למען הסר ספק

למען הסר ספק

בכמה מן ההודעות הועלו שאלות לגבי הרקע המקצועי שלי. תארים אקדמיים: M.A. בפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב B.A. בפסיכולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב הכשרה טיפולית: התמחות בטיפול משפחתי, בית חולים שניידר, היחידה לטיפול משפחתי (בתוך בריאות הנפש, שניידר) (טיפול ביחידים,זוגות ומשפחות במהלך 3 שנים) לימודי טיפול משפחתי, מכון ברקאי (טיפול ותאוריה במהלך שנתיים) בברכה שרון באך
 
הספק לא הוסר.

לפי מה שכתבת כאן אינך מוסמכת לתת טיפול פסיכותרפי לפי חוק. אולי את יכולה לייעץ (גם לא ברור, כי לא פירטת על התואר השני), אבל לא לטפל (ואני מקווה שאת יודעת את ההבדל...). או שהחסרת מידע? מהי התמחותך המוכרת ע"י משרד הבריאות? לעזרתך, רשימת ההתמחויות המוכרות: 1. פסיכולוגיה קלינית 2. פסיכולוגיה חינוכית 3. פסיכולוגיה חברתית-תעסוקתית-ארגונית 4.פסיכולוגיה שיקומית 5. פסיכולוגיה התפתחותית 6. פסיכולוגיה רפואית ודאי שמת-לב שאין "מומחיות משפחתית" ברשימה. מהי התמחותך המוכרת? מתוך ההתמחויות לפסיכולוג הקליני בלבד יש היתר לעסוק בפסיכותראפיה. ניתן לקרוא בחוק הפסיכולגים (בקובץ המצורף). עכשיו אפשר להבין מדוע לקח לך כל כך הרבה זמן לענות. לדעתי אין מצב שפסיכולוגית בעלת התמחות טיפולית תסכים להשתתף בדבר כזה.
 
בעניין הספק

תודה רבה על כל המידע המעשיר. כפי שאת מתארת לעצמך הוא ידוע לי. עד כמה שזה נשמע לך תמוה, בית חולים שניידר נמצא בתחום משרד הבריאות... ההתמחות בטיפול (והמילה טיפול היא מספיק טיפולית) משפחתי פתוחה לפסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופסיכיאטרים, ואכן הצוות הורכב מכל אלה. זו גם הסיבה שההתמחות הזו לא נכללת ברשימת ההתמחויות הפסיכולוגיות, כי היא לא רק לפסיכולוגים. אז מספיק כבר עם הצדקנות השיפוטית, הקטנונית, לא אתייחס יותר לנושא.
 
כבר אין ספק, את עוברת עבירה פלילית.

זה לא משנה אם המידע ידוע *לך* או לא, מעשיר אותך או לא. אי ידיעת החוק אינה פוטרת. החמור הוא שהמידע אינו ידוע למטופלים שלך. החוק מאד מפורש וברור (ראי בקובץ). את חושבת שזה קטנוני? את חושבת שהחוק צדקני, אולי "שיפוטי" מדי? חבל. גדולים וחכמים מאיתנו (וגם ממך, במחילה) ישבו וניסחו אותו. וגם קבעו לו עונש בדין הפלילי. עד שנה מאסר. בעלי ההיתר לטיפול פסיכותרפי הם הפסיכולוגים הקלינים, הפסיכיאטרים והעו"סים הקליניים. החוק מייחד את הטיפול הפסיכותראפי לבעלי מומחיות מתאימה, לאנשים המבינים טיפול מהו, על משמעיותיו והשלכותיו, ושמתוך כך מכבדים את התהליך הטיפולי, את המטופל ואת עצמם כמטפלים. כשבוחנים את פועלך כאן, מבינים היטב את חשיבות היחוד הזה. עדיין לא אמרת כאן מהי התמחותך *המוכרת*, לא הבהרת את מהות התואר השני, וטרם הסברת את עניין הטרוויאלי ביותר: מדוע אינך מופיעה בפנקס הפסיכולוגים. למה לא בעצם? ראיתי בעיקר זלזול בגישה שלך, שרון. זלזול בחוק, במקצוע, בטיפול, זלזול במטופלים ובכותבים בפורום. כמו שנכתב כאן - את עוברת עבירה אתית ופלילית לאור יום. קשה לך להתמודד עם התגובות שאינן מתיישבות עם מעשיך, לכן את מוחקת אותן. אין לך רצון להתייחס, אז את מוחקת התייחסויות של אחרים. אני מקווה, וגם מבטיחה לתרום לכך באופן אישי, שבעתיד הקרוב תיאלצי להתייחס שוב לנושא, אך הפעם לדרישה של ועדת האתיקה. שתעמדי לשיפוט משמעתי ופלילי.
 

deja vu 23

New member
האמת שאני איתך

שרון באך פשוט עושה צחוק ממקצוע של פסיכולוגיה, רק מוסיף לשם הרע שלו. פסיכולוגיה זה יותר מלשבת מול מטופל ולעשות כן עם הראש ולחזור על מה שהוא אמר. פסיכולוגיה לא מצלמים, בשום אופן. זה דבר אישי. גם אם מטופלים הסכימו שיצלמו אותם, הם לא למדו פסיכולוגיה במשך שנים ולא יודעים שהדבר פשוט עלול להזיק להם. אין שום מצב שהם ירגישו מספיק פתיחות כדי להיחשף ולהוריד את המנגנונים כמו שהיו יכולים ללא מצלמות. זה אולי נראה כמו עליהום, אבל רעיון הטיפול המציצני, עד כמה שזה "מרתק", פשוט מנוגד לדעתי לטיפול. בכל ספר לפסיכולוגיה כתוב כמה חשוב שטיפול יהיה פרטי, בחדר סגור, שמטופלים לא ייתקלו אחד בשני. שרון באך כנראה קורץ לה אור הזרקורים. אני איתך אלמונית, אני חושב שצריך לפנות לוועדת האתיקה.
 

ש1212

New member
מה נסגר איתכם?????

מי שלא מתאים לו .. שלא יצפה ... ושלא יכנס לפורום .. רבאאק .. קצת כבוד ונימוס ..מינימלי ... מספיק לנסות להוריד מהערך של האחרים מבלי להכיר .. לשפוט זה הכי קל .. אולי די כבר ..!!!!! לדעתי , ומניסיון אישי ..מהצד של טיפול ..יש הרבה יתרונות למה שקורה בסדרה שמוצגת ... אז אולי די להתעסק בשטויות ... נראה לכם שאם הייתה פה עבירה אתית ..או שרלטנות .. היו נותנים לזה יד ..בפירסום ...??? פשוט די להגזמותתתתתתתת ש'
 

סלינוש

New member
מסכימה לחלוטין, ורוצה לחזק את שרון

בשביל לעמוד בהתקפות אגרסיביות ומגוחכות כדוגמת אלה שנראות כאן בימים האחרונים בודאי צריך חוזק רב. תחזיקי מעמד שרון, לא כולם מסכימים עם הביקורות הנוקשות והאלימות האלה. אני חושבת שאנשים אטומים לנסיונות חדשים. אני חושבת שנורא נוח לומר ששרון כאשת מקצוע היא האחראית הבלעדית, אבל למען האמת אותם מטופלים הם אנשים בגירים והאחריות היא שלהם. אני חושבת שהרעיון מעניין ומרתק, ואין בסדרה כל רע. חבר'ה - באמת מספיק. מספיק לחצות גבולות, מספיק להתנסח באלימות, מספיק עם החשדנות המיותרת. כפי שנאמר בתגובה מעליי - לא מתאים לכם, אל תצפו ואל תכנסו.
 

רענן19

New member
מתנגד. הביקורת נכונה. דברים כדורבנות.

אני קורא לשרון באך ולאחראים להוריד מיידית את הסדרה. שרון, אין לי מושג מי את, אך יש יסוד סביר להניח, שמלבד הפרה אתית, את אכן עוברת על החוק הפלילי. מצטרף לקריאה להביא למודעות ועדת האתיקה.
 

loogi 24

New member
אלמונית

אוקיי את מניחה שיש כאן עבירה כלשהי,דבר שהוא לא ברור אבל נניח זאת צורת ההתנהגות שלך? אני לא יודע אם את מתעתדת לטפל בעתיד אבל אם כך תנסי לקרוא שוב את ההודעות שלך - יש דברים שאפשר לבדוק אותם מאחורי הקלעים, את די מוציאה לעצמך שם רע בסגנון הזה אין לי שום נטיה לא לכאן ולא לכאן,אני לא פרו התוכנית הזו סתם נכנסתי והתרשמתי אם יש כאן איזו בעיה מהותית שלא חשבו עליה אולי באמת כדאי ליוצרי התוכנית לאמץ את ההערות ולבדוק - אבל הסגנון הכמעט אלים הזה הוא פשוט לא במקומו כמו שאת צפית בתוכנית אלמונית,אני בטוח שמלבדך צפו אולי גם מטפלים ואו אנשים שעוסקים בתחום אם הייתה נעברת כאן עבירה שמסכנת שלום הציבור,את בטח מניחה שלא היו צריכים לחכות לך לעשיית הצדק... התוכנית עוד בקושי עלתה למסך וכבר איומים לדין פלילי? נראה לי שיש כאן טיפה הסחפות אוקיי יש צורך לבדוק תקינות על הכיפאק אפשר גם לעשות את זה בצורה שמכבדת עת עצמך ואת האחר. מסכנים המטופלים לעתיד שלך אם זו גישתך (בהנחה שזה הכיוון שלך או שאני טועה)
 

gymbuff

New member
סודיות וטיפול

יש כאן סדרה של עבירות אתיות חמורות שלא יעברו שום ועדת אתיקה : א. ניתן טיפול פסיכותרפויטי על ידי מי שאינו מוסמך לכך. טיפול שכזה יכול להנתן על ידי פסיכולוג קליני מומחה או מתמחה תחת הדרכה, או בוגר בית הספר לפסיכותרפיה. מי שהינו בוגר תואר שני (באיזה מגמה?) ללא התמחות, יכול רק לתת יעוץ בלבד. גם אם יש הסמכה לטיפול משפחתי (ולא ברור האם סיימה את מכסת 750 השעות הנדרשות בהסמכה זו שמעטים בלבד מסיימים אותה) זו אינה הסמכה לטיפול פסיכותפויטי פרטני. ב. הטיפול המוצע (שלא ברור באיזה גישה, מה משכו ואיזה חוזה טיפולי נעשה) לא הותאם לאוכלוסיה המטופלת ולבעיות המוצגות. לפחות במקרה אחד. בסדרה מופיע ליאור דיין, אשר מאובחן ודי כלוקה בהפרעה בציר הראשון ב- DSM ומטופל בכדורים פסיכיאטרים. סוג זה של טיפול (שלא לדבר על אי ההסמכה) אינו מה שנחוץ למטופל במצבו. ג. אחד העקרונות היסודיים בטיפול נפשי היא הסודיות על מנת להגן על המטופל. בטיפול של ממש, נוגעים במקומות כואבים ואישיים, וכדי שיתרחש תהליך אמיתי המטופל נדרש לדעת שכל מה שיאמר ישאר רק בין כתלי החדר. כשמבקשים לחרוג מכך, עושים זאת נקודתית לצורך ספציפי - פניה לבית ספר, ביטוח לאומי או צה"ל ובודאי לא לשם פרסום או מחקר. יש כאן ניצול ציני של צרכים נרקסיסטיים של מטופלים, על מנת לקבל תוצר טלויזיוני מציצני. ד. יש חשד למצג שווא - של הגברת באך שטוענת שהיא פסיכולוגית אך אינה רשומה בפנקס. תקוותי שהיא רשומה שם בשם אחר - אולי שם נעוריה ולפחות בכך חטאה. חבר'ה. הסתבכתם. כדאי שתרדו מהעץ הזה. תקראו לזה שיחות, יעוץ או ראיונות אישיים ורדו מהיומרה הטיפולית. היא מזויפת ורק תכניס אתכם לצרות. סך הכל שרון, את לא נראית כמי שרצתה להזיק בזדון. ביקשת בודאי לעזור לאנשים וגם להתפרסם תוך כדי (ואין בכך גנאי). עם זאת, לא השקעת מספיק מחשבה וחשבת שבשם הפתיחות והניסיון להראות משהו חדש מותר לעשות הרבה, גם לשחוט כמה פרות קדושות.
 
למעלה