא כל תמורה כספית. ותגובתך בכלל לא ברורה לי, כך שבאמת נראה לי שאתה לא מבין בעניין ,ולכן "שתיקה יפה לחכמים" תודה שוקק35
 
למעלה