"לפעמים כדי להשיג

Prince315

New member
"לפעמים כדי להשיג

את הדבר שאתה הכי רוצה,
אתה צריך לעשות את הדבר הכי לא רצוי מבחינתך"
- ג'ודי פיקו

זה המשפט שליווה אותי בערב פסח ראשון לאחר הגרושין.

השארתי לא מעט אנשים פעורי פה כשאמרתי להם שהילד עושה את החג עם אבא שלו.
הרגשתי שההסתגלות למצב החדש קשה עבורו והוא לא יוותר.
מסתבר שהחלטות טובות נובעות מניסיון (התנהלות מולו) והניסיון נובע מהחלטות גרועות (לא מעט).

אז איך החלטתם אצל מי הילדים יהיו בחג הראשון לאחר הגרושין?
מה באמת לדעתכם אפשר להשיג מ"הקרבה"?
 

בדד1

New member
הקרבה

בסך הכל שיטה להשגת יעדים

למעט מאוד אנשים בעולם יש את היכולת
להקריב מעצמם שלא על מנת לקבל משהו בתמורה
בדומה לאלטרואיזם
 

Prince315

New member
אלטרואיזם

יש כזה דבר בכלל?

אבל כן, זה אמצעי לקידום מטרה.

 

בדד1

New member
אם הוא לא היה קיים

אז גם המושג הזה לא היה קיים

והוא מדבר על השגת יעדים אישיים
תוך כדי (כאילו) הקרבת עצמך למען הכלל או פרט אחר
 

Prince315

New member
מהות ונראות

שמעתי את המושג הזה מספר פעמים בימים האחרונים..
השילוב בין השניים מצא חן בעיניי.

ממתי מהות מושג דורש קיום? יש לא מעט מושגים שאפשר לדון על קיומם.
כל הדיונים בשאלת המהות של מושגים עוסקים למעשה בשאלת המשמעות של מילים
והמשמעות המדויקת של מילים שונה מאדם לאדם, ואף משתנה בהתאם להקשר.
אדם שמנסה לשאול את עצמו מה היא המהות של מושג כלשהו אינו צריך לשאול את עצמו שאלות מופשטות או אם הוא "קיים",
אלא להתמקד במשמעות של המילה כפי שהוא משתמש בה.

לכן האלטרואיזם שאתה מדבר עליו הוא בהקשר של האגואיזם האתי.
כאשר למעשה אלטרואיזם בגרעין שלו הוא אינטרס לא אנוכי בעזרה לזולת, המתבטא בהתנהגות המסבה טוב למישהו אחר ללא תמורה.

ואני שוב שואלת, יש אלטרואיזם?
כי יש הטוענים [ואני נוטה להסכים] שלכל פעולה שאנחנו עושים יש גמול פסיכולוגי.

נראות?

 

בדד1

New member
תארי לעצמך

שכל אחד היה מפרש אור אדום ברמזור כמו שזה נראה לו
(והאמת היא שיש אנשים כאלה)

מושגים הם משהו שהוסכם עליהם כדי שאני ואת ואחרים
נוכל לדעת על מה מדובר כשמישהו ידבר עליהם

רוצה משהו אחר - תמציאי לך מושג משלך
 
למה "הקרבה" ולא ויתור

ואם "הקרבה" הקרבת את עצמך או את הילד
למרות שהבנתי את כוונתך
המילה "הקרבה"לא מסתדרת לי

ויתרת על רצון שלך להיות עם הילד בחג
תמורת יחסים טובים לעתיד עם הגרוש

או שאולי באמת אז הרגשת שאת מקריבה מעצמך
 

Prince315

New member
מילה חזקה

בטח שלא את הילד

מת על אבא שלו.

גם לא אותי..
ההקרבה או ויתור לצורך העניין היא של ערב החג עם הילד.

היתה לי תחושה חזקה שזה יעשה לאבא שלו משהו,
העובדה ששוחחנו עם כך ולא הבעתי שום התנגדות.
זה עובד
 

יערית

New member
הקרבה???

מאד מאד פשוט, לא היו אף פעם ויכוחים לגבי זה, הם אצלי :))
לאור זה שהתגרשתי כשהם היו ממש צוציקים, לא הרגשתי צורך
לדחוף אותו להסתגל למשהו שמאד טבעי לי ולו לא.

בכל אופן, אין ביננו חשבונות, "דק'" לפני בודקים איפה כדאי לילדים
וסוגרים עיניינים, ממש כמו ביבי ואובמה :)
 

מצוטטת

New member
המון!!!

ובעיקר טוב, וממש לא חשוב המינוח
אם זה וויתור אם זו פשרה או אם הקרבה!

אצלנו זה היה הוטו העיקר מצד הבכור בזמנו
אז בהתחלה זו הייתה מצידי הקרבה "לבלוע ולהקיא"
שנתיים לקח לי ללמוד להסתגל לעובדה שחגים זה ביחד

והיום, כבר שנים, כולנו קופים את הפירות
ונהנים מהעסיס!
ושנינו כל אחד מצידו לצד החיים החדשים לחוד
אחד למען השני בכל רגע של צורך קיומי
מתייצב ותומך.

חג שמח
 

sweet coffee

New member
מסכים עם המשפט

כשזה בה כאלטרואיזם רצון שלך לתת לאחר אז זה נותן תחושה טובה
כשזה מגיע מאגואיזם של אחר, כרצון לפגיעה והתחשבנות אז זה כואב
אני מעדיף לחשוב על זה כוויתור - לעשות משהו לטובת משהו
ולא כהקרבה - לעשות משהו על חשבון מישהו
אף אחד לא אוהב שמנצלים אותו
כי אחרת הוא בעצמו יתחיל להרגיש כמו קורבן
 

Prince315

New member
אני חושבת

שקורבן לא חייב להיות מיוחס לאדם, אפשר גם למקרה.
אבל אם אתה מקריב לצורך העניין את הרצון שלך
לטובת מטרה מסויימת עתידית, שהיא גם חיובית.
לא נראה לי שיש תחושה של קורבן, או קדוש מעונה.
בהחלט אפשר לקרוא לזה ״וויתור״
 
למעלה