למישהו יש מושג

TheRedEye

New member
למישהו יש מושג

איך עושים טבלה בפסקל ???????????????????? עם קווים ?
 

itaym02

New member
סלח לי על הבורות. מה זה פסקאל?

זה כמו C? אם כן, אז אין משהו מוכן בשביל להציג טבלה.
 

freak2100

New member
pascal זאת שפה מאוד ישנה

שלומדים עדיין בבתי ספר, משומה... כן, זה כמו C, אבל מי יודע... תשאל בפורום שפות תכנות (89)
 

De-Panther

New member
פסקל זו שפה ישנה...|זבנג|../images/Emo23.gif../images/Emo185.gif

אבל היא מיועדת ללמידה הרבה יותר קל ללמוד פסקל מאשר C בכל מקרה אם אתה לומד מחשבים בתיכון אתה צריך ללמוד את זה גם באוניברסיטה אם אתה רוצה תואר אם אתה לומד C בתיכון זה סתם קשה מעיק מסובך וכו' וכו' וכו'... אבל פסקל זו שפה ממש ממש ממש קלה ופשוטה ונוחה וקל להסביר בה את כל המושגים במחשב... אז בוחרים להשתמש בה במקום בC ברוב המקרים... גם ככה בתיכון לומדים C
 

De-Panther

New member
בשורה האחרונה בגם..|זבנג|../images/Emo23.gif../images/Emo185.gif

ככה בתיכון לומדים C התכוונתי לכתוב גם ככה באוניברסיטה לומדים C
 

De-Panther

New member
אתה צריך מערך דו...|זבנג|../images/Emo23.gif../images/Emo185.gif

מימדי בשביל הנתונים ואז אתה פשוט מציג את המערך... השאלה היא אם אתה רוצה טבלה מעוצבת והכל... אבל פסקל(בגירסה הדוסית שלו... טורבו פסקל) הוא לא בידיוק בנוי לגרפיקה... אז אין ממש סיבה להשקיע בלהפריד עם קוים למה אתה צריך את זה??(אם אפשר לשאול)
 

Ultra Spidey

New member
בגרסה הלא-דוסית שלו הוא נקרא דלפי,

נכון? יש הבדלים משמעותיים בין פסקל לדלפי? צריך ללמוד הרבה כדי לדעת דלפי בסיסי?
 

De-Panther

New member
אין שום הבדלים../images/Emo9.gif..|זבנג|../images/Emo23.gif../images/Emo185.gif

תכנות זה תכנות השפה היא אותה שפה... דלפי במקום לעבוד על תוכנית בסיסית כמו בדוס עובד על יוניטים ככה שכל חלון הוא יוניט בפני עצמו הדבר היחיד ששונה הוא זה הרייטלן והרידלן
אין אותם... אבל במקומם יש את החלונות כתיבה השונים... פשוט כותבים פרוצדורה או פונקציה לכל פעולה שאתה רוצה... זה דיי מחייב אותך לעבוד נכון ולחלק לתתי משימות
 

Ultra Spidey

New member
אה נחמד

נראה לי שאני אתחיל ללמוד.. מחר אני אתחיל לחפש בגוגל אתרים ללימוד. אה ואיזה קומפילר חינמי וטוב יש לדלפי?
 

De-Panther

New member
דלפי זה הקומפיילר..|זבנג|../images/Emo23.gif../images/Emo185.gif

דלפי זו תוכנה של בורלנד(אותה חברה שגם הכינה בזמנו את טורבו פסקל שכולם לומדים איתו) אותה תוכנה היא בעצם קומפיילר לווינדווס והיא גם הקומפיילר הכי מוכר לפסקל בסביבת עבודה של חלונות
 

De-Panther

New member
יש הרבה הרבה מקומות|זבנג|../images/Emo23.gif../images/Emo185.gif

שאפשר לקנות מהם אבא שלי פשוט עובד עם דלפי כבר שנים אז מידיי פעם הם שולחים לו גירסא חדשה או שהוא משיג מספק כלשהו... כל פעם מקום אחר חפש כלמיני חנויות באינטרנט ותבדוק מאיפה הכי זול למרות שאם אתה סתם רוצה לבדוק בשביל ניסיון אז תחפש גירסא של 30 יום או משהו כזה
 

Ultra Spidey

New member
וול,

הגרסת ניסיון שוקלת כמו דיסק, אז כבר עדיף לי לחפש מאיפה לקנות, אם זה לא כ"כ יקר.
 

GuestOfHonor

New member
../images/Emo41.gif הלו, יש הבדל!!!

השפה שמאחורי דלפי היא Object Pascal, זוהי שפה שהתחביר הבסיסי שלה הוא פסקל, אבל היא Object Oriented בצורה מלאה, ולא נופלת משפות OOP אחרות בשוק כגון Java ו C++. הכלי עדיין חי ובועט, ובורלאנד הוציאו השנה את הגרסא השמינית שלו, שאמורה להיות "דוט-נטית" אני כרגע מפתח משחק בדלפי בקצת זמן פנוי שיש לי
.
 

De-Panther

New member
אוופס../images/Emo3.gif אבל החלק..|זבנג|../images/Emo23.gif../images/Emo185.gif

העיקרי בעצם הוא צורת הכתיבה לא?? וזה בעצם מה שמבדיל בין כל שפה ושפה... אני הכי אהבתי את הגירסא השישית... הכלי של הצ'ט עדיין עובד בה(ואיתו אני השתמשתי בעבר בשביל להכין תוכנת סרבר קטנה) ויש בה הרבה פונקציות חדשות ושימושיות 7 יותר נכנסה לעניין העבודה עם אתרי אינטרנט ושרתי אינטרנט אתה יודע אולי אם יש לדלפי כלי לעבודה עם שרתי IRC??
 
למעלה